@Harmpie:
Nogmaals het gaat erom om de discussie open te houden ( en zuiver). Je hoeft er geen studie van te maken om je toch een oordeel te kunnen vormen. Rapporten worden vaak aangegrepen om je eigen mening te onderbouwen, maar wanneer je er niets in terug vindt, verdwijnen ze in de buro-la.
Zo gaat het ook bij zelfreguleering: je vind dat je het goed doet; een menselijke eigenschap en wanneer iemand anders zegt dat...
Wees zelf kritisch en maak je los van de rode lap voor de stier in de vorm van Wakker Dier.
Naast het aardappelschillen incident, is er ook gewaarschuwd voor het eten van teveel chips! Ben je misschien vergeten.
Tenslotte is de boer ook consument... En iedereen wordt veneukt: sinasappelsap met echt vruchtvlees, ja kool tussen m'n tanden, maar het mag.
Dus die beerput waar ik het over had:
Het rapport mocht niet openbaar gemaakt worden (volgens Donner) ivm het onderzoek en namen enz. enz. Naar nu blijkt, stonden er geen namen in die het onderzoek kunnen belemmeren, wat het ook maar mag zijn. Kortom: nu met hij zich hiervoor verdedigen.
Vandaag ( 2 feb) wordt er voorgesteld om een parlementaire commissie in te stellen om alles tot op de bodem uit te zoeken en nee ik zit niet in de politiek!
Radar verdiend een groot compliment dat zij dit op de televisie heeft durven brengen. Dit is niet het eerste incident op dit gebied. Het rapport maakt ook melding van andere incidenten. Zo langzamerhand lijkt het op een algemeen falen van de overheid. Nu dit rapport er is en in de media aan de orde is geweest gaat nu pas de Tweede kamer een debat er aan wijden en komt er misschien een parlementaire enquete waarvan men denkt dat daar alleen de waarheid wordt gesproken. Uit verschillende enquetes is mij wel gebleken dat men daar zeker niet de waarheid spreekt. Men liegt ronduit of kan het zich plots niet meer herinneren. Bedenk wel dat onze volksgezondheid op het spel staat en mensen die alleen geld laten prevaleren uw gezondheid geen barst intresseert.
Ed. Steur
De zelfzorgzamesamenleving

van Balkeneinde geldt ook voor de boeren; je moet het zelf doen en toch word je verneukt....