LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Aloebruin
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2019 11:17

Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Aloebruin »

Hallo Bestway,
Ik zou graag een klacht in willen dienen over jullie service.Op 23 juni hebben mijn vriend en ik bij gamma een jaquzzi lazy spa gekocht.
We hebben voor gebruik alle handleidingen doorgenomen en ons ingelezen hoe we het moesten gebruiken. We hebben alle stappen volgens het boekje bij gehouden en we hebben de starters onderhoudsset van bestway gebruikt en wekelijks het water getest.Het water was altijd goed volgends de test strips en we hebben het onderhoud gedaan volgens de instructies van het boekje.

Op 15 juli kwamen we er achter dat het drijvertje die bij de set hoort niet is blijven drijven waardoor hij naar de bodem gezakt is. Hierdoor is er plaatselijk op de plek waar hij is gaan zakken een verkleuring ontstaan.
Ik ben toen terug gegaan naar de gamma en heb om advies gevraagd.
Gamma gaf aan dat bestway hier verantwoordelijk voor is en adviseerde om contact met jullie hier over op te nemen. Op 15 juli heb ik telefonisch contact met jullie gehad hier over en kreeg ik te horen dat ik een mail moest versturen met het aankoop bewijs en gegevens naar [email protected]
Dit heb ik gelijk verstuurd alleen had de medewerker telefonisch een verkeerd mail adres gegeven waardoor hij niet is aangekomen.Wij zaten dus te wachten op reactie maar kregen niks terug omdat er door een medewerker van jullie een onjuist mail adres gegeven was. Op 22 juli heb ik nogmaals contact opgenomen omdat we niks hoorde en toen kreeg ik te horen dat het mail adres onjuist was en de vraag of ik het nogmaals kon versturen naar [email protected]
Dezelfde mail heb ik toen als nog verstuurd naar jullie en kreeg hier op onderstaande reactie op 24 juli:
Beste,

We hebben uw bericht goed ontvangen.
De verkleuring veroorzaakt door een te hoge chloorconcentratie kan echter niet aangehaald worden als een productiefout.
Het spijt ons mee te delen dat wij hiervoor uw bad ook niet mogen vervangen onder garantie.
Deze verkleuring heeft echter geen negatief effect op het gebruik van het bad, u kan het bad normaal blijven gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Bestway Customer Service

In de reactie staat dat er een te hoge chloorconcentratie is wat niet zo is want we hebben het water wekelijks getest en er was geen sprake van een te hoog chloorconcentratie. Daarnaast lijkt het mij dan ook wanneer er een te hoog chloorconcentratie is dat het gehele bad verkleurd had moeten zijn wat niet het geval is. Hij is plaatselijk verkleurd waar de drijver gezakt is en niet het gehele bad. Daarbij hebben we alle instructies volgens het boekje gevolgd waardoor er ook geen te hoog chloorconcentratie zou kunnen zijn.
Aan de hand van de mail waar ik het niet mee eens was heb ik opnieuw telefonisch contact gehad met jullie hier over en gaf de medewerker telefonisch aan dat het hele bad dan ook verkleurd had moeten zijn en kon zich vinden in mijn verhaal. De medewerker gaf aan dat ze de melding door zou sturen en dat ik hier over nog uitleg zou krijgen.
Op 29 juli kreeg ik onderstaande mail binnen:
Beste klant,
Zoals eerder vermeld kunnen wij u niet onder garantie verder helpen.
Uw dossier wordt afgesloten.
Met vriendelijke Groeten,

Ik was behoorlijk boos en teleur gesteld in jullie reactie omdat ik juist om uitleg had gevraagd tijdens het telefonisch gesprek en dan als nog een mail krijg met geen duidelijk uitleg / antwoord dan wat ik al eerder te horen had gekregen. Duur jullie reactie voel ik mijn melding niet serieus genomen.
Terwijl ik heel wat tijd en energie heb gestopt in het langs gaan bij de gamma om informatie te vragen, jullie meerdere keren bellen en mailen door een foutief mail adres en dan wordt er geen tijd genomen om fatsoenlijk reactie en uitleg terug te geven.
En omdat ik meerdere keren heb aangegeven dat de verkleuring komt omdat het drijvertje niet blijft drijven en dat het niet om een verkleuring gaat van het gehele bad.
Wij kunnen er niks aan doen dat hij niet is blijven drijven en mogen verwachten dat wat jullie er bij leveren naar behoren werkt maar dit was niet het geval. We hebben in totaal meer dan € 500 euro uit gegeven aan de jaquzzi en bij behordende producten dus voor dat geld lijkt het me op ze minst dat er een normale reactie en uitleg terug gegeven kan worden en er gekeken kan worden naar een oplossing maar ook dit beiden is niet gebeurd. Daarnaast staat er in alle instructie/ onderhoudsboekjes die geleverd zat bij de jaquzzi totaal geen informatie over welke producten je moet gebruiken voor het onderhoud van het water. Er staat alleen maar aan gegeven dat het water tussen bepaalde waardes moet zitten en heel veel over producten die je nodig hebt voor onderhoud maar er staat niks over welke producten je in het water moet doen, hoeveel miligram de tabletten moeten zijn. Deze informatie is nergens terug te vinden in de instructies dus vindt ik het ergens ook best raar dat jullie dit er niet bij zetten maar wel de verantwoordelijkheid neerleggen bij de koper.
Ik koop daar nooit meer iets!!!!!!

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze hadden u wel wat meer uitleg mogen geven, maar aan een verkleuring is natuurlijk niet veel te doen. En ik begrijp dat het maar een klein plekje is?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt sowieso niets met Bestway te maken, je moet bij de Gamma zijn. Dat is de verkoper.

Maar dan nog vraag ik me af: wat zou jouw oplossing zijn? Een heel nieuwe jacuzzi vanwege een verkleurinkje? Waarvan het nog maar de vraag is wie verantwoordelijk is voor die verkleuring?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou de leverancier van de chloortabletten aanschrijven en ze aansprakelijk stellen voor de schade die de chloortabletten hebben veroorzaakt. Afhankelijk van wie de leverancier van de tabletten is natuurlijk.

draaide de pomp overigens wel? Ik vind het wel heel raar dat een chloordrijver naar de bodem zinkt. Die dingen zijn er op gemaakt om te drijven en bij normaal gebruik kunnen ze niet eens zinken.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
16 sep 2019 14:13
Ik zou de leverancier van de chloortabletten aanschrijven en ze aansprakelijk stellen voor de schade die de chloortabletten hebben veroorzaakt. Afhankelijk van wie de leverancier van de tabletten is natuurlijk.
Waarom zou die leverancier aansprakelijk zijn als die tabletten niet gebuikt worden waar ze gebruikt horen te worden (in een drijvende drijver)?

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een chloordrijver is een kunststof bakje waar bovenin lucht zit. Of deze is lek waardoor er water in komt, of deze is niet goed in elkaar zit. Daar zal u eerst naar kunnen kijken waardoor deze gezakt is. En kocht deze lek zijn, dan moet u klagen bij Gamma.
Zoals ook al gemeld hebt u niets met Bestway te maken. Dit is een groothandel in zwembaden en andere spullen voor op en in het water. En dat u €500,- bij de Gamma gespendeerd hebt heeft niets te maken met de reactie van Bestway. Inkoop zal het een stuk minder geweest zijn en totaal niet interessant voor Bestway. En om eerlijk te zijn, voor €500,- zou ik niet teveel verwachten. Een echte jacuzzi is stukken malen duurder. Daarbij ook nog gekocht bij een bouwmarkt en niet bij een echte zwembadverkoper.

Het zwembad heeft nu een klein verkleurd plekje. U moet bij de verkoper zijn om aan te geven dat de chloorhouder is gebruikt zoals het hoort. Dan hebt u hooguit recht op een kleine waardevermindering.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
16 sep 2019 14:30
berndv schreef:
16 sep 2019 14:13
Ik zou de leverancier van de chloortabletten aanschrijven en ze aansprakelijk stellen voor de schade die de chloortabletten hebben veroorzaakt. Afhankelijk van wie de leverancier van de tabletten is natuurlijk.
Waarom zou die leverancier aansprakelijk zijn als die tabletten niet gebuikt worden waar ze gebruikt horen te worden (in een drijvende drijver)?
sorry, was mijn sarcasme-tags vergeten :P

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Moneyman »

:lol: :lol:

Aloebruin
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2019 11:17

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Aloebruin »

Dankjewel voor de tips en het mee denken.
De verkleuring van de bodem is een rond vlak ter grootte van een voetbal. Uiteraard kunnen we het bad nog gebruiken en is er geen defect maar als je iets koopt van 500 euro en er zit na 2 weken een verkleuring die wit / geel is wat niet door ons zelf komt die op een soort pis vlek lijkt waardoor je nieuwe jaquzzi er heel lelijk uit ziet wordt je daar niet blij van.
Zeker zijn we daar niet blij mee omdat we weten dat een bad kan verkleuren bij fout gebruik van chloor tabletten en we ons hier over goed hadden geïnformeerd voor dat we hem gingen gebruiken. Dit had uiteraard in het boekje moeten staan maar dit stond er niet en dus zijn we zelf gaan informeren. Daarom is het extra zuur dat er nu een verkleuring is van wege een drijver die niet bleef drijven.
We zijn bij gamma langs geweest en zij geven aan dat het bij behorende drijvertje wat we kregen bij de set die we kochten niet een hele goede drijver is omdat op de meeste drijvers een deksel zit waardoor hij blijft drijven. Het drijvertje wat bestway er bij levert zit geen deksel op. Het drijvertje hoefde we niet zelf in elkaar te zetten maar was al kant en klaar voor gebruik dus daar kon het ook niet aan liggen. Gamma adviseerde ons om een ander drijvertje te kopen met deksel. Op eigen kosten hebben we dit gedaan en dit drijvertje is geen enkele keer naar de bodem gezakt. Gamma geeft aan dat zij niet aansprakelijk zijn omdat er geen defect is aan het product of de pomp maar een defect aan het bij behorende drijvertje die bestway geleverd heeft.
Gamma adviseerde zelf om met bestway contact op te nemen alleen ben ik nog steeds niks verder en zit ik met een lelijke jaquzzi.

Ze hadden ook met een oplossing kunnen komen zoals een tegemoetkoming, of alleen een nieuw bad en niet een heel nieuw pakket van pomp, hoes en zeil etc.

Arizonakid
Berichten: 1240
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Bubbelbad, overigens. Jacuzzi is een merknaam, geen soortnaam.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aloebruin schreef:
16 sep 2019 17:41
Gamma geeft aan dat zij niet aansprakelijk zijn omdat er geen defect is aan het product of de pomp maar een defect aan het bij behorende drijvertje die bestway geleverd heeft.
Gamma is verantwoordelijk voor alle onderdelen die in de doos zitten. Als u een fiets koopt kunnen ze ook niet zeggen dat u voor de ventielen ergens anders heen moet. Gamma heeft een ondeugdelijk artikel meegegeven en is daarmee aansprakelijk voor de gevolgen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou maar een leuke sticker kopen en die op die plek plakken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Probeer eens te poetsen met Commandant 4, voor verweerde auto's
maar ik geef geen garantie als je door de witte bodem heen ging poetsen....
dus voorzichtig poetsen en vooral niet teveel.

Dorfje
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Dorfje »

Wat is er defect aan het drijvertje? Waarom is die gezonken?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Revoked »

Dorfje schreef:
16 sep 2019 20:09
Wat is er defect aan het drijvertje? Waarom is die gezonken?
Er zat maar 1 gaatje in.
De oplossing is eenvoudig: nog een gaatje erbij boren, zodat het water er weer uit kan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door moederslink »

Er zat geen dekseltje op....daarom zonk het.
Ze hebben nu zélf een drijvertje mét dekseltje aangeschaft en deze zinkt niet.
Gamma heeft dus een verkeerd onderdeel ( van Bestway) in het totale jacuzzi pakket geleverd.

Dorfje
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Dorfje »

Revoked schreef:
16 sep 2019 20:33
Dorfje schreef:
16 sep 2019 20:09
Wat is er defect aan het drijvertje? Waarom is die gezonken?
Er zat maar 1 gaatje in.
De oplossing is eenvoudig: nog een gaatje erbij boren, zodat het water er weer uit kan.

Is die dan defect of gewoon knullig ontworpen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door moederslink »

Het drijvertje is geleverd in het pakket zonder dekseltje
Mét dekseltje was dat drijvertje niet gezonken.. :D

Dorfje
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door Dorfje »

moederslink schreef:
16 sep 2019 21:28
Het drijvertje is geleverd in het pakket zonder dekseltje
Mét dekseltje was dat drijvertje niet gezonken.. :D
Nee, moederslink, dat schrijft ts dus niet. Ze hebben nu een ánder drijvertje gekocht met deksel.

"We zijn bij gamma langs geweest en zij geven aan dat het bij behorende drijvertje wat we kregen bij de set die we kochten niet een hele goede drijver is omdat op de meeste drijvers een deksel zit waardoor hij blijft drijven. Het drijvertje wat bestway er bij levert zit geen deksel op. Het drijvertje hoefde we niet zelf in elkaar te zetten maar was al kant en klaar voor gebruik dus daar kon het ook niet aan liggen. Gamma adviseerde ons om een ander drijvertje te kopen met deksel."

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.

Ongelezen bericht door moederslink »

Lees alles nog maar even goed door.😉

Gesloten