LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 sep 2019 14:44
Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Nationale Nederlanden (NN) zomerspaaractie 2019.
Op 4/6 heb ik besloten om in te gaan op de Zomerspaaractie 2019 van NN om extra te gaan sparen met als beloning een 1/5 Staatslot voor iedere 1500 Euro die ik voor 7/6 naar mijn internetspaarrekening zou overmaken. Voor de zekerheid heb ik toen ook nog even gekeken of er in de actievoorwaarden op internet beperkingen waren ten aanzien van het maximale aantal Staatsloten of de hoogte van het spaarbedrag. Dit bleek op 4/6 niet het geval te zijn.
Op 16/8 heb ik contact opgenomen met de helpdesk van NN omdat ik tot op dat moment nog steeds niet de afgesproken 1/5 Staatloten had ontvangen terwijl de minimale spaarperiode (8/7) al ruimschoots voorbij was en de actie ook al op 31/7 beëindigd was.
Bij de helpdesk (casenummer 19446842) werd mij verteld dat ik geen recht zou hebben op meer dan 5 1/5 Staatsloten. Als reden hiervoor gaf NN dat er door NN onvolledige informatie was verstrekt over de Zomerspaaractie 2019 ten aanzien van het feit dat het aantal Staatsloten als beloning was beperkt tot maximaal 5 stuks. Als ‘compensatie’ bood NN aan om het aantal 1/5 Staatsloten als beloning te verhogen tot 10. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan omdat het aantal wel erg ver verwijderd lag van waar ik meende recht op te hebben. Na overleg met de verantwoordelijke voor de Zomerspaaractie wordt het aantal 1/5 Staatsloten door NN als beloning opgeschroefd naar 30 stuk. Dit is voor mij nog steeds niet acceptabel om de volgende redenen:
1. NN (de grootste verzekeraar van Nederland) heeft blijkbaar klanten met misleidende reclame/voorwaarden verleid tot deelname aan de Zomerspaaractie 2019 waardoor rechten zijn ontstaan conform de op het moment van het aangaan van de overeenkomst (overmaking van het spaarbedrag) geldende voorwaarden (1/5 Staatslot voor iedere overgemaakte 1500 Euro).
2. NN heeft verzuimd klanten tijdig op de hoogte te stellen van het feit dat er onvolledige informatie is verstrekt waarop klanten hadden kunnen reageren door het bedrag eventueel terug/over te boeken naar een andere aanbieder met een hogere rente.
3. NN heeft verzuimd om uiterlijk per 31/7, zoals vermeld op de website, mij als klant en mogelijk meerdere klanten het aantal 1/5 Staatslot vouchers als beloning te doen toekomen voor deelname aan de Zomerspaaractie 2019 terwijl uit de identiteitscontrole bij de helpdesk is gebleken dat zij in mijn geval over mijn actuele adresgegevens beschikte (inclusief emailadres).
4. NN probeerde in eerste instantie haar verantwoordelijkheid af te schuiven op een onderaannemer die een fout zou hebben gemaakt. Ik vind deze reactie niet passen bij de grootste verzekeraar van Nederland. NN is en blijft altijd eindverantwoordelijke voor haar eigen handelen en de uitingen die zij doet!
5. Ten slotte heeft een groot bedrag door toedoen van NN minimaal in de periode van 4/6 t/m 2/9 inkomsten gegenereerd voor NN en door de laatste geboden compensatie minder rendement opgeleverd dan mogelijk was.
Met betrekking tot het handelen van NN heb ik op 19/8, op advies van de helpdesk van NN, een klacht ingediend waarop door NN tot op heden (2/9) nog niet is gereageerd terwijl op mail is afgegeven dat NN zou reageren binnen 10 werkdagen. Het lijkt erop of NN zijn interne procedures niet op orde heeft en/of klachten van klanten niet serieus neemt.
Mijn vraag is of meer klanten van NN door het handelen van NN zijn benadeeld en/of zij zich herkennen in de wijze waarop NN met zijn klanten omgaat?
Op 4/6 heb ik besloten om in te gaan op de Zomerspaaractie 2019 van NN om extra te gaan sparen met als beloning een 1/5 Staatslot voor iedere 1500 Euro die ik voor 7/6 naar mijn internetspaarrekening zou overmaken. Voor de zekerheid heb ik toen ook nog even gekeken of er in de actievoorwaarden op internet beperkingen waren ten aanzien van het maximale aantal Staatsloten of de hoogte van het spaarbedrag. Dit bleek op 4/6 niet het geval te zijn.
Op 16/8 heb ik contact opgenomen met de helpdesk van NN omdat ik tot op dat moment nog steeds niet de afgesproken 1/5 Staatloten had ontvangen terwijl de minimale spaarperiode (8/7) al ruimschoots voorbij was en de actie ook al op 31/7 beëindigd was.
Bij de helpdesk (casenummer 19446842) werd mij verteld dat ik geen recht zou hebben op meer dan 5 1/5 Staatsloten. Als reden hiervoor gaf NN dat er door NN onvolledige informatie was verstrekt over de Zomerspaaractie 2019 ten aanzien van het feit dat het aantal Staatsloten als beloning was beperkt tot maximaal 5 stuks. Als ‘compensatie’ bood NN aan om het aantal 1/5 Staatsloten als beloning te verhogen tot 10. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan omdat het aantal wel erg ver verwijderd lag van waar ik meende recht op te hebben. Na overleg met de verantwoordelijke voor de Zomerspaaractie wordt het aantal 1/5 Staatsloten door NN als beloning opgeschroefd naar 30 stuk. Dit is voor mij nog steeds niet acceptabel om de volgende redenen:
1. NN (de grootste verzekeraar van Nederland) heeft blijkbaar klanten met misleidende reclame/voorwaarden verleid tot deelname aan de Zomerspaaractie 2019 waardoor rechten zijn ontstaan conform de op het moment van het aangaan van de overeenkomst (overmaking van het spaarbedrag) geldende voorwaarden (1/5 Staatslot voor iedere overgemaakte 1500 Euro).
2. NN heeft verzuimd klanten tijdig op de hoogte te stellen van het feit dat er onvolledige informatie is verstrekt waarop klanten hadden kunnen reageren door het bedrag eventueel terug/over te boeken naar een andere aanbieder met een hogere rente.
3. NN heeft verzuimd om uiterlijk per 31/7, zoals vermeld op de website, mij als klant en mogelijk meerdere klanten het aantal 1/5 Staatslot vouchers als beloning te doen toekomen voor deelname aan de Zomerspaaractie 2019 terwijl uit de identiteitscontrole bij de helpdesk is gebleken dat zij in mijn geval over mijn actuele adresgegevens beschikte (inclusief emailadres).
4. NN probeerde in eerste instantie haar verantwoordelijkheid af te schuiven op een onderaannemer die een fout zou hebben gemaakt. Ik vind deze reactie niet passen bij de grootste verzekeraar van Nederland. NN is en blijft altijd eindverantwoordelijke voor haar eigen handelen en de uitingen die zij doet!
5. Ten slotte heeft een groot bedrag door toedoen van NN minimaal in de periode van 4/6 t/m 2/9 inkomsten gegenereerd voor NN en door de laatste geboden compensatie minder rendement opgeleverd dan mogelijk was.
Met betrekking tot het handelen van NN heb ik op 19/8, op advies van de helpdesk van NN, een klacht ingediend waarop door NN tot op heden (2/9) nog niet is gereageerd terwijl op mail is afgegeven dat NN zou reageren binnen 10 werkdagen. Het lijkt erop of NN zijn interne procedures niet op orde heeft en/of klachten van klanten niet serieus neemt.
Mijn vraag is of meer klanten van NN door het handelen van NN zijn benadeeld en/of zij zich herkennen in de wijze waarop NN met zijn klanten omgaat?
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Heeft u nog een afdruk van die voorwaarden?
Klacht indienen kan natuurlijk via verschillende kanalen, ik denk dan aan isntellingen als Kifid en de AFM.
Klacht indienen kan natuurlijk via verschillende kanalen, ik denk dan aan isntellingen als Kifid en de AFM.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 sep 2019 14:44
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Uieraard heb ik een kopie van de onvolledige/misleidende reclame-uiting van Nationale Nederlanden (NN) en een mail bevestiging dat NN hiermee bekend was maar niet actief hierover heeft gecommuniceerd met haar klanten of beter gezegd de klanten die al deel hadden genomen aan de NN zomerspaaractie 2019 …
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 sep 2019 14:44
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Snuffel, dit was nu juist het probleem. Deze beperking stond er in eerste instantie door een fout van NN niet. Bij ontdekking, door NN, hebben ze dit gecorrigeerd op internet, zonder dat de mensen die al ingestapt waren over de fout te informeren. Dit heeft NN al toegeven. Daarnaast zijn nog allerlei andere zaken misgegaan zoals je hiervoor kunt lezen …
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Wij hebben naar aanleiding van een mailing per post ook geld gestort. Op de site van NN kon ik niets over die actie vinden. Pas achteraf, na veel zoeken, eindelijk de voorwaarden gevonden en bleek dat je nog een apart deelname formulier had moeten invullen. Dus niets ontvangen. Fijne actie..
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Zelf heb ik het mailtje over de zomerspaaractie ontvangen op 25 juni. Heb direct 5x € 1.500,- overgemaakt naar de spaarrekening omdat er toen echt al in de voorwaarden stond dat er maximaal 5 x 1/5 staatslot per spaarrekening beschikbaar was. Graag een kopie van de voorwaarden die u ontvangen hebt. Ook gewoon de 5 codes ontvangen om de 1/5 staats loten te activeren.
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
een kopie van de uiting is mooi, maar een afbeelding van de actie zal niet voldoende zijn, bij een actie horen doorgaans actievoorwaarden, die bedoelde ik eigenlijk.NNgedupeerde schreef: ↑02 sep 2019 17:47Uieraard heb ik een kopie van de onvolledige/misleidende reclame-uiting van Nationale Nederlanden (NN) en een mail bevestiging dat NN hiermee bekend was maar niet actief hierover heeft gecommuniceerd met haar klanten of beter gezegd de klanten die al deel hadden genomen aan de NN zomerspaaractie 2019 …
Jantje7
vindt dit leuk
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Het is duidelijk dat die actievoorwaarden deze beperking niet kenden toen TS besloot deel te nemen. Dat is ook erkend door NN. Dus dat is geen punt van discussie! Hetgeen ook blijkt uit de geboden compensatie, die nota bene verhoogd werd toen het NN duidelijk werd dat TS het er niet bij zou laten zitten.berndv schreef: ↑03 sep 2019 14:22een kopie van de uiting is mooi, maar een afbeelding van de actie zal niet voldoende zijn, bij een actie horen doorgaans actievoorwaarden, die bedoelde ik eigenlijk.NNgedupeerde schreef: ↑02 sep 2019 17:47Uieraard heb ik een kopie van de onvolledige/misleidende reclame-uiting van Nationale Nederlanden (NN) en een mail bevestiging dat NN hiermee bekend was maar niet actief hierover heeft gecommuniceerd met haar klanten of beter gezegd de klanten die al deel hadden genomen aan de NN zomerspaaractie 2019 …
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Dit Mailtje ontvangen op 25 mei 2019.
Sparen is nu extra aantrekkelijk. U krijgt tijdelijk 1/5 Staatslot cadeau voor iedere € 1.500,- die u voor 7 juni 2019 naar uw internetspaarrekening overmaakt. En mooi meegenomen: U spaart bij ons tegen een veel hogere rente dan bij de meeste andere banken.
Zo gemakkelijk werkt het
• Zorg ervoor dat er uiterlijk 7 juni 2019 een extra bedrag van minimaal €1.500,- op uw internetspaarrekening staat.
• Het is belangrijk dat u dit bedrag tot 8 juli 2019 op uw rekening laat staan als u in aanmerking wilt komen voor 1/5 Staatslot.
• Uiterlijk 31 juli 2019 ontvangt u dan een 1/5 Staatslot voor iedere in de actieperiode gestorte € 1.500,- met een maximum van vijf 1/5 Staatsloten.
Kijk op de actiepagina voor de actievoorwaarden en doe mee!
Hier werd dus al duidelijk gemaakt dat het maximum uit 5 x 1/5 staatslot zou zijn!!!!!
Sparen is nu extra aantrekkelijk. U krijgt tijdelijk 1/5 Staatslot cadeau voor iedere € 1.500,- die u voor 7 juni 2019 naar uw internetspaarrekening overmaakt. En mooi meegenomen: U spaart bij ons tegen een veel hogere rente dan bij de meeste andere banken.
Zo gemakkelijk werkt het
• Zorg ervoor dat er uiterlijk 7 juni 2019 een extra bedrag van minimaal €1.500,- op uw internetspaarrekening staat.
• Het is belangrijk dat u dit bedrag tot 8 juli 2019 op uw rekening laat staan als u in aanmerking wilt komen voor 1/5 Staatslot.
• Uiterlijk 31 juli 2019 ontvangt u dan een 1/5 Staatslot voor iedere in de actieperiode gestorte € 1.500,- met een maximum van vijf 1/5 Staatsloten.
Kijk op de actiepagina voor de actievoorwaarden en doe mee!
Hier werd dus al duidelijk gemaakt dat het maximum uit 5 x 1/5 staatslot zou zijn!!!!!
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
“En mooi meegenomen. U spaart bij ons tegen een veel hogere rente dan bij de meeste andere banken”
Bovenstaande zin is in ieder geval gelogen.
Bovenstaande zin is in ieder geval gelogen.
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Hoe zo niet in de top 5.
0,25% 0,25% Anadolubank Alfa Slimmer Sparen 8,1
0,25% 0,25% NIBC Direct Internetspaarrekening 7,7
0,22% 0,22% Knab Flexibel Sparen 7,7
0,20% 0,20% Nationale-Nederlanden Internetsparen 7,6
0,20% 0,20% GarantiBank Gouden Internet Rekening 8,3
0,20% 0,20% GarantiBank Gouden Klaver Rekening 8,3
0,20% 0,20% Anadolubank Alfa Rente Direct Spaarrekening 8,1
0,20% 0,20% Anadolubank Alfa Spaarrekening 8,1
0,20% 0,20% DHB Bank S@veOnlinerekening 7,4
0,20% 0,20% LeasePlan Bank Flexibel Sparen 7,7
0,20% 0,20% Lloyds Bank Spaarrekening 7,4
0,20% 0,20% Yapi Kredi Bank Euro-Plus Spaarrekening 7,5
0,15% 0,15% Moneyou Vrij opneembaar 7,5
0,15% 0,15% Brand New Day De Spaarrekening 7,2
0,15% 0,15% Argenta Internetspaarrekening 7,8
0,15% 0,15% a.s.r. bank Internet Spaarrekening 7,1
0,15% 0,15% Centraal Beheer RentePlús Rekening 7,7
0,15% 0,15% DHB Bank Voorspoedrekening 7,4
0,12% 0,12% SNS Bank SNS Maxi Sparen 7,2
0,10% 0,25% Knab Kwartaal Sparen 7,7
0,10% 0,10% Amsterdam Trade Bank Internet-Spaarrekening 7,3
0,07% 0,07% SNS Bank SNS Internet Sparen 7,2
0,05% 0,15% Moneyou Kwartaal Spaarrekening 7,5
0,05% 0,05% ASN Bank ASN Ideaalsparen 8,0
0,05% 0,05% RegioBank Spaar-op-Maat Vrij 7,7
0,05% 0,05% Robeco Roparco 6,9
0,03% 0,03% Rabobank Rabo InternetSparen 7,1
0,03% 0,03% Evi van Lanschot Evi Sparen 7,6
0,03% 0,03% Rabobank Rabo SpaarRekening 7,1
0,03% 0,03% RegioBank Maand Sparen 7,7
0,02% 0,03% ING Bonusrenterekening 7,3
0,02% 0,02% ABN AMRO Direct Kwartaal Sparen 6,8
0,02% 0,02% ABN AMRO Direct Sparen 6,8
0,02% 0,02% Aegon Sparen 6,1
0,02% 0,02% ING Oranje Spaarrekening 7,3
0,02% 0,02% ING Spaarrekening voor UNICEF 7,3
0,01% 0,03% ABN AMRO Vermogens Spaarrekening 6,8
0,01% 0,01% Credit Europe Bank Spaarrekening 6,9
0,00% 0,00% Triodos Bank Internet Sparen 8,3
0,00% 0,00% Triodos Bank Noord-Zuid Internetsparen
0,25% 0,25% Anadolubank Alfa Slimmer Sparen 8,1
0,25% 0,25% NIBC Direct Internetspaarrekening 7,7
0,22% 0,22% Knab Flexibel Sparen 7,7
0,20% 0,20% Nationale-Nederlanden Internetsparen 7,6
0,20% 0,20% GarantiBank Gouden Internet Rekening 8,3
0,20% 0,20% GarantiBank Gouden Klaver Rekening 8,3
0,20% 0,20% Anadolubank Alfa Rente Direct Spaarrekening 8,1
0,20% 0,20% Anadolubank Alfa Spaarrekening 8,1
0,20% 0,20% DHB Bank S@veOnlinerekening 7,4
0,20% 0,20% LeasePlan Bank Flexibel Sparen 7,7
0,20% 0,20% Lloyds Bank Spaarrekening 7,4
0,20% 0,20% Yapi Kredi Bank Euro-Plus Spaarrekening 7,5
0,15% 0,15% Moneyou Vrij opneembaar 7,5
0,15% 0,15% Brand New Day De Spaarrekening 7,2
0,15% 0,15% Argenta Internetspaarrekening 7,8
0,15% 0,15% a.s.r. bank Internet Spaarrekening 7,1
0,15% 0,15% Centraal Beheer RentePlús Rekening 7,7
0,15% 0,15% DHB Bank Voorspoedrekening 7,4
0,12% 0,12% SNS Bank SNS Maxi Sparen 7,2
0,10% 0,25% Knab Kwartaal Sparen 7,7
0,10% 0,10% Amsterdam Trade Bank Internet-Spaarrekening 7,3
0,07% 0,07% SNS Bank SNS Internet Sparen 7,2
0,05% 0,15% Moneyou Kwartaal Spaarrekening 7,5
0,05% 0,05% ASN Bank ASN Ideaalsparen 8,0
0,05% 0,05% RegioBank Spaar-op-Maat Vrij 7,7
0,05% 0,05% Robeco Roparco 6,9
0,03% 0,03% Rabobank Rabo InternetSparen 7,1
0,03% 0,03% Evi van Lanschot Evi Sparen 7,6
0,03% 0,03% Rabobank Rabo SpaarRekening 7,1
0,03% 0,03% RegioBank Maand Sparen 7,7
0,02% 0,03% ING Bonusrenterekening 7,3
0,02% 0,02% ABN AMRO Direct Kwartaal Sparen 6,8
0,02% 0,02% ABN AMRO Direct Sparen 6,8
0,02% 0,02% Aegon Sparen 6,1
0,02% 0,02% ING Oranje Spaarrekening 7,3
0,02% 0,02% ING Spaarrekening voor UNICEF 7,3
0,01% 0,03% ABN AMRO Vermogens Spaarrekening 6,8
0,01% 0,01% Credit Europe Bank Spaarrekening 6,9
0,00% 0,00% Triodos Bank Internet Sparen 8,3
0,00% 0,00% Triodos Bank Noord-Zuid Internetsparen
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
@jantje7
Dan nog maar eens tellen.
Dan nog maar eens tellen.
Jantje7
vindt dit leuk
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
excuses ik nam de verkeerde bank.
Jantje7
vindt dit leuk
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
U meent dat 30 1/5 loten niet voldoet aan compensatie. U heeft dus in 4 dagen tijd (van 4/6 t/m 7/6) meer dan €45.000 overgemaakt naar de spaarrekening? Wacht u tot er spaaracties komen ofzo voordat u gaat sparen?NNgedupeerde schreef: ↑02 sep 2019 14:53Nationale Nederlanden (NN) zomerspaaractie 2019.
Op 4/6 heb ik besloten om in te gaan op de Zomerspaaractie 2019 van NN om extra te gaan sparen met als beloning een 1/5 Staatslot voor iedere 1500 Euro die ik voor 7/6 naar mijn internetspaarrekening zou overmaken. Voor de zekerheid heb ik toen ook nog even gekeken of er in de actievoorwaarden op internet beperkingen waren ten aanzien van het maximale aantal Staatsloten of de hoogte van het spaarbedrag. Dit bleek op 4/6 niet het geval te zijn.
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Mark1992 schreef: ↑04 sep 2019 08:09Rare reactie.NNgedupeerde schreef: ↑02 sep 2019 14:53....
U meent dat 30 1/5 loten niet voldoet aan compensatie. U heeft dus in 4 dagen tijd (van 4/6 t/m 7/6) meer dan €45.000 overgemaakt naar de spaarrekening? Wacht u tot er spaaracties komen ofzo voordat u gaat sparen?
Meneer was al aan het sparen. Schuift het naar een andere rekening.
Jaloers?
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Tja, ik heb het niet, maar dat betekent niet dat niemand het heeft. En ja, als zij een actie bieden zonder beperking en je maakt er gebruik van, dan moeten ze niet later opeens de voorwaarden aanpassen.Mark1992 schreef: ↑04 sep 2019 08:09U meent dat 30 1/5 loten niet voldoet aan compensatie. U heeft dus in 4 dagen tijd (van 4/6 t/m 7/6) meer dan €45.000 overgemaakt naar de spaarrekening? Wacht u tot er spaaracties komen ofzo voordat u gaat sparen?NNgedupeerde schreef: ↑02 sep 2019 14:53Nationale Nederlanden (NN) zomerspaaractie 2019.
Op 4/6 heb ik besloten om in te gaan op de Zomerspaaractie 2019 van NN om extra te gaan sparen met als beloning een 1/5 Staatslot voor iedere 1500 Euro die ik voor 7/6 naar mijn internetspaarrekening zou overmaken. Voor de zekerheid heb ik toen ook nog even gekeken of er in de actievoorwaarden op internet beperkingen waren ten aanzien van het maximale aantal Staatsloten of de hoogte van het spaarbedrag. Dit bleek op 4/6 niet het geval te zijn.
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
tttlocke schreef: ↑04 sep 2019 08:59Nee hoor, niet jaloers. Vind het gewoon raar, aangezien in TS post dat de actie om ''extra te sparen'' een 1/5 lot kan opleveren per €1500 dat wordt gestort. Over het algemeen willen banken juist dat er dan meer gestort wordt zodat ze meer vermogen hebben. Ik had zelf wel verwacht dat het veranderen naar een andere rekening buiten de actievoorwaarden zou vallen, want de NN bereikt er niets mee, het geld was er namelijk al. Maar misschien dat ze r andere voordelen mee hebben ofzo.Mark1992 schreef: ↑04 sep 2019 08:09Rare reactie.NNgedupeerde schreef: ↑02 sep 2019 14:53....
U meent dat 30 1/5 loten niet voldoet aan compensatie. U heeft dus in 4 dagen tijd (van 4/6 t/m 7/6) meer dan €45.000 overgemaakt naar de spaarrekening? Wacht u tot er spaaracties komen ofzo voordat u gaat sparen?
Meneer was al aan het sparen. Schuift het naar een andere rekening.
Jaloers?
Re: Klacht over zomerspaaractie Nationale Nederlanden
Op dat moment was de rentevergoeding bij Argenta en Nat Ned beide 0,20%. Vandaar dat even overhevelen een kleine moeite was en ook geen nadeel qua rente vergoeding opleverde.