LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vlekken op de fronten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mrkoetje

vlekken op de fronten

Ongelezen bericht door mrkoetje »

Ik fungeer in het bedrijf waar ik werk als tussenpersoon voor onderstaande kwestie:

Een klant koopt ruim 3 jaar geleden een complete keuken, eenvoudige kwaliteit, van een gerenommeerd merk.
Hij zet de keuken binnen neer op tapijt, in een (waarschijnlijk) onverwarmde ruimte.
Om de keukenkastjes zit een beschermende folie.
In november j.l wordt de keuken gemonteerd bij de consument (de klant van mijn klant), en na klachten over vlekken op de frontjes komt het montagebedrijf van de leverancier dit bekijken.
Hij constateerd het probleem, spreekt uit dat dit waarschijnlijk komt door de folie, schrijft dit niet op papier maar geeft het door aan de fabrikant.
De fabrikant geeft later in een discussie min of meer toe dat het door de folie komt, maar komt met een aanbod van 50% korting voor levering nieuwe frontjes.(pas na 1,5 maand)
Ik (en mijn klant) zijn het hier niet mee eens, de fabrikant zegt simpelweg dat een klant problemen kan verwachten als hij een keuken 3 jaar in de verpakking laat zitten......

Ik hoop met dit schrijven op een goed onderbouwde mening of tips!

Alvast bedankt!

Mr.P.

Re: vlekken op de fronten

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Hallo,
lijkt mij eigenlijk geen slecht voorstel van de fabrikant. Als deze zich namelijk beroept op de garantievoorwaarden van normaal gebruik dan is deze niet verantwoordelijk voor de ontstane schade. Zeker niet als de opslag heeft plaats gevonden in een niet verwarmde (=vochtige) ruimte.

Dit antwoord ontleen ik aan een zaak waarbij iemand een chroom schappenrek aanschafte. Dit rek was voor bescherming ook in krimpfolie verpakt. Na 4,5 jr is het rek pas uit de doos gehaald. Het krimpolie was er met geen mogelijkheid meer af te krijgen. Er was in die zaak geen nalatigheid van de fabrikant.

Ik denk ook niet dat er een fabrikant is die een test heeft uitgevoerd om te kijken of de folie na enkele jaren geen schade heeft veroorzaakt.
Mijn advies luidt : probeer er met de fabrikant uit te komen op de weg die nu ingeslagen is. Misschien dat deze nog water bij de wijn wil doen.

Succes,
Mr.P.

mrkoetje

Re: vlekken op de fronten

Ongelezen bericht door mrkoetje »

bedankt voor je reactie!

Vandaag kreeg ik van de fabrikant te horen dat ze 100% vergoeden!
heeft ook te maken met service-overwegingen van hun kant neem ik aan, maar wel een interessant probleem moet ik zeggen.
juridisch misschien wel slecht onderbouwt, maar de logica verwacht toch geen vlekken van een verpakking? je laat 'm er eerder beschermend omheen zitten dan dat je 'm eraf haalt lijkt mij toe....

Gesloten