Hij kwam met het verhaal dat Enexis (netwerkbeheerder) hem had gestuurd.
Overtreding van de colportagewet en de wet oneerlijke handelspraktijken. Maar dat is standaard bij deze lieden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Hij kwam met het verhaal dat Enexis (netwerkbeheerder) hem had gestuurd.
Bij de netwerkbeheerder klagen heeft geen enkele zin, deze is nl. geen partij in de verkoopmethode en heeft alleen de zorg dat de energie die u koopt ook bij u wordt afgeleverd.
Krokodillentranen, die moet ik er van laten en Huichelaars bestaan, dat zie je maar weer aan deze grootverdiener.Bob Schurkjens schreef: ↑28 sep 2019 11:35De directeur van Nuon schaamt zich voor de colportagecriminaliteit van Nuon. Maar ze legt ook uit dat Nuon er niet mee stopt:
https://www.ad.nl/binnenland/nuon-over- ... ~a33e38ec/
Klanten willen geen korting, die wordt hun aan de deur opgedrongen.
Ook als die volwassen (soms hoogbejaard!) mensen nadenken, blijven misleidende handelspraktijken gewoon verboden.
Volgens mij is er ergens een centrale database waar alle leveranciers toegang hebben en kunnen zien tot wanneer het huidige contract loopt, en misschien ook wel bij welke leverancier. Want als ik overstap, wat ik regelmatig doe, dan stelt de nieuwe partij een overstapdatum voor op dezelfde dag dat het huidige contract afloopt, en die info hebben ze niet van mij.Hypo63 schreef: ↑28 sep 2019 18:56Ik vraag me af of verkopers die gegevens krijgen van een energiebedrijf met dezelfde gegevens voor een ander energiebedrijf langs de deuren gaan. Als dat zo is, is dat volgens mij in strijd met de AVG. Dit mag rustig eens onderzocht worden en als dat zo is flinke boetes opleggen waardoor we heel snel verlost zijn van die verkopers.