LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jill
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2004 21:13

Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Jill »

Begin augustus 2003 heb ik een leuke Packard Bell iGo laptop gekocht bij de It's. Het was een showmodel maar ik wilde per se dat model hebben en het was de laatste dus vooruit dan maar, kreeg nog wel 50euro korting maarja betaalde nog 1050euro.

Omdat ik 1050euro aan laptop toch een btje kostbaar vond om overal mee naar toe te slepen en in combinatie met schoolboeken was ie ook redelijk zwaar heb ik m na aankoop eigenlijk alleen op mijn bureau laten staan.

Eind november 2004 begon de computer een btje vaag te doen, gaf een aantal keer fouten maar als ik m opnieuw startte deed ie het weer normaal. Ik dacht aan virus dus norton er een paar keer overheen gegooid en online nog een paar keer laten scannen maar nix.

Begin december 2004 bevroor mn beeld, dus ik herstart de computer.....nix. Hij deed wel net alsof ie aanging maar scherm bleef zwart. Dus nog een keer aan en uit zelfde ritueel hij ging wel aan maar beeldscherm bleef zwart en nu ging hij ook piepen in totaal 11x achter elkaar.

PB gebelt en die raadde me aan om de computer op te sturen naar Dynafix. LT werd opgehaald door koerier en kreeg een paar dagen later de prijsopgave voor de reparatie van mn laptop: €945,27 met als reden: "door valschade systemboard en CPu defect en dienen te worden vervangen"

Uiteraard schoot het woordje 'valschade' een beetje in het verkeerde keelgat omdat de laptop alleen maar op mijn bureau heeft gestaan en ik er niet mee heb lopen gooien. Dynafix gebelt maar "hun stellen dat alleen vast". Mooi verhaal dus.

Met andere woorden ik zit hier met een laptop van 16 maanden oud die totaal onbruikbaar is zonder dat ik er iets raars mee heb gedaan en dat vind ik eigenlijk een btje belachelijk als je 1050euro betaald voor iets hoop je toch dat het langer mee gaat dan nog geen 1,5 jaar.

Kan ik hier nog wat mee richting de It's? Packard Bell? Iemand?
Suggesties, adviezen etc welkom!

bartoman

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door bartoman »

ja is zeker lu**ig als zoiets gebeurd en dat ze ook nog gaan beweren dat ie gevallen is is natuurlijk al helemaal brutaal...

als n notebook beeld zwart blijft en hij begint the piepen.. duidt dit wel meestal op n defect... mobo/cpu (psu mag je aannemen dat het goed is.. het kan nog je videokaart zijn of geheugen... videokaart wordt zowiezo een probleem met laptop aangezien deze alstijd in het moederbord gebakken zit) dus waarschijnlijk gokken hun ook alleen maar dat het een van die 2 is.. wat je kan proberen is om aan een cpu to komen die past in je laptop (cpu socket).. en die er dan in doen..

alhoewel de kans klein is dat het gaat werken is het nog wel zeker de moeite waard om deze oplossing eerst aan te grijpen dat bespaart je een hele smak geld.. wat je ook nog kan doen 2de optie is om de laptop naar een computer boer te brengen maar ja ik betwijfel of hun aan goedkope notebook moederborden kunnen komen die in jou notebook past...

veel succes...

bart

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Heb je die laptop daar nu staan? Maak in ieder geval foto's van de laptop waar je dus duidelijk ziet dat er totaal geen schade aan de buitenkant zit en dus nooit gevallen kan zijn.

It's is de verkoper, dus zij moeten dan dit regelen met de leverancier of fabrikant. Gezien het rapport waarin de valschade word genoemd lijkt het me dat dit dus gewoon vergoed moet worden. omdat dan de valschade moet zijn veroorzaakt voor de laptop in elkaar gezet was.

Weigert It's dit, dan is het wel handig om een second opinion te nemen bij een erkende computerzaak en dan maar een rechtzaak tegen It's te beginnen wanneer ze zelfs met deze second opinion geen bemiddeling willen doen.

Gast

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Gast »

Het moeilijke wordt natuurlijk te verklaren dat de LT eerst ruim een jaar goed heeft gefunctioneerd, en dan pas kuren gaat vertonen als gevolg van vallen voor de verkoop.
Geheid dat It's zal gaan stellen dat de gebruiker de LT heeft laten vallen, daardoor inwendige schade is ontstaan, waarna problemen zich openbaarde.
En zie dat maar eens te ontkrachten, want als eiser geldt nog zoiets als wie stelt, die bewijst; en ik vrees dat zoiets heel moeilijk wordt.

Het zou me overigens helemaal niks verbazen als helemaal niet sprake is van 'interne' valschade, maar gewoon een of ander heel ander probleem.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste Jill,

Kaart dit probleem aan bij de consumentenbond. Ik heb al een aantal zaken via de consumentenbond aangepakt en deze zaken ook daadwerkelijk gewonnen.

Ik weet niet in welke vorm je al actie hebt ondernomen naar het bedrijf Packard Bell. Mocht je dat gedaan hebben verzamel deze info en zend het met een onderbouwende brief naar de consumentenbond. Schrijf ook Packard Bell aan en geef duidelijk aan dat de Laptop nooit gevallen is. Geef tevens aan dat je dit aankaart bij de consumentenbond.

Veel bedrijven weten namelijk dat consumenten niet zover gaan en liever betalen. Het klinkt vreemd maar is helaas zeer waar.

Succes.

Groet, Fenk.

Jill
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2004 21:13

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Jill »

Ik heb persoonlijk ook het idee dat er iets anders aan de hand is dan "valschade" vooral omdat ie gewoon van het 1 op andere moment er mee op hield terwijl ie stilstond dus heb ik het idee dat er iets is doorgebrand ofzo. Heb ook het vermoeden dat ze laptop nooit hebben opgemaakt bij dat Dynafix en dat ze m hebben aangezet het piepen hebben gehoord hebben en gedacht hebben van nou we gooien er een nieuw systemboard in en dan doet ie het ws wel weer.

Ik ben op het moment nog steeds bezig met een leuke briefwisseling met packard bell. 1ste brief heb ik het probleem gewoon uiteengezet waarna ik een brief terug kreeg met "Packard bell kan in dit geval niet tegemoet komen in de vorm van compensatie. Dit daar de schade is ontstaan door de val van de computer". Schijnbaar moeite met lezen daar dus weer een briefje terug gestuurd dit keer duidelijk in bold dat de laptop dus niet gevallen is etc. Dus ik kijk even wat ik terug krijg hierop en anders ga ik inderdaad maar eens een briefje sturen naar de consumentenbond.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Fenkie »

Succes met jouw actie Jill! Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt middels het forum.

Groet,

Fenk.

Jill
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2004 21:13

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Jill »

even een kleine update:

Heb van Packard Bell op het briefje van 28 januari dus nog geen antwoord gehad, nogmaal dezelfde brief op 11 februari gestuurd en wederom geen antwoord.

Afwijzingen kunnen ze wel 2 dagen nadat je de brief hebben verstuurd terug sturen maar een brief beantwoorden waaruit duidelijk blijkt dat ik geld van hun krijg is schijnbaar erg moeilijk om te typen.

Ik ga morgen nog maar eens proberen om te kijken of ik iemand aan de lijn kan krijgen hierover....dat zie ik somber in en de volgende stap wordt dus een briefje naar de consumentenbond kijken of ze daar wel op kunnen reageren

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Chris »

dit verhaal heb ik eerder gehoord!!

rojo
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 sep 2003 22:34

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door rojo »

Lijkt er sterk op dat de laptop is gevallen bij de koerier die hem kwam op halen.
Of bij dynafix.( ER AAN GEZETEN EN LATEN VALLEN)
Maak altijd een foto voor hij wegging ,mocht je dan schade zien kan je altijd bewijzen dat hij zo niet uitzag en ja pb mag wel een beetje aan coullance doen vind ik in dit geval.
succes en ben wel benieuwd hoe dit verder afloopt.

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Dannyk »

hallo,

Je hoeft niet te hopen op reactie van Packard bell hor, ik kan je verzekeren dat je geen reactie krijgt. Ik heb na vaak gebeld te hebben met de helpdesk, ook eens een brief gestuurd, met verschillende vragen. Ik heb deze brief op het postkantoor afgegeven, en er een ontvangstbevestiging bij laten doen, die ZIJ moesten tekenen. Zo had ik dus mijn beijs dat ze hem hadden ontvangen. Nou, dit was allemaal in januari van het jaar 2004..... Antwoord? neeeeeeeee, tuurlijk niet, want pachard bell kent de betekenis van service niet. Dit heb ik ze ook aan de telefoon gevraagd, en toen zei de helpdeskmedewerker dat inderdaad mijn broef was ontvangen en opgenomen in het systeem. en toen ik vroeg waarom ik geen reactie kreeg, kreeg ik weer geen reactie... als je problemen hebt met PH, moet je deze zelf 9 van de 10 keer oplossen, dus geef de hoop maar op :S.....
in ieder geval succes en sterkte!

HandigeHenk

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door HandigeHenk »

Hallo,

Ik ken ook nog zo'n mooi verhaal van Dynafix, ging dit keer over een Compaq. Deze PC had een defecte HDD, opgestuurd naar Dynafix. Daar hoor je dan vervolgens 3 weken niets van en dan ga je eens een keer bellen.
Krijg je als antwoord dat er een nieuwe HDD uit Ierland moet komen, maar dat de boor al vertrokken is. Maar daar vinden we wel iets op. Krijg je een week later je PC terug, wat denk je? Zit er een 2e handse hardeschijf in, die ook nog eens een hoop kabaal maakt. Waar ze ook nog eens een Windows op ge-Ghost hadden van een laptop. Ga je met GetBackData even zoeken, vind je vervolgens de cookies, virussen, plaatjes etc. van de vorige eigenaar terug, OEPS, foutje. Weer terug gestuurd. Komt de pc terug, deze keer gloednieuwe HDD, nog groter ook, maar van al dat versturen is ondertussen de DVD-writer ook defect. Terug gegaan naar de winkel waar de pc gekocht was en uiteindelijk een nieuwe pc uit mogen kiezen van dezelfde prijs categorie.

Dus kijk uit als je iets opstuurt naar zo'n servicebedrijf, want ze neppen je waar je in dit geval dan net even niet bij bent. Sterkte met de laptop.

zonnetjes

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door zonnetjes »

Hoi Jill,
een late reactie maar ik kan je verzekeren It's en Packerd Bell allebei geen verstand van services ik ben zelf nu met It's een zaak aan het vechten over een wasmachine.Dus ik wens je veel sterkte

Gast

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Gast »

Kreeg vandaag weer een brief van PB, korte vreugde: jeeeh ze negeren me niet meer...die vreugde was snel over na ik de brief had gelezen:
Uit de geregistreerde gegevens betreffende uw computer blijkt dat onze Technische Dienst uw vraag reeds telefonisch behandeld heeft. Wij vertrouwens er zodoende op dat uw vraag naar tevredenheid is beantwoord

Ja en daarom schrijf ik jullie boze brieven...sjees echt moet je een bord voor je hoofd hebben voordat je daar aangenomen wordt ofzo?

Morgen maar weer bellen....en anders roadtripje naar Wijchen....

Jill
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2004 21:13

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Jill »

ow bericht hierboven is trouwens van mij....was me vergeten in te loggen :wink:

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Dannyk »

een bord voor hun kop? dat is eerder een plaat gewapend beton.... Wanneer besteed Radar nu eindelijk eens een uitzending aan dit gedoe rond PH?

Gast

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door Gast »

notoire zeikerd......

frix

Re: Packard Bell - Laptop Defect - Vraagjes

Ongelezen bericht door frix »

Jammer dat je laptop stuk is en dat deze voor zowat hetzelfde bedrag als de aankoop kan worden gefixed , verder loop ik al bijna 3 jaar met een P-Hell computer die telkens kapot is en waardoor je dan weer urenlang met de helpdesk moet gaan bellen dit resulteerde afgelopen december in een tel.rekening van 117 euro .. wat voor iemand met een bijstandsuitkering dus absoluut niet op te brengen is (ben nu nog bezig met schuld-sanering van de huur door die h*nden) maar geloof me verwacht niets van Packard-Hell ze zijn er alleen maar op uit om hun eigen zakken te vullen heb alles al geprobeert brieven schrijven over de gemaakte tel.kosten zelfs radar hierover brieven geschreven .. maar PH zegt sorry meneer wij vinden dat u een klein bedrag aan een helpdesk mag mee betalen (ow .. dus hun vinden 117 euro een klein bedrag .. ik zie dat meer als de helft van mijn huur :evil: ) maar goed ik zou de hoop maar opgeven ooit nog iets van PH te horen of terug te zien. Ow ja wel leuk .. je krijgt altijd van PH na reperatie of contact met de helpdesk een e-mail toegestuurd over hun service hoe je dat vond en of ik anderen of zelf ooit nog een PH zal aanraden of aanschaffen .. ermmm... wat denk jezel PLUKJEZAKKEN HELL ??¿¿

Gesloten