2 weken geleden werd er een pakketje van uit Amerika naar mij verzonden maar ipv DDP hebben ze hem DDU verstuurd, in principe geen probleem, dan betaal ik de inklaringskosten.
Woensdag zag ik online dat dit pakket bezorgt was bij een PostNL punt, ik daar langs maar de man zegt, ik kan/ga niets doen zonder afhaalkaart, ik heb hem gezegd dat ik die niet heb gekregen.
Donderdag kreeg ik van PostNL te horen dat het pakket niet woensdag maar donderdag op het ophaalpunt lag, dus ik ging daar weer naar toe maar ik kreeg het pakket niet mee want ik had geen legitimatie. Geen probleem dan kom ik later terug met legitimatie.
Ik mocht het pakket nu wel hebben, echter verhoogt dit ophaalpunt (sigarenboer op de Ceintuurbaan Amsterdam), eigenhandig de inklaringskosten. Nu praten we over een paar centen en dat is de moeite niet maar deze man doet dit bij iedereen, de buurt heeft daar vaker bij deze man over geklaagd maar hij zegt dat hij ook kosten heeft.
Ik besluit PostNL in te lichten over deze praktijken, zij bellen de man en zeggen tegen mij dat ik hem gewoon voor het juiste bedrag mag ophalen. eenmaal binnenkomend zegt die man dat ik niet mag pinnen want hij kan geen €19,63 invoeren in zijn pin, ik bel PostNL weer en zij vertellen me dat elk afhaalpunt zelf kosten mag rekenen voor welk pakketje ook en dat zij daar niets aan doen. Dat dit misschien vervelend is maar dat het nou eenmaal zo is.
Ik probeer hier met PostNL over te praten maar ze verbreken de verbinding.
Vrijdag krijg ik echter een afhaalbericht kaartje in de bus, en stuur op zaterdag om half 4 mijn vrouw naar die locatie (ik mocht van de eigenaar niet meer naar binnen), vervolgens zegt die man dat het pakket retour is gegaan want hij wil geen gezeik hebben, toen mijn vrouw zei dat ze het gewoon kwam betalen, zei hij dat hij het moest terugsturen van PostNL, vervolgens begon hij haar ook uit te schelden en te bedreigen. (later zag ik thuis dat hij op het tijdstip dat mijn vrouw daar was hij het pakket retour heeft gemeld)
Ik heb PostNL een bericht gestuurd en ik kreeg te horen dat ik het pakket heb teruggestuurd en dat zij retouren niet terug konden halen. Ik heb gevraagd of het normaal is om mijn pakketje binnen 2 dagen retour te sturen, hun antwoord was dat ik dit maar met de verzender moest opnemen.
Nu gaat het om een product wat een limited run is, dus ik kan dit product niet opnieuw krijgen.
De volgende dingen ontgaan mij:
- •Kan een afhaalpunt eigenhandig besluiten een pakketje terug te sturen?
- •Waar worden de retouren verzameld?
- •Kan PostNL een bewijs overhandigen dat ze daadwerkelijk het pakket terug naar Amerika gaan sturen of dat ze het vernietigen?
Ik vind het vreemd dat 1 bedrijf zoveel macht over pakketjes heeft, waar jij en ik voor betalen, en vervolgens maar schaamteloos mogen besluiten dat ik het niet mag hebben.