LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dieren Beul

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.

Zijn dieren die als voer voor andere dieren in huis gehouden worden huisdieren.

Peiling eindigde op 31 jan 2005 10:39

Ja.
2
50%
Nee.
2
50%
 
Totaal aantal stemmen: 4

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Dieren Beul

Ongelezen bericht door joostw »

De regering wil het mogelijk maken om het voor notoire dierenbeulen onmogelijk te maken om na veroordeling vanwege dierenmishandeling nog dieren te mogen houden.
Wat zou er in die wet moeten komen?
Veroordeeld vanwege nalatige verzorging van bv.een hond, mag hij/zij dan nooit meer een hond of mag de dader dan nooit meer een huisdier.
Zijn kleurmuizen huisdieren? Zo ja, mag je ze dan ook voeren aan slangen. Lijkt mij ook een vorm van diermishandeling.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door bitchy »

of het huisdieren zijn laat ik hier buiten ik vindt een slang net zo goed geen huisdier
een dier in leven houden door het met een ander dier te voeren is in mijn ogen net zo goed mishandeling we praten hier wel over dieren die wij,de mens in huis willen houden he
in het wild is dat weer een heel ander verhaal

& die nieuwe wet die juich ik alleen maar toe
van mij mag men mensen die hun dier verwaarlozen/mishandelen verbieden ooit nog een dier te houden

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Michellangelo »

waar trek je de grens? Een konijn is van nature geen huisdier, sterker nog, er word flink veel konijn gegeten met kerst. Als ik mijn koningspython een konijn wil geven dan zie ik daar geen probleem in. Een dier moet tenslotte toch eten?

Als ik mijn baardagamen krekels wil voeren, dan denk ik dat niemand er een probleem mee heeft. Als ik mijn gifkikkertjes fruitvliegjes geef, dan heeft niemand daar een probleem mee toch? Als ik mijn kat een blikje Felix met konijnevlees geef dan heeft niemand daar een probleem mee? Waarom dan wel wanneer er konijn gegeven word aan en ander dier?

Veel mensen zijn een beetje hypochriet wanneer ze de grens huisdier / voer niet meer weten, konijn eten ze met kerst, konijn zit in diervoer, maar een konijn voeren aan een dier is niet goed? Beetje onzin. Enige verschil is dat het beestje ergens anders doodgemaakt is, en dan is het wel goed...

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een kinderachtige opmerking, voeren we soms ook mens aan een dier? een ''levende'' muis of poesje aan een slang voeren is net zo goed dierenmishandeling als een poes roosteren! ik zie tussen beide dingen geen verschil, ze zijn beide keren doodsbang of zie Jij wel verschil?
Ik zie ook geen verschil tussen een ''levend'' konijntje voeren of een hondje dat in een ton rond moet blijven zwemmen....even kijken hoelang hij dat vol houd. Het is BEIDE mishandeling, of zie Jij daar verschil in?
Mensen die dieren met opzet verwaarlozen of mishandelen moeten ze stevig aanpakken.

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door corin »

ben ik een gedeelte mee eens maar een slang eet ook in de natuur een muis of een rat dus dit kan ik wel in komen hoe julie denken.

maar die beesten moet ook eten.

dus sommige mensen zijn ook dieren beulen.
wij eten toch ok vlees van een varken, paard, koe, schaap, konijn en de kippen.

dus wij zijn allemaal een dieren beul.
:roll:

disney

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door disney »

ik vindt een slang geen huisdier,
hij hoort niet in een kooitje thuis,in de natuur heeft hij kilometrs leefgebied,
dat kan je nooit namaken,en dan levende prooien in die bak gooien..
die beestjes zijn doodsbang,kunnen geen kant op,kunnen niet vluchten,
nee ik ben er optegen,hou er niet van om levende prooien aan mn beesten te moeten voeren!

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Wat een kinderachtige opmerking, voeren we soms ook mens aan een dier?
Dat getuigt van inzicht :roll:
een ''levende'' muis of poesje aan een slang voeren is net zo goed dierenmishandeling als een poes roosteren!
Tuurlijk, en in dierenvoeder zit alleen plantaardig voer ;)
ik zie tussen beide dingen geen verschil, ze zijn beide keren doodsbang of zie Jij wel verschil?
Denk daar maar goed aan als je naar KFC of naar de Mac gaat, alsof die dieren niet bang zijn wanneer ze het bloed ruiken van hun voorgangers op de lopende band of zo ;)
dus wij zijn allemaal een dieren beul.
Gelijk heb je Corin, eigenlijk zijn we dat allemaal...
die beestjes zijn doodsbang,kunnen geen kant op,kunnen niet vluchten,
nee ik ben er optegen,hou er niet van om levende prooien aan mn beesten te moeten voeren!
Disney, jij voert ze liever dode beestjes, goh, hoe zouden die beestjes aan hun eind komen? Ze kunnen zeker wel een kant op.. dan zijn ze niet bang...

Dat is wat ik bedoel met hypocritie, (niet jij Corin) Zolang ze maar niet weten hoe een beestje dood gaat mag alles, maar o wee als een slang een levend diertje pakt, dan zijn we dierenmishandelaars...

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

Dat ben je ook, een slang hoort in de natuur. Wat zal de dierenwinkel veel aan jou verdienen als je weer een paar muizen komt halen. En geniet je er nog van als je ziet hoe ze opgegeten worden? Heeft jou slang gelukkig ook weer een lekker maaltje gehad. Als je eigenhandig dieren kan doden klopt er iets niet in je kop.

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door corin »

vele mensen nemen die dieren omdat ze leuk zijn,apart zijn en en ook omdat het ook huisdieren zijn.
die dieren moeten ook eten als je ze niet eten geeft dan ben je ook een dieren beulomdat je ze verwaarloost.
en die dieren eten niet een boterham nee die eten vlees.
:roll:

en als een slang in een dierentuin dat eet mag dat dan wel maar dan zien ze het niet natuurlijk.

denk na mensen die dieren moeten ook eten net als wij.
als wij niet eten dan gaan we dood en die dieren gaan dan ook dood als ze niet eten.
:roll:

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door joostw »

Waarom gaan mensen er altijd van uit dat slachtvee bang en zenuwachtig word door de geur van het bloed van hun voorgangers.
Het slachtvee in Nederland is zonder uitzondering geen carnivoor dus de associatie tussen bloed en dood word door hun niet gelegd, ze zijn dus niet bang door de geur van bloed, ze zijn bang door; geschreeuw van het slachtpersoneel, de vreemde omgeving, de vreemde geluiden, de klappen die ze krijgen en andere nieuwe ervaringen.

Volgens het woordenboek is een huisdier,tot nut of genoegen door mensen gehouden (tam) dier.
Volgens het woordenboek kan dus ieder dier waar iemand een nut of genoegen voor verzint als huisdier fungeren.

Als ik mijn paard niet verzorg loop ik snel tegen de lamp als dierenbeul,als ik het voedsel van mijn kameleon mishandel is er geen haan die er naar kraait.
[/quote]

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door corin »

ik heb zelf dicht bij een slachthuis gewoond maar heb jij wellens een varken horen huilen denk het niet.

heb jij wel eens gezien hoe dat gaat.
denk het niet.

maar die der zijn bang want ze voelen het aan ik weet het ook niet waar aan maar die mensen in het slacht huis zijn toch rustig.

maar mijn stelling is we moeten ook eten dus die dieren worden gefokt om onze etenslust.

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

begin je nou weer met het woord ''fokken"?

het was net zo rustig zonder jou gebrabbel...

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door joostw »

Beste corin.
Ja dat heb ik.
Ik zal maar even uit de kast komen.
Ik, joostw, werk op een slachthuis in het noorden van het land alwaar varkens een in principe voortijdig einde vinden ten behoeve van de consumptie.
Dus een ieder kan ervan uitgaan dat ik weet waar ik het over heb.

Gast

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Gast »

het gaat in het slachthuis heus niet meer zoals vroeger.
tegenwoordig hebben ze het bij een boer die ze verwaarloosd nog slechter dan wanneer ze naar het slachthuis gaan.
hoe denk je dan over ritueel slachten.. dat gaat lekker langzaam.

een weerloos dier doodmaken, of het nou is om een ander dier te voeden of ritueel, het is misselijkmakend en overbodig.
als het dier dood moet doe het dan snel en zonder lijden.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door joostw »

Beste gast, zullen we het nu niet meer over slachten hebben op dit forum.
Kan eventueel later wel op een nog te starten forum.
mvg joostw.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Als je eigenhandig dieren kan doden klopt er iets niet in je kop.
Laat jij je beestjes maar doden door een ander om zo aan je geneugten te komen, geniet je net zo hard als je lekker een biefstukje eet als wanneer je naar je kat zit te kijken als hij zijn blikvoer eet?
een weerloos dier doodmaken, of het nou is om een ander dier te voeden of ritueel, het is misselijkmakend en overbodig.
als het dier dood moet doe het dan snel en zonder lijden.
We weten het allemaal zo goed hè? als het koetje zijn stroomstoot heeft gehad istie pijnloos dood, of word dat in Nederland nog gedaan met een pin die in de kop van het beestje geschoten word? Goed, het beestje gilt niet lang als hij al de kans kreeg, stuipt nog wel effies na en dan gaan we aan de slag... Vlug en pijnloos? Waarom denk je dat? Omdat je anders niet meer van vlees kan genieten denk ik....
Ik, joostw, werk op een slachthuis in het noorden van het land alwaar varkens een in principe voortijdig einde vinden ten behoeve van de consumptie.
Vertel effies voor degenen die het niet (willen) weten hoe dat gaat... en dan zou een slang niet een konijn mogen eten? wat een onzin...

yonnie

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door yonnie »

doe niet zo wijsneuzerig, misschien is gast of joos wel vegetarier.
hoe weet jij nou dat ze genieten van een stuk vlees.
voor de lol je slang levende diertjes voeren, je spoort ook niet helemaal. :roll:

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Kom jij wel eens in een dierentuin?
voor de lol je slang levende diertjes voeren
Nee, slangen eten voornamelijk levend voer, net als vissen dat ook wel eens doen.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door joostw »

Beste yonnie, ik kan echt genieten van een stuk vlees, liefst niet biologisch want de prijs daarvan is zo belachelijk hoog, dat de genotsfactor evenredig aan de prijs naarbeneden donderd.
Maar de dieren die ik eet worden speciaal gefokt voor de consumptie.

Het gaat mij om de mensen die bv. slangen houden, kunnen die met het vooruitzicht op de aanstaande wet nog met een gerust hart gaan slapen, of moeten zij een andere liefhebberij zoeken.
Mogen 'voedsel'dieren nog wel in huis gehouden worden, zij zijn dan huisdier, of moeten het 'voedsel' elders aangeschaft worden.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Dieren Beul

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Mogen 'voedsel'dieren nog wel in huis gehouden worden, zij zijn dan huisdier, of moeten het 'voedsel' elders aangeschaft worden.
Dat klinkt beter dan wat anderen hier zeggen...
voedseldieren of hoe je het ook wilt bekijken worden speciaal gefokt, net als de varkens en koeien voor onze consumptie. Of ik nu de muis kweek, een goed bestaan geef voor zolang deze leeft of ik ga naar een muizenfarm... ik denk dat van de 2 keuzes geen van beiden lekker klinken voor degenen hier ;)

Ik krijg altijd het idee dat men een klein meisje ziet met haar konijntje dat huilend tegen mij zegt: "zult u er goed voor zorgen meneer?" en vervolgens pak ik het nijnebeest en geef hem aan een python ;)

90% van de dieren die je voedert zijn dood, er zijn echter een paar soorten die nu eenmaal warm eten willen, bloed willen ruiken om zo er zeker van te zijn dat het eten goed is en niet bedorven. Voor de rest leven er zat van ingevroren eendagskuikens, (zielig hè? dat zouden haantjes worden en daar hebben ze niets aan in de broedfabriekjes van KFC dus die worden geslacht en ingevroren ;) ) dode muizen en meer van die onzin.

Krekels e.d. leggen we in de diepvries, dan springen ze niet meteen weg als de bak open is, en zo kunnen we doorgaan. Als een slang echter een levend konijntje dood, hetzij door gif of door wurging, dan is dat even humaan als dat bij een poelier gebeurt. Hoewel... hoe doen ze dat ook alweer bij de poelier? keel doorsnijden toch? daarna hangen ze hem ondersteboven om leeg te bloeden en daarna villen...

Tip voor de kieskeurige consument, koop geen konijn bij een poelier waar de poten afgehaald zijn, er worden namelijk ook katten verkocht als konijn....

Gesloten