LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Collectiviteitskorting alleen op duurdere basisverzekering
-
Collectiviteitskorting alleen op duurdere basisverzekering
De collectiviteitskorting van 5% ontvang je bij ziektekostenverzekering IZZ alleen op de fors duurdere Basisverzekering. De goedkopere basisverzekering bedraagt 107,95 euro en de verzekering waarop je korting krijgt bedraagt 119,95. Je betaald dan nog steeds 113 euro.
De verschillen tussen deze twee verzekeringen zijn alleen de 5% die je meer moet betalen bij niet gecontracteerde hulpverleners.
Dit voelt toch niet goed, waarom geen collectiviteitskorting op beide basisverzekeringen?
De verschillen tussen deze twee verzekeringen zijn alleen de 5% die je meer moet betalen bij niet gecontracteerde hulpverleners.
Dit voelt toch niet goed, waarom geen collectiviteitskorting op beide basisverzekeringen?
Re: Collectiviteitskorting alleen op duurdere basisverzekering
Waarom überhaupt collectiviteitskorting?
juliomariner
vindt dit leuk
tttlocke
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Net zoals het goed recht van ts is om daar tegen te waarschuwen.
Waar waarschuwt de Ts dan voor? Hij schrijft dat het niet goed voelt. Maar wat iemand voelt, is heel persoonlijk.
Op de site van IZZ staat toch iets anders.peter.van-der-zeijden schreef: ↑07 dec 2019 13:37De collectiviteitskorting van 5% ontvang je bij ziektekostenverzekering IZZ alleen op de fors duurdere Basisverzekering. De goedkopere basisverzekering bedraagt 107,95 euro en de verzekering waarop je korting krijgt bedraagt 119,95. Je betaald dan nog steeds 113 euro.
Keuze tussen VGZ en CZ en op elke vorm van de basisverzekering 5% collectiviteitskorting.
Op de site van IZZ staat een sterretje achter twee verzekeringen ivm die 5% korting, maar niet achter de goedkoopste.
-
-
Dat is toch niet zo gek? Op een Dacia zal je ook minder korting kunnen bedingen dan op een Renault.peter.van-der-zeijden schreef: ↑07 dec 2019 13:37De collectiviteitskorting van 5% ontvang je bij ziektekostenverzekering IZZ alleen op de fors duurdere Basisverzekering. De goedkopere basisverzekering bedraagt 107,95 euro en de verzekering waarop je korting krijgt bedraagt 119,95. J
Is dat zo? Volgens mij werkt dat helemaal niet zo en worden die zogenaamde collectieve polissen gewoon individueel afgesloten.renewouters schreef: ↑07 dec 2019 21:48Omdat dat goedkoper is om te leveren. Je kunt als verzekeraar in 1 keer een hoop polissen verkopen i.p.v. alleen individuele.
gosewijn
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Er worden echt allemaal individuele polissen opgemaakt. Die hele collectiviteitskorting is grotendeels nep.renewouters schreef: ↑07 dec 2019 21:48Omdat dat goedkoper is om te leveren. Je kunt als verzekeraar in 1 keer een hoop polissen verkopen i.p.v. alleen individuele.
gosewijn
vindt dit leuk
Ik wil 105 % korting en de aanvullende verzekering gratis.
-
Tenzij je de Dacia wat duurder maakt, dan kun je weer wat meer korting geven.renewouters schreef: ↑07 dec 2019 21:50Dat is toch niet zo gek? Op een Dacia zal je ook minder korting kunnen bedingen dan op een Renault.peter.van-der-zeijden schreef: ↑07 dec 2019 13:37De collectiviteitskorting van 5% ontvang je bij ziektekostenverzekering IZZ alleen op de fors duurdere Basisverzekering. De goedkopere basisverzekering bedraagt 107,95 euro en de verzekering waarop je korting krijgt bedraagt 119,95. J
Daarom noemen ze de duurdere Dacia's ook 'Renault' . Of noemen ze de Renaults waar al standaard korting in verwerkt is 'Dacia'.
Ts treft het zo slecht nog niet. Toen ik enkele dagen terug de nieuwe polissen kreeg van de Friesland ,onderdeel van Achmea, bleek mijn
collectiviteitskorting op de basisverzekering een stuk minder. ( de overheid staat boven 5% niet meer toe o.k. het zij zo) Bij navraag blijkt dat de Friesland maak daar gebruik/misbruik van maakt om van 8% naar 3% te gaan. Ze gingen gewoon 5% omlaag met mijn collectiviteitskorting. Tel uit hun winst.
collectiviteitskorting op de basisverzekering een stuk minder. ( de overheid staat boven 5% niet meer toe o.k. het zij zo) Bij navraag blijkt dat de Friesland maak daar gebruik/misbruik van maakt om van 8% naar 3% te gaan. Ze gingen gewoon 5% omlaag met mijn collectiviteitskorting. Tel uit hun winst.
Dan stapt u toch over naar een goedkopere? Niemand houdt u tegen.
En u weet dat al bijna een maand.
En u weet dat al bijna een maand.
-
Het zou zomaar kunnen dat de collectiviteitskorting tzt helemaal afgeschaft wordt. Daar zouden sommigen niet rouwig om zijn denk ik.
Ik zie het probleem niet? De groep met voorheen de grootste collectiviteitskorting heeft nu de 5%, zoals die voorheen de 10% ofzo hadden. Waarom zou jij daar nu ineens tussen moeten vallen?gewicht schreef: ↑13 dec 2019 19:41Ts treft het zo slecht nog niet. Toen ik enkele dagen terug de nieuwe polissen kreeg van de Friesland ,onderdeel van Achmea, bleek mijn