Ik ben al jaren vaste klant bij DHL en heb vele honderden pakketten verstuurd. Buitenlandse zendingen waren altijd automatisch verzekerd en de schade werd vaak na lang wachten wel vergoed.
Echter, nu is het beleid bij DHL veranderd en vergoed men de schade op basis van het gewicht.. Een pakket met een waarde van ruim 240 euro raakte zoek. DHL is hiervoor verantwoordelijk want het pakket is niet meer te traceren...
DHL stelt nu op basis van een interne regeling AVC uit 2002 (???) dat er slecht voor het gewicht van 1 kilo wordt uitgekeerd dat is 10,75 euro.
Ik stop direct met verzenden bij DHL en ga over naar Post NL waar je wel netjes de waarde van een pakket kunt aangeven middels een bij te betalen bedrag voor verzekering. DHL geeft die optie alleen aan voor zendingen binnen NL maar voor het buitenland laat men die optie weg, zonder duidelijk te maken dat het pakket dan onverzekerd is.
DHL stelt dat zij vernoemd is tot de beste verzendservice maar ik wil deze organisatie graag voordragen voor de loden leeuw...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL vergoedt pakket op basis van gewicht
DHL vergoedt pakket op basis van gewicht
Laatst gewijzigd door Radar op 14 okt 2019 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 22 mar 2018 15:59
Re: DHL vergoedt pakket op basis van gewicht
Slechtste grap van de dag :
"Quote van Ronald Leunisse : ""We weten dat u vertrouwt op de goede service van DHL, bedankt dat we die met uw hulp nog beter kunnen maken."
FOUT ! Ik vertrouwde …..
en dus niet meer. Want drie maal is scheeprecht, en het is nu al drie keer helemaal verkeerd gegaan daar.
"Quote van Ronald Leunisse : ""We weten dat u vertrouwt op de goede service van DHL, bedankt dat we die met uw hulp nog beter kunnen maken."
FOUT ! Ik vertrouwde …..
en dus niet meer. Want drie maal is scheeprecht, en het is nu al drie keer helemaal verkeerd gegaan daar.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 sep 2019 17:43
Re: DHL vergoedt pakket op basis van gewicht
Ik heb zelf gewerkt bij een bedrijf dat elke dag via DHL retour goederen krijgt van internetwinkels.
Dit zijn retouren van een stuk of 5 winkels,grote merken.
Als ik zie hoeveel verkeerde pakjes er per week retour DHL gingen,omdat ze niet voor ons waren bestemd en wij maar 5 tot 10.000 duizend pakjes per week ontvingen, dan kan het niet anders dan dat er vele duizenden pakjes per week zoek raken,al dan niet tijdelijk.
De pakjes die wij kregen, werden in Keulen gesorteerd,een mega complex.
Als een medewerker een pakje in de verkeerde doos gooit,zo'n grote 2 meter hoge doos op een pallet, dan is het pindakaas.
Wij stuurden de pakjes die niet voor ons waren,altijd retour, maar dat duurde in opdracht van hogerhand, soms wel een week en er zijn vast ook ontvangers die het zat zijn en dat niet doen.
Het gaat bij het sorteren om enorme aantallen en het moet uiteraard in een hoog tempo.
Over de beloning en het soort mensen die dit moeten doen,laat ik me maar niet uit,maar dat de motivatie om een fout te herstellen minimaal is,snap ik wel.
Procentueel is het minimaal, maar in aantallen is het veel en het zal maar net jouw pakketje zijn.
Dit zijn retouren van een stuk of 5 winkels,grote merken.
Als ik zie hoeveel verkeerde pakjes er per week retour DHL gingen,omdat ze niet voor ons waren bestemd en wij maar 5 tot 10.000 duizend pakjes per week ontvingen, dan kan het niet anders dan dat er vele duizenden pakjes per week zoek raken,al dan niet tijdelijk.
De pakjes die wij kregen, werden in Keulen gesorteerd,een mega complex.
Als een medewerker een pakje in de verkeerde doos gooit,zo'n grote 2 meter hoge doos op een pallet, dan is het pindakaas.
Wij stuurden de pakjes die niet voor ons waren,altijd retour, maar dat duurde in opdracht van hogerhand, soms wel een week en er zijn vast ook ontvangers die het zat zijn en dat niet doen.
Het gaat bij het sorteren om enorme aantallen en het moet uiteraard in een hoog tempo.
Over de beloning en het soort mensen die dit moeten doen,laat ik me maar niet uit,maar dat de motivatie om een fout te herstellen minimaal is,snap ik wel.
Procentueel is het minimaal, maar in aantallen is het veel en het zal maar net jouw pakketje zijn.