LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Géén uitbetaling na aanrijding vrachtwagen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Kaatsterrr

Géén uitbetaling na aanrijding vrachtwagen

Ongelezen bericht door Kaatsterrr »

Op 2 okt 2018 ben ik door een Bulgaarse vrachtwagen aangereden doordat de chauffeur voor een stoplicht bedacht naar achteren te rijden om zo van baan te wisselen. Mijn auto werd letterlijk door de vrachtwagen achteruit gereden. Na heel veel getoeter en geen reactie daarop spring ik uit mijn auto. Tot mijn verbazing reed de vrachtwagen daarna gewoon weg. Ik ben vervolgens weer in de auto gestapt en achter de chauffeur aangegaan. Onderweg was ik in contact met de politie die gauw ter plekke was. De chauffeur sprak geen Nederlands en heel toevallig stonden we voor een Bulgaarse zaak waar de medewerker als tolk fungeerde. Gezamenlijk de papieren met de politie en de chauffeur ingevuld. Na 3 maanden van de verzekering niets vernomen te hebben heb ik contact gezocht. Ze waren opzoek naar getuigen maar omdat ik achter de chauffeur was gegaan had ik die niet.

Lang verhaal kort. We zijn nu een jaar verder. De tussen persoon van de verzekeraar uit het buitenland, Nederlands bureau motorrijtuigen gaat de schade €4000 niet vergoeden omdat de verbalisant in het pv had opgenomen dat ik tegen de vrachtwagen was opgereden i.p.v. andersom. Ik heb nooit het pv ingezien om in een eerder stadium te constateren dat er zo een gruwelijke fout was gemaakt. Vooral omdat De
verbalisant na 6 maanden niet meer in dienst was als ambtenaar. Mijn telefoontje naar de politie na de aanrijding is maar 3 maanden bewaard. De Nederlands bureau motorrijtuigen heeft verzuimd mij in een eerder stadium om deze info te vragen. volgens hun staat Het pv boven het ondertekende schadeformulier en is niet rechtsgeldig. Ik heb al zoveel stappen ondernomen. Klacht bij de politie. Nationale ombudsman kan er niets mee omdat de verbalisant niet meer als ambtenaar werkt. Bureaucratie is dit. Ik sta met me rug tegen de muur. Kan dit zomaar???

Kolibrie

Re: Géén uitbetaling na aanrijding vrachtwagen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

En die bulgaar uit de zaak die als tolk optrad, misschien kan die zich nog herinneren wat er toen gezegd is over het achteruit rijden van de vrachtwagen.
Waarom zou u de vrachtwagen straten verder door de politie aan laten houden als u achter op de vrachtwagen zou zijn gereden?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De chauffeur verklaart blijkbaar niets anders, maar het staat anders in het proces-verbaal.

Mosterd na de maaltijd.

Als men alleen WA verzekerd is, is het verstandig een verhaalsrechtsbijstandsverzekering te hebben,

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 »

helaas voor TS kansloos... wel goed om eea te beseffen, en goede controle te doen ook op wat politie opschrijft. Heb zelf ook eens meegemaakt dat de omschrijving zoals door politie genoteerd niet klopte. Kwamen we eigenlijk ook te laat achter. Die was gelukkig nog redelijk makkelijk aan te pakken omdat wat de politie genoteerd had helemaal niet kon daar en niet klopte met verkeersborden op locatie... (iets met tegengesteld verkeer en eenrichtingsweg..) . De agent overtuigen (lees: laten toegeven) dat ie het echt verkeerd genoteerd had kostte nog de meeste moeite...

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

vervelend, maar hier kan je weinig aan veranderen. De verzekering van de tegenpartij heeft ijzersterk bewijs dat jij tegen hem bent gereden in de vorm van een PV, of het nou klopt of niet.

Kaatsterrr

Ongelezen bericht door Kaatsterrr »

Ik zal het eea toelichten. Ik ben achter de vrachtwagen gereden omdat hij er met een snelle gang vandoor ging. Dus blijven staan had me ook niet veel opgeleverd. Op dat moment is het actie reactie.
Ik heb nooit het pv gezien om te kunnen beoordelen of dat wat erin stond ook daadwerkelijk klopte. Daarnaast ben je overrompeld door het hele gebeuren.
Ik heb een rechtsbijstand maar die geven nu ook aan niets meer voor mij te kunnen betekenen. De Bulgaarse verkoper die als tolk fungeerde zegt niet als getuige te willen optreden omdat ze het ongeluk niet heeft zien gebeuren en er enkel bij betrokken is geraakt omdat de chauffeur, politie en ik binnen liepen om de schade formulieren in te vullen. (Het regende)
En de chauffeur heeft daadwerkelijk het schadeformulier getekend als zijnde “schuldige” maar daar nemen ze geen genoegen mee. Ik heb zelfs foto’s van de bescheiden van de chauffeur.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die rechtsbijstand had dus al veel eerder moeten optreden aan de hand van dat schadeformulier en het verkeerde proces verbaal.

Men kan een schadeformulier niet tekenen als schuldige. Op de voorzijde kan slechts aangegeven worden wat er gebeurd is. En dat moet door beiden ondertekend worden,

Persoonlijk zou ik een klacht indienen tegen de rechtsbijstandverzekeraar. Die heeft de boel laten versloffen,

Gesloten