LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Enige weken geleden naar Opel dealer geweest voor grote beurt van mijn Opel Vivaro.
Aanvankelijk was ik tevreden over dit bedrijf, ondanks enkele slordigheden bij de totstandkoming van de afspraak.
Op de werkplaatsorder welke klanten moeten ondertekenen stond op dat de standkachel stonk.
Tijdens de grote beurt hebben ze van alles gecontroleerd op de standkachel na, ze hebben wel het motor management uitgelezen maar hebben dit weer niet bij de standkachel gedaan, beetje vreemd als je bedenkt dat een vermelding dat de standkachel stonk op de opdracht stond, wel is een scheur in het uitlaatsysteem ontdekt voor de demper.
Een goede diagnose begint volgens mij met het uitlezen van bepaalde waarden en foutcodes, dit hebben ze niet gedaan!
Ze gaven tussentijds aan dat het afvoerpijpje voor de demper was gescheurd, maar niet op voorraad was en dus later moest terugkomen, dit was volgens hun de oorzaak van het stinken wat ook in de opdracht stond welke door mij ondertekend moest worden
Enkele dagen later ben ik terug geweest om dat te laten repareren, maar desondanks bleef de standkachel stinken.
Ben toen naar een gespecialiseerd bedrijf gegaan om naar de standkachel te laten kijken, en wat bleek: standkachel was defect!
Heb nu een reparatie bij Opel dealer uit Oirschot laten doen ( onderdeel van Driessen-opel groep ) in de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn, maar zoals later blijkt een reparatie welke overbodig bleek nu de standkachel defect is, en reparatie dusdanig hoge kosten ( vanaf 800 euro ) met zich meebrengt dat het voor mij te duur was om te repareren.
Vindt het kwalijk als zelfs een Opel dealer geen kennis van zaken van originele af-fabriek ingebouwde accessoires heeft, en ook nog klant laat betalen voor een reparatie wat niet het probleem leek te zijn.
Frustrerend is dat na contact hierover Opel dealer de onnodig gemaakte kosten niet te willen crediteren.
Pas nadat ik op verschillende site's en forum's mijn ervaringen had geschreven zoals trustpilot en google kwam er gister een telefoontje van de dealer of ik even een bakje koffie wilde doen, want negatieve reclame vinden ze nou eenmaal niet fijn. Lang verhaal gedaan, en dan nog steeds proberen om de zaken om te draaien alsof ze hun werk wel goed hadden gedaan en eigenlijk niet bereid waren om het bedrag te crediteren.
Pas toen ik hem zei een update te doen na ons gesprek en de reviews niet weg te halen, bond hij in en ging overleggen en kwam korte tijd later terug om de factuur te crediteren.
Ben tuurlijk blij dat het nu gecrediteerd wordt, maar zie het eigenlijk als een vorm van omkoping.
Wat vinden jullie?
Aanvankelijk was ik tevreden over dit bedrijf, ondanks enkele slordigheden bij de totstandkoming van de afspraak.
Op de werkplaatsorder welke klanten moeten ondertekenen stond op dat de standkachel stonk.
Tijdens de grote beurt hebben ze van alles gecontroleerd op de standkachel na, ze hebben wel het motor management uitgelezen maar hebben dit weer niet bij de standkachel gedaan, beetje vreemd als je bedenkt dat een vermelding dat de standkachel stonk op de opdracht stond, wel is een scheur in het uitlaatsysteem ontdekt voor de demper.
Een goede diagnose begint volgens mij met het uitlezen van bepaalde waarden en foutcodes, dit hebben ze niet gedaan!
Ze gaven tussentijds aan dat het afvoerpijpje voor de demper was gescheurd, maar niet op voorraad was en dus later moest terugkomen, dit was volgens hun de oorzaak van het stinken wat ook in de opdracht stond welke door mij ondertekend moest worden
Enkele dagen later ben ik terug geweest om dat te laten repareren, maar desondanks bleef de standkachel stinken.
Ben toen naar een gespecialiseerd bedrijf gegaan om naar de standkachel te laten kijken, en wat bleek: standkachel was defect!
Heb nu een reparatie bij Opel dealer uit Oirschot laten doen ( onderdeel van Driessen-opel groep ) in de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn, maar zoals later blijkt een reparatie welke overbodig bleek nu de standkachel defect is, en reparatie dusdanig hoge kosten ( vanaf 800 euro ) met zich meebrengt dat het voor mij te duur was om te repareren.
Vindt het kwalijk als zelfs een Opel dealer geen kennis van zaken van originele af-fabriek ingebouwde accessoires heeft, en ook nog klant laat betalen voor een reparatie wat niet het probleem leek te zijn.
Frustrerend is dat na contact hierover Opel dealer de onnodig gemaakte kosten niet te willen crediteren.
Pas nadat ik op verschillende site's en forum's mijn ervaringen had geschreven zoals trustpilot en google kwam er gister een telefoontje van de dealer of ik even een bakje koffie wilde doen, want negatieve reclame vinden ze nou eenmaal niet fijn. Lang verhaal gedaan, en dan nog steeds proberen om de zaken om te draaien alsof ze hun werk wel goed hadden gedaan en eigenlijk niet bereid waren om het bedrag te crediteren.
Pas toen ik hem zei een update te doen na ons gesprek en de reviews niet weg te halen, bond hij in en ging overleggen en kwam korte tijd later terug om de factuur te crediteren.
Ben tuurlijk blij dat het nu gecrediteerd wordt, maar zie het eigenlijk als een vorm van omkoping.
Wat vinden jullie?
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Ik begrijp niet wie nu precies wat gerepareerd heeft, en wat u niet heeft laten repareren omdat het te duur was.
Ook is mij niet duidelijk welke uitgevoerde reparatie volgens u overbodig is. Die scheur in die pijp moest toch gerepareerd worden, ook al was dat niet de oorzaak van de stinkende standkachel?
Ook is mij niet duidelijk welke uitgevoerde reparatie volgens u overbodig is. Die scheur in die pijp moest toch gerepareerd worden, ook al was dat niet de oorzaak van de stinkende standkachel?
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Moderator: Ook hier geldt dat het vanaf nu weer ontopic mag, beste forumgebruikers!
Groet, Radar^RT
Groet, Radar^RT
kuklos
vindt dit leuk
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Ik vind dit weinig van omkoping weg hebben, bij omkoping gaat meestal niet eerst een dreigement aan vooraf. Dit komt op mij meer over als chantage van jouw naar de garagist dan omkoping van de garage.marc1766 schreef: ↑31 jan 2020 15:04Pas toen ik hem zei een update te doen na ons gesprek en de reviews niet weg te halen, bond hij in en ging overleggen en kwam korte tijd later terug om de factuur te crediteren.
Ben tuurlijk blij dat het nu gecrediteerd wordt, maar zie het eigenlijk als een vorm van omkoping.
Wat vinden jullie?
Het verbaast me dat je dit zo openlijk durft te delen, maar ja, hier ben je lekker anoniem. Ik zou me mijn ogen uit mijn kop schamen als ik op die manier mijn gelijk moest halen. Maar ja, dat verschilt per persoon wellicht.
Daarnaast zie ik ook niet heel erg direct dat de garage hier zo ongelofelijk geblunderd. Een scheur in het uitlaatsysteem is gerepareerd, het is geen verzonnen defect, ze hebben wel degelijk een reparatie uitgevoerd. Uw klachten waren dat er stank uit de standkachel kwam, stank kan van binnenuit komen of van buitenaf. En misschien, heel misschien hoor, weten ze door hun expertise dat stank uit een standkachel wellicht vaker veroorzaakt wordt door aanzuiging van uitlaatgassen.
Laatst gewijzigd door berndv op 31 jan 2020 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Als je bepaalde zaken koopt die weinig voorkomen dan kan het zijn dat een monteur daar geen ervaring mee heeft.
LPG installaties worden ook zeldzaam en weet ook niet iedereen.
Stand kachel hetzelfde, zelden stuk en ik gebruik die al jarenlang.
Dat Opel het af fabriek leverde betekende nog niet dat elke garage dat kan doen.
Er zijn zoveel modellen, en nu ze ook de ooit Deawoo verkopen en deze ook als Renault leverbare bussen.... hoe Opel is dat nog?
Vaak worden dit soort kachels bij erg zuinige diesels geplaatst wegens tekort motorwarmte en als ze zelden stuk gaan leer je als monteur ook niets hierover!
LPG installaties worden ook zeldzaam en weet ook niet iedereen.
Stand kachel hetzelfde, zelden stuk en ik gebruik die al jarenlang.
Dat Opel het af fabriek leverde betekende nog niet dat elke garage dat kan doen.
Er zijn zoveel modellen, en nu ze ook de ooit Deawoo verkopen en deze ook als Renault leverbare bussen.... hoe Opel is dat nog?
Vaak worden dit soort kachels bij erg zuinige diesels geplaatst wegens tekort motorwarmte en als ze zelden stuk gaan leer je als monteur ook niets hierover!
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Daewoo bestaat als naam niet meer sinds 2002. Ondertussen is het ook alweer 6 jaar geleden dat de opvolger Chevrolet Nederland heeft verlaten. Met Renault hebben ze niets te maken gehad, wel met LDV bestelbussen. Het viel niet onder Opel, maar onder GM.Komkommertijd schreef: ↑31 jan 2020 19:12Er zijn zoveel modellen, en nu ze ook de ooit Deawoo verkopen en deze ook als Renault leverbare bussen.... hoe Opel is dat nog?
U blijft onzin verkondigen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Chantage vereist (dreigen met) smaad danwel laster, dat lijkt hier niet het geval.
Maar de echte vraag is wie koopt wie om, of wie chanteert wie? En die vraag had voorkomen kunnen worden als de garage het werk naar behoren uitgevoerd had, of fouten beter afhandelt
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
De precieze gang van zaken, welke garage nu precies wat heeft gedaan, of juist niet, of niet omdat het te duur was, is mij niet duidelijk.
-
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Beetje triest dat je blijkbaar na het terug krijgen van je geld door chantage hier alsnog het bedrijf redelijk herkenbaar zwart maakt.
*****
*****
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Hoe weet u dat zij niets hebben uitgelezen?marc1766 schreef: ↑31 jan 2020 15:04Tijdens de grote beurt hebben ze van alles gecontroleerd op de standkachel na, ze hebben wel het motor management uitgelezen maar hebben dit weer niet bij de standkachel gedaan, beetje vreemd als je bedenkt dat een vermelding dat de standkachel stonk op de opdracht stond, wel is een scheur in het uitlaatsysteem ontdekt voor de demper.
Een goede diagnose begint volgens mij met het uitlezen van bepaalde waarden en foutcodes, dit hebben ze niet gedaan!
Kan een logische verklaring zijn. En ja, dat wat gescheurd is moet gerepareerd worden.
Waarom niet eerste terug naar de dealer? U legt daar een probleem neer, maar gaat niet terug als het niet opgelost blijkt.
Waarom vond u de reparatie onnodig? Er zat toch een scheur in het afvoerpijpje? Dat dat toch niet de oorzaak is blijkt achteraf, maar dat wil niet zeggen dat het onnodig is geweest om te vervangen.marc1766 schreef: ↑31 jan 2020 15:04Heb nu een reparatie bij Opel dealer uit Oirschot laten doen ( onderdeel van Driessen-opel groep ) in de veronderstelling dat het probleem opgelost zou zijn, maar zoals later blijkt een reparatie welke overbodig bleek nu de standkachel defect is, en reparatie dusdanig hoge kosten ( vanaf 800 euro ) met zich meebrengt dat het voor mij te duur was om te repareren.
Waarom zouden ze geen kennis van zaken hebben? U geeft aan een probleem te hebben en er wordt een scheur gevonden. Had u dan willen blijven rijden met een gescheurd afvoerpijpje?
Welke onnodig gemaakte kosten?
Negatieve reclame is niets mis mee, mits het de waarheid is.marc1766 schreef: ↑31 jan 2020 15:04Pas nadat ik op verschillende site's en forum's mijn ervaringen had geschreven zoals trustpilot en google kwam er gister een telefoontje van de dealer of ik even een bakje koffie wilde doen, want negatieve reclame vinden ze nou eenmaal niet fijn. Lang verhaal gedaan, en dan nog steeds proberen om de zaken om te draaien alsof ze hun werk wel goed hadden gedaan en eigenlijk niet bereid waren om het bedrag te crediteren.
Oftewel bezweken onder uw druk
Ik zie het meer als onder druk zetten. U heeft niet gemeld dat het probleem niet verholpen is en u hebt de dealer niet de kans geboden om er alsnog naar te kijken. Rechten had u dus niet in deze.
Maakt u wel eens een fout? Of schat u wel eens iets verkeerds in? Hoe zou u het dan vinden als de andere partij meteen naar een derde persoon loopt zonder u op de hoogte te brengen en dan ook nog achteraf u een slechte naam gaat bezorgen? Wat van dergelijke zaken vind? Zal het maar niet hardop zeggen.
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Ik probeer het toch maar duidelijk te krijgen:
(Nee ik ben niet vergeten dat de elektronica van de standkachel niet is uitgelezen.)
Is deze dealer dezelfde als die aan het begin van dit topic, of is dit een andere?
Verder bedoelt u, vermoed ik, dat de situatie nú zo is dat u een reparatie hebt laten uitvoeren die later onnodig bleek.
Volgens mij was het wél nodig dat lek te repareren. Later bleek alleen dat het niet de oorzaak was van de stank.
Maar wat bedoelt u met "te duur om te repareren"? Kost de reparatie aan de standkachel 800 euro en dat hebt u daarom niet laten doen? En wat als de dealer aan het begin u had gebeld met de mededeling dat er een scheur in de uitlaat zit die gemaakt moet worden én dat de defecte standkachel minimaal 800 euro zal gaan kosten? Had u het dan wel laten maken?
En zit u nu nog met een stinkende standkachel, of niet?
Standkachels gaan vrijwel nooit kapot, er was een scheur in de uitlaat (mogelijke oorzaak), dus dat leek wel degelijk het probleem. Achteraf bleek dat niet het geval, maar dat was achtersf. Ik zie nog geen gebrek aan kennis bij de dealer.
U was dus eerst wel tevreden. Was dat bij eerdere bezoeken aan deze dealer, of was dat in het begin van dit traject. Nee toch? Dus u bent al langer een tevreden klant.
Dus de dealer belt u netjes in de loop van de dag dat er een scheur in de uitlaat is gevonden, dat dit de mogelijke oorzaak van de stank is, maar dat het onderdeel niet op voorraad ligt. Dat laatste is jammer, maar verder prima.Ze gaven tussentijds aan dat het afvoerpijpje voor de demper was gescheurd, (...) dit was volgens hun de oorzaak van het stinken (...)
(Nee ik ben niet vergeten dat de elektronica van de standkachel niet is uitgelezen.)
Met een lek in de uitlaat mag u volgens mij eigenlijk niet rijden, dus die reparatie was nodig. Wel een tegenvaller dat de stank niet weg is.Enkele dagen later ben ik terug geweest om dat te laten repareren, maar desondanks bleef de standkachel stinken.
Nog een tegenvaller, maar de oorzaak is nu duidelijk. Hoop ik.Ben toen naar een gespecialiseerd bedrijf gegaan om naar de standkachel te laten kijken, (...): standkachel was defect!
Nu vind ik het moeilijk worden.Heb nu een reparatie bij Opel dealer uit Oirschot laten doen (...) , maar zoals later blijkt een reparatie welke overbodig bleek nu de standkachel defect is, en reparatie dusdanig hoge kosten ( vanaf 800 euro ) met zich meebrengt dat het voor mij te duur was om te repareren.
Is deze dealer dezelfde als die aan het begin van dit topic, of is dit een andere?
Verder bedoelt u, vermoed ik, dat de situatie nú zo is dat u een reparatie hebt laten uitvoeren die later onnodig bleek.
Volgens mij was het wél nodig dat lek te repareren. Later bleek alleen dat het niet de oorzaak was van de stank.
Maar wat bedoelt u met "te duur om te repareren"? Kost de reparatie aan de standkachel 800 euro en dat hebt u daarom niet laten doen? En wat als de dealer aan het begin u had gebeld met de mededeling dat er een scheur in de uitlaat zit die gemaakt moet worden én dat de defecte standkachel minimaal 800 euro zal gaan kosten? Had u het dan wel laten maken?
En zit u nu nog met een stinkende standkachel, of niet?
Vindt het kwalijk als zelfs een Opel dealer geen kennis van zaken van originele af-fabriek ingebouwde accessoires heeft, en ook nog klant laat betalen voor een reparatie wat niet het probleem leek te zijn.
Standkachels gaan vrijwel nooit kapot, er was een scheur in de uitlaat (mogelijke oorzaak), dus dat leek wel degelijk het probleem. Achteraf bleek dat niet het geval, maar dat was achtersf. Ik zie nog geen gebrek aan kennis bij de dealer.
Dat was me wel duidelijk.Frustrerend is (...)
Dat u dit hele verhaal, met deze afloop, hier deelt vind ik ronduit schandalig. Een forse tegemoetkoming krijgen en dan nog eens de dealer in een kwaad daglicht stellen? Hoe komt u in op het idee!Ben tuurlijk blij dat het nu gecrediteerd wordt, maar zie het eigenlijk als een vorm van omkoping.
Wat vinden jullie?
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
# Erthanax
Dus u bent al langer een tevreden klant. Nee dat was ik niet, dat is een aanname van je
Met een lek in de uitlaat mag u volgens mij eigenlijk niet rijden, al vragend een vraag stellen, maw je hebt geen kennis van zaken, ook hier suggereer je iets en kunt het niet onderbouwen!
Is deze dealer dezelfde als die aan het begin van dit topic, of is dit een andere?
Omdat reparatie was uitgevoerd en probleem niet was opgelost ging ik voor second opinion naar andere bedrijf, welke gespecialiseerd zijn in standkachels en me hadden laten weten wat er defect was en wat de te verwachte kosten zouden bedragen, dit was een vanaf prijs.
En wat als de dealer aan het begin u had gebeld met de mededeling dat er een scheur in de uitlaat zit die gemaakt moet worden én dat de defecte standkachel minimaal 800 euro zal gaan kosten? Had u het dan wel laten maken?
Nee dan had ik het niet laten maken!
Een forse tegemoetkoming krijgen en dan nog eens de dealer in een kwaad daglicht stellen? Hoe komt u in op het idee!
Kan me niet herinneren dat u naast me zat, dus hoe u erbij komt dat ik een forse tegemoetkoming hebt gekregen is me een raadsel!
Dus u bent al langer een tevreden klant. Nee dat was ik niet, dat is een aanname van je
Met een lek in de uitlaat mag u volgens mij eigenlijk niet rijden, al vragend een vraag stellen, maw je hebt geen kennis van zaken, ook hier suggereer je iets en kunt het niet onderbouwen!
Is deze dealer dezelfde als die aan het begin van dit topic, of is dit een andere?
Omdat reparatie was uitgevoerd en probleem niet was opgelost ging ik voor second opinion naar andere bedrijf, welke gespecialiseerd zijn in standkachels en me hadden laten weten wat er defect was en wat de te verwachte kosten zouden bedragen, dit was een vanaf prijs.
En wat als de dealer aan het begin u had gebeld met de mededeling dat er een scheur in de uitlaat zit die gemaakt moet worden én dat de defecte standkachel minimaal 800 euro zal gaan kosten? Had u het dan wel laten maken?
Nee dan had ik het niet laten maken!
Een forse tegemoetkoming krijgen en dan nog eens de dealer in een kwaad daglicht stellen? Hoe komt u in op het idee!
Kan me niet herinneren dat u naast me zat, dus hoe u erbij komt dat ik een forse tegemoetkoming hebt gekregen is me een raadsel!
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
# NeoDutchio
Hoe weet u dat zij niets hebben uitgelezen?
Omdat ik al die tijd daar heb gewacht, en ze verteld hadden wat ze gedaan hadden, maar ook juist niet gedaan hadden.
Kan een logische verklaring zijn. En ja, dat wat gescheurd is moet gerepareerd worden.
Waarom moet dat gerepareerd worden? standkachel heeft eigen uitlaat ( je ) dus als de standkachel kapot is, waarom dan dat uitlaat ( je ) van ongeveer 30 mm doorsnee repareren??
Waarom niet eerste terug naar de dealer? U legt daar een probleem neer, maar gaat niet terug als het niet opgelost blijkt.
Bedrijf laat me betalen terwijl probleem niet opgelost is, weet niet hoe u reageert, maar je gaat toch niet betalen voor iets wat niet de oorzaak van het probleem is, en dan ook nog eens voor de 3e keer terug. Zeker als ze vooraf zeggen weinig van de standkachel af te weten omdat het sporadisch voorkomt.
Pas toen ik hem zei een update te doen na ons gesprek en de reviews niet weg te halen, bond hij in en ging overleggen en kwam korte tijd later terug om de factuur te crediteren.
Oftewel bezweken onder uw druk
Dat is uw mening, ik vind dat je als klant een review mag plaatsen, en dat een creditering niet moet afhangen van verwijdering review.
Ik zie het meer als onder druk zetten. U heeft niet gemeld dat het probleem niet verholpen is en u hebt de dealer niet de kans geboden om er alsnog naar te kijken.
Ik heb wel gebeld dat het probleem niet opgelost was, hun voorstel was om de stekker van de standkachel eruit te trekken, dat is geen oplossing, dat noem ik symptoom bestrijding.
Dat is zoiets als van: ik heb buikpijn en neem een pilletje, ja de pijn is weg, maar de oorzaak blijft!
Maakt u wel eens een fout?
Ook ik maak fouten, verschil is alleen dat ik daar geen extra kosten voor in rekening breng.
Hoe weet u dat zij niets hebben uitgelezen?
Omdat ik al die tijd daar heb gewacht, en ze verteld hadden wat ze gedaan hadden, maar ook juist niet gedaan hadden.
Kan een logische verklaring zijn. En ja, dat wat gescheurd is moet gerepareerd worden.
Waarom moet dat gerepareerd worden? standkachel heeft eigen uitlaat ( je ) dus als de standkachel kapot is, waarom dan dat uitlaat ( je ) van ongeveer 30 mm doorsnee repareren??
Waarom niet eerste terug naar de dealer? U legt daar een probleem neer, maar gaat niet terug als het niet opgelost blijkt.
Bedrijf laat me betalen terwijl probleem niet opgelost is, weet niet hoe u reageert, maar je gaat toch niet betalen voor iets wat niet de oorzaak van het probleem is, en dan ook nog eens voor de 3e keer terug. Zeker als ze vooraf zeggen weinig van de standkachel af te weten omdat het sporadisch voorkomt.
Pas toen ik hem zei een update te doen na ons gesprek en de reviews niet weg te halen, bond hij in en ging overleggen en kwam korte tijd later terug om de factuur te crediteren.
Oftewel bezweken onder uw druk
Dat is uw mening, ik vind dat je als klant een review mag plaatsen, en dat een creditering niet moet afhangen van verwijdering review.
Ik zie het meer als onder druk zetten. U heeft niet gemeld dat het probleem niet verholpen is en u hebt de dealer niet de kans geboden om er alsnog naar te kijken.
Ik heb wel gebeld dat het probleem niet opgelost was, hun voorstel was om de stekker van de standkachel eruit te trekken, dat is geen oplossing, dat noem ik symptoom bestrijding.
Dat is zoiets als van: ik heb buikpijn en neem een pilletje, ja de pijn is weg, maar de oorzaak blijft!
Maakt u wel eens een fout?
Ook ik maak fouten, verschil is alleen dat ik daar geen extra kosten voor in rekening breng.
Komkommertijd
en 16again
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Ik vermoed dat een compleet nieuwe kachel + montage wel eens duurder kan zijn....
Reinigen is veel arbeidsloon en of dat lukte?
Verder is de manier van klagen ook vaak een oorzaak van dat ze niets meer willen doen,
chantage van als ik niets terug krijg zet ik de naam van deze Dealer online is niet gewenst hier.
Ook ontbreekt bouwjaar en KM stand, is de nieuwe kachel de auto nog waard of niet?
Deze bus die ook als Renault en Nissan geleverd word is niet 100% Opel.
Ze gaan nu over op Peugeot/Citroën/ Fiat.
Verder hebben ze een Karl, made in..... ja de Ex Deawoo/Chevrolet fabriek!
En de SUV, geen idee, maar wil het zeker niet uitsluiten dat Opel minder Duits is dan de reclame.
Corsa kwam ooit uit Spain!
Net als ik een Kadett had gemaakt in Antwerpen ooit!
En de Japanse Isuzu leverde ook ooit een 4x4 met Opel Logo, dus hoe Degelijk Duits is het nu eigenlijk nog?
De Poolse Agila fabriek leverde perfect werk, maar Duits?
Daar moet dan elke Dealer dan maar zien uit te komen...
Reinigen is veel arbeidsloon en of dat lukte?
Verder is de manier van klagen ook vaak een oorzaak van dat ze niets meer willen doen,
chantage van als ik niets terug krijg zet ik de naam van deze Dealer online is niet gewenst hier.
Ook ontbreekt bouwjaar en KM stand, is de nieuwe kachel de auto nog waard of niet?
Deze bus die ook als Renault en Nissan geleverd word is niet 100% Opel.
Ze gaan nu over op Peugeot/Citroën/ Fiat.
Verder hebben ze een Karl, made in..... ja de Ex Deawoo/Chevrolet fabriek!
En de SUV, geen idee, maar wil het zeker niet uitsluiten dat Opel minder Duits is dan de reclame.
Corsa kwam ooit uit Spain!
Net als ik een Kadett had gemaakt in Antwerpen ooit!
En de Japanse Isuzu leverde ook ooit een 4x4 met Opel Logo, dus hoe Degelijk Duits is het nu eigenlijk nog?
De Poolse Agila fabriek leverde perfect werk, maar Duits?
Daar moet dan elke Dealer dan maar zien uit te komen...
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Dus ook al had de dealer direct het echte probleem gevonden, dan had u het niet laten maken omdat het te duur is? Dan had u nu dus ook een stinkende bus gehad.
En verder:
Mijn aanname over het tevreden klantschap kwam niet uit de lucht vallen; mijn motivering kunt u nalezen.
Een lekke uitlaat is gewoon apk-afkeur; ik formuleerde het wat voorzichtig.
U geeft geen antwoord op mijn vraag over de dealer. Is het er een of zijn het er twee? In uw eerste bericht is dat namelijk echt niet duidelijk.
U schrijft zelf dat een factuur gecrediteerd wordt (en dat u daar blij mee bent). Dat is in ieder geval een tegemoetkoming. Geen forse? OK, een kleine dan?
Ik blijf het schandalig vinden dat u een dealer die gewoon zijn werk doet op deze manier onder druk zet en in een kwaad daglicht stelt. Daarvoor hoef ik gelukkig niet naast u te zitten, lezen van dit topic is voldoende.
En verder:
Mijn aanname over het tevreden klantschap kwam niet uit de lucht vallen; mijn motivering kunt u nalezen.
Een lekke uitlaat is gewoon apk-afkeur; ik formuleerde het wat voorzichtig.
U geeft geen antwoord op mijn vraag over de dealer. Is het er een of zijn het er twee? In uw eerste bericht is dat namelijk echt niet duidelijk.
U schrijft zelf dat een factuur gecrediteerd wordt (en dat u daar blij mee bent). Dat is in ieder geval een tegemoetkoming. Geen forse? OK, een kleine dan?
Ik blijf het schandalig vinden dat u een dealer die gewoon zijn werk doet op deze manier onder druk zet en in een kwaad daglicht stelt. Daarvoor hoef ik gelukkig niet naast u te zitten, lezen van dit topic is voldoende.
Re: Zelfs bij een Opel dealer is expertise niet standaard
Dit is interessant:
Dus de dealer zegt heel netjes dat de standkachel niet is uitgelezen.
Wat was toen uw reactie daarop? Vond u dat prima? Maakte u bezwaar?
(Dit zijn vragen, geen aannames.)
Dus de dealer zegt heel netjes dat de standkachel niet is uitgelezen.
Wat was toen uw reactie daarop? Vond u dat prima? Maakte u bezwaar?
(Dit zijn vragen, geen aannames.)