| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meterstand opgenomen door verhuurder, controle niet mogelijk
Meterstand opgenomen door verhuurder, controle niet mogelijk
Mijn verhuurder heeft zelf de meterstand opgenomen, zonder deze aan mij te laten zien. Ik weet nu niet op welke dag de meterstand is opgenomen en ook niet of de stand klopt. Ik zag het pas bij de jaarafrekening voor het eerst staan. Wat kan ik hier aan doen ?Is hier sprake van een vorm van fraude of is het een strafbaar feit ? Niet dat ik dit hoop, maar heb geen idee of dit mag of niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jun 2019 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
Re: Meterstand opgenomen door verhuurder, controle niet mogelijk
Denkt u dat de doorgegeven meterstanden niet kloppen?
Heeft u de jaarafrekening van de energieleverancier gezien, inclusief de meterstanden?
Wijkt het verbruik af van andere jaren?
Is het verbruik veel groter dan voor soortgelijke woningen?
Heeft u de jaarafrekening van de energieleverancier gezien, inclusief de meterstanden?
Wijkt het verbruik af van andere jaren?
Is het verbruik veel groter dan voor soortgelijke woningen?
Maar op die jaarafrekening staat de datum van opname. Kijk eens op de meter of het een beetje klopt. En weet de verhuurder dan bij welke energieleverancier u een contract hebt?
geen jaarrekening gezien van leverancier, kreeg zelf de afrekening pas eind januari. dan zou de meterstand al een maand oud zijn. heb toen gekeken naar de meterstand en zag een flinke afwijking. heb alleen daar op gelet, had het op moeten schrijven natuurlijk. Dan was het vast wel nog te berekenen. ik was alleen bezig waarom de verhuurder dit zo had gedaan. maar ik heb nog steeds geen idee. Hij weet heus wel dat hij commentaar gaat krijgen op zijn actie, maar welk voordeel heeft hij ervan ?
o wacht effe. Ik heb een tussenmeter, en verhuurder heeft de standaard meter en heeft zelf het contract afgesloten. Ik betaal maandelijk voorschot aan de verhuurder
“Geen afrekening gezien”........”kreeg de afrekening pas eind januari”......
Maar dan wordt u toch slechts de stand van de tussenmeter in rekening gebracht?
Maar dan wordt u toch slechts de stand van de tussenmeter in rekening gebracht?
ja, maar die heb ik zelf niet opgenomen, maar mijn verhuurder. Dus heb geen idee of het klopt en waarom doet mijn verhuurder dit. Dit is toch niet de bedoeling "?
Waarom vraagt u dat niet aan de verhuurder? En wat is daar strafbaars aan!
wat een briljante tip !!
-
Theotrucker
Ja, daar ligt de oplossing! Het kan zo gemakkelijk zijn.
-
moederslink
De huisbaas heeft het energiecontract afgesloten, dus hij is uiteraard ook verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste meterstanden en zal deze dus zelf opmeten.
Daar is niets strafbaars aan.
Of het allemaal klopt en of je niet te veel of te weinig aan voorschot aan hem betaalt dat kun je gewoon bespreken.
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo .
Daar is niets strafbaars aan.
Of het allemaal klopt en of je niet te veel of te weinig aan voorschot aan hem betaalt dat kun je gewoon bespreken.
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo .
Oktober tot en met februari zijn de donkere maanden en verbruik je meer energie.
Tip: lees elke maand je tussenmeter zelf uit en noteer deze.
Tip: lees elke maand je tussenmeter zelf uit en noteer deze.
volgens mij mag een verhuurder niet zelf de meterstand opnemen. Dit geeft hem een kans om te kunnen frauderen. Daarnaast ben ik als huurder verantwoordelijk voor de meterstand, ik moet hem ook betalen. Dan heb ik toch het recht om zelf deze stand door te geven.
Wat nou frauderen? Kijk dan zelf op die meter en dan kunt u toch de stand vergelijken?
-
Theotrucker
Als hij dat contract heeft afgesloten moet hij ook het aflezen regelen anders wordt de stand geschat. Daar wordt je ook niet blij van.
volgens welke regels? Als ik het verhaal zo lees woont u in een onzelfstandige woning, aangezien u het voorschot voor engergie aan uw verhuurder betaalt. Hoe is het in uw contract vastgelegd? Daar zouden afspraken moeten staan omtrent de afrekening van de stroomrekening en de meterstanden.