Nu heb ik dit al meerdere keren aangegeven bij hun eigen abuse email adres, (bv bij [email protected] ,tientallen keren).
Elke keer krijg je dan een automatische bevestiging voor ontvangst en met de huisregels erbij waaraan een gebruiker zich moet houden en als deze geschonden worden er maatregelen getroffen worden.
Maar wat blijkt!!!, er wordt helemaal niets aan gedaan, terwijl toch echt in hun eigen huisregels staat dat je geen virussen mag versturen.
Ik heb dus al meerdere keren de volledige headers gestuurd met het aandringende verzoek maatregelen te treffen, bijvoorbeeld ontzegging tot het internet.
Ik vind dat iedereen verantwoordelijk moet zijn voor een goede virusscanner op zijn pc en als je dit verzuimt en anderen aanvalt met virussen (onbedoeld in de meeste gevallen), dat de provider moet ingrijpen doormiddel van eerst een waarschuwing en daarna (een tijdelijke) ontzegging tot het internet.
Je staat namelijk machteloos, het is elke keer hetzelfde ip adres, maar je kan er niets aan doen, want je weet niet wie het is behalve de provider!
Misschien is het interessant om dit eens bij meerdere mensen te controleren of de providers nu ook echt iets doen met die "abuse"meldingen.
In ieder geval @home bedankt voor jullie medewerking!!! NOT!
Hansman