LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Heeft iemand ervaring met roest en garantie bij Renault?

Ik heb een keurig ounderhouden Renault Scenic, nieuw geleverd gekregen januari 2000. ben er zuinig op en was deze nooit anders dan met de hand, 2x per jaar keurig in de wax.. zeg het maar.

2 spontane (kleine) roestvlekken ontstaan en dat terwijl er nog nooit schade is geweest. Ik heb de garage gevraagd of dit binnen de garantie viel. in plaats van de vraag te beantwoorden heeft men de kleine roestplekjes bijgewerkt met een lakstift (auto was binnen voor een beurt) de stift hebben ze keurig op de factuur gezet (dat is nog eens garantie) ik heb mondeling mijn ongenoegen geuit.

Omdat ik het niet zie zitten en ook niet weet wat ik nog meer aan roest mag verwachten in de komende periode heb ik Renault Nederland een brief geschreven, daarop kwam het bericht dat men eerst met de garage ging overleggen waarna ik reactie mag verwachten. Ik heb meteen weer een brief geschreven met de mededeling dat de garage echt wel contact met Renault Nederland zou hebben gezocht als men die intentie had en dat ik al in mijn eerste brief om mijn rechten heb gevraagd met betrekking tot garantie en wat de garantie bepalingen zijn.

Ik heb nog geen reactie maar vrees met volle teugen!

IEMAND ERVARING MET DIT EUVEL?

waar

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door waar »

Waar zitten die plekjes ?
Als op front dan kan het steenslag zijn en dat valt nooit onder de garantie

Roest van binnenuit valt onder garantie en dat komt zelden voor

de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Bedankt voor jouw reactie, alle tips zijn welkom!

Feit is dat mijn auto er tip top uit ziet dat zegt zelfs de garage en dat zegt naar mijn idee al genoeg over het onderhoud van de lak... Al zou ik de auto minimaal onderhouden dan nog mag roest niet voorkomen.

Wat is dat roest van binnenuit ik denk een juridisch vangnet voor alle vormen van roest aan een auto.

A) lakwerk zelf roest niet
B) ik heb de roest er niet met een kwastje op gesmeerd

Dus komt het van binnen uit, of moet ik me als simpele consument concentreren op de juridische betekenis van roest van binnen uit... technisch zouden ze geen poot mogen hebben om op te staan
Als ze bij Renault hun werk goed doen dan lossen ze het op zonder morren. Als je een auto koopt dan zeggen ze er van alles bij over de garantie en zelfs dat roest geen kans heeft ook niet bij kleine beschadigingen (de steenslag etc) Garantie lijkt vaak een wassen neus.

Ik heb nog geen inhoudelijke reactie mogen ontvangen van Renault Nederland maar ik vrees met grote teugen..... Renault wil eerst overleggen met de garage. Als mijn vermoeden juist is dan is het grote afschuiven begonnen.

Als het fout gaat en ik een onbevredigend antwoord krijg dan ga ik in de tegen aanval
Denk aan rechtsbijstandverzekering, bovag, Ombudsman, Tros Radar.

waar

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door waar »

A) lakwerk zelf roest niet
B) ik heb de roest er niet met een kwastje op gesmeerd

Dus komt het van binnen uit,
Roest komt zelden van binnenuit !
Meestal komt het door beschadiging van de lak door steenslag of zo
Dan kun je je auto nog zo goed onderhouden hier doe je niets tegen, of je moet er niet mee rijden natuurlijk

Denk dan ook dat je nooit van de garage of inporteur zult winnen bij een proces, zij zullen het gooien op steenslag of wat dan ook
En als het steenslag is valt het nooit onder garantie
En zeg nu niet mijn auto heeft geen staanslag want dat hebben 99 % van de auto's wel ergens

En op mijn vraag WAAR die roest dan zat geef je geen antwoord dus ja er van uit dat het inderdaad op het front van de auto is

mufoga70

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door mufoga70 »

De roest zit op de voorstijl (dus naast de voorruit)
en de andere (grotere plek) zit op de achterklep bij het raamrubber

Gast

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door Gast »

Ruiten wel eens vervangen?

de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Beste Gast,

Auto is als orgineel, geen raam vervangen nee (en dan nog!!!) orginele staat geen schade gehad geen gekke dingen zoals gezegd niets van dat alles. zo uit showroom, tijdje mee gereden, regelmatig een wasbeurtje, afdrogen en in de wax en dat allemaal met het handje. Er is m.i. geen enkele reden dat de auto kan roesten... nee mag roesten.

GEEN SPUITWERK, GEEN SCHADE, GEEN ONDERDELEN VERVANGEN

dank voor je bijdrage, ik hoop dat iemand me wat kan vertellen over dit soort kwesties

Gast

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door Gast »

geen raam vervangen nee (en dan nog!!!)
Zijn wel typisch plaatsen die beschadigd kunnen raken bij onvoorzichtig plaatsten van de ruiten wat in uw geval dan in de fabriek al gebeurd zou moeten zijn (of tijdens transport naar de dealer - je wilt niet weten wat er vaak al bijgewerkt is aan je mooie nieuwe glimmende bolide :shock: )

de argwanende consument
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2005 10:15

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door de argwanende consument »

Nou als ze bij Renault iets vervangen zonder mijn medeweten en mij dat niet laten weten dan valt dat dus onder Renaults' verantwoordelijkheid.

zou lekker zijn als men iets vervangt voor levering en dat daarmee mijn garante vervalt. Ik ben er niet blij mee en doe er alles aan om dit onder garantie te laten verhelpen.

vespisti

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door vespisti »

die roest waar je het over heeft; kan echt niet; ik heb zelf een renault megane van 1998; geen spatje; je moet anders de consumentenbond er achter zetten!; dit valt gewoon onder de garantie; afpraak maken met de inporteur maken ne er zelf er na toe rijden; laat je niet afschepen;laat ook ff een rapport opmaken bij een erkend schadebedrijf!
s66

deargwanendeconsument

Re: ROEST OP RENAULT SCENIC 2000

Ongelezen bericht door deargwanendeconsument »

HEEFT EVEN GEDUURD maar renault heeft me geholpen en kostenloos het roest probleem verholpen. Ik ben er heel blij mee en maar blijf de mening toegedaan dat het terecht is dat ze dit gedaan hebben.

De argwanende

Gesloten