LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
In 2003 kwam mijn tante, toen 70 jaar te wonen in een nieuw appartement, zij kreeg toen een analoge telefoonlijn.
Dit contract kostte 95 Euro in de twee maanden.
In 2008 was ze zover dat ze op internet kon. Ze kreeg toen een modem.
Maar KPN verzuimde haar te vertellen, dat ze de analoge lijn niet meer nodig had, de telefoon kon toen ook al digitaal via het modem.
Dit had tot gevolg dat ze hoge kosten had: 45 euro per maand voor internet.
90 euro per 2 maanden voor de analoge lijn. Dit is tot nu opgelopen tot 6270 Euro voor ongeveer 11 jaar.
Bij navraag bij KPN klantenservice werd verteld dat mijn tante geen recht had op teruggave.
Ze had hier zelf aan moeten denken.
Inmiddels is mijn tante 88 jaar.
Mijn vraag aan U wat kan ik hier aan doen.
Wij zijn inmiddels in de fase dat wij de analoge lijn hebben opgezegd en deze maand helemaal overgaan naar een andere provider.
Dit contract kostte 95 Euro in de twee maanden.
In 2008 was ze zover dat ze op internet kon. Ze kreeg toen een modem.
Maar KPN verzuimde haar te vertellen, dat ze de analoge lijn niet meer nodig had, de telefoon kon toen ook al digitaal via het modem.
Dit had tot gevolg dat ze hoge kosten had: 45 euro per maand voor internet.
90 euro per 2 maanden voor de analoge lijn. Dit is tot nu opgelopen tot 6270 Euro voor ongeveer 11 jaar.
Bij navraag bij KPN klantenservice werd verteld dat mijn tante geen recht had op teruggave.
Ze had hier zelf aan moeten denken.
Inmiddels is mijn tante 88 jaar.
Mijn vraag aan U wat kan ik hier aan doen.
Wij zijn inmiddels in de fase dat wij de analoge lijn hebben opgezegd en deze maand helemaal overgaan naar een andere provider.
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Maar hebt u dan in 2008 geholpen bij de aanvraag van internet?
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Goed van u dat u waarschuwt voor onnodige kosten. Zo zie je maar weer dat het heel verstandig is om zo eens per jaar alle abonnementen eens langs te gaan om te kijken of alles nog up to date is.
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Nee, ze werd toen geholpen door haar dochter
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Dan is het nu dus opgelost. Maar geld terug krijgen uit coulance zal waarschijnlijk niet lukken als er nu geen contract meer met is. Dat was beter geweest om dat tijdens het lopende contract aan te kaarten.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Haar dochter is dus Digibeet, maar elk jaar kon je haar bank nalopen op dit soort fouten, jammer maar KPN leverde en dat je het niet gebruikte is niet van belang, ze leverde het wel dus moet er betaald worden.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
In 2008 ging het idd mis, uw tante was toen ' pas ' 75 jaar en kon omgaan met internet.
Uw tante had in de afgelopen 12 jaar (!) deze kosten in de gaten gehad kúnnen hebben .
Misschien dat KPN wil meedenken en mogelijk wat coulant wil zijn, maar ik verwacht het zelf niet eerlijk gezegd.
Zonde geld .
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Deze truc heeft KPN ook uitgehaald met de huurtoestellen vaste lijn. Er moet geld verdiend worden.
http://www.matilo.eu/t65/de-goeie-ouwe- ... t-hem-nog/Halverwege de jaren 90 kwam de T65 nog eens in het nieuws. Het bleek dat KPN, de rechtsopvolger van de PTT, stilletjes nog steeds 1,5 miljoen gulden per jaar ontving voor telefoons die allang in de kliko waren verdwenen. De T65 was het huurtoestel van de PTT en mensen betaalden 1,50 gld per maand extra op hun telefoonrekening voor het gebruik ervan. Ze betaalden ze vaak vele malen de waarde van deze telefoon.
Mensen gingen nog snel op zoek naar een 2e hands T65 om deze in te leveren bij KPN om zo weer van dat huurbedrag af te komen, totdat de KPN onder druk van publieke opinie de huurcontracten allemaal beëindigde.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Je huurt dus een telefoon en terwijl je geen eigenaar bent gooi je deze weg. Tegenwoordig kan je alles huren, of met een duur woord leasen, maar zo lang je niet opzegt moet je huur blijven betalen.Bob Schurkjens schreef: ↑17 feb 2020 16:53Deze truc heeft KPN ook uitgehaald met de huurtoestellen vaste lijn. Er moet geld verdiend worden.
http://www.matilo.eu/t65/de-goeie-ouwe- ... t-hem-nog/Halverwege de jaren 90 kwam de T65 nog eens in het nieuws. Het bleek dat KPN, de rechtsopvolger van de PTT, stilletjes nog steeds 1,5 miljoen gulden per jaar ontving voor telefoons die allang in de kliko waren verdwenen. De T65 was het huurtoestel van de PTT en mensen betaalden 1,50 gld per maand extra op hun telefoonrekening voor het gebruik ervan. Ze betaalden ze vaak vele malen de waarde van deze telefoon.
Mensen gingen nog snel op zoek naar een 2e hands T65 om deze in te leveren bij KPN om zo weer van dat huurbedrag af te komen, totdat de KPN onder druk van publieke opinie de huurcontracten allemaal beëindigde.
En dat is in dit topic niets anders. Zo lang je een overeenkomst niet opzegt blijf je betalen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Dit heeft niets met een truck te maken. TS neemt twee losse producten af bij KPN en ondanks alle reclames van KPN en alle folders heeft hij nooit contact opgenomen met KPN om eens te informeren of dit aantrekkelijker is. En nu jaren later stapt hij over naar de concurrent. KPN is absoluut niet altijd ff netjes maar in dit geval zie ik echt niet waar KPN nalatig is geweest. Of je nu 88 jaar bent of 18 jaar je bent zelf verantwoordelijk voor de diensten die je afneemt en het eventueel overstappen naar aanleiding van aanbiedingen die je hebt ontvangen en/of op televisie in reclames hebt gezien.Bob Schurkjens schreef: ↑17 feb 2020 16:53Deze truc heeft KPN ook uitgehaald met de huurtoestellen vaste lijn. Er moet geld verdiend worden.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Je blijft inderdaad betalen. Als je maar betaalt
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Wij kochten vóór 1980 zelf een nieuw vast toestel met diverse mogelijkheden en zegden daarom de huur van het toestel van KPN op. Dat ging zonder enig probleem en we hoefden het oude toestel al helemaal niet in te leveren.
Maar die Experiabox van de tante van de Ts ging toch in de aansluiting van de vaste telefoon? Dus viel dat dochter dan niet op?
Maar ja, er zijn ook mensen die 10 jaar voor een mobieltjes verzekering betalen die ze allang niet meer hebben.
Maar die Experiabox van de tante van de Ts ging toch in de aansluiting van de vaste telefoon? Dus viel dat dochter dan niet op?
Maar ja, er zijn ook mensen die 10 jaar voor een mobieltjes verzekering betalen die ze allang niet meer hebben.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Dat zijn welbeschouwd de beste klanten.
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Grappig dat de partij die gewoon haar verplichtingen nakomt vervolgens degene is die een "truc uithaalt"Bob Schurkjens schreef: ↑17 feb 2020 16:53Deze truc heeft KPN ook uitgehaald met de huurtoestellen vaste lijn. Er moet geld verdiend worden.
Dit dus...
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Tsja, daarover kun je van mening verschillen. Feit is dat veel KPN abonnees zich destijds bekocht voelden. En dit als "truc" ervoeren. Ook al stond KPN destijds sec in haar recht.
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Tsja, mensen die zelf hun verantwoordelijkheid niet nemen, wijzen nu eenmaal graag naar de ander.
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Dat is dus precies wat je hier aan kunt doen, namelijk de analoge lijn opzeggen. Verder is het je eigen zaak om de keus te maken of je de analoge lijn wilt opzeggen of niet. Er zijn/waren bijvoorbeeld alarmeringssystemen die alleen met de 'ouderwetse' analoge lijn werken. Bovendien blijft de analoge telefoon in de regel ook werken als de stroom bij je thuis uitvalt. Dat iemand naast VoIP ook de ouderwetse analoge telefoonlijn aanhoudt hoeft dus zeker niet altijd een foutje te zijn. KPN kan dan ook moeilijk bepalen of door analoge lijn overbodig is of niet.Sigmund schreef: ↑17 feb 2020 14:10Bij navraag bij KPN klantenservice werd verteld dat mijn tante geen recht had op teruggave.
Ze had hier zelf aan moeten denken.
Inmiddels is mijn tante 88 jaar.
Mijn vraag aan U wat kan ik hier aan doen.
Wij zijn inmiddels in de fase dat wij de analoge lijn hebben opgezegd en deze maand helemaal overgaan naar een andere provider.
Wat ook mij daarbij wel afvraag is wat voor abonnement zijn dan gaat. Want een gewone vaste lijn is een stuk goedkoper dan 45 euro per maand. Het verbaast mij dat dat niet eerder maar gekeken is.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
2020-2003= 17 jaren matige familie die bank afschrijvingen niet controleerde op eventuele fouten!
Ik kijk maandelijks maar jaarlijks je moeder even Censureren is niets mis mee.
Of moeten we de kinderen en kleinkinderen door Oma laten controleren?
Zie vele jongeren die zelfde fouten maken helaas.
Ik kijk maandelijks maar jaarlijks je moeder even Censureren is niets mis mee.
Of moeten we de kinderen en kleinkinderen door Oma laten controleren?
Zie vele jongeren die zelfde fouten maken helaas.
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Een KPN truc ken ik wel: Zodra je met je analoge lijn niet meer uitgaand belt, dan is het nummer van die lijn niet meer zichtbaar op de factuur.
Maar dan heb ik het over de tijd dat ik wel eens KPN rekeningen van MKB klanten onder ogen kreeg.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Jarenlang onnodig betaald voor analoge lijn KPN
Sinds 2005 had je geen analoge lijn meer nodig om ADSL af te nemen. Maar zonder analoge lijn moest je wél een toeslag aan "lijnhuur" betalen. Deze lijnhuur was ongeveer even duur als het belbudget analoge lijn abonnement.
https://www.internetten.nl/nieuws/direc ... e-telefoon
Die 6270 euro van topicstarter klopt niet.
https://www.internetten.nl/nieuws/direc ... e-telefoon
Die 6270 euro van topicstarter klopt niet.