LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantvriendelijkheid Inca

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
peterditbv

Klantvriendelijkheid Inca

Ongelezen bericht door peterditbv »

Kocht in augustus verleden jaar een digitale camera van het merk Nikon, keuze voor dat merk resulteerde uit jaren werken met degelijke en onverwoestbare analoge camera's van dat merk.
Eind november houdt plotseling de ingebouwde flitser op met werken, ook een externe flitser werkt niet meer. Het toestel word bij flits geblokkeerd.
In eerste instantie vermoedde ik dat ik mogelijk een instelling (er zitten immers massa's op) verkeerd had. Ik heb daarom minutieus alle instellingen doorgelopen en niets kunnen vinden dat op foute bediening wees. Zoeken in de diverse internetfora leverde al snel op dat ik niet de enige was met problemen met de flitser van de CP5700.
De meeste andere gebruikers hadden echter het geluk dat een en ander binnen het jaar dat Nikon de camera garandeerd stuk ging en werden onder garantie geholpen. Mij werd al snel duidelijk dat ik altijd EUR 36,- onderzoekskosten EN het gehele reparatiebedrag zou moeten betalen..
Dat vind ik vrij ver gaan, temeer daar het een camera van amper 14 maanden oud en een aankoopbedrag van EUR 1199,- ging.
Het lijkt mij dat een product van deze prijs redelijkerwijs toch wel een paar jaar goed moet kunnen functioneren.

Bij Inca was men echter kort, "de doorlooptijd van Digicams is veel korter" "een jaar is wat we gfaranderen en dat is ook eigenlijk de gebruiksduur" Met andere woorden koop elk jaar maar een camera van EUR 1200 ;-) Dat vinden ze bij Nikon (Inca) helemaal niet erg natuurlijk..
Ik daarentegen zie dat uiteraard helemaal niet zitten en vraag me dan ook af wat ik hiertegen doen kan. Behalve er hier over sputteren uiteraard.

Groet, P Kessen.

Fredje

Re: Klantvriendelijkheid Inca

Ongelezen bericht door Fredje »

:evil:
Ik heb een zelfde klacht over de Nikon service, de service bij Inca is om te huilen, een camera die 2 jaar oud is en defekt is, daar wordt rustig € 147.50 voor repartatie berekend.Van mij mochten ze de kamera houden, en heb een Canon gekocht, daar weten ze wel wat service is.
Vroeger was Nikon Nikomat een goede kamera die echt tegen een stootje kon, maar tegenwoordig koop een Nikon maar laat hem in de doos en gebruik hem niet dan val je niet in de handen van Inca.

Hansa

Ongelezen bericht door Hansa »

:evil: Ook mijn Nikon coolpix 885 (toen toch een camera van € 759,- was na 14 maanden stuk. Wat bleek de sluiter ging niet mer open of dicht.
Onderdeeltje dat kapot is kost hooguit € 0,50 (een stroomdraadje dat aan het lensenstelsel zit dat mee op en neer gaat en door moeiheid gebroken is). Volgens Nikon zit dit aan het stelsel vast en moet het zakkie geheel vervangen worden. Je snapt het al. Wat is het duurste van de camera? Het lensenstelsel. Ik moet wel toegeven dat de foto's altijd van een zeer goede kwaliteit zijn geweest. Maar ik vind het schandalig dat zo'n duur toestel (toch ƒ1672,-) na 14 maanden kapot is en er geen garantie meer is. Waar is de consumentenbescherming.
De ALDI geeft verdorie 3 jaar garantie en die zeuren niet. :evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kan me niet voorstellen dat de economische levensduur van een camera 1 jaar is. Garantie of niet, ook daarbuiten heb je nog een soort van garantie. Probeer via de consumentenbond ofzo de echte levensduur te achterhalen.

Binnen deze levensduur moeten ze je ook nog tegemoet komen, door bijvoorbeeld de kosten te delen of iets dergelijks.

peterditbv

Ongelezen bericht door peterditbv »

Ondertussen ben ik langs het Nikon service centre geweest en heb de camera daar voor reparatie aangeboden. Op het aanhoren van het probleem werd vrij snel gereageerd met het noemen van een prijs EUR 95,-. Op mijn vraag of ze niet eerst moesten kijken wat er mis was luidde het antwoord dat dit probleem wel vaker voorkwam......
Op mijn vraag of het dan geen karakteristiek of fabricageprobleem zou kunnen zijn werd onkennend geantwoord en letterlijk "wanneer er van de 8000 verkochte exemplaren 500 tot 1000 dit probleem hebben noemen wij dat niet zo" . Na mijn stelling dat 14 maanden toch wel erg jong was werd het bod van €95,- verlaagd naar €65,-.
Hierop heb ik maar opdracht gegeven de camera te repareren, het mag duidelijk zijn dat dit de laatste Nikon is die ik ooit gekocht heb.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Incabv geeft inderdaad slechte service, Ik heb een flitser gekocht in het buitenland, daar zat uiteraard geen nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij. Via de site van IncaBV waar in zij aangeven dat ze uitstekende service verlenen, kwam ik er achter dat je een handleiding van verschillende Nikon apparatuur kon downloaden. Helaas geen Nederlandse, als er van een bepaald land geen gebruikershanleiding bij zat dan kon je via de E-mail een verzoek tot hen richten om er één op te laten sturen.
Het antwoord wat ik kreeg was dat men geen nederlandstalige handleiding op kon sturen omdat de flitser niet hier gekocht was of door hen geimporteerd.Verder stond er als ik in aanmerking wilde komen voor deze gebruikerhandleiding ik de garantiebon en aankoopnota naar hen via kopie op de mail naar net toe te sturen. Dit om aan te geven dat ik hem zelf echt gekocht had.Dit heb ik gedaan, helaas weer zonder resultaat, men gaf weer aan dat het product niet door hen is geïmporteerd was. Ik snap niet dat een bedrijf als Nikon zo'n slechte importeur als Incabv handhaafd hun naam wordt op deze manier aardig te grabel gegooid. Ik fotografeer al jaren lang met Nikon, maar dat zal is nu wel over. Ze begrijpen daar werkelijk niet dat mond op mond reclame erg snel gaat. Overgens heb ik Incabv voor gedragen voor de koude douche, zie deze rubriek de mail wisseling tussen klant en IncaBV.

jort38

Ongelezen bericht door jort38 »

Onze Nikon hield er tijdens een vakantie mee op; de lens ging niet meer naar binnen en de tekst " System error" was zichtbaar op de display.
Nu was de camera 15 maanden oud en dus na de fabrieksgarantie. Mediamarkt Rijswijk, waar die gekocht was voor bijna EUR 600, hield zich aan die termijn. Consumentebond maar eens gebeld en die geven aan dat voor een digitale camera een periode van 5 jaar aangehouden kan worden voor levensduur. Echter is de Mediamarkt niet aangesloten bij een geschillencommissie.
Erger nog: als je op het internet gaat zoeken komt het veel vaker voor dat de Nikon Coolpix van het type 4300 na anderhalf jaar deze melding geeft.
Onderzoek naar de oorzaak en inschatting van de reparatiekosten (dus niet de reparatie zelf) kost bij mediamarkt ruim EUR 40. Volgens het internet is de reparatie al gauw meer dan EUR 150.

Kan hier aandacht aan worden gegeven, wellicht dat er (veel) meer gebruikers die last hebben van dit gebrek en de onwelwillende (zeg maar afwezige) hulp van importeur Inca.

Gesloten