Eind november houdt plotseling de ingebouwde flitser op met werken, ook een externe flitser werkt niet meer. Het toestel word bij flits geblokkeerd.
In eerste instantie vermoedde ik dat ik mogelijk een instelling (er zitten immers massa's op) verkeerd had. Ik heb daarom minutieus alle instellingen doorgelopen en niets kunnen vinden dat op foute bediening wees. Zoeken in de diverse internetfora leverde al snel op dat ik niet de enige was met problemen met de flitser van de CP5700.
De meeste andere gebruikers hadden echter het geluk dat een en ander binnen het jaar dat Nikon de camera garandeerd stuk ging en werden onder garantie geholpen. Mij werd al snel duidelijk dat ik altijd EUR 36,- onderzoekskosten EN het gehele reparatiebedrag zou moeten betalen..
Dat vind ik vrij ver gaan, temeer daar het een camera van amper 14 maanden oud en een aankoopbedrag van EUR 1199,- ging.
Het lijkt mij dat een product van deze prijs redelijkerwijs toch wel een paar jaar goed moet kunnen functioneren.
Bij Inca was men echter kort, "de doorlooptijd van Digicams is veel korter" "een jaar is wat we gfaranderen en dat is ook eigenlijk de gebruiksduur" Met andere woorden koop elk jaar maar een camera van EUR 1200
Ik daarentegen zie dat uiteraard helemaal niet zitten en vraag me dan ook af wat ik hiertegen doen kan. Behalve er hier over sputteren uiteraard.
Groet, P Kessen.