Of doen alsof.
Of u neemt dit mee in onderhandeling over de prijs.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Het heeft in de krant gestaan, zie de link hieronder. Het is me niet duidelijk of het alleen nog maar een voorstel is, of wat dan ook. Nu staat er wel meer in de krant en ik geloof lang niet alles.
Dat puin hoeft misschien helemaal niet weg. Dat is helemaal afhankelijk van de specifieke situatie; of het bijvoorbeeld in de weg ligt als er een reparatie moet worden uitgevoerd. Als dat niet het geval is, kan het prima blijven liggen. Zoals eerder aangegeven zijn erg veel huizen in Nederland met puin in de kruipruimte, wat gewoon blijft liggen.
Zoals in het artikel staat aangegeven, was het slechts een plan. Gelukkig nooit ingevoerd.grun schreef: ↑13 aug 2019 05:52Het heeft in de krant gestaan, zie de link hieronder. Het is me niet duidelijk of het alleen nog maar een voorstel is, of wat dan ook. Nu staat er wel meer in de krant en ik geloof lang niet alles.
https://www.trouw.nl/nieuws/asbest-vrij ... ~b581370a/
Althans nog niet.Jefdus schreef: ↑13 aug 2019 08:37Zoals in het artikel staat aangegeven, was het slechts een plan. Gelukkig nooit ingevoerd.grun schreef: ↑13 aug 2019 05:52Het heeft in de krant gestaan, zie de link hieronder. Het is me niet duidelijk of het alleen nog maar een voorstel is, of wat dan ook. Nu staat er wel meer in de krant en ik geloof lang niet alles.
https://www.trouw.nl/nieuws/asbest-vrij ... ~b581370a/
voor een koper degene waar hij het van koopt. De verkoper die te goeder trouw was moet maar zien dat hij het verhaalt op degene die hem met de rotzooi liet zitten.Wie is dan verantwoordelijk, een niet meer bestaand bedrijf of de vorige eigenaar die het liet uitvoeren?
NIets mytisch aan: het is op veel plaatsen gewoon realiteit. Er zijn legio wijken of straten waar de kopers gewoon in de rij staan.renewouters schreef: ↑13 aug 2019 17:15Dat laatste is toch echt een urban myth. Zelfs in Amsterdam is niet alles binnen een uur verkocht.
Je weet nu (dus voordat je het contract tekent) wat de situatie is. Je kunt opnieuw gaan onderhandelen (met onzeker resultaat) of niet tekenen (of het puin accepteren natuurlijk). Meer opties zijn er niet.raymond.haan schreef: ↑12 aug 2019 13:07Ten eerste bedankt voor alle reacties!
Het is een huis uit 1993, dus ik ga ervan uit dat er geen asbest ligt.
Ik ga morgen een voorlopig koopcontract tekenen, moet hierin wat worden opgenomen over dit afval?
Naar mijn inziens is het afval de verantwoordelijkheid van de verkoper. Ik wil daarom graag weten of ik een poot heb om op te staan als ik hun wil 'dwingen' dit afval op te ruimen. Ik wil hier niet de koop op stuk laten lopen en onderhandeling in de prijs is bijna niet mogelijk gezien de huidige huizenmarkt.
Ik vind het gewoon niet fatsoenlijk dat ze eigenlijk zeggen dat ik het maar moet uitzoeken met het afval omdat zij er nooit naar gekeken hebben.
Of een rijtjeshuis voor 1,5 miljoenMoneyman schreef: ↑13 aug 2019 17:19NIets mytisch aan: het is op veel plaatsen gewoon realiteit. Er zijn legio wijken of straten waar de kopers gewoon in de rij staan.renewouters schreef: ↑13 aug 2019 17:15Dat laatste is toch echt een urban myth. Zelfs in Amsterdam is niet alles binnen een uur verkocht.