De manier van slachten zal hetzelfde zijn.
Die barstensvolle megastallen met tienduizenden opgehokte en opgeplofte kippen, het is mij een gruwel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Volgens mij wordt jou helemaal niet een wil opgelegd. Het enige wat ik benoem is dat ik het irritant vind wanneer AH als zogenaamd 'alle' varianten in de bonus zijn, daar vaak in kleine lettertjes een uitzondering voor biologisch onder staat. Ik dring daarmee helemaal niemand iets op, maar ik vind het wel bijzonder dat AH met zulke bonus acties mensen meer richting bio-industrie lokt.
Grappig, want volgens mij heeft de vega-lobby weinig te maken met biologische of andere varianten van kip. En ik heb geen idee wat die 'nieuwe kip' van AH te maken heeft met biologische kip of een beter leven dat die biologische kip al dan niet heeft.Revoked schreef: ↑15 dec 2019 23:37Grappig. Ik doelde totaal niet op jou. Meer de vega-lobby in het algemeen.
Verder is de "betere kip" van AH nog steeds een plofkip, maar dan 1 minder per vierkante meter. Leuk om te zien dat de marketing zijn werk doet èn dat er mensen zijn die daarmee denken goed bezig te zijn voor de fauna.
Of het simpele feit dat een vegetarische hamburger duurder is dan eentje van koe? Daar zou een overheid wel wat in kunnen doen, bijvoorbeeld met de BTW ofzo.kweenie schreef: ↑15 dec 2019 22:57Volgens mij wordt jou helemaal niet een wil opgelegd. Het enige wat ik benoem is dat ik het irritant vind wanneer AH als zogenaamd 'alle' varianten in de bonus zijn, daar vaak in kleine lettertjes een uitzondering voor biologisch onder staat. Ik dring daarmee helemaal niemand iets op, maar ik vind het wel bijzonder dat AH met zulke bonus acties mensen meer richting bio-industrie lokt.
Dan kan hij meer exporteren naar China. Of Oost-Europa, of waar het ook allemaal heen gaat. Hij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen zijn vleesfabriek in China neer te zetten. Goedkopere grond, goedkopere arbeiders, en het vlees hoeft niet meer de halve wereld over, Maar ja, Chinees leren is ook niet zo wat.mh73 schreef: ↑16 dec 2019 08:22
Van de week een boze boer op TV: hij had net in 70 extra stallen geïnvesteerd. Hoe je op het idee komt terwijl de boeren al 50 jaar weten dat er een stikstofprobleem is, begrijp ik niet zo goed. Wat wél duidelijk is, is dat de beste man ondanks goedbedoelende vegetariërs echt niet van plan is om minder vlees te gaan produceren, eerder meer, meer, meer.
Hij zal meer doelen op de vergelijking met een sprookjesachtig paradijs: het ziet er prachtig uit maar het gaat nooit gebeuren.witte angora schreef: ↑16 dec 2019 10:03Waarom typeer je een gezonde aarde met een gezonde maatschappij als een teletubbie land? In het bos ben ik nog nooit een teletubbie tegengekomen, of iets wat er op lijkt. Op het strand of in de zee ook niet.
Mwoa, als je een zakelijke lening krijgt op basis van ruimte in je vergunning, en de overheid bedenkt zeg dat alle veehouders die ruimte in moeten leveren om de groei te temperen van de branche, dan heb je wel een serieus probleem met je bedrijfsvoering. En veruit de meeste boerengezinnen wonen op het bedrijf, dus bij een faillissement zijn die ook meteen hun onderdak kwijt.witte angora schreef: ↑16 dec 2019 09:08Dan kan hij meer exporteren naar China. Of Oost-Europa, of waar het ook allemaal heen gaat. Hij zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen zijn vleesfabriek in China neer te zetten. Goedkopere grond, goedkopere arbeiders, en het vlees hoeft niet meer de halve wereld over, Maar ja, Chinees leren is ook niet zo wat.mh73 schreef: ↑16 dec 2019 08:22
Van de week een boze boer op TV: hij had net in 70 extra stallen geïnvesteerd. Hoe je op het idee komt terwijl de boeren al 50 jaar weten dat er een stikstofprobleem is, begrijp ik niet zo goed. Wat wél duidelijk is, is dat de beste man ondanks goedbedoelende vegetariërs echt niet van plan is om minder vlees te gaan produceren, eerder meer, meer, meer.
In ieder geval: als je zoveel kan investeren, valt het met die verschrikkelijk lage inkomens van de boeren nog wel mee.
Die hoofdletters komen inderdaad helemaal niet drammerig over.Oblomova schreef: ↑16 dec 2019 10:41De veelvuldige en met steeds weer dezelfde fanatieke bewoordingen (drammen, door de strot rammen, onjuist overigens) herhaalde reacties tegen de stelling, geven naar mijn idee meer aan dat daarmee een innerlijke strijd wordt gevoerd dan dat het tegen de stelling op zich is. Het kan volgens mij namelijk gewoonweg niet worden ontkend dat het eten van vlees (biologisch even ter zijde, want dat klopt ook niet altijd) momenteel neerkomt op het steunen van veel ONNODIG dierenleed.