LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen PIP bij tv home

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door johnny1 »

bovenstaande zegt genoeg volgens mij , ik probeer de overeenkomst op te zeggen.

mtinga
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2005 23:22

Re: geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door mtinga »

ik ben al een paar maanden abonnee maar PIP daar heb ik nog nooit van gehoord.

johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

Re: geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door johnny1 »

heeft in die zin niets met tv home te maken maar evt. met je tv als je die optie hebt. Echter, deze functie wordt uitgeschakeld als je tv home neemt met bijbehorende receiver . Ik was de eerst die klaagde.......

mtinga
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2005 23:22

Re: geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door mtinga »

ja maar wat voor functie is het dan en wat doet het

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door resp00112469 »

De PIP functie, Picture in Picture, is een systeem dat in een TV zit ingebouwd. Hiermee kan men op een bepaald beeld het beeld van een andere zender verkleind tegelijkertijd bekijken. Doch dit is een analoog signaal dat via de tuner binnen komt. Hierna wordt dit digitaal in het toestel verwerkt en kan als zodanig worden weergegeven. Hiervoor zijn ook 2 aparte tuners vereist. Digitale TV komt slechts over één kanaal binnen en kan wel als PIP worden weer gegeven mits dit in de decoder mogelijk is. Dus een gewone TV met PIP functie kan dus met binnenkomende digitale signalen geen PIP weergeven.

Vr. Gr. Hans.

Nico Tijdink

Re: geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door Nico Tijdink »

TV home zend een digitaal signaal uit dat u met een speciale decoder kunt ontvangen. Deze decoder wordt met een scartkabel aangesloten op de AV ingang van uw TV. Elke decoder heeft ook de mogelijkheid om het analoge signaal door te sturen. In uw geval moet u dus de TV met zowel scart als analoog aansluiten. De pip functie zal ook werken met de AV aansluiting dus kunt u twee beelden kijken, éénmaal het signaal dat met analoog binnenkomt en éénmaal het digitale signaal van de decoder. Dat u natuurlijk niet twee gescheiden digitale beelden binnen kunt krijgen met één digitale decoder is natuurlijk logisch. TV Home biedt u namelijk ook maar één digitaal signaal aan en geen twee.

Uw probleem is dan ook geen TV home probleem maar gewoon het feit dat uw TV geen digitaal signaal kan opsplitsen voor PIP.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Toch nog even een kleine reactie op het vorige bericht. Dit gaat alleen als er op de decoder een antenne doorlus mogelijk is. Dan moet er ook nog een RF uitgang op zitten welke het decoder signaal om zet. Dit gaat ten koste van de beeld kwalitiet en daarom zal het decoder signaal via de scart worden weergegeven. Als de TV op AV stand geschakelt is, dan zijn de beide tuners uitgeschakeld en PIP is alleen mogelijk via deze tuners, en niet in een combinatie met AV omdat het of TV is of AV dus nooit allebei tegelijk.

Vr. Gr. Hans.

johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

Re: geen PIP bij tv home

Ongelezen bericht door johnny1 »

dus als het dan toch niet mogelijk is heeft niet alleen ik een probleem maar in beginsel tv home. Zij zijn immers mijn contract partij . Door de receiver worden mijn tv mogelijkheden beperkt.
Vandaar dat ik eenzijdig opzeg.

Gesloten