fonsflons schreef: ↑24 dec 2019 12:23
Hahaha 'voor de alleenstaanden: wees gewoon blij met jezelf'
Ik ga oliebollen bakken voor de borrel! Grtz
PS, komkommertijd die les wilt gaan geven op college. Het leven blijft me verbazen.
Niet de theorie maar denkfouten mag ik oplossen.
Voorbeeld; Je kreeg op product van €100,- de BTW korting.
Vele denken dan 21 % dus 100-21=79,-
Maar als je 79+21% doet zie je €95,59....
Dat soort fouten uitleggen neem 100 :1,21 en je komt op €82,65....
82,65 + 21% = 100,0065 dus officieel op €100,01 afgerond.. maar de Cent is er niet meer.
De
ik ben toch niet Gek winkel heeft deze Actie wel vaker en zelfs studenten met VWO gaan vaak de fout in.
Dan halen ze geen 45 punten eerste jaar en doet, wegwezen!
Dat betekende volgende jaar geen herkansing, 5 jaren niet welkom en 2e keus studie.
Dat koste erg veel en met de eerste foute proefwerken uitleggen wat ze verkeerd doen, en waar ze voor de volgende op moeten letten... dat doen Hoogleraren nooit.
Vaak zijn de details en iets nadere uitleg voldoende om minder fouten makende die het net wel halen te krijgen.
Vooral die het eerste jaar niet halen of stoppen kreeg ik dus zwakste leerlingen en als 50% of meer het toch haalde,
dan ben ik tevreden...
Bij 400 studenten Bouwkunde komen er dus 40% = 160 niet door eerste jaar, daar 50% van is toch 80 extra in 2e jaar!
De 80 die het niet halen, adviseerde ik een lichtere opleiding met lagere Wiskunde eisen te nemen, en het aantal afvallers halveren is best leuk werk.
Wel zijn de echte proefwerken iets moeilijker dan het BTW voorbeeld hierboven maar ik pas me nu even aan aan de vele arbeiders die
de zwaardere wiskunde nooit zullen halen.