LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gate1 annuleert bevestigde boeking.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
AntonUitArnhem

Gate1 annuleert bevestigde boeking.

Ongelezen bericht door AntonUitArnhem »

Op 23 januari heb ik een retourvlucht naar Bali geboekt voor mijn dochter. Ik ontving al vrij snel een email van Gate1;
Je boeking is gelukt Retour Amsterdam - Bali
Beste ...,
Bedankt voor je boeking naar Bali!
Deze e-mail is je boekingsbevestiging. Je ticket(s) ontvang je in een aparte e-mail, uiterlijk op donderdag 13 februari 2020. Met je tickets kun je (online) inchecken bij de luchtvaartmaatschappij.

Op 3 februari krijg ik nog een email, - De vluchttijden van je terugvlucht vanuit Bali zijn gewijzigd. Bevestig je nieuwe reisschema hieronder.
Netjes het nieuwe reisschema bevestigd. Je mag dan toch verwachten dat alles geregeld is, maar dezelfde middag krijg ik een email:
Je boeking is automatisch geannuleerd.
Gate1.nl heeft melding ontvangen dat de geselecteerde vluchten (met bijbehorend tarief) niet beschikbaar zijn

Ik ben nu genoodzaakt een andere (duurdere) vlucht te boeken en mijn dochter kan niet samen vliegen met haar vriendin (die had rechtstreeks geboekt). Kan een tussen bedrijf dit zomaar cancelen en tot hoelang mogen ze dit. Wat kan ik doen.

Groet,
Anton

berndv

Re: Gate1 annuleert bevestigde boeking.

Ongelezen bericht door berndv »

via welke maatschappij zou uw dochter vliegen? En u geeft aan dat een vriendin met dezelfde vlucht gaat maar rechtstreeks geboekt heeft, hoe groot is dit prijsverschil?

Ik lees het volgende in de voorwaarden:
De reisovereenkomst tussen u en de dienstverlener komt tot stand door aanvaarding van uw aanbod door de betreffende dienstverlener. U heeft geen herroepingsrecht met betrekking tot de in uw opdracht gemaakte reserveringen,
daar dit is uitgesloten voor diensten betreffende logies, vervoer, autoverhuurdiensten en van diensten met betrekking tot
vrijetijdsbesteding.
de luchtvaartmaatschappij moet het dus nog accepteren als ik dit zo lees.

Maar wat ik vervolgens wel lees is dit:
Gate.nl houdt zich te allen tijde het recht voor om zich binnen vijf werkdagen na uw reservering te herroepen op de
afgegeven tarieven. Dit kan bijvoorbeeld komen door computerstoringen of onverwachte wijzigingen van luchthavenbelastingen en veiligheidstoeslagen (‘security taxes’). In het geval van een pakketreis houdt Gate.nl zich te allen tijde
het recht voor om tot 20 dagen voor de aanvang van de reis de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de
vervoerkosten met inbegrip van brandstofkosten, de verschuldigde heffingen of de toepasselijke wisselkoersen. Als dit
zich voordoet, dan geven wij aan op welke wijze de verhoging is berekend. Mocht het totaalbedrag van uw reservering
hierdoor onverwacht hoger uitkomen, dan mag de reservering kosteloos worden geannuleerd of u maakt de reservering
alsnog definitief voor de hogere prijs middels bijbetaling.
Wat ik in uw verhaal alleen eigenlijk mis is het waarom van gate1.

AntonUitArnhem

Re: Gate1 annuleert bevestigde boeking.

Ongelezen bericht door AntonUitArnhem »

Hoi Bern, dank voor snelle reactie. Ik had de vlucht gevonden d.m.v. skyscanner. Gate1 was iets goedkoper (€ 768 ipv € 802) dan de vliegmaatschappij. Had ik geweten dat het niet definitief was had ik zeer zeker voor de vliegmaatschappij gekozen.

Waarom krijg ik de melding 'Je boeking is gelukt' i.p.v. 'bedankt we gaan kijken of we het kunnen regelen en laten u het zo spoedig mogelijk weten'. Zo gauw ik betaald heb kan ik niks meer annuleren en GATE1 kan na bijna 2 weken zonder geldige reden de boel annuleren.

Gesloten