gertvdwe schreef: ↑09 sep 2019 00:45
Als U zich beter op de hoogte hebt gesteld zou U deze onzin niet hebben neergezet. In 2014 is er al een rechterlijke uitspraak geweest dat de omzetting van pakketpolis naar sommen polis onrechtmatig was. Als pas in 2018 het besef kwam bij Yarden dat de omzetting niet juist was denk ik dat de toenmalige bestuurders totaal onbekwaam waren en de pakketpolishouders hier de zure vruchten van plukken. Voor U weer met onzin komt ga eerst naar de site yardenclaim.nl Voor zover ik weet hebben de pakketpolishouders om de zoveel jaar een premieverhoging gehad wegens de gestegen uitvaartkosten en na 40 jaar premie betaling zou de polis premievrij zijn. Vele met mij voelen zich opgelicht snapt U dat??
Die uitspraak uit 2014 ging over een polis waar in 2007 al protest is aangetekend. Daarvan is inderdaad al langer bekend dat deze niet omgezet zijn naar een sommenpolis.
Het nieuwe inzicht, en dus de reden van de plotselinge solvabiliteitsdaling, zit hem er nu juist in dat nu ook blijkt dat polissen waarbij in 2007 geen protest is aangetekend niet correct omgezet zijn terwijl daarvan juist gedacht werd dat deze in juridische zin wel omgezet waren. De uitspraak uit 2014 kan best bij geholpen om dit nieuwe inzicht te bepalen, maar dan nog kan er best een behoorlijke tijd overheen gaan voordat zoiets juridisch volledig duidelijk is.
Verder denk ik dat het vrij logisch is dat de solvabiliteit verder wordt opgekrikt dan de benodigde 100%. Het is immers best handig een buffer te hebben voor tegenvallers in de toekomst. Als de rente zo laag blijft en daardoor de rendementen op diverse veilige beleggingen ook ook tegen blijven vallen zie ik het nog wel gebeuren dat er anders over enkele jaren weer problemen zijn.
Dat het lullig is voor pakketpolishouders ben ik volledig met je eens. Ik vraag me echter af wat dan de oplossing zou zijn volgens u. Niet doen is immers ook geen optie, daardoor zouden in de toekomst nog veel mensen gedupeerd worden.
Dat velen zich opgelicht zouden voelen kan, ik zie hier echter geen oplichting. Ik zie een probleem dat opgelost moet worden voordat het een nog groter probleem gaat worden. Daarvoor zal echter door een zure appel gebeten moeten worden.
Ik heb vooral het gevoel dat er erg veel op basis van emotie gereageerd wordt in deze zaak.