Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Daar gaat mijn vakantie naar Kreta volgende week niet naar Kreta maar naar de filistijnen. Geboekt via Neckermann-reisen.de.
Verzekerd via de Zürich verzekering in Duitsland. Ik zal mijn geld wel terug krijgen.
Het ergste vind ik het voor de mensen die hierdoor hun baan verliezen. Zowel hier als in de vakantie landen.
Verzekerd via de Zürich verzekering in Duitsland. Ik zal mijn geld wel terug krijgen.
Het ergste vind ik het voor de mensen die hierdoor hun baan verliezen. Zowel hier als in de vakantie landen.
moederslink
, Meiklokje
, sjohie
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Volgens de berichten gaan vooralsnog alle geboekte reizen door , dus nu nog maar niet ' sippen' en gaat ook jouw reis gewoon door....?!
Als ik je niet meer spreek ( ☺) alvast een fijne vakantie gewenst .
Als ik je niet meer spreek ( ☺) alvast een fijne vakantie gewenst .
Komkommertijd
vindt dit leuk
Leuk die sticker. Maar daar trap ik niet in.breien schreef: ↑24 sep 2019 19:40Ideaal voor notoire wanbetalers. Met deze stikker kunnen ze altijd blijven zeggen dat de rekening en de aanmaningen niet zijn ontvangen.
https://nieuwspaal.nl/nieuwe-nee-sticke ... -controle/
Komkommertijd
vindt dit leuk
Dan is het wachten op de sticker "NEE geen deurwaarders" .
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Wedden dat Moneyman daar ook niet in trapt?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Weddenschap gewonnen. En, wat schuift het?
Komkommertijd
vindt dit leuk
500 nepcoins.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ha mooi, dan trakteer ik op nep-koffie met nep-appelgebak.
Overigens, ligt het nu aan mij, nu het over appelgebak gaat? Tot nu toe kreeg je overal waar je dat bestelde koude appelgebak van de Makro, net uit de vriezer. Dus dat laat je liever staan. Laatst was ik in Muiden, schuilen voor de regen, en daar hadden ze appelgebak van de banketbakker. En dat was dus echt zo, voor een vergelijkbare prijs als die baksteenappeltaartstukken (vreemd, geen rode slingerlijn, het woord wordt geaccepteerd). Afgelopen zondag dus in Nijmegen, ergens op een terrasje koffie genomen met appelgebak, was die zelfgebakken. Voor een normale prijs ook.
Oftewel: begint de horeca in te zien dat baksteenappeltaart eigenlijk helemaal niet zo lekker is? En beginnen diverse gelegenheden zich te onderscheiden door voor hetzelfde geld iets goed aan te bieden?
Overigens, ligt het nu aan mij, nu het over appelgebak gaat? Tot nu toe kreeg je overal waar je dat bestelde koude appelgebak van de Makro, net uit de vriezer. Dus dat laat je liever staan. Laatst was ik in Muiden, schuilen voor de regen, en daar hadden ze appelgebak van de banketbakker. En dat was dus echt zo, voor een vergelijkbare prijs als die baksteenappeltaartstukken (vreemd, geen rode slingerlijn, het woord wordt geaccepteerd). Afgelopen zondag dus in Nijmegen, ergens op een terrasje koffie genomen met appelgebak, was die zelfgebakken. Voor een normale prijs ook.
Oftewel: begint de horeca in te zien dat baksteenappeltaart eigenlijk helemaal niet zo lekker is? En beginnen diverse gelegenheden zich te onderscheiden door voor hetzelfde geld iets goed aan te bieden?
-
Volgens mijn hangt er nu een sticker op een deur om Collega Gerechtsdeurwaarders weg te houden!
Was die appeltaat echt zelfgebakken? "Huisgemaakt" wil niet altijd zeggen "in dit 'huis' gemaakt."
Dat de kwaliteit van het horeca-gebak beter is geworden, is mij overigens ook opgevallen. Er is tegenwoordig meer aandacht voor kwaliteit en er zijn ook toeleveranciers van producten en halffabrikaten die uitstekende kwaliteit leveren. Een goede appeltaart die bij -40 wordt ingevroren, bij -18 wordt bewaard en rustig wordt ontdooid is niet van vers te onderscheiden.
Dat de kwaliteit van het horeca-gebak beter is geworden, is mij overigens ook opgevallen. Er is tegenwoordig meer aandacht voor kwaliteit en er zijn ook toeleveranciers van producten en halffabrikaten die uitstekende kwaliteit leveren. Een goede appeltaart die bij -40 wordt ingevroren, bij -18 wordt bewaard en rustig wordt ontdooid is niet van vers te onderscheiden.
-
Meestal zit je met dat soort appelgebak toch weer een stuk tropisch regenwoud naar binnen te werken.
Omdat er palmolie / palmvet in zit.
Omdat er palmolie / palmvet in zit.
-
Nee, die was echt huisgemaakt in de eigen keuken. Dat kon je zien, en dat kon je proeven.
Erthanax
vindt dit leuk
Appeltaart maak je natuurlijk met roomboter.
Erthanax
vindt dit leuk
De gemiddelde consument is ook een stuk kritischer dan vroeger. Vroeger kwam je nog weg met 'de koffie staat klaar', die al een paar uur in een grote horeca-kan had staan broeien. En daarbij een stuk diepvriestaart. Tegenwoordig heeft zelfs het simpelste buurtcafé een huisbarista en wordt er van je verwacht dat je een versgebakken glutenvrije veganistische linzen-spelt red-velvet cake op de kaart hebt staan. Tijden veranderen...
Dan maar zelf appeltaart bakken. Die cake mogen ze houden en die barista ook.kweenie schreef: ↑25 sep 2019 14:01De gemiddelde consument is ook een stuk kritischer dan vroeger. Vroeger kwam je nog weg met 'de koffie staat klaar', die al een paar uur in een grote horeca-kan had staan broeien. En daarbij een stuk diepvriestaart. Tegenwoordig heeft zelfs het simpelste buurtcafé een huisbarista en wordt er van je verwacht dat je een versgebakken glutenvrije veganistische linzen-spelt red-velvet cake op de kaart hebt staan. Tijden veranderen...
Stukje wiskunde
1. Laat a = b
2. ab = b²
3. ab + b² = b² + b² (tel aan beide kanten b² er bij op)
4. ab + b² = 2b² (vereenvoudig)
5. ab + b² - 2ab = 2b² - 2ab (trek van beide kanten 2ab af)
6. b² - ab = 2b² - 2ab (vereenvoudig)
7. 1(b² - ab) = 2(b² - ab) (ontbind de som in factoren)
8. 1 = 2 (streep dezelfde factoren aan beide kanten tegen elkaar weg)
1. Laat a = b
2. ab = b²
3. ab + b² = b² + b² (tel aan beide kanten b² er bij op)
4. ab + b² = 2b² (vereenvoudig)
5. ab + b² - 2ab = 2b² - 2ab (trek van beide kanten 2ab af)
6. b² - ab = 2b² - 2ab (vereenvoudig)
7. 1(b² - ab) = 2(b² - ab) (ontbind de som in factoren)
8. 1 = 2 (streep dezelfde factoren aan beide kanten tegen elkaar weg)
-
Bak je zo een appeltaart?