LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Recht op verhuispremie bij sloop huurhuis
Re: Recht op verhuispremie bij sloop huurhuis
Vaak wordt er in dit soort situaties een sociaal plan opgesteld door de corporatie, hierin staan dan ook de rechten en plichten van de huurder. Een dergelijk sociaal plan wordt ruime tijd voor de daadwerkelijke sloop afgegeven. Bij vertrek voordat het sociale plan is opgesteld en is goedgekeurd kan er ook geen aanspraak gemaakt worden op de vastgestelde zaken zoals verhuisvergoeding.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Ik zit met het zelfde probleem . We hebben een briet gekregen dat onze huizen binnen een paar jaar gesloopt gaan worden.
Mijn vrouw en ik willen gaan verhuizen naar Thailand, waar zij vandaan komt.
Maar de verhuurder stelt dat we alleen recht hebben op de verhuis vergoeding als we een huurcontract kunnen tonen, wat dus niet kan omdat ik voor mijn schoonmoeder een huis heb laten bouwen daar waar wij ook intrekken .
Maar de verhuurder stelt dat we alleen recht hebben op de verhuis vergoeding als we een huurcontract kunnen tonen, wat dus niet kan omdat ik voor mijn schoonmoeder een huis heb laten bouwen daar waar wij ook intrekken .
-
Maar Jos, dan had je toch al verhuisplannen lang voordat die brief kwam?
-
U maakt dus geen extra kosten, u zou sowieso willen verhuizen. Dus waarom wilt u dan geld hebben voor kosten die u niet extra hoeft te maken?Jos17 schreef: ↑28 aug 2019 15:52Ik zit met het zelfde probleem . We hebben een briet gekregen dat onze huizen binnen een paar jaar gesloopt gaan worden.
Jos17 schreef: ↑28 aug 2019 15:52Ik zit met het zelfde probleem . We hebben een briet gekregen dat onze huizen binnen een paar jaar gesloopt gaan worden.
Verhuurder heeft 100% gelijk.
Heb ik recht op een verhuiskostenvergoeding?
U kunt verhuiskostenvergoeding krijgen als u moet verhuizen omdat uw woning wordt gesloopt of gerenoveerd. Stopt uw huur omdat uw verhuurder een geldend bestemmingsplan wil uitvoeren? Ook dan heeft u recht op verhuiskostenvergoeding van uw verhuurder. De verhuiskostenvergoeding is bedoeld als tegemoetkoming in de kosten voor het verhuizen en herinrichten.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vergoeding
Ja, daar is die verhuiskostenvergoeding voor bedoeld, maar Jos gaat toch verhuizen?
En stel je voor dat Jos hier een huis gaat kopen, of bij zijn vriend(in) intrekt, dan zou hij geen recht hebben op die vergoeding?
Mijns inziens is de reactie van de huisbaas onjuist. Ik zou dat maar eens navragen bij het Juridisch Loket of de Woonbond.
En stel je voor dat Jos hier een huis gaat kopen, of bij zijn vriend(in) intrekt, dan zou hij geen recht hebben op die vergoeding?
Mijns inziens is de reactie van de huisbaas onjuist. Ik zou dat maar eens navragen bij het Juridisch Loket of de Woonbond.
-
De verhuurder heeft 100% ongelijk en probeert met een voorwendsel onder zijn wettelijke plicht uit te komen. Voor de verhuurder maakt het niets uit waar Jos gaat wonen, maar Jos wordt wél door de verhuurder verplicht om te verhuizen.
-
Wat is sloop binnen een paar jaar?
Bij mijn zoon krijgen ze ieder jaar zo.n brief en al 4 jaar lang en vooralsnog wordt er jaar na jaar niets concreets gezegd , laat staan gesloopt.
Als de TS nu op eigen houtje naar Thailand verhuist , heeft hij vlg mij géén recht op een verhuisvergoeding.
Het kan ook nog zomaar zijn dat er nieuwe huurders in komen en daar ook nog een jaar of 3 of langer zitten.
Bij mijn zoon krijgen ze ieder jaar zo.n brief en al 4 jaar lang en vooralsnog wordt er jaar na jaar niets concreets gezegd , laat staan gesloopt.
Als de TS nu op eigen houtje naar Thailand verhuist , heeft hij vlg mij géén recht op een verhuisvergoeding.
Het kan ook nog zomaar zijn dat er nieuwe huurders in komen en daar ook nog een jaar of 3 of langer zitten.
-
Meestal is het verplicht om voor die subsidie naar een ander huurhuis te gaan.......!
En dat betekend dus verhuizen en 1 maand huur betalen en na krijgen subsidie snel wegwezen!
Voor kopen, emigreren of elders gaan samen wonen kreeg je meestal niets.
En dat betekend dus verhuizen en 1 maand huur betalen en na krijgen subsidie snel wegwezen!
Voor kopen, emigreren of elders gaan samen wonen kreeg je meestal niets.
Het gaat natuurlijk om de aanzegging door de huisbaas dat er gesloopt gaat worden. Vaak worden dan de woningen die vlug leegkomen, verhuurt volgens de leegstandswet, waarbij de huurders geen recht hebben op een verhuiskostenvergoeding en ook nog mindere andere rechten hebben.
Mijn kleinzoon heeft jaren geleden twee keer van een wbv een flat volgens die wet kunnen huren voor een flinke tijd. En toen kreeg hij gelukkig een flat volgens de normale regels.
@komkommertijd
Het is geen subsidie.
Mijn kleinzoon heeft jaren geleden twee keer van een wbv een flat volgens die wet kunnen huren voor een flinke tijd. En toen kreeg hij gelukkig een flat volgens de normale regels.
@komkommertijd
Het is geen subsidie.
Bob Schurkjens
, moederslink
, Erthanax
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Lady1234 schreef: ↑28 aug 2019 16:56Ja, daar is die verhuiskostenvergoeding voor bedoeld, maar Jos gaat toch verhuizen?
Bij nader inzien heb je misschien wel gelijk. Maar hij heeft het over een paar jaar en zover is het nog niet.
Wij zijn zo'n 20 jaar geleden verhuist omdat het appartementencomplex gesloopt zou worden en we geen zin hadden in puinhopen om ons heen. Dus niet gewacht op een oprotpremie, maar goed ook, het staat er nog steeds.
Ja, dat gebeurt soms. Waar ik eerst woonde zouden verscheidene blokken flats afgebroken worden, dus mensen eruit met vergoeding. En tijdelijke huurders er in. Maar was van Vestia. Geld op.
Toen zijn ze allemaal gerenoveerd en opnieuw gewoon verhuurd.
Toen zijn ze allemaal gerenoveerd en opnieuw gewoon verhuurd.