LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vlees ziekmakend ,Vegetarisch is toch gezonder.
Re: Vlees ziekmakend ,Vegetarisch is toch gezonder.
Toenmalig minister Brinkhorst vertelde destijds in NOVA dat er geen gevaar was voor de volksgezondheid.
Wat een ongelooflijke LEUGENAAR is die Brinkhorst ook.
Wat een ongelooflijke LEUGENAAR is die Brinkhorst ook.
Wanneer komt het volgende vleessoort weer aan de beurt????
Begrijp me goed mensen. Natuurlijk is voedselveiligheid het belangrijkste.
En natuurlijk zijn de feiten die in het rapport staan erg. Echter er wordt gerept over de MPA affaire die alweer jaren oud is en iedereen dus al wist. (Ook de glucose die aangehaald wordt valt onder de MPA). Verder wordt er gerept dat er wel eens een wat structureler karakter aan ten grondslag zou kunnen liggen.
Verder niets nieuws! Het is slechts een bijlage (de laatste nb!) van het rapport.
Moet je kijken met wat voor bombarie het nieuws gebracht wordt. Geloof me als ik zeg dat Nederlands vlees het gezondste van heel de wereld is. Iedereen in Nederland is erop gestemd om gedurende de gehele keten de voedselveiligheid te waarborgen.
Wakker Dier heeft het rapport gewoon aangegrepen om de (negatieve) nieuwsmachine weer eens op gang te brengen. Ik hoorde zelfs al van een parlementaire enquete! Nou hier praat Donner zich wel uit.
Ze blazen mensen onnodig angst in. Zo wordt er op de site van WD zijdelings een salmonella-vergiftiging bijgehaald uit kippenvlees. Nu vraag ik je wat heeft dat te maken met een milieuverontreiniging (waar het rapport over handelt)? Dat is een hygiënisch vraagstuk, waarbij bacterieen een hoofdrol spelen.
Tot zover, want ik heb niet meer tijd. Gekken hou je altijd, maar het doorsnee vlees zit echt niet vol met rotzooi, zoals er nu beweerd wordt. Ik vraag me wel serieus af wie het rapport nu echt helemaal gelezen hebben. Ik wel in ieder geval en het was een taai rapport in politietaal.
GRZ Japio
En natuurlijk zijn de feiten die in het rapport staan erg. Echter er wordt gerept over de MPA affaire die alweer jaren oud is en iedereen dus al wist. (Ook de glucose die aangehaald wordt valt onder de MPA). Verder wordt er gerept dat er wel eens een wat structureler karakter aan ten grondslag zou kunnen liggen.
Verder niets nieuws! Het is slechts een bijlage (de laatste nb!) van het rapport.
Moet je kijken met wat voor bombarie het nieuws gebracht wordt. Geloof me als ik zeg dat Nederlands vlees het gezondste van heel de wereld is. Iedereen in Nederland is erop gestemd om gedurende de gehele keten de voedselveiligheid te waarborgen.
Wakker Dier heeft het rapport gewoon aangegrepen om de (negatieve) nieuwsmachine weer eens op gang te brengen. Ik hoorde zelfs al van een parlementaire enquete! Nou hier praat Donner zich wel uit.
Ze blazen mensen onnodig angst in. Zo wordt er op de site van WD zijdelings een salmonella-vergiftiging bijgehaald uit kippenvlees. Nu vraag ik je wat heeft dat te maken met een milieuverontreiniging (waar het rapport over handelt)? Dat is een hygiënisch vraagstuk, waarbij bacterieen een hoofdrol spelen.
Tot zover, want ik heb niet meer tijd. Gekken hou je altijd, maar het doorsnee vlees zit echt niet vol met rotzooi, zoals er nu beweerd wordt. Ik vraag me wel serieus af wie het rapport nu echt helemaal gelezen hebben. Ik wel in ieder geval en het was een taai rapport in politietaal.
GRZ Japio
Tja Martijn...Waar haal je het vandaan dat vlees uit de bio-industrie slecht is? Nederlands varkensvlees staat bekend om zijn goede kwaliteit. Wakker dier zou aangeklaagd moeten worden wegens laster. Pure onzin wat ze vertellen. Wel makkelijk om de varkenshouder zo onderuit te halen door onwaarheden gaan te vertellen. Nu zou de gehele varkenshouderij zeker crimineel zijn? Nou, niet dus... Praat niet ergens over waar je geen verstand van hebt!
Radar verdiend een groot compliment dat zij dit op de televisie heeft durven brengen. Dit is niet het eerste incident op dit gebied. Het rapport maakt ook melding van andere incidenten. Zo langzamerhand lijkt het op een algemeen falen van de overheid. Nu dit rapport er is en in de media aan de orde is geweest gaat nu pas de Tweede kamer een debat er aan wijden en komt er misschien een parlementaire enquete waarvan men denkt dat daar alleen de waarheid wordt gesproken. Uit verschillende enquetes is mij wel gebleken dat men daar zeker niet de waarheid spreekt. Men liegt ronduit of kan het zich plots niet meer herinneren. Bedenk wel dat onze volksgezondheid op het spel staat en mensen die alleen geld laten prevaleren uw gezondheid geen barst intresseert.
Ed. Steur
Ed. Steur
Is het niet altijd de boodschapper die wordt vermoord.
In alle heilige boeken kan je lezen dat :
Gij zult niet doden.
Echter de westerse maatschappij met een "dubbele moraal" gaat maar door met moorden, en lijkt nu de weg te hebben gevonden naar zelfmoord.
Uit stof zijt gij gekomen en tot stof zult ge wederkeren....echter...het tij is nog te keren....
Immers elk gezond mens kan ook helder denken
Gij zult niet doden.
Echter de westerse maatschappij met een "dubbele moraal" gaat maar door met moorden, en lijkt nu de weg te hebben gevonden naar zelfmoord.
Uit stof zijt gij gekomen en tot stof zult ge wederkeren....echter...het tij is nog te keren....
Immers elk gezond mens kan ook helder denken
Soms weten we gewoon niet meer WAT we nu precies eten. En dat vind ik toch zeer zorgelijk worden. Daarom eet ik gewoon maar wat minder vlees. Het liefst helemaal niet meer. De rest van het gezin houdt wel van een stukje vlees en krijgen dat dan ook, zeker als je man zelf slager is, dan kun je dat niet weigeren toch?
Maar wat extra controle op het hele traject van diervoer tot vleesconsumptie zou niet verkeerd zijn en moet ook zeker blijven.
mvg.
Moos
Maar wat extra controle op het hele traject van diervoer tot vleesconsumptie zou niet verkeerd zijn en moet ook zeker blijven.
mvg.
Moos
Mensen jullie laten je allemaal bang maken. Nederlands vlees is het gezondste wat er is. In het rapport wordt enkel over de MPAaffaire van een aantal jaar geleden gerept. Een fout die nota bene vroegtijdig is ontdekt en waardoor er dus zeer weinig van op de borden is beland. Verder handelt het hele rapport niet over de diervoedersector. Het meeste wat op de site van Wakker Dier staat is er links en rechts bijgeplukt en komt helemaal niet uit het rapport.
Als je geen vlees wilt eten is dat aan jou. Bijvoorbeeld omdat je het dierenwelzijn te laag vindt. OK. Maar ga deze vedraaiing van feiten niet aangrijpen als reden.
Heel de Neerlandsche veehouderij is juist bezig met het nog beter waarborgen van voedselveiligheid door de hele keten heen. Eén stel idioten (2 megaveehouders wel te verstaan met de MPAaffaire!) maakt toch nog niet dat je de gehele sector over één kam mag scheren. Dat is wat er nu gebeurt.
Waarom zijn er zo weinig boetes uitgedeeld als al het voer vol hormonen zit vraag ik me dan af. Waarom zitten ze niet allemaal in de bak als ze duizenden mensen vergiftigen. Geloof me als ik zeg dat dit verhaal 100x is opgeblazen. Dacht je nu werkelijk dat daar niet op gecontroleerd wordt. Kom nou toch. Hoe dacht je dat de MPA aan het licht is gekomen. Juist door goede ketenbewaking. Ik wil ook geen borsten omdat ik een stukje vlees eet, laat dat duidelijk zijn.
Ik wacht ook nog op een reactie van de KLPD. Zij hebben de zaken onderzocht en ik ben benieuwd wat de andere 25 zaken voor inhoud hadden. Zal me niets verbazen als er niet één verder met veevoer van doen heeft, maar met de grote industrieelen die ons veel meer vernielen met zijn allen. Leve GreenPeace die dit soort gasten terecht aanpakt. Wakker Dier maakt de sector bewust zwart. Dit is een typisch gevalletje van het doel heiligt de middelen.
Lees mijn artikel: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=17&i=16219&t=16219
GRZ
Als je geen vlees wilt eten is dat aan jou. Bijvoorbeeld omdat je het dierenwelzijn te laag vindt. OK. Maar ga deze vedraaiing van feiten niet aangrijpen als reden.
Heel de Neerlandsche veehouderij is juist bezig met het nog beter waarborgen van voedselveiligheid door de hele keten heen. Eén stel idioten (2 megaveehouders wel te verstaan met de MPAaffaire!) maakt toch nog niet dat je de gehele sector over één kam mag scheren. Dat is wat er nu gebeurt.
Waarom zijn er zo weinig boetes uitgedeeld als al het voer vol hormonen zit vraag ik me dan af. Waarom zitten ze niet allemaal in de bak als ze duizenden mensen vergiftigen. Geloof me als ik zeg dat dit verhaal 100x is opgeblazen. Dacht je nu werkelijk dat daar niet op gecontroleerd wordt. Kom nou toch. Hoe dacht je dat de MPA aan het licht is gekomen. Juist door goede ketenbewaking. Ik wil ook geen borsten omdat ik een stukje vlees eet, laat dat duidelijk zijn.
Ik wacht ook nog op een reactie van de KLPD. Zij hebben de zaken onderzocht en ik ben benieuwd wat de andere 25 zaken voor inhoud hadden. Zal me niets verbazen als er niet één verder met veevoer van doen heeft, maar met de grote industrieelen die ons veel meer vernielen met zijn allen. Leve GreenPeace die dit soort gasten terecht aanpakt. Wakker Dier maakt de sector bewust zwart. Dit is een typisch gevalletje van het doel heiligt de middelen.
Lees mijn artikel: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=17&i=16219&t=16219
GRZ
Das niet t enige betreffende Brinkhorst:
Wat te denken van geimpregneerd/chemisch behandeld sloop/afvalhout die ondanks de Europese wetgeving in Nederland toch als brandstof dienen bij de zogenaamde "Groene Stroom Centrales"
- bewezen overschreiding millieunormen door verbranding van dit hout
- verspeiding kankerverwekkende gassen door deze verbranding
- Stroomleverancier en "afvalhout" leverancier krijgen hiervoor van Brinkhorst subsidies vanwege het aanleveren van "bio massa"
- bedrijven maken meer winst omdat zij geen chemisch afval aanbieden
- Volgens Europese wet is dit hout chemisch afval.
Wat te denken van geimpregneerd/chemisch behandeld sloop/afvalhout die ondanks de Europese wetgeving in Nederland toch als brandstof dienen bij de zogenaamde "Groene Stroom Centrales"
- bewezen overschreiding millieunormen door verbranding van dit hout
- verspeiding kankerverwekkende gassen door deze verbranding
- Stroomleverancier en "afvalhout" leverancier krijgen hiervoor van Brinkhorst subsidies vanwege het aanleveren van "bio massa"
- bedrijven maken meer winst omdat zij geen chemisch afval aanbieden
- Volgens Europese wet is dit hout chemisch afval.
Hier ben ik het van harte mee eens .Ik heb gisteren al vóór de uitzending een link naar het rapport hier neer gezet onder "Voeding" en hoopte dat er een discussie op gang komt.Het stelt me zwaar teleur als ik de reacties hier lees ,die aantonen dat het veel mensen geen barst intresseert op welke manier het voedsel,dat zij tot zich nemen geproduceerd wordt.ed steur
Geplaatst op 01 Feb 2005 13:41 door ed steur
Radar verdiend een groot compliment dat zij dit op de televisie heeft durven brengen. Dit is niet het eerste incident op dit gebied. Het rapport maakt ook melding van andere incidenten. Zo langzamerhand lijkt het op een algemeen falen van de overheid. Nu dit rapport er is en in de media aan de orde is geweest gaat nu pas de Tweede kamer een debat er aan wijden en komt er misschien een parlementaire enquete waarvan men denkt dat daar alleen de waarheid wordt gesproken. Uit verschillende enquetes is mij wel gebleken dat men daar zeker niet de waarheid spreekt. Men liegt ronduit of kan het zich plots niet meer herinneren. Bedenk wel dat onze volksgezondheid op het spel staat en mensen die alleen geld laten prevaleren uw gezondheid geen barst intresseert.
Ed. Steur
En dat ze het al HELEMAAL niet interesseerd dat de dieren onder erbamelijke omstandigheden en volledig tegen hun natuur in hun korte leven moeten slijten tot ze slachtrijp zijn.
En dan is er ook nog iemand die Stichting Wakker Dier als krimineel bestempelt !(Natuurlijk is het iemand die er belang bij heeft dat we afnemen wat de vleesindustrie produceert.)
Ik eet zelf vlees.maar wel met een goed gevoel want het is biologisch.Jammer dat dit tegenwordig zo vreemd is want nog niet zo heel erg lang geleden bestond de bioindustrie nog helemaal niet en al het vlees was biologisch.
BIOLOGISCH = LOGISCH
Groetjes Kira
Kira deed de volgende onthutsing op mijn scherm verschijnen:
"En dat ze het al HELEMAAL niet interesseerd dat de dieren onder erbamelijke omstandigheden en volledig tegen hun natuur in hun korte leven moeten slijten tot ze slachtrijp zijn. "
Waar haal je het vandaan. Echt waar ik heb nog niemand gehoord die zich regelrecht tegen dierenwelzijn uitte. Dat jij daar klakkeloos vanuit gaat moet je zelf weten, maar maak dit dan niet openbaar. Het voegt niets toe aan de discussie.
Ik had er ook vanuit kunnen gaan dat jij vegetarisch was, maar dan had ik het toch ook helemaal mis gehad. Dus geen vooroordelen aub, maar objectiviteit.
Dit gaat over milieuverontreiniging en een heel klein deel gaat over een eenmalig incident in de veevoedersector. Verder geen concrete aanwijzingen. Dat leden van de AID de varkenssector bestempelen als groot afvalverwerker is een waarheid als een bus. Waar dacht je dat het afval van de suikerbiet, productie van bier, persen van sinassappelen, schillen van aardappelen etc etc blijft?
Maar goed om op jouw citaat terug te komen. Het gaat hier over VOEDSELVEILIGHEID, (vanuit milieutechnische aspecten (gif) bezien, dus ook niet vanuit hygiene). Laten we bij dat onderwerp blijven en niet een geheel ander onderwerp als DIERENWELZIJN er ook maar even bij betrekken. Het hele verhaal is al opgeblazen met allerlei weetjes links en rechts vandaan geplukt.
Groet.
"En dat ze het al HELEMAAL niet interesseerd dat de dieren onder erbamelijke omstandigheden en volledig tegen hun natuur in hun korte leven moeten slijten tot ze slachtrijp zijn. "
Waar haal je het vandaan. Echt waar ik heb nog niemand gehoord die zich regelrecht tegen dierenwelzijn uitte. Dat jij daar klakkeloos vanuit gaat moet je zelf weten, maar maak dit dan niet openbaar. Het voegt niets toe aan de discussie.
Ik had er ook vanuit kunnen gaan dat jij vegetarisch was, maar dan had ik het toch ook helemaal mis gehad. Dus geen vooroordelen aub, maar objectiviteit.
Dit gaat over milieuverontreiniging en een heel klein deel gaat over een eenmalig incident in de veevoedersector. Verder geen concrete aanwijzingen. Dat leden van de AID de varkenssector bestempelen als groot afvalverwerker is een waarheid als een bus. Waar dacht je dat het afval van de suikerbiet, productie van bier, persen van sinassappelen, schillen van aardappelen etc etc blijft?
Maar goed om op jouw citaat terug te komen. Het gaat hier over VOEDSELVEILIGHEID, (vanuit milieutechnische aspecten (gif) bezien, dus ook niet vanuit hygiene). Laten we bij dat onderwerp blijven en niet een geheel ander onderwerp als DIERENWELZIJN er ook maar even bij betrekken. Het hele verhaal is al opgeblazen met allerlei weetjes links en rechts vandaan geplukt.
Groet.
Ik ben blij dat ik al lang geen vlees (dus ook geen vis) eet..Ik voel me nu heel beter...(ook voor die dieren)...
Er zijn veel vleesvervangers te kopen die nog lekkerder smakken dan vlees !!
Er zijn veel vleesvervangers te kopen die nog lekkerder smakken dan vlees !!
Sorry hoor maar er smakt niet zo lekker als een speklap.
Biologisch = logisch
Bioindustrie = logischer.
Biologisch = logisch
Gelukkig leven we nog steeds(hoelang nog is maar de vraag) in een land waar ik mag zeggen wat ik wil.Ik mag ook andere aspekten van een thema ergens bij halen als IK vind dat het iets bijdraagt tot dit topic.Waar haal je het vandaan. Echt waar ik heb nog niemand gehoord die zich regelrecht tegen dierenwelzijn uitte. Dat jij daar klakkeloos vanuit gaat moet je zelf weten, maar maak dit dan niet openbaar. Het voegt niets toe aan de discussie.
Bovenstaande stuk is het enige wat ik kon vinden, waar het woord Dierenwelzijn überhaupt in voorkwam , behalve dan je eigen post waarin je zegt dat iedereen die geen vlees eet vanwege te laag dierenwelzijn het zelf moet weten.Martijn van Meekeren
Gast
Ja Jan, de waarheid is hard. Varkensvlees uit de bio-industrie is niet gezond, da's bekend. Nog afgezien van het exessieve dierenleed dat er aan ten grondslag ligt waartegen een organisatie als "Wakker Dier" terecht opkomt. En jij noemt dat een "criminele organisatie"! Nou, als we het over criminele organisaties hebben denk ik toch dat de producenten en aanleveraars van het varkensvoer op die eretitel eerder aanspraak maken dan de beweging van Marianne Thieme die zich er voor inzet de belangen van het dier in de bio-industrie nog enigszins te behartigen. Dat jij het vertellen van de waarheid als stemmingmakerij aanduidt is tekenend!
En dat terwijl de organisatie waar het hier over gaat Stichting Wakker Dier heet,die zich inzet voor de rechten van het dier .Eigenlijk snap ik ook niet zo goed at ze met het openbaar maken van dit rapport willen bereiken.Mischien willen ze de mensen weer eens een beetje wakker maken omdat er niemand meer opkijkt van Plofkippen en Biggen, die onverdoofd gecastreerd worden; Koeien, die met brandblaren op hun uiers rondlopen en Ganzen die gewoon levend geplukt of met een trechter volgepropt worden.
Ik vind het heel frappant dat er op een site als deze nog geen ruimte is om het hierover te hebben.Wel over Voedsel en huisdieren en zeehonden (waar ik ook volledig achtersta) maar helaas willen de meeste mensen het nog steeds niet erover hebben welke ellende ermee gepaard gaat dat wij ons goedkoop stukje vlees op ons bord hebben liggen!
Dat had je van mij rustig gemogen en dan had ik je verteld dat dat niet zo is en dat ik vlees heel erg lekker vind en de biologische veehouderij ondersteun door iets meer te betalen(het scheelt eecht niet veel)Ik had er ook vanuit kunnen gaan dat jij vegetarisch was, maar dan had ik het toch ook helemaal mis gehad. Dus geen vooroordelen aub, maar objectiviteit.
Ik vind het jammer dat je niet ingaat op mijn stelling over biologisch.Als jij zelf (zoals ik veronderstel aan hand van je posts,korrigeer mij als dat niet zo is) veehouder bent en je geeft ook maar een heel klein beetje om je dieren,zou je het toch ook jammer moeten vinden dat er steeds goedkoper geproduceerd moet worden wil de boer er nog iets aan overhouden.Ik geef niet de schuld van de omstandigheden waarin de dieren moeten leven aan de varkenshouders maar aan het systeem dat ze dwingt om met steeds minder gevoel hun werk te doen.
Groetjes Kira
Moet dit (smakt niet )smaakt niets zijn ????joostw
Geplaatst op 01 Feb 2005 21:12 door joostw
Sorry hoor maar er smakt niet zo lekker als een speklap.
Biologisch = logisch
Vind ik ook maar die zijn er ook biologisch.
Bioindustrie = logischer. ???????
Bijna goed, moet smakt niets zijn.
Zie het als reactie op de gast boven mij.
En ja, bio-industrie is logischer, ieder geval voor mijn beurs.
Van het geld dat ik bespaar op de aanschafkosten van vlees kan ik een keer geld storten op een goed doel voor dieren.
Zie het als reactie op de gast boven mij.
En ja, bio-industrie is logischer, ieder geval voor mijn beurs.
Van het geld dat ik bespaar op de aanschafkosten van vlees kan ik een keer geld storten op een goed doel voor dieren.
Wat een onzin die uitzending! Radar bewijst weer eens niet objectief te zijn. Jammer TROS, dit had ik niet van jullie verwacht. Ik ben zeer zwaar teleurgesteld. Voor mij het komende jaar geen TROS programma's meer. En ik zal ook iedereen oproepen (buren, bekenden etc) om het lidmaatschap op te zeggen. De grootste familie van Nederland heeft voor mij afgedaan!! Voor de rest zoeken jullie het maar uit met die waardeloze presentatrice van jullie. De loden leeuw gaat dit keer naar RADAR
Als er iets gebeurd met huisdieren dan is het dus wel heel erg .En ja, bio-industrie is logischer, ieder geval voor mijn beurs.
Van het geld dat ik bespaar op de aanschafkosten van vlees kan ik een keer geld storten op een goed doel voor dieren
Er van zeggen dat een hond hier niet los mag lopen en dat hij je kleding vies maakt mag je niet zeggen .
Ook als er olifanten worden afgeslacht .
Maar gebeurd er met iets wat je dagelijks eet is het opeens niet meer erg.
Dierenmishandeling is overal erg maar niet kennelijk bij vele als je het heel dichtbij gebeurd.
Dat biologische voedsel duurder is logisch maar niet als je het gaat vergelijken met de werkelijke millieukosten waar iedereen toch weer met zijn verschillende belastingen aan mee betaald..
Tot drie keer toe mijn berichtje herlezen, sorry, maar ik kan nergens lezen dat ik het over huisdieren heb gehad.
En ik heb ook niet te kennen gegeven dat ik voor diermishandeling ben,
sterker nog, ik ben tegen.
Maar ik ben ook tegen de extreem hoge prijzen die gevraagd worden voor biologisch vlees.
Zijn er echt mensen die denken dat een biologischvarken tijdens het toedienen van de verdoving (stroomstoot) in een flits zijn/haar leven voorbij ziet schieten en dan denkt "och ik heb toch wel een mooi leven gehad."
Nee, de maatstaf voor een mooi leven bedenken wij als mensen en gebruiken onze eigen levensomstandigheden als referentiepunt.
Als een varken tijdens de stroomstoot zou denken kwam hij/zij echt niet verder dan "S H I T".
En ik heb ook niet te kennen gegeven dat ik voor diermishandeling ben,
sterker nog, ik ben tegen.
Maar ik ben ook tegen de extreem hoge prijzen die gevraagd worden voor biologisch vlees.
Zijn er echt mensen die denken dat een biologischvarken tijdens het toedienen van de verdoving (stroomstoot) in een flits zijn/haar leven voorbij ziet schieten en dan denkt "och ik heb toch wel een mooi leven gehad."
Nee, de maatstaf voor een mooi leven bedenken wij als mensen en gebruiken onze eigen levensomstandigheden als referentiepunt.
Als een varken tijdens de stroomstoot zou denken kwam hij/zij echt niet verder dan "S H I T".