LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tui
Tui
Bij het boeken van een retour ticket Amsterdam-Paramaribo is aangegeven dat de boeking valt onder de voorwaarden van TUI en tui een shared dienstregeling heeft en de tickets volgens onder nederlands recht vallen.Op de boekingsbevestiging staat ook als airline TUI . Als uitvoerende vervoerder SLM ( vlucht nummers zijn TUi)
Bij de heenreis zaten wij met passagiers van SLM en Tui. Niks aan de hand.
Op de terugreis hebben wij een forse vertraging opgelopen en bij het indienen van de claim voor vertragingsvergoeding geeft TUI ineens aan dat hun niet de luchtvaartmaatschappij zijn maar de SLM.
Terwijl er toch echt mondeling en schriftelijk dus aangegeven is dat TUi zowel als op de heenreis en op de terugreis de luchtvaartmaatschappij is.
In dat vliegtuig zaten mensen die bij de SLM hadden geboekt en mensen die bij TUi hebben geboekt. De mensen die bij Tui hebben geboekt hebben een hogere prijs betaald omdat ze de service die bij een eventuele vertraging wilden ontvangen.
Op het vliegveld was er dus vanuit TUI helemaal geen service terwijl er wel TUi personeel aanwezig was.
Het komt bij mij over dat TUI onder valse voorwendsels hun ticket verkopen en wanneer er aanspraak gemaakt op iets waar ze geen zin in hebben ze dan het ineens afwentelen om te zeggen dat ze niet de luchtvaartmaatschappij zijn.
Ik vind dit wel heel gemakkelijk en zeker niet klantvriendelijk of service gericht. Met mij zijn er meerdere personen die gevlogen hebben op die dag en die dus afgewimpeld worden door TUI.
Zeer slecht zaak
Bij de heenreis zaten wij met passagiers van SLM en Tui. Niks aan de hand.
Op de terugreis hebben wij een forse vertraging opgelopen en bij het indienen van de claim voor vertragingsvergoeding geeft TUI ineens aan dat hun niet de luchtvaartmaatschappij zijn maar de SLM.
Terwijl er toch echt mondeling en schriftelijk dus aangegeven is dat TUi zowel als op de heenreis en op de terugreis de luchtvaartmaatschappij is.
In dat vliegtuig zaten mensen die bij de SLM hadden geboekt en mensen die bij TUi hebben geboekt. De mensen die bij Tui hebben geboekt hebben een hogere prijs betaald omdat ze de service die bij een eventuele vertraging wilden ontvangen.
Op het vliegveld was er dus vanuit TUI helemaal geen service terwijl er wel TUi personeel aanwezig was.
Het komt bij mij over dat TUI onder valse voorwendsels hun ticket verkopen en wanneer er aanspraak gemaakt op iets waar ze geen zin in hebben ze dan het ineens afwentelen om te zeggen dat ze niet de luchtvaartmaatschappij zijn.
Ik vind dit wel heel gemakkelijk en zeker niet klantvriendelijk of service gericht. Met mij zijn er meerdere personen die gevlogen hebben op die dag en die dus afgewimpeld worden door TUI.
Zeer slecht zaak
Re: Tui
misschien een rare vraag, maar wat is precies uw punt? U heeft een ticket geboekt via tui en zat in een vliegtuig met mensen die elders hun ticket hadden geboekt voor minder geld en u krijgt dezelfde service als de mensen die minder betaald hebben?
De regels voor vergoeding bij vertraging zijn op zich helder, de overeenkomst is gesloten onder europees recht, en conform dat recht heeft u recht op vergoeding als uw aankomst meer dan 3 uur later was dan de geplande aankomst. Wie de uitvoerende is, maakt daar niets in uit, voor zover ik de regels zo lees. U kunt ook gebruik maken van 1 van de vele claimsites die er zijn.
De regels voor vergoeding bij vertraging zijn op zich helder, de overeenkomst is gesloten onder europees recht, en conform dat recht heeft u recht op vergoeding als uw aankomst meer dan 3 uur later was dan de geplande aankomst. Wie de uitvoerende is, maakt daar niets in uit, voor zover ik de regels zo lees. U kunt ook gebruik maken van 1 van de vele claimsites die er zijn.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Tui
Hoeveel vertraging had U en wat zou de oorzaak zijn geweest?
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Tui
De verordening EU 261/2004 geeft heel expliciet aan dat het de uitvoerende luchtvaartmaatschappij is bij wie geclaimd dient te worden. Het doet er niet toe of het ticket door een andere luchtvaartmaatschappij als partner of als agent verkocht is
U moet dus niet bij TUI zijn.
TUI verkoopt tickets voor de (bestaande) SLM vlucht onder een TUI Code share vluchtnummer maar dat maakt ze niet de uitvoerende maatschappij.
U moet dus niet bij TUI zijn.
TUI verkoopt tickets voor de (bestaande) SLM vlucht onder een TUI Code share vluchtnummer maar dat maakt ze niet de uitvoerende maatschappij.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Tui
Dit is onjuist. Wie de uitvoerende is, is hier essentieel om te bepalen of de EU verordening 261/2014 wel van toepassing is.berndv schreef: ↑12 jul 2019 11:46De regels voor vergoeding bij vertraging zijn op zich helder, de overeenkomst is gesloten onder europees recht, en conform dat recht heeft u recht op vergoeding als uw aankomst meer dan 3 uur later was dan de geplande aankomst. Wie de uitvoerende is, maakt daar niets in uit, voor zover ik de regels zo lees. U kunt ook gebruik maken van 1 van de vele claimsites die er zijn.
SLM kan ook aanspreekpunt zijn, net wat je het liefst wil.
Er kan van alles geclaimd worden, bij wie u maar wilt (TUI of SLM), maar niet op basis van de verordening EU 261/2004.
De uitvoerende airline is namelijk niet in de EU gevestigd, noch betreft het een vlucht die vanuit de EU vertrokken is.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Tui
Heb je de tickets bij TUI Fly gekocht of bij TUI? Dat maakt nogal een verschil. TUI Fly is de luchtvaartmaatschappij, TUI de reisorganisatie.
Re: Tui
Bron Tui:In juni 2014 kreeg TUI fly als eerste Nederlandse vliegmaatschappij de hypermoderne Dreamliner. Inmiddels hebben we er drie. Deze Boeings 787 hebben vier Boeings 767 vervangen. Dat betekent dat TUI nu een heel moderne vloot heeft met drie Dreamliners, een Boeing 767 en vijf Boeings 737.snuffel1 schreef: ↑13 jul 2019 13:13Tui verkoopt vliegtickets en reizen maar is geen vliegtuig maatschappij ansich en maakt gebruik beschikbare toestellen die op de bestemming vliegen in uw geval een lijnvlucht van SLM. Als u een klacht heeft zal SLM die op moeten pakken omdat SLM verantwoordelijk is voor de vertraging maar enige hulp van Tui mag wel verwacht worden. Voor wat betreft de prijs van een ticket kan ik kort zijn, als een vliegtuig de stoelbezetting niet haalt worden de tickets goedkoper maar als de animo voor de vlucht groot is gaan de prijzen navenant omhoog. D.w.z. dat mensen die eerder geboekt hebben minder betaald hebben dan u voor dezelfde heeft betaald.