Onlangs heb ik een Bosch-koelvriescombinatie bij Electroworld Rinze Hofman in Heerenveen gekocht.
Deze bleek niet goed en na 5x monteursbezoek (3x RH en toen zou RH contact zoeken met Bosch, wat pas na 3 weken en weer een telefoontje van mij gebeurde.... 2x een monteur van Bosch) werd er door Bosch besloten het apparaat om te ruilen.
Het apparaat wat ik toen kreeg was wellicht niet eens nieuw gezien verpakkingsmateriaal en gebruikssporen en vertoonde direct gebreken.
Ik was erg teleurgesteld, het vertrouwen in het Bosch-apparaat was weg en ik ging terug naar de winkel.
Ik wilde mijn geld terug of een góede koelvriescombinatie.
Geld terug kreeg ik niet van RH (terwijl dat wettelijk wel hoort).
Er werd met Bosch gebeld en de vertegenwoordiger van Bosch moest beslissen wat er zou gebeuren.
Een paar dagen later kreeg ik van RH het bericht dat Bosch de koelvriescombinatie niet terug wilde nemen maar dat RH het terug zou nemen en ik in de winkel een andere kon uitzoeken.
Ik zocht een Liebherr uit en die was iets duurder dus moest bijbetalen.
Kreeg ik het showmodel. Zonder enig overleg of melding daarvan.
Ik RH gebeld en gevraagd hoe dit kon en gezegd dit niet netjes te vinden.
Ik kreeg te horen dat ik langer had moeten wachten op de bezorging als ie besteld had moeten worden en dat deze nog niet zo lang in de winkel stond en dit een les was voor de winkel.
En dat was het....?
Als een winkel een klant een showmodel levert hoort dit gemeld te worden en hoort er overlegd te worden of de klant dit wil. En zo ja, op een showmodel zit korting.
Ik vroeg dit netjes op te lossen.
Het antwoord van RH was dat ze evt die Liebherr konden omruilen voor de oude Bosch-koelvriescombinatie.
Toppunt van service van Electroworld Rinze Hofman Heerenveen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
Laatst gewijzigd door Radar op 29 okt 2019 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
Met Bosch heeft u niets te maken. En wat Bosch wil ook niet. U heeft een overeenkomst met de winkel en met niemand anders, hoe de winkel dit oplost met zijn/haar leveranciers is hun pakkie an.Wilmars schreef: ↑28 okt 2019 20:14Ik wilde mijn geld terug of een góede koelvriescombinatie.
Geld terug kreeg ik niet van RH (terwijl dat wettelijk wel hoort).
Er werd met Bosch gebeld en de vertegenwoordiger van Bosch moest beslissen wat er zou gebeuren.
Een paar dagen later kreeg ik van RH het bericht dat Bosch de koelvriescombinatie niet terug wilde nemen maar dat RH het terug zou nemen en ik in de winkel een andere kon uitzoeken.
Daarbij is geld terug op zich wel heel logisch, het is niet een direct wettelijk recht. U heeft recht op reparatie of vervanging. Na zoveel pogingen zou geld terug wel een optie zijn als u de koopovereenkomst zou ontbinden, gezien de pogingen die de winkel al had gedaan lijkt mij dat ook geen onmogelijke optie, maar als ze daar niet aan mee werken, dan had dit via de rechter gemoeten.
Dat is niet netjes. Netjes was geweest als ze dit gemeld hadden.
Uit fatsoen was het wel netjes geweest om te melden. Het is niet een "moet" op zich. En hoezo zit op een showmodel korting? Er zijn zaken die korting geven op een showmodel, het is geen wettelijk recht.
Re: Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
Als er gebruikssporen op het showmodel zitten (in dit geval beschadiginkje op een hoek bijv.) lijkt korting mij logisch.
Maar het gaat vooral om het feit dat ze het niet gemeld hebben inderdaad. Dat behoren ze sowieso te doen- te overleggen of je akkoord gaat met het showmodel of een nieuwe wilt.
Maar het gaat vooral om het feit dat ze het niet gemeld hebben inderdaad. Dat behoren ze sowieso te doen- te overleggen of je akkoord gaat met het showmodel of een nieuwe wilt.
Re: Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
Als ik een nieuw apparaat gekocht denk te hebben en er wordt een showmodel geleverd, dan voel ik me beduveld en zou ik levering weigeren.
Re: Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
Bij Electroworld Rinze Hofman in Heerenveen is dat niet mogelijk is gebleken.
Zíj bepalen voor de klant als je daar iets koopt ben ik nu achter.
Ik heb geprobeerd om het met ze op te lossen maar tevergeefs. Ze werken in niks mee.
Ik dacht een plaatselijke winkelier te steunen in deze tijd van online-aankopen maar kwam bedrogen uit.
Inmiddels heb ik daarom en om hun reacties naar mij toe verschillende consumentenorganisaties aangeschreven en goede tips gekregen waar deze praktijken te melden.
Zíj bepalen voor de klant als je daar iets koopt ben ik nu achter.
Ik heb geprobeerd om het met ze op te lossen maar tevergeefs. Ze werken in niks mee.
Ik dacht een plaatselijke winkelier te steunen in deze tijd van online-aankopen maar kwam bedrogen uit.
Inmiddels heb ik daarom en om hun reacties naar mij toe verschillende consumentenorganisaties aangeschreven en goede tips gekregen waar deze praktijken te melden.
Re: Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
Wat is nu hwt probleem met het apparaat? Dat weten we nog steeds niet...
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 mei 2014 22:45
Re: Koel-vriescombinatie Bosch: vijf keer monteurbezoek, geen geld terug van ElectroWorld
ik denk dat het probleem bij Electroworld ligt.
Ik heb in het verleden een wasmachine en koelvriescombi gekocht bij zo'n winkel, in een andere plaats.
Met de wasmachine, Indesit, was al gauw iets loos, zat nl vocht onder de bovenkant van de machine, dit begon te bobbelen.
Hierover gebeld, zat nog binnen de garantie, werd mij even verteld dat ik daar wel iets nats opgezet zal hebben, wat dus niet waar is.
Ze kwamen niet eens kijken.
Heb het hier maar bij gelaten.
Heb bij BCC een andere machine, wel Indesit gekocht, totaal geen problemen mee.
Ik zal ook nooit meer iets bij Electroworld kopen.
Vind deze winkel ook aan de dure kant.
Ik heb in het verleden een wasmachine en koelvriescombi gekocht bij zo'n winkel, in een andere plaats.
Met de wasmachine, Indesit, was al gauw iets loos, zat nl vocht onder de bovenkant van de machine, dit begon te bobbelen.
Hierover gebeld, zat nog binnen de garantie, werd mij even verteld dat ik daar wel iets nats opgezet zal hebben, wat dus niet waar is.
Ze kwamen niet eens kijken.
Heb het hier maar bij gelaten.
Heb bij BCC een andere machine, wel Indesit gekocht, totaal geen problemen mee.
Ik zal ook nooit meer iets bij Electroworld kopen.
Vind deze winkel ook aan de dure kant.