Volgens mij was het een greep in het ABP pensioenfonds. Veel erger dus. Ja het was het ABP.
Zie: https://adbroere.nl/web/nl/artikelen/he ... jarden.php
Ik voelde mij als ambtenaar bestolen. Vanaf die tijd is mijn vertrouwen in de overheid geheel verdwenen.
Er was een greep uit het ABP, maar later ook uit het AOW-fonds, maar dit was een fictief fonds: https://www.parlementairemonitor.nl/935 ... nvj32iycyy alleen voor de Bühne.
Als straks de AOW-leeftijd wordt bevroren op 66 jaar en 4 maanden zal je merken dat er ook een greepje uit de pensioenfondsen is gedaan. De pensioenpremie is immers verlaagd, zodat mensen op hun 68e voldoende pensioen hebben gespaard, mits ze tot die tijd werken.
Mensen, waarom blijven wij discussie voeren? TS heeft zich 31 mei aangemeld, zich een half uur later afgemeld en sindsdien niets meer van zich laten horen. Hij/zij neemt zelf het onderwerp al niet serieus.
Kuklos, dat weet je toch niet. Niemand is verplicht zich aan te melden om te lezen.
Dat durf ik wel te stellen. Er zijn vragen gesteld aan TS in dit topic en die zijn niet beantwoord. Als TS het onderwerp serieus had genomen en hier meegelezen had had hij/zij op die vragen antwoord gegeven.
Eerlijk gezegd is er vanaf het begin niet al teveel bijval geweest, om het netjes te zeggen. Als de TS ooit terug zou komen moet hij zijn idee verdedigen tegenover een meerderheid van sceptici die, zoals de kaarten nu liggen niet te overtuigen zijn. Ik kan me indenken dat er op vragen dan niet eens meer ingegaan wordt.
Ik hou het voor mogelijk dat de TS zijn onderwerp wel serieus heeft genomen, maar inmiddels de handdoek in de ring heeft gegooid.
Het mag dan misschien egoistisch van mij lijken, maar met een AOW van 700 euro, en een pensioentje van 265 euro, zie ik niet veel mogelijkheden om ook nog eens extra te gaan betalen aan dergelijk initiatief.
Denkt u echt dat Rutte (= asociale VVD) kabinet zich iets van u en uw idee, gaan aantrekken?
Iedereen hier, moet ook bedenken, dat een nieuw pensioenstelsel dat door de VVD is bedacht, altijd slechter is voor de minima, net zoals dat andere VVD "gedrocht", de nieuw Zorg uit 2006.
Dit land bestaat dan ook alleen maar voor de minima. Ik zelf ben dat hele sociale geneuzel onderhand zat aan het worden. We moeten idioot veel belasting betalen, omdat we allemaal zoveel regelingen hebben om mensen maar aan te laten modderen. Wanneer komen eens de regelingen waarbij mensen gaan denken 'ah ****, misschien moet ik toch maar eens wat nuttigs gaan doen?'. We hebben idioot veel langdurig werkelozen die mentaal en fysiek gewoon in staat zijn om te werken, maar het allemaal wel goed vinden of het werk niet goed genoeg vinden. Een hoop mensen die kinderen hebben, terwijl ze amper in eigen onderhoud kunnen voorzien (maar schijnbaar is kinderen krijgen een recht, geen keuze waarover nagedacht kan worden). En zo zijn er nog zoveel dingen die met regeltjes overeind worden gehouden.
Je weet toch ,je moet toch weten , als je met aow gaat dat je een flinke stap achteruitgaat. Helaas de meeste denken dat ze het zelfde of meer krijgen dan als ze werken . Ik heb alleen aow en huurtoeslag en zorgtoeslag , kan er prima van leven en 2 keer per jaar op vakantiegaan .
Okee elke dag biefstuk is een beetje te veel van het goede .
Het mag dan misschien egoistisch van mij lijken, maar met een AOW van 700 euro, en een pensioentje van 265 euro, zie ik niet veel mogelijkheden om ook nog eens extra te gaan betalen aan dergelijk initiatief.
Denkt u echt dat Rutte (= asociale VVD) kabinet zich iets van u en uw idee, gaan aantrekken?
Iedereen hier, moet ook bedenken, dat een nieuw pensioenstelsel dat door de VVD is bedacht, altijd slechter is voor de minima, net zoals dat andere VVD "gedrocht", de nieuw Zorg uit 2006.
De netto AOW is € 787,45, of € 1146,61, dus blijkbaar hebt u een korting op uw AOW. En als dat pensioen van € 256 netto is, krijgt u het grootste deel van de ingehouden loonheffing ook terug.