Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Gewoon doen WA , en zeker als ze met zijn tweeën zijn kunnen ze prima 1-2 zelfs wel 3 daagjes zonder jou , mits er ruim voldoende water en voer staat.
Dan zijn ze niet echt zielig , zeg maar , itt één kat die dan alleen zit te koekeloeren.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

WA, als je veel weg bent, is 2 wel gezelliger voor ze. Vind ik. Dank, erthanax.

moederslink

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2019 22:35
@moederslink: dan mag je dus nog gezellig een tijdje mee. Ja, iedere x weer afschuwelijk zo'n beestje wat je 100% vertrouwt weg te moeten brengen. Voelt alsof ik ze naar de slachtbank breng.
Ik hoop het, ik hoop het zó!

Tja zo.n beestje wegbrengen is heel pijnlijk en verdrietig , ik ken het helaas véél te goed , mn leven lang al katten gehad en uiteindelijk ze dus moeten laten inslapen. Eén is er zelfs bijna 21 geworden !
Het blijft verschrikkelijk en heftig.
Maar heel gelukkig gaat het voor het dier zó mooi en snel .

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Aicha was alleen, omdat ze geen andere katten duldde. Inmiddels heb ik er een paar gezien die net zo in elkaar steken. Stuk voor stuk dieren met een rugzakje, net als Aicha toen. Die rugzakjes, die begrijp ik zo goed. Vanwege mijn eigen rugzakje. Dat geeft ergens toch een soort klik denk ik. En die rugzakjes willen uiteindelijk toch ook eens een eigen mandje.

Aan de andere kant, twee gezonde vrolijke katten mag ook wel eens. Dan is het inderdaad minder een punt om wat langer weg te zijn. Dat kon met Aicha ook wel, daar niet van. Maar ze was altijd toch wel erg blij als ik weer thuis was.

ZeerPrivé

Deze dame is bijna 20 geworden. Mooie leeftijd, tuurlijk, maar maakt het niet minder moeilijk. Heb altijd minimaal 2 maar meestal 3 katten tegelijk gehad.

ZeerPrivé

fonsflons schreef:
14 dec 2019 22:48
Ik heb jaren een kat met een hartkwaal gehad. Pillen, speciaal voer etc...niets was te veel. Op een dag laat dat beest een ruft van heb ik jou daar en valt dood neer. Hoe triest ook , hij ging in stijl.

Dat had ik bij mijn hoogbejaarde dame eigenlijk ook gehoopt, dat ze zelf haar moment zou kiezen. Heb jarenlang 3 katten tegelijk gehad waarvan de 1 normaal voer mocht eten, de ander had voer tegen blaasgruis en nr. 3 had voer tegen nierproblemen. Dat had behoorlijk wat voeten in de aarde.

moederslink

WA , bedenk dan tegelijkertijd ook wel dat jijzelf nu ook ouder bent dus een ' probleem' kat vergt het nodige aan tijd en aandacht.
Mijn zoon heeft zo.n ' probleem ' kat of liever gezegd hád ....
Met engelengeduld , veel liefde en aandacht is het nu de meest aanhankelijke aanhalige vrijerige kat geworden die je maar kunt bedenken. Een schat van een kat.

witte angora

Twintig is zeker een mooie leeftijd. Die van mij hebben dat nooit gehaald. Spoekie, de eerste, weet ik niet, die was al oud toen ik haar kreeg. Brammetje die ik vanwege haar nam is 16 geworden. Vanwege een gezwel onder de tong. Pepsi, Sissy en Andy zijn alledrie 'verdwenen'. Pepsi geen idee, Sissy is vermoedelijk opgevreten door de hond van de buren, en Andy is vermoedelijk aangezien voor een zwerver en naar een boerderij gebracht. Brammetje was wekenlang pisnijdig toen Andy weg was.

Na Bram wilde ik geen katten meer, maar ja...

En Aicha werd 14, ook een gezwel dat uitgezaaid was. Die was weer pisnijdig toen ik een andere bank kocht. De rugleuning van de oude lag zo lekker als ze er op lag om naar buiten te loeren... Maar het kostte mij mijn rug. Dus dan maar een kussenhoes van de oude op de vensterbank gelegd, toen was ze wat minder boos. Maar het heeft nog weken en weken geduurd...

Wat dat betreft hebben katten best wel emoties en een eigen willetje. Pepsi was een bruisende kat vol energie. Sissy was echt een dame, en Andy - toch wel een beetje een heertje, een beetje dandy-achtig in zijn gedrag. Brammetje was een gewone doerak. Vandaar die namen. En toch konden Bram en Andy het goed vinden, Bram was de dominante van het stel. Altijd samen op pad, Bram voorop, Andy in zijn kielzog.

En inderdaad, een probleemkat kan een heerlijke kat worden als hij/zij de tijd, rust en ruimte krijgt. Dat hebben ze hier ook wel, en met Aicha ging het al heel snel stukken beter. Maar ik weet nog niet of ik dat weer zou willen.

Maar goed, morgen vroeg op om naar Deventer te gaan, even een dagje lekker onder de mensen. Wel druk, heel erg druk, maar wel errug leuk. Fijne avond allemaal en voor straks welterusten!

ZeerPrivé

Oh, wat erg 3 verdwenen katten. Zou geen kat meer buiten durven laten. Je weet, katten hebben personeel. Houd wel van die eigenwijze, eigengereide figuren.

Gezellige dag morgen in Deventer. Schijnt erg leuk te zijn zo'n Dickens dag.

moederslink

Zeker leuk , past zó goed bij de Kerstsfeer.
Geniet ervan!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Overigens zijn zeker niet alle 'probleemkatten' ook werkelijk probleemkatten. Soms hebben mensen voor zichzelf ook een excuus nodig om de kat naar het asiel te brengen. Ik heb ooit een kat gehad die zogenaamd in huis zou poepen. Nou, als er iets is wat een kat eigenlijk nooit uit zichzelf zou doen, dan is dat het wel. Die heeft dus een mooi en probleemloos leven bij mij gehad, terwijl voor veel mensen die omschrijving waarschijnlijk al zou betekenen dat ze toch maar een andere kat kiezen.
(De kat poepte overigens alleen in de kattenbak. Maar die stond wel in huis...)

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2019 23:09
Je weet, katten hebben personeel. Houd wel van die eigenwijze, eigengereide figuren.
Klopt helemaal, mijn 18 jaren jonge volwassen Kater is de baas in huis, en heeft meer macht over mijn dan de overige Forum leden hier die ik gewoon kan negeren en plagen! :mrgreen: ...

witte angora

Gisteren bij Dickens in Deventer geweest, voor het derde jaar op rij. In tegenstelling tot wat de organisatie zegt waren er beduidend minder bezoekers dan vorig jaar en het jaar ervoor. Ook waren er minder 'attracties'. Wel veel figuranten; de meesten waren winkelmedewerkers die 'gewoon' aan het werk waren. De sfeer was voor mijn gevoel ook veel minder 'Dickens' dan de vorige twee jaren.

En last but not least: dan wil je voor het eerst in je leven daar een wafel kopen. Op de toonbank liggen 4 'voorbeelden'. Boven alle 4 een briefje: 3,50 per wafel. Voor de voorbeelden ligt een briefje met wat er op zit. Dan ga je ervan uit dat je 3,50 betaalt. Maar niks, per topping betaal je 1 euro extra. Dat zat verstopt onder die wafel, althans, die wafels lagen ervoor. De sneaky commercie heeft ook op DIckens toegeslagen.

Eerlijk is eerlijk: ik had van tevoren al besloten dat dit de laatste keer zou zijn. Maar het is nu ook echt de laatste keer. Wel een beetje met een wansmaak.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn dochter ging gisteren met een vriendin naar de bioscoop. Twee meiden die afgelopen juni in 4 jaar hun HBO opleiding afgerond hebben.
Ze willen allebei graag werken en doen dat dan ook. De één als schoonmaker in de thuiszorg en de ander in een fastfood tent.
Ondertussen solliciteren ze zich suf. De een heeft twee sollicitatie gesprekken gehad, de ander niet één. Want het toverwoord is ervaring. Minstens 5 jaar.
Ze zijn nu pas een half jaartje aan het solliciteren en ze komen vast een keer goed terecht, maar ik vind het toch een beetje triest.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke HBO?

Er zijn opleidingen waar je tijdens de opleiding al Stage kreeg aangeboden en gelijk werk hebt.
Maar ook enkele waar ik me van af vraag wat dit nu is, en wat je voor werk kunt vinden!

Verder is de cijferlijst ook van belang, net aan geslaagde of de betere?
En relaties en schoonmaak en zo?
Dat is verkeerde baan gekozen, en vele managers opleidingen zoeken zich suf.
De Pabo, ICT of Zorg is vaak in 2e jaar al gek worden, van kom bij ons aanbieders!

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ach wat sneu mh73, dat ze geen werk naar hun opleiding kunnen vinden.
Mijn kinderen hadden het geluk dat ze bij het bedrijf waar ze stage hadden gelopen een contract aangeboden kregen. Intussen allebei weer al van bedrijf verandert, maar het was een goede start.
En inderdaad wat fonsflons zegt, allebei onderaan de ladder begonnen en nu een prachtige baan waar ze zeer tevreden mee zijn. De één een baan waarvoor een opleiding is gevolgd, de ander een heel andere kant opgegaan trouwens.

mh73

Ze hebben communication & multi media design gedaan. Een beetje gelokt met hoge baangaranties en de vele kanten die je ermee op kon.

Een derde van haar lichting liep stage bij een bedrijf dat zelf in die branche zat en die mochten bijna allemaal blijven, de rest had stages bij allerlei andere bedrijven die een enkele opdracht hadden op dat gebied en die leerlingen hebben vrijwel allemaal nog geen baan, voor zover ons bekend.

mh73

fonsflons schreef:
16 dec 2019 11:27
Een opleiding is net als rijles. Je leert de auto bedienen maar goed rijden leer je op de weg. En je duikt niet gelijk de spits in op de A10 na je eerste rijles maar moet lekker gaan crossen op een bospad. Paar keer tegen een boompje of hert aanrijden om te kijken wat er dan gebeurd. Ervaring op doen en km's maken.
Er zijn best vacatures, maar ze willen enkel mensen met ervaring. Die die km's al gemaakt hebben.

mh73

Ja ik weet het. Ik probeer haar ook te laten inzien dat je ook op andere manieren misschien tot je doel kan komen.
Ze moet het uiteindelijk toch zelf doen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
16 dec 2019 12:12
Ja ik weet het. Ik probeer haar ook te laten inzien dat je ook op andere manieren misschien tot je doel kan komen.
Ze moet het uiteindelijk toch zelf doen.
En je niet teveel laten beperken door de omgeving waar je solliciteert is ook belangrijk. Niks mis met wat reistijd en later eventueel verhuizen om een baan naar je zin te vinden.

Plaats reactie