LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Moetikevenkwijt

Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door Moetikevenkwijt »

Sinds dit jaar hoeft men niets meer te doen voor de voorlopige teruggaaf, de belastingdienst vult het wel even voor je in, alleen nog even controleren en klaar is Kees!
Makkelijker kunnen ze het niet maken toch?

Totdat blijkt dat er helemaal niets op de rekening wordt gestort aan het begin van het nieuwe jaar....
Even bellen dan maar.... de eerste poging, 10 uur 's-ochtends..in gesprek....na een half uur op de redial toets te hebben gedrukt ben ik t wel beu...proberen het over een uurtje nog eens...weer hetzelfde resultaat!
Dit ritueel ben ik 's-ochtends begonnen en heb dit gedurende de dag regelmatig herhaald en jawel... op een gegeven moment lukt het dan toch!!! Tegen de avond als iedereen weer in de file staat kom ik eindelijk een keer door!
Na wat menuopties en een toch al wat licht opgewonden gevoel komt het bericht "al onze medewerkers zijn bezet, probeert u het later nog eens. We verbreken nu de verbinding".....aaaaaaaaaaaaaaaahhhhh
Gelukkig is het de eerst volgende poging weer raak en ik krijg nu weer de automatische beantwoorder aan de lijn, moet wat opties intikken en vervolgens nog 15 minuten het bericht "nog even geduld a.u.b" aanhoren...
Hierna eindelijk iemand aan de lijn!! Champagne!!!!!!!!!!!
De mevrouw aan de andere kant van de lijn bevestigd dat e.e.a niet goed verwerkt is en dat ze wel even een nieuw formuliertje stuurt dat er een week over kan doen voor het mij bereiket en dat ik na ontvangst toch zeker op 6 weken verwerkingstijd moet rekenen!
Dus die Champagne kan weer terug de kast in...water en droog brood de komende 2 maanden zul je bedoelen...!!!

Op de vraag waarom de belastingdienst niet slecht maar gewoon helemaal niet te bereiken is kreeg ik als antwoord dat er wat problemen waren met de voorlopige teruggaaf 2004...joh...dat had ik nu niet verwacht zeg!

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door berendjan »

Sinds de belastingdienst via voorlopige teruggave belasting terugbetaalt gebeurt dit altijd de 15de of de eerste werkdag na de vijftiende als dat een zaterdag of een zondag is. Ik had de voorlopige teruggave de 17de op mijn rekening staan.

amarie

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door amarie »

:evil: Ik zit al sinds december op mijn beschikking te wachten. Volgens hun infobrief (september 2004) zou ik rond 13 december de beschikking toegestuurd krijgen. Toen deze er op 29 december nog niet was, maar even gebeld. Nou ja even. Ik heb 45 minuten aan de telefoon gehangen voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Ik zou een kopie van de beschikking toegestuurd krijgen binnen 10 werkdagen. Daar ik absoluut geen vertrouwem heb met wat ook maar iets met de regering van doen heeft op 7 januari (voor alle zekerheid) een brief gestuurd naar Maastricht waarin ik schriftelijk nog eens om een kopie van de beschikking vroeg. En ja hoor je raadt het al, NIETS! Vandaag maar weer eens gebeld (20 minuten aan de telefoon), kreeg weer zo'n jong ding aan de telefoon die ervoor zou zorgen dat ik EINDELIJK een kopie van de beschikking tegemoet kon zien binnen 10 werkdagen. Ik wacht af!

Gert49
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2005 15:49

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door Gert49 »

Je moet niet vergeten dat ambtenaren ook mensen zijn. Dus laat ze rustig verder suffen daar

Gast

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door Gast »

Is ook nu vandaag in Kassa geweest.
Zal nu zo gauw mogelijk worden opgelost .
Als je een vraag hebt kan je beter mailen.
Doe ik overal waar ik te lang moet wachten of zelfs niet er door kan komen
.

vampje

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door vampje »

De slechte bereikbaarheid en de traagheid van de (onaangepaste) systemen hebben alles te maken met de bezuinigingen van dit kabinet.
Er is geen geld voor het inhuren van uitzendkrachten voor het eenvoudige werk of voor de telefoondienst. Er zijn veel minder mensen om hetzelfde werk (of meer) te doen. Computers moeten gedeeld worden, bestaande systemen worden niet meer aangepast omdat er geen geld meer voor is. Nieuw ontwikkelde programma's kunnen niet goed getest worden, worden dus met kinderziekten vrijgegeven of de uitlevering wordt uitgesteld waardoor men moet blijven werken met het oude onaangepaste systeem.
Heel frustrerend allemaal. Niet alleen voor de mensen die de Belastingdienst proberen te bereiken, maar ook voor de mensen die er werken, zoals ik. Ik blijf hopen op betere tijden.[/quote]

Hoppie

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door Hoppie »

@Vampje
Jij leeft in een andere wereld..
Weet je wel hoeveel mensen er niks uitvreten op de ministeries....
Al die overhead die elke dag met het broodtrommeltje fluitend naar het gebouw gaat en de eerste 3 uur niks doet....
Dat is smijten met geld daaro, en waarom??
Anders krijgen ze het weer aan de stok met de bonden als er weer mensen uit getrapt worden...
Pappen en nathoudencultuur, op elk departement.....

Gast

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door Gast »

Hoppie, en jij weetin alles zo goed omdat je er zelf hebt gewerkt???!!! Ik werk toevallig ook bij de Belastingdienst en de eerste 3 uur niks doen is er echt niet bij hoor!! Tuurlijk wordt er af en toe gekletst maar dat wordt bij "echte" bedrijven ook.

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door galaxynl »

Belasting heeft al anderhalve maand onterecht mijn bankrekeningen bevroren.
Hebben zelfs brieven dat we op 0 staan
Inmiddels 165€ moeten betalen maar doordat ze alles hebben bevroren kan dat zelfs niet betaald worden.
Komt er een hoop kosten bij door deurwaarders die niet te bereiken zijn en al niet contact met je opnemen, en willen ze zelfs beslag gaan leggen.
Heb al geeneens een verzekering, telefoon, etc, etc . Is fijn voor klein bedrijfje kan ik je aanraden.
Ze maken fout na fout en laten je in alle ellende van dien barsten
Excuus of schade vergoeding kennen ze al helemaal niet, gewoon kleine man zo diep mogelijk in ellende drukken.
Emigreren toch enige oplossing blijkbaar in dit belachelijke land

Gast

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door Gast »

Gisteren contact gehad met de Belastingdienst. Het betrof een aanmaning autobelasting. Ik had daar wat vragen over. Want in mijn opinie had ik betaald en kon dat ook aannemelijk maken met afschrijvingen giro rekening. Echter de vriendelijke doch zeer warrige man (leuker kunnen we het niet maken ) kon geen betalingen vinden. Ik gaf aan maar ik kan het laten zien op mijn afschrijvingen. Maar daar was hij niet in geeintresseerd mompelde hij.
Op een gegeven moment was hij zo aan het mompelen dat ik echt niet meer begreep wat hij mij duidelijk wilde maken. Hij had het over reorganisatie lang liggen van zaken ????? en wist nog te melden dat ik verhuisd (goh) was en dat dit er ooknog nog een boven op kwam. met andere woorden. Hij kon niks vinden en of ik maar even wilde betalen. En zo niet dan laten ze wel beslag leggen. Kijk en dat laaste kwam er nu weer luid en duidelijk uit. De moraal van dit verhaal. Zelfs al krijg je ze aan de telefoon dan weet je nog niet waar je aan toe bent.

:twisted:

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door galaxynl »

Tipisch leuker kunnen we het niet maken geval..
Zelfde verhaal hier hoor, word er gek van

mariiiiii

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door mariiiiii »

Probeer ze de hele morgen al te bellen.... Krijg ze dus niet te pakken. De verbinding wordt verbroken.

Kortom overal hetzelfde.

Heins

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door Heins »

Ik had ook het probleem dat de belastingdienst ineens geen geld meer overmaakte naar mijn vrouw, terwijl we geen verandering voor 2005 hebben opgegeven. Na -tig keren gebeld te hebben en me rot te hebben geërgerd dat telkens weer de verbinding werd verbroken kreeg ik wonder boven wonder na 20 minuten in de wachtrij te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn.

Bleek dat die teruggaaf niet goed verwerkt was tijdens het overzetten naar hun centrale systeem. Nu goed, ik krijg vandaag of morgen een telefoontje van hun om dit recht te zetten.

Typisch voorbeeld van leuker kunnen we het niet maken, wel vervelender...

ElkJaarHetzelfdeGedonder

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door ElkJaarHetzelfdeGedonder »

Ik heb het al een aantal keren gelezen; de slechte bereikbaarheid van de belastingdienst. Ook ik werd er na 61 min. bij de belastingtelefoon uitgegooid met de mededeling 'door een tecnische storing zijn wij onbereikbaar, de verbinding wordt nu verbroken'. Maar wel verwachten dat je de aangifte '... naar waarheid en zonder voorbehoud' ondertekent.
Het wordt niet leuker maar ook niet makkelijker. En als er nu eens een probleem wordt opgelost, maar het is elk jaar weer hetzelde liedje.
Radar , doe er wat aan!!

MMTent
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2005 20:50

Re: Bereikbaarheid Belastingdienst.

Ongelezen bericht door MMTent »

Nog een aardig voorbeeld.
Momenteel ben ik aan het reizen door Nieuw Zeeland. Om in mijn levensonderhoud te voorzien, doe ik allerlei simpele klussen onderweg. Het levert niet veel op, maar genoeg om van rond te kunnen reizen.
Voor de draagkrachtmeting voor het terugbetalen van mijn studieschuld bij de Informatie Beheer Groep heb ik een inkomstenverklaring over 2003 nodig van de belastingdienst. Sinds 10 januari 2005 probeer ik dagelijks iemand aan de lijn te krijgen bij de belastingdienst, maar tot op heden zonder succes. De lijn is altijd bezet. Door het tijdsverschil met Nieuw Zeeland (12 uur) kan ik alleen proberen te bellen tussen 8 en 11 uur 's morgens of tussen 6 en 8 uur 's avonds (8 en 11 uur 's avonds en 6 en 8 uur 's morgens in Nieuw Zeeland). Naast mijn pogingen om via de telefoon erdoor te komen, heb ik ook een aantal faxen gestuurd en twee brieven via de normale post, maar tot op heden heb ik nog geen teken van leven ontvangen van de belastingdienst, laat staan de gevraagde inkomstenverklaring.
Zonder deze verklaring kan de IBG mijn verzoek om een draagkrachtmeting niet in behandeling nemen, met als gevolg dat het maandbedrag automatisch op het maximale bedrag is vastgesteld. Als er niet wordt betaald wordt er na verloop van tijd een deurwaarder ingeschakeld. Ook al zal het maandbedrag na de draagkrachtmeting (fors) naar beneden worden bijgesteld. Het standpount van de IBG is dat de slechte bereikbaarheid van de belastingdienst niet hun probleem is. Dat ik de maandbedragen niet kan betalen omdat ik geen vast inkomen heb, komt ook niet aan. Ik moet gewoon betalen. Als achteraf blijkt dat ik teveel heb betaald krijg ik het immers weer terug (?!).
Kortom, door de slechte bereikbaarheid van de belastingdienst zit ik straks met een deurwaarder opgescheept.
Kan hier niet iets aan gedaan worden?

Gesloten