Ik kreeg een offerte voor Glaswol vloerisolatie via jetspray van 13 cm onder mijn betonnen vloer met een RD waarde van3.6
Nu vond ik de prijs toch wel hoog en vroeg of het niet goedkoper kon. Daarop kreeg ik als antwoord dat het wel goedkoper kon met een dikte van 11 cm en een RD waarde van 3.05. Volgens de leverancier was dit voldoende omdat ik geen vloerverwarming heb.
Nu vraag ik me af of 3.05 voldoende is. Het is wel een stuk goedkoper.
Of toch maar Tonzon...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glaswol vloerisolatie
-
Re: Glaswol vloerisolatie
Het werk is hetzelfde, ongeacht product dus vooral uurloon.
Ook is de ruimte bepalend, hoe hoger hoe makkelijker en goedkoper.....
En ik zie geen prijs per meter en hoe groot je huis is.
Dat word lastig oordelen maar glaswol is relatief goedkope zooi en zal nauwelijks verschil moeten uitmaken.
Ook is de ruimte bepalend, hoe hoger hoe makkelijker en goedkoper.....
En ik zie geen prijs per meter en hoe groot je huis is.
Dat word lastig oordelen maar glaswol is relatief goedkope zooi en zal nauwelijks verschil moeten uitmaken.
Re: Glaswol vloerisolatie
Hoeveel zou het verschil zijn? Jetspray is een stuk duurder dan gewone glaswolplaten. In werk en in materiaal zal het dus wel enigszins uitmaken, maar het zou niet meer dan 20% moeten zijn. Maar een isolatiewaarde van 3,6 voldoet aan de voorwaarden voor subsidie (als je meerdere maatregelen neemt), een isolatiewaarde van 3,05 niet. Daarom kan het zijn dat de aannemer de prijzen voor maatregelen die voor subsidie in aanmerking komen flink heeft opgeschroefd, zodat deze onder de streep niet (veel) goedkoper zou worden dan 3,05.
Maar in het algemeen is een betere vloerisolatie wel aan te raden, als je de keus hebt. Zal misschien iets van 50 euro meer besparing per jaar opleveren?
Maar in het algemeen is een betere vloerisolatie wel aan te raden, als je de keus hebt. Zal misschien iets van 50 euro meer besparing per jaar opleveren?