LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DAS rechtsbijstand
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05 dec 2013 08:58
DAS rechtsbijstand
Onlangs bereikte het contact met de DAS zijn diepte punt, doordat de DAS leidinggevende naast een opeenstapeling van fouten en het niet nakomen van afspraken zich op een heel onfatsoenlijke manier heeft misdragen.
Ik ben door een leidinggevende van de DAS op een werkelijk schandelijke wijze mr … te woord staat en op een zeer onprofessionele wijze belachelijk maakt.
In het gesprek met mr wordt er gezegd dat citaat: " ze met z’n alle in en deuk liggen" waarbij het gesprek door collega’s wordt meegeluisterd en men bij de DAS zich weet te vermaken met de sores van een cliënt. Als ik de leidinggevende daar op aanspreek wordt er laatdunkend gemeld dat men het grappig vind wat er in mijn zaak speelt dit zijn voor een cliënt ernstige zaken met grote belangen en ingrijpende consequenties. Het is onbehoorlijk en stuitend dat je als (professional) jurist hier de spot mee drijft en een serieus gesprek over een dossier reduceert tot een grap dit is werkelijk ongehoord en zeer laakbaar.
Afspraken worden niet nagekomen en er worden structureel zaken verdraaid in het voordeel van de DAS, ware het niet dat de gesprekken door mij digitaal zijn vastgelegd en er derhalve onomstotelijk bewijs is voor de ontegenzeggelijke gemaakte toezeggingen en gedane uitspraken.
Het maanden lang stagneren en frustreren van een gemelde zaak (waarbij ik in 6 maanden tijd ruim 10 verschillende behandelaars heb gehad) ik meermaals onjuist ben behandeld en de DAS mij toezegging heeft gedaan die men niet is nagekomen, wil ik dit alles kwalificeren als en wanprestatie van de Das.
Het zegt tegelijkertijd heel veel over de mentaliteit en beroepshouding binnen de DAS.
Ik heb een aantal verwoede pogingen gedaan om uit het langslepende geschil te komen met de DAS. Waarbij in een aantal uitvoerige gesprekken met leidinggevend personeel van de Das afspraken zijn gemaakt die jammerlijk genoeg niet zijn nagekomen door de Das. Helaas zijn mijn klachten na maanden dan nog ook steeds actueel en is de situatie onveranderd gebleven.
In tegenstelling tot wat mij door de Das leidinggevende is voorgehouden is geen van mijn ruim 10 behandelaars een advocaat, dit is bij navraag bij de orde van advocaten gebleken. Hierdoor is het on mogelijk om de behandelaren via de orde van advocaten aan te spreken op hun onfatsoenlijke en laakbare gedragingen. https://zoekeenadvocaat.advocatenorde.nl/
Van de afspraken met de DAS zie ik in de praktijk niets terug, iedere inhoudelijke (re)actie blijft uit en de communicatie vanuit de DAS is en blijft bedroevend.
Het feit dat er dubieuze voorstellen zijn gedaan door Das medewerkers , ik lange tijd niet de verwachte bijstand heb mogen ontvangen en zelfs ben tegengewerkt door Das medewerkers, er herhaald fouten zijn gemaakt in de uitvoering door Das medewerkers, er toezeggingen zijn gedaan die niet worden nageleefd door de Das, dat Das personeel zich uiterst laakbaar en onprofessioneel hebben uitgelaten en mij onheus bejegend hebben, dat Das personeel mij door hun doen en laten in mijn zaak hebben opgehouden en hebben geschaad, dat Das personeel heeft verzuimd om mijn klacht adequaat te behandelen en dat de communicatie vanuit de Das meer dan te wensen overlaat maakt het zaak dat ik men klacht op directie niveau meld.
Wellicht dat iedereen met een gelijksoortige ervaring zich verenigd om gezamenlijk op te trekken richting de DAS.
Ik ben door een leidinggevende van de DAS op een werkelijk schandelijke wijze mr … te woord staat en op een zeer onprofessionele wijze belachelijk maakt.
In het gesprek met mr wordt er gezegd dat citaat: " ze met z’n alle in en deuk liggen" waarbij het gesprek door collega’s wordt meegeluisterd en men bij de DAS zich weet te vermaken met de sores van een cliënt. Als ik de leidinggevende daar op aanspreek wordt er laatdunkend gemeld dat men het grappig vind wat er in mijn zaak speelt dit zijn voor een cliënt ernstige zaken met grote belangen en ingrijpende consequenties. Het is onbehoorlijk en stuitend dat je als (professional) jurist hier de spot mee drijft en een serieus gesprek over een dossier reduceert tot een grap dit is werkelijk ongehoord en zeer laakbaar.
Afspraken worden niet nagekomen en er worden structureel zaken verdraaid in het voordeel van de DAS, ware het niet dat de gesprekken door mij digitaal zijn vastgelegd en er derhalve onomstotelijk bewijs is voor de ontegenzeggelijke gemaakte toezeggingen en gedane uitspraken.
Het maanden lang stagneren en frustreren van een gemelde zaak (waarbij ik in 6 maanden tijd ruim 10 verschillende behandelaars heb gehad) ik meermaals onjuist ben behandeld en de DAS mij toezegging heeft gedaan die men niet is nagekomen, wil ik dit alles kwalificeren als en wanprestatie van de Das.
Het zegt tegelijkertijd heel veel over de mentaliteit en beroepshouding binnen de DAS.
Ik heb een aantal verwoede pogingen gedaan om uit het langslepende geschil te komen met de DAS. Waarbij in een aantal uitvoerige gesprekken met leidinggevend personeel van de Das afspraken zijn gemaakt die jammerlijk genoeg niet zijn nagekomen door de Das. Helaas zijn mijn klachten na maanden dan nog ook steeds actueel en is de situatie onveranderd gebleven.
In tegenstelling tot wat mij door de Das leidinggevende is voorgehouden is geen van mijn ruim 10 behandelaars een advocaat, dit is bij navraag bij de orde van advocaten gebleken. Hierdoor is het on mogelijk om de behandelaren via de orde van advocaten aan te spreken op hun onfatsoenlijke en laakbare gedragingen. https://zoekeenadvocaat.advocatenorde.nl/
Van de afspraken met de DAS zie ik in de praktijk niets terug, iedere inhoudelijke (re)actie blijft uit en de communicatie vanuit de DAS is en blijft bedroevend.
Het feit dat er dubieuze voorstellen zijn gedaan door Das medewerkers , ik lange tijd niet de verwachte bijstand heb mogen ontvangen en zelfs ben tegengewerkt door Das medewerkers, er herhaald fouten zijn gemaakt in de uitvoering door Das medewerkers, er toezeggingen zijn gedaan die niet worden nageleefd door de Das, dat Das personeel zich uiterst laakbaar en onprofessioneel hebben uitgelaten en mij onheus bejegend hebben, dat Das personeel mij door hun doen en laten in mijn zaak hebben opgehouden en hebben geschaad, dat Das personeel heeft verzuimd om mijn klacht adequaat te behandelen en dat de communicatie vanuit de Das meer dan te wensen overlaat maakt het zaak dat ik men klacht op directie niveau meld.
Wellicht dat iedereen met een gelijksoortige ervaring zich verenigd om gezamenlijk op te trekken richting de DAS.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: DAS rechtsbijstand
U valt in herhaling:
verzekeraars-f31/das-houdt-zich-niet-aa ... 4-s20.html
verzekeraars-f31/das-houdt-zich-niet-aa ... 4-s20.html
-
- Berichten: 12757
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DAS rechtsbijstand
Het spreekwoord is inderdaad "samen staat men sterk", maar dat gaat in dit soort gevallen niet op. Elke zaak staat op zich en elke zaak zal individueel behandeld worden.Bstevensen schreef: ↑05 nov 2019 20:54Wellicht dat iedereen met een gelijksoortige ervaring zich verenigd om gezamenlijk op te trekken richting de DAS.
Wel kan iedereen zijn eigen conclusies trekken uit de eigen ervaringen. En als er maar genoeg klanten weglopen moet er wel iets veranderen.
Als in uw geval u benadeeld bent kunt u daar wel stappen tegen ondernemen.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: DAS rechtsbijstand
Ik weet dat studenten rechten een stage plek nodig hebben..... en dan krijg je dit soort vragen hier!
-
- verified
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 25 jun 2013 11:40
Re: DAS rechtsbijstand
Hoi Bstevensen,
We hebben je bericht gezien. Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over onze dienstverlening. Dat is niet de bedoeling. Als je wilt kun jij jouw dossiernummer en je contactgegevens naar [email protected] e-mailen. Of je kunt er voor kiezen om een klacht in te dienen via de volgende link: https://www.das.nl/over-das/klachtenregeling.
Groet,
Het webcareteam van DAS
We hebben je bericht gezien. Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over onze dienstverlening. Dat is niet de bedoeling. Als je wilt kun jij jouw dossiernummer en je contactgegevens naar [email protected] e-mailen. Of je kunt er voor kiezen om een klacht in te dienen via de volgende link: https://www.das.nl/over-das/klachtenregeling.
Groet,
Het webcareteam van DAS
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- verified
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 25 jun 2013 11:40
Re: DAS rechtsbijstand
Beste Bstevensen,
Als je na het doorlopen van onze klachtenprocedure nog steeds ontevreden bent, kan je bij de Kifid een klacht indienen. Meer informatie daarover vind je op de volgende pagina: www.kifid.nl.
Groet,
Het webcareteam van DAS
Als je na het doorlopen van onze klachtenprocedure nog steeds ontevreden bent, kan je bij de Kifid een klacht indienen. Meer informatie daarover vind je op de volgende pagina: www.kifid.nl.
Groet,
Het webcareteam van DAS
Re: DAS rechtsbijstand
Waarom is het niet een ander met dezelfde klachten?Bob Schurkjens schreef: ↑05 nov 2019 21:13U valt in herhaling:
verzekeraars-f31/das-houdt-zich-niet-aa ... 4-s20.html
Re: DAS rechtsbijstand
Het is dezelfde persoon met dezelfde klacht en dat had je kunnen weten als je het topic gelezen had.chrisd1 schreef: ↑13 nov 2019 11:48Waarom is het niet een ander met dezelfde klachten?Bob Schurkjens schreef: ↑05 nov 2019 21:13U valt in herhaling:
verzekeraars-f31/das-houdt-zich-niet-aa ... 4-s20.html
Re: DAS rechtsbijstand
??; hoe kom je er bij; dat ik dat niet wist?tttlocke schreef: ↑13 nov 2019 12:20Het is dezelfde persoon met dezelfde klacht en dat had je kunnen weten als je het topic gelezen had.chrisd1 schreef: ↑13 nov 2019 11:48Waarom is het niet een ander met dezelfde klachten?Bob Schurkjens schreef: ↑05 nov 2019 21:13U valt in herhaling:
verzekeraars-f31/das-houdt-zich-niet-aa ... 4-s20.html
Re: DAS rechtsbijstand
berndv
vindt dit leuk
Re: DAS rechtsbijstand
Wat kinderachtig.
Als ik nu de vraag stel 'waarom stelde je die vraag dan, als je het wél wist?', dan zeg jij zeker: 'ik zei toch niet dat ik het wel wist; ik vroeg alleen hoe jij er bij kwam'.
Ik ken er nog zo een op dit forum.
Re: DAS rechtsbijstand
@tttlocke
Vlg de Huisregels
Anders wordt het, als de betreffende gebruiker o.m. in een eerste topic terechte vragen niet beantwoordt en gewoon een tweede topic met hetzelfde verhaal start en die eerdere bijdragen van forumgebruikers negeert.
En flauwekul ophangt; zoals b.v. die verslagen van die gesprekken.
Immers elke instantie, waarbij hij daarmee komt aanzetten, zal hem afserveren om zijn eigen aandeel in zo’n onzakelijke discussie.
Ik heb natuurlijk geen zin in dat soort toestanden op het forum en had hem dus willen melden.
Maar het is strikt genomen niet uitgesloten, dat twee verschillende lieden tegelijkertijd met hetzelfde verhaal op het forum verschijnen; vandaar mijn vraag van vanmorgen / 11:48u.
Vlg de Huisregels
Als je dat vermoed, hóéf je je natuurlijk niet geroepen te voelen dat te melden.is het forumgebruikers niet toegestaan om op het forum actief te zijn onder meer dan één (1) gebruikersnaam.
Anders wordt het, als de betreffende gebruiker o.m. in een eerste topic terechte vragen niet beantwoordt en gewoon een tweede topic met hetzelfde verhaal start en die eerdere bijdragen van forumgebruikers negeert.
En flauwekul ophangt; zoals b.v. die verslagen van die gesprekken.
Immers elke instantie, waarbij hij daarmee komt aanzetten, zal hem afserveren om zijn eigen aandeel in zo’n onzakelijke discussie.
Ik heb natuurlijk geen zin in dat soort toestanden op het forum en had hem dus willen melden.
Maar het is strikt genomen niet uitgesloten, dat twee verschillende lieden tegelijkertijd met hetzelfde verhaal op het forum verschijnen; vandaar mijn vraag van vanmorgen / 11:48u.
Re: DAS rechtsbijstand
Wat een klets. U vertelt nog steeds niet waarom u dan die vraag stelde. Of was het de bedoeling om, als iemand uitgelegd zou hebben dat het wel dezelfde persoon moest zijn, om dan te zeggen: 'nee, nee, het is in theorie mogelijk dat het om een ander gaat'. Het voegt allemaal zo weinig toe. Het is trouwens maar de vraag of op de moment de huisregels geschonden worden.
Re: DAS rechtsbijstand
Je bent vast bekend met het boek 'Costen ende Baeten' Een onthutsende inkijk in de wereld van verzekeraars.
Van Willem Bol; 'verzekerde'.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2019 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd
Reden: commerciële link verwijderd
Re: DAS rechtsbijstand
Dat zal vast een onthutsende kijk geven. Ik zou wel even in het achterhoofd houden dat deze verzekerde tot bij de Hoge Raad aan toe in het ongelijk is gesteld. Maar, hé, je weet nooit of dat nog eens anders afloopt...