LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoor en wederhoor
hoor en wederhoor
Ik had trosradar altijd hoog zitten, maar dat kwam omdat het vaak over onderwerpen ging waar ik geen zak van wist. Veel van wat in de media naar buiten gebracht wordt, wordt verdraaid.
Wat mij betreft hebben jullie met deze eenzijdige berichtgeving van het rapport van de KLPD over milieuverontreiniging een schot voor open doel gegeven om in het Varaprogramma "Achterkant van het gelijk" op te treden.
Er is nog zoveel te vertellen, wat niet belicht is. Ik zal de mensen van de Vara op de hoogte brengen. Waarom heb je niet gewoon mensen van de veevoedersector uitgenodigd? Mensen van LTO? En niet aankomen dat de eerste gast niet wilde komen, en jullie het uitnodigen toen maar gestaakt hebben.
Waar gaat het heen met de wereld als objectieve consumentenprogramma's het nieuws eenzijdig en subjectief belichten.
Gaarne commentaar en dit topic niet sluiten.
GRZ Japio
Wat mij betreft hebben jullie met deze eenzijdige berichtgeving van het rapport van de KLPD over milieuverontreiniging een schot voor open doel gegeven om in het Varaprogramma "Achterkant van het gelijk" op te treden.
Er is nog zoveel te vertellen, wat niet belicht is. Ik zal de mensen van de Vara op de hoogte brengen. Waarom heb je niet gewoon mensen van de veevoedersector uitgenodigd? Mensen van LTO? En niet aankomen dat de eerste gast niet wilde komen, en jullie het uitnodigen toen maar gestaakt hebben.
Waar gaat het heen met de wereld als objectieve consumentenprogramma's het nieuws eenzijdig en subjectief belichten.
Gaarne commentaar en dit topic niet sluiten.
GRZ Japio
Re: hoor en wederhoor
Ik bedoel natuurlijk: "De leugen regeert"
Sorry ik was ff in de war
Sorry ik was ff in de war
-
werkzaam in de veevoedersector i presume?
Nee laten we ophouden met speculeren. Ik ben niet werkzaam in de veevoedersector.
Laten we het centraal op de feiten houden, dat gebeurt al veel te weinig.
Laten we het centraal op de feiten houden, dat gebeurt al veel te weinig.
He, er is censuur gepleegd. Hier stonden vanmorgen meer reacties. Slap hoor radar.
-
Ik weet niet waar de aflevering over ging, maar feit is dat er rotzooi verwerkt word in veevoeders die weer nadelig kunnen zijn voor de mensen die het uiteindelijke product eten....
Dat de regering er een jaar over doet voor er iets uitlekt is alleen maar triest, dat deze sector velen miljarden kost aan subsidie, kan ik mee leven, maar dit is natuurlijk niet te accepteren.
Dat de regering er een jaar over doet voor er iets uitlekt is alleen maar triest, dat deze sector velen miljarden kost aan subsidie, kan ik mee leven, maar dit is natuurlijk niet te accepteren.
Om iets een mistoestand te noemen waar geen opzet in het spel is vind ik niet correct . Het bouwen van de twin towers kun je zo ook een mistoestand noemen want deze had ook vuurbestendig gebouwd kunnen worden . Het aanhalen van kreten van wakker dier zonder dat deze hier echte bewijzen voor aandragen vind ik smaad en laster . Veevoerbedrijven die opzettelijk illegale en afgekeurde medicijnen in welk product dan ook van hun stoppen , kunnen net zo goed de poort sluiten want er is geen een veehouder te vinden die deze wil kopen .
Van journalisten wordt verwacht dat ze over een normaal stel gezonde hersens beschikken maar dit betwijfel ik ten zeerste wanneer op deze wijze "nieuws" gebracht wordt . Dat de heren uit de veevoersector soms een schroef los hebben zitten en niet terdege controleren wat ze erin stoppen wil ik niet ontkennen . Ik vergelijk dit laatste met een automobilist die langs een geparkeerde auto rijd en niet oplet of er aan de andere kant van die geparkeerde auto een kleuter van 5 jaar speelt .
Van journalisten wordt verwacht dat ze over een normaal stel gezonde hersens beschikken maar dit betwijfel ik ten zeerste wanneer op deze wijze "nieuws" gebracht wordt . Dat de heren uit de veevoersector soms een schroef los hebben zitten en niet terdege controleren wat ze erin stoppen wil ik niet ontkennen . Ik vergelijk dit laatste met een automobilist die langs een geparkeerde auto rijd en niet oplet of er aan de andere kant van die geparkeerde auto een kleuter van 5 jaar speelt .
-
Kom op zeg, je kan niet serieus menen dat onoplettendheid hier de oorzaak is?Dat de heren uit de veevoersector soms een schroef los hebben zitten en niet terdege controleren wat ze erin stoppen wil ik niet ontkennen . Ik vergelijk dit laatste met een automobilist die langs een geparkeerde auto rijd en niet oplet of er aan de andere kant van die geparkeerde auto een kleuter van 5 jaar speelt .
"Ow, ik let niet op, nu komen er spullen in het voer die we normaal gesproken niet eens in de buurt horen te hebben..."
Men heeft gewoon willens en wetens dit in het diervoer gedaan om zo te besparen aan afvoerkosten... als dit in uw optiek onoplettendheid is dan valt er verder niets meer te zeggen...
geen opzet?Om iets een mistoestand te noemen waar geen opzet in het spel is vind ik niet correct .
Het bouwen van de twin towers kun je zo ook een mistoestand noemen want deze had ook vuurbestendig gebouwd kunnen worden .
Als dit de redenatie is van veehoudend en veevoedermakend Nederland is dan mag per direct de gehele sector afgeschaft worden...
Dat doen ze wel meer hier.Ze verwijderen soms een heel onderwerp .He, er is censuur gepleegd. Hier stonden vanmorgen meer reacties. Slap hoor radar.
@Harmpie:
Nogmaals het gaat erom om de discussie open te houden ( en zuiver). Je hoeft er geen studie van te maken om je toch een oordeel te kunnen vormen. Rapporten worden vaak aangegrepen om je eigen mening te onderbouwen, maar wanneer je er niets in terug vindt, verdwijnen ze in de buro-la.
Zo gaat het ook bij zelfreguleering: je vind dat je het goed doet; een menselijke eigenschap en wanneer iemand anders zegt dat...
Wees zelf kritisch en maak je los van de rode lap voor de stier in de vorm van Wakker Dier.
Naast het aardappelschillen incident, is er ook gewaarschuwd voor het eten van teveel chips! Ben je misschien vergeten.
Tenslotte is de boer ook consument... En iedereen wordt veneukt: sinasappelsap met echt vruchtvlees, ja kool tussen m'n tanden, maar het mag.
Dus die beerput waar ik het over had:
Het rapport mocht niet openbaar gemaakt worden (volgens Donner) ivm het onderzoek en namen enz. enz. Naar nu blijkt, stonden er geen namen in die het onderzoek kunnen belemmeren, wat het ook maar mag zijn. Kortom: nu met hij zich hiervoor verdedigen.
Vandaag ( 2 feb) wordt er voorgesteld om een parlementaire commissie in te stellen om alles tot op de bodem uit te zoeken en nee ik zit niet in de politiek!
Nogmaals het gaat erom om de discussie open te houden ( en zuiver). Je hoeft er geen studie van te maken om je toch een oordeel te kunnen vormen. Rapporten worden vaak aangegrepen om je eigen mening te onderbouwen, maar wanneer je er niets in terug vindt, verdwijnen ze in de buro-la.
Zo gaat het ook bij zelfreguleering: je vind dat je het goed doet; een menselijke eigenschap en wanneer iemand anders zegt dat...
Wees zelf kritisch en maak je los van de rode lap voor de stier in de vorm van Wakker Dier.
Naast het aardappelschillen incident, is er ook gewaarschuwd voor het eten van teveel chips! Ben je misschien vergeten.
Tenslotte is de boer ook consument... En iedereen wordt veneukt: sinasappelsap met echt vruchtvlees, ja kool tussen m'n tanden, maar het mag.
Dus die beerput waar ik het over had:
Het rapport mocht niet openbaar gemaakt worden (volgens Donner) ivm het onderzoek en namen enz. enz. Naar nu blijkt, stonden er geen namen in die het onderzoek kunnen belemmeren, wat het ook maar mag zijn. Kortom: nu met hij zich hiervoor verdedigen.
Vandaag ( 2 feb) wordt er voorgesteld om een parlementaire commissie in te stellen om alles tot op de bodem uit te zoeken en nee ik zit niet in de politiek!
Radar verdiend een groot compliment dat zij dit op de televisie heeft durven brengen. Dit is niet het eerste incident op dit gebied. Het rapport maakt ook melding van andere incidenten. Zo langzamerhand lijkt het op een algemeen falen van de overheid. Nu dit rapport er is en in de media aan de orde is geweest gaat nu pas de Tweede kamer een debat er aan wijden en komt er misschien een parlementaire enquete waarvan men denkt dat daar alleen de waarheid wordt gesproken. Uit verschillende enquetes is mij wel gebleken dat men daar zeker niet de waarheid spreekt. Men liegt ronduit of kan het zich plots niet meer herinneren. Bedenk wel dat onze volksgezondheid op het spel staat en mensen die alleen geld laten prevaleren uw gezondheid geen barst intresseert.
Ed. Steur
De zelfzorgzamesamenleving van Balkeneinde geldt ook voor de boeren; je moet het zelf doen en toch word je verneukt....
Welke zaken zijn structureel verkeerd . Ik denk geen in de landbouw er is geen sector in nederland aan te wijzen waar je over promilles in fouten kunt spreken , zoals deze in de landbouw plaats vinden . Wanneer eenieder in nederland zijn werk deed zoals in de landbouw dan hadden we geen rechters en politieagenten nodig . iedereen maakt fouten ook onze michelangelo of is deze een stripfiguur . Om op het laatste probleem in de landbouw terug te komen zijnde de dioxine in aardappelschillen . Wil ik er eerstens op attenderen dat deze uit de consumptiesector komen en niet uit de akkerbouw . Zuivere aardappelen voor de fritenindustrie zijn ontdaan van klei en zand door ze met verontreinigde mergelklei te poetsen . Deze verontreiniging heeft zich vervolgens aan de aardappelschillen gehecht . Aardappels aardappelschillen en aardappelsnippers zijn normale veevoerproducten die al sinds jaar en dag aan het vee worden gevoerd . Moet een veevoerproducent een producent van menselijke consumptie producten ( op gifstoffen) gaan controleren dat is toch de wereld op zijn kop . Willens en wetens is nog nergens bewezen en ook nog niet door wie.
Japio, ik werk in de ICT en jij?
Zie ook mijn vraag aan jou en reactieMichellangelo
Geplaatst op 01 Feb 2005 20:08 door Michellangelo
werkzaam in de veevoedersector i presume?
Naar boven
japio
Gast
Geplaatst op 02 Feb 2005 09:30 door japio
Nee laten we ophouden met speculeren. Ik ben niet werkzaam in de veevoedersector.
Laten we het centraal op de feiten houden, dat gebeurt al veel te weinig
Moet een veevoerproducent een producent van menselijke consumptie producten ( op gifstoffen) gaan controleren dat is toch de wereld op zijn kop .
De landbouwsector heeft dit gif ontdekt en niet de aid of de gezondszorg , hieruit blijkt alleen al dat de landbouw haar zaakjes beter in orde heeft dan velen durven dromen . Anders werden de friten bij mc cain nog steeds met gifstoffen gepoetst .
Ik vermoed dat ze dit gedaan hebben toen ik opmerkte dat er veel van het ene topic naar het andere gekopïerd werd en het zelf vervolgens ook gedaan heb omdat ik gewoon geen antwoord krijg van japio!!!!!Gast
Gast
Geplaatst op 02 Feb 2005 12:35 door Gast
He, er is censuur gepleegd. Hier stonden vanmorgen meer reacties. Slap hoor radar.
Naar boven
Waarom worden hier steeds nieuwe topics over hetzelfde onderwerp gestart?Zijn de oude niet meer goed genoeg ?????
Weet wat je eet
Ik woon in de buurt van Wijster, daar waar de VAM staat. Essent heeft die toko over genomen en ik heb uit vetrouwliijke bron vernomen. dat de kwik uitstoot (volgens de eigen normen) nogal hoog is en zie de koeien in de omgeving grazen, die melk geven. En ik weet ook dat die je langs de kant van een snelweg niet aan Flappie moet geven wil je je gasten iets leuks te eten wilt geven tijdens de Kerst. En natuurlik zal Essent alles tegen spreken. We moeten van onze afval af. En drinken melk, eten we brood en kaas met boter.
Ik rook en weet dat het slecht is voor m'n gezondheid, maar daar kies ik - helaas - voor, echter ik kies in de winkel voor voedsel - vlees en oa ook chips - waar ik van mag aannemen , dat dit je gezin niet schaad.
Helaas voor de vlees (en voedsel) industrie, maar het imago is er nog steeds een van de SmaakPolitie.
Aardappelschillen McCain bevatten dioxine
In de aardappelschillen die het bedrijf McCain als veevoer heeft afgezet, zaten sporen van dioxine. Het bedrijf heeft dat op 2 november naar buiten gebracht. De dioxinevervuiling is vast komen te staan via onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). De aardappelschillen werden onderzocht nadat eind oktober in de melk van een veehouderijbedrijf in de omgeving van Lelystad dioxine werd gevonden.
De VWA vond sporen van dioxine in aardappelschillen en grijs zetmeel, die McCain als veevoer verkoopt. Het bedrijf heeft aardappelschillen geleverd aan het betreffende melkveebedrijf. Hoe het product van het aardappelverwerkend bedrijf vervuild is geraakt is niet duidelijk. Er is een uitvoerig onderzoek gestart waarbij ook wordt gekeken naar leveranciers van aardappelschillen van buiten het eigen bedrijf.
In afwachting van de testresultaten heeft de fritesproducent alle in- en verkoop van veevoeders direct gestaakt. Dat geldt zowel voor de vestiging in Lelystad als de locaties in Lewedorp en Hoofddorp.
McCain benadrukt dat er geen dioxine is gevonden in de frites die het bedrijf levert en dat deze absoluut veilig zijn.
Reformatorisch Dagblad, 03/11/04
Copyright ©2004 AgriHolland
Zomaar even zoeken op het internet.Volksgezondheid waarschuwt tegen te veel chips
Minister van Volksgezondheid Tavernier waarschuwt tegen het overdreven eten van chips en andere gefriteerde producten. Ze bevatten nl. een bepaalde chemische stof, Acrylamide, waarvan bekend is dat het bij proefdieren kankerverwekkend is.
De minister steunt zich hierbij op een recent advies van de Hoge Gezondheidsraad, naar aanleiding van onderzoek in Zweden en een rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie over de aanwezigheid van acrylamide in bepaalde voedingsproducten.
zie ook actueel: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... l&art=1001
Acrylamide is een sterk carcinogeen bij de rat. Voor de mens is het mogelijke voedingsrisico niet gekend. Het is echter aangewezen het als een voornaam risico voor de mens te beschouwen gelet op zijn capaciteit kankers en overdraagbare mutaties bij proefdieren uit te lokken.
Verschillende aanbevelingen kunnen reeds nu worden geuit om de risico's te minimaliseren
• voorkomen dat voedingsmiddelen te lang of bij te hoge temperatuur gebakken worden, zonder evenwel onvoldoende hoge temperaturen te bereiken, die de ziekteverwekkende kiemen niet doden, in het bijzonder voor vlees en vleesproducten;
• een evenwichtige en gevarieerde voeding, rijk aan vruchten en groenten promoten;
• het verbruik van vette voedingswaren en frieten beperken, en vooral van chips.
Verder beveelt de Hoge Gezondheidsraad aan om de mogelijkheden te bestuderen om de gehalten aan acrylamide in voedingsmiddelen door wijzigingen van de fabricageprocessen te verlagen.
Ik woon in de buurt van Wijster, daar waar de VAM staat. Essent heeft die toko over genomen en ik heb uit vetrouwliijke bron vernomen. dat de kwik uitstoot (volgens de eigen normen) nogal hoog is en zie de koeien in de omgeving grazen, die melk geven. En ik weet ook dat die je langs de kant van een snelweg niet aan Flappie moet geven wil je je gasten iets leuks te eten wilt geven tijdens de Kerst. En natuurlik zal Essent alles tegen spreken. We moeten van onze afval af. En drinken melk, eten we brood en kaas met boter.
Ik rook en weet dat het slecht is voor m'n gezondheid, maar daar kies ik - helaas - voor, echter ik kies in de winkel voor voedsel - vlees en oa ook chips - waar ik van mag aannemen , dat dit je gezin niet schaad.
Helaas voor de vlees (en voedsel) industrie, maar het imago is er nog steeds een van de SmaakPolitie.
@ Kira 67
Ja, dat idee krijg ik ook. Geen antwoord en zoeken om op 'm te reageeren. Het lijkt wel een spook.
Ja, dat idee krijg ik ook. Geen antwoord en zoeken om op 'm te reageeren. Het lijkt wel een spook.
mischien durft hij een discussie op mijn niveau niet aan .Geen regeltjes en geen omheen gel*l ,gewoon gezond mensenverstand.
HET HOORT NIET ,ZO ALS WIJ MET DE BEESTEN OM GAAN!!!
OF HET NOU OM HUN HUISVESTING OF HUN VOEDSEL GAAT BOEIT MIJ NIET ZO,HET IS ALLEMAAL 3 X NIKS!!!!
Kira
HET HOORT NIET ,ZO ALS WIJ MET DE BEESTEN OM GAAN!!!
OF HET NOU OM HUN HUISVESTING OF HUN VOEDSEL GAAT BOEIT MIJ NIET ZO,HET IS ALLEMAAL 3 X NIKS!!!!
Kira
We zullen het afwachten, maar de discussie lijkt een beetje dood te bloeden; geen reacties meer en nog een enkeling die door gaat.
PS.
Ik ben geen WD aanhanger: ik gooi mijn kat wel naar buiten, wanneer de ouwe Muts weer over mijn schoen heeft gepiest.
Het heeft ook niet zoveel zin om je als WD aanhanger te priofileren, net zoveel als een voorvechtrer van veilig diervoer. Het lijkt mij dat je de gezonde discussie opzoekt en til het geheel op een hoger plan.
PS.
Ik ben geen WD aanhanger: ik gooi mijn kat wel naar buiten, wanneer de ouwe Muts weer over mijn schoen heeft gepiest.
Het heeft ook niet zoveel zin om je als WD aanhanger te priofileren, net zoveel als een voorvechtrer van veilig diervoer. Het lijkt mij dat je de gezonde discussie opzoekt en til het geheel op een hoger plan.
Beste Kira en Marconi,
Nee, ik ben geen spook
Ik had het vandaag druk en de rest van de week ook. Ik kan dus helaas niet uitgebreid boardchatten.
Mijn excuses voor het openen van een nieuwe topic en de onstane vesplintering.
Jullie kennen mijn standpunt door de topics en ik die van jullie. Door ellenlange discussies kan ik hem wellicht iets bijstellen, maar schieten we daar veel mee op? Ik respecteer jullie mening en jullie zijn nu op de hoogte van mijn zienswijze.
Morgenavond kom ik nog wel weer eens terug en zal jullie berichten in deze post lezen. Ik moet nu echt slapen.
Groet Japio
Nee, ik ben geen spook
Ik had het vandaag druk en de rest van de week ook. Ik kan dus helaas niet uitgebreid boardchatten.
Mijn excuses voor het openen van een nieuwe topic en de onstane vesplintering.
Jullie kennen mijn standpunt door de topics en ik die van jullie. Door ellenlange discussies kan ik hem wellicht iets bijstellen, maar schieten we daar veel mee op? Ik respecteer jullie mening en jullie zijn nu op de hoogte van mijn zienswijze.
Morgenavond kom ik nog wel weer eens terug en zal jullie berichten in deze post lezen. Ik moet nu echt slapen.
Groet Japio
Dioxine in de melk is niet door de vwa ontdekt maar door de zuivelindustrie die vervolgens de vwa heeft ingeschakeld . De lof van het vinden van de veroorzaker komt ook de vwa niet toe zonder een goede registratie op de landbouwbedrijven en in de veevoersector had men lang kunnen zoeken .