Huiskamer
-
Re: Huiskamer
FC Utrecht heeft gewonnen!
Heracles Almelo Feliciteren vind ik leuker dan PEC Zwolle of Vitesse te condoleren...
Waar blijft hier het ballen topic nu?
Heracles Almelo Feliciteren vind ik leuker dan PEC Zwolle of Vitesse te condoleren...
Waar blijft hier het ballen topic nu?
-
Een seniorentelefoon kun je, en ik weet dat het als een vloek klinkt, bij de Mediamarkt halen.
Iets wat je niet zou verwachten, is Medipoint. Twee modellen:
https://www.medipoint.nl/producten/seni ... P7EALw_wcB
https://www.medipoint.nl/producten/mobi ... -6700.html
Je hebt het over 2G netwerken en zo. Misschien biedt de info bij de tweede een oplossing?
Iets wat je niet zou verwachten, is Medipoint. Twee modellen:
https://www.medipoint.nl/producten/seni ... P7EALw_wcB
https://www.medipoint.nl/producten/mobi ... -6700.html
Je hebt het over 2G netwerken en zo. Misschien biedt de info bij de tweede een oplossing?
Deze telefoon werkt op een 2G netwerk. Ondervindt u problemen met dit netwerk, kunt u aan uw provider vragen het 2G netwerk op de simkaart open te zetten.
-
Maar die heeft dan weer geen internet.
Ik had ook al zitten googlen en kwam oa uit bij die goeie ouwe NOKIA ,
wel internet, dus mailtjes kunnen versturen en ontvangen, grote toetsen en enkelen zelfs 4 G.
Cool Blue of Belsimpel.
Goosewijn, hoe gáát het met je??
Ik had ook al zitten googlen en kwam oa uit bij die goeie ouwe NOKIA ,
wel internet, dus mailtjes kunnen versturen en ontvangen, grote toetsen en enkelen zelfs 4 G.
Cool Blue of Belsimpel.
Goosewijn, hoe gáát het met je??
-
Een seniorentelefoon met grote toetsen én wifi heb ik niet kunnen vinden.
-
Altijd leuk om, als je iets niet weet, ernaar te vragen. Vanmiddag was ik *ergens* in het land naar een flat aan het kijken. Aansluitend even een bak koffie gedronken. Kijk je op de menukaart staat er:
Koffie met een geurige crèmelaag, zetwijze Lungo
Geen idee wat 'zetwijze Lungo' is. Dus dan vraag je dat toch even aan de serveerster? Die wist het dus ook niet. Of ze het dan even wil vragen? Jawel, dat wilde ze wel.
Na geruime tijd werd de koffie gebracht door een jongen. Serveerster nog niet gezien, dus ook aan de jongen gevraagd of hij wist wat 'zetwijze Lungo' is. Hij wist het ook niet. Geweldig, zo'n restaurant.
Even later komt serveerster terug.
'Ha, weet je intussen wat 'zetwijze Lungo is?'
'Jawel, het is de manier van koffiezetten'.
'De manier van koffiezetten?'
'Ja, het is de manier van koffiezetten'.
'Nou, dat 'zetwijze Lungo' de manier van koffiezetten is had ik zelf al bedacht. Maar wat is nou de Lungo?'
'Dat is een beetje lastig uit te leggen'.
'Een beetje lastig uit te leggen?'
'Ja, dat is een beetje lastig uit te leggen'.
'Nou, probeer het dan toch maar'
'Zetwijze Lungo houdt in dat de bonen vlak voor het zetten worden gemalen'.
'Dus Zetwijze Lungo houdt in dat de bonen vlak voor het zetten worden gemalen?'
'Ja, zetwijze Lungo houdt in dat de bonen vlak voor het zetten worden gemalen.
'O.
Dus het is net zoiets als thuis: als ik koffie zet met snelfiltermaling heb ik geen koffie Lungo, maar als ik bonen koop en dat maal, en er direct koffie van zet, dan heb ik koffie Lungo?'
'Ja, zo ongeveer'.
'Nou, bedankt voor de uitleg dan'.
Het blijft lachen.
Koffie met een geurige crèmelaag, zetwijze Lungo
Geen idee wat 'zetwijze Lungo' is. Dus dan vraag je dat toch even aan de serveerster? Die wist het dus ook niet. Of ze het dan even wil vragen? Jawel, dat wilde ze wel.
Na geruime tijd werd de koffie gebracht door een jongen. Serveerster nog niet gezien, dus ook aan de jongen gevraagd of hij wist wat 'zetwijze Lungo' is. Hij wist het ook niet. Geweldig, zo'n restaurant.
Even later komt serveerster terug.
'Ha, weet je intussen wat 'zetwijze Lungo is?'
'Jawel, het is de manier van koffiezetten'.
'De manier van koffiezetten?'
'Ja, het is de manier van koffiezetten'.
'Nou, dat 'zetwijze Lungo' de manier van koffiezetten is had ik zelf al bedacht. Maar wat is nou de Lungo?'
'Dat is een beetje lastig uit te leggen'.
'Een beetje lastig uit te leggen?'
'Ja, dat is een beetje lastig uit te leggen'.
'Nou, probeer het dan toch maar'
'Zetwijze Lungo houdt in dat de bonen vlak voor het zetten worden gemalen'.
'Dus Zetwijze Lungo houdt in dat de bonen vlak voor het zetten worden gemalen?'
'Ja, zetwijze Lungo houdt in dat de bonen vlak voor het zetten worden gemalen.
'O.
Dus het is net zoiets als thuis: als ik koffie zet met snelfiltermaling heb ik geen koffie Lungo, maar als ik bonen koop en dat maal, en er direct koffie van zet, dan heb ik koffie Lungo?'
'Ja, zo ongeveer'.
'Nou, bedankt voor de uitleg dan'.
Het blijft lachen.
Moneyman
, moederslink
, Theotrucker
, Erthanax
, Komkommertijd
en Jablan
vinden dit leuk
-
Ik had het al gezien ja...
In ieder geval weet ik zeer zeker waar ik van mijn levensdagen geen koffie meer zal drinken. Niet alleen vanwege de 'koffie Lungo', maar de hele sfeer, manier van presenteren... Het was ook weer geen Ma Flodder bende, maar een Michelinster zullen ze toch ook nooit krijgen.
In ieder geval weet ik zeer zeker waar ik van mijn levensdagen geen koffie meer zal drinken. Niet alleen vanwege de 'koffie Lungo', maar de hele sfeer, manier van presenteren... Het was ook weer geen Ma Flodder bende, maar een Michelinster zullen ze toch ook nooit krijgen.
-
Vraag de volgende keer om een ristretto
Benieuwd wat ze daar dan van maken.
Benieuwd wat ze daar dan van maken.
witte angora
vindt dit leuk
-
Wikipedia:
Caffè lungo, Italiaans voor 'lange koffie', verwijst naar de tijd die door een espressomachine benodigd is om een espresso (enkele of dubbele dosis of shot) met veel meer water (over het algemeen tweemaal zo veel) te maken, resulterend in een uitgerekte espresso, een lungo.
Een normale espresso kost 18 tot 30 seconden aan extractie in een klein kopje of een shot glas terwijl een lungo tot een minuut extra heeft én een groter kopje. Caffè lungo moet je niet verwarren met caffè americano, wat een espresso met heet water is. Een lungo is rijker, maar bitterder, omdat het extra hete water door de gemalen koffie gaat en dus meer van de slecht oplosbare componenten, die normaal niet in een espresso eindigen, meeneemt.
D E...:
Wat is een Lungo?
U kunt een Lungo zien als een ‘uitgerekte espresso’. De bereidingswijze komt grotendeels overeen met die van een espresso, met dezelfde hoeveelheid koffie maar een grotere hoeveelheid water. Voor een Lungo koffie wordt meestal twee keer zoveel water gebruikt als voor een espresso. Hierdoor heeft een Lungo een langer extractieproces; het duurt immers langer tot al het water door de koffie heen is geperst. Dit langere extractieproces zorgt ervoor dat er meer componenten van de koffie worden opgenomen door het water. Het resultaat is een sterkere, bitterdere smaak en een grotere dosering cafeïne per kopje.
Een Lungo is in volume groter dan een espresso en wordt dan ook geserveerd in een grotere kop. Een goede keuze voor de ervaren koffiedrinker die een volle kop koffie verkiest boven een espressoshotje. Hoewel een Lungo erg van smaak verschilt met een Americano, worden deze koffiesoorten regelmatig met elkaar verward.
Dus leuk *** verhaal van hun!
Caffè lungo, Italiaans voor 'lange koffie', verwijst naar de tijd die door een espressomachine benodigd is om een espresso (enkele of dubbele dosis of shot) met veel meer water (over het algemeen tweemaal zo veel) te maken, resulterend in een uitgerekte espresso, een lungo.
Een normale espresso kost 18 tot 30 seconden aan extractie in een klein kopje of een shot glas terwijl een lungo tot een minuut extra heeft én een groter kopje. Caffè lungo moet je niet verwarren met caffè americano, wat een espresso met heet water is. Een lungo is rijker, maar bitterder, omdat het extra hete water door de gemalen koffie gaat en dus meer van de slecht oplosbare componenten, die normaal niet in een espresso eindigen, meeneemt.
D E...:
Wat is een Lungo?
U kunt een Lungo zien als een ‘uitgerekte espresso’. De bereidingswijze komt grotendeels overeen met die van een espresso, met dezelfde hoeveelheid koffie maar een grotere hoeveelheid water. Voor een Lungo koffie wordt meestal twee keer zoveel water gebruikt als voor een espresso. Hierdoor heeft een Lungo een langer extractieproces; het duurt immers langer tot al het water door de koffie heen is geperst. Dit langere extractieproces zorgt ervoor dat er meer componenten van de koffie worden opgenomen door het water. Het resultaat is een sterkere, bitterdere smaak en een grotere dosering cafeïne per kopje.
Een Lungo is in volume groter dan een espresso en wordt dan ook geserveerd in een grotere kop. Een goede keuze voor de ervaren koffiedrinker die een volle kop koffie verkiest boven een espressoshotje. Hoewel een Lungo erg van smaak verschilt met een Americano, worden deze koffiesoorten regelmatig met elkaar verward.
Dus leuk *** verhaal van hun!
-
Onbetrouwbare zooi?
Zowel Breien als de NOS plaatsen dit soort berichten wel met een Made in China laptop!
Het enige verschil met Blokker, Action of buiten EU webshop is vaak de prijs voor 100% zelfde product!
Volgens de Post NL pakket bezorger is nu 1/3 Ali Express!
Niets mis mee.
Zowel Breien als de NOS plaatsen dit soort berichten wel met een Made in China laptop!
Het enige verschil met Blokker, Action of buiten EU webshop is vaak de prijs voor 100% zelfde product!
Volgens de Post NL pakket bezorger is nu 1/3 Ali Express!
Niets mis mee.
Brandmelders en tandbleekmiddel. Dat zijn inderdaad zaken die je zo goedkoop mogelijk bij Ali moet bestellen
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik las het net... Tijd voor een item in de uitzending! Of voor een apart topic, maar ik heb nu even geen zin om het te analyseren, op een rijtje te zetten, vragen te bedenken en er een te openen. Iemand anders?
https://nos.nl/artikel/2324349-brandgev ... en-eu.html
https://nos.nl/artikel/2324349-brandgev ... en-eu.html
Deze zin uit het artikel vat toch al alles samen: “ "Wij vinden dat consumenten niet naïef moeten zijn. Je weet dat als iets zo goedkoop is, het eigenlijk niet kan."
-
Staat er nog wat anders dan, behalve 'goedkoop'?
Je zou bijna denken dat de consument tegenwoordig collectief handelingsonbekwaam zou moeten zijn, met ontheffing daarvan na bewezen bekwaamheid.
Jablan
vindt dit leuk
Als je kijkt hoe sommige mensen met hun kinderen zijn, of met hun dieren, of hoe ze zich gedragen in het verkeer, zou je wat mij betreft het woordje 'consument' mogen vervangen door mens.
OK, de consumens dan maar
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Het Kerst snoer is duidelijk opgerold aan gezet en dat mag niet...
En de stekker met USB, als je een krachtige accu hebt of sterkere lader loop je dit risico.
De kleine trage lichtere laders hebben nauwelijks gevaar.
Verder moet het het verschil tussen CE & C E weten... China Export of... keurmerk....
En de stekker met USB, als je een krachtige accu hebt of sterkere lader loop je dit risico.
De kleine trage lichtere laders hebben nauwelijks gevaar.
Verder moet het het verschil tussen CE & C E weten... China Export of... keurmerk....
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in, Komkommer.
En dat die producten daarom getest moeten worden en het testen van de producten geld kost en doorberekend wordt in de producten, dat begrijpt men dan weer niet. Maar als er iets mis is met hun bij Ali of Wish gekochte spulletjes, dan maar klagen...
En dat die producten daarom getest moeten worden en het testen van de producten geld kost en doorberekend wordt in de producten, dat begrijpt men dan weer niet. Maar als er iets mis is met hun bij Ali of Wish gekochte spulletjes, dan maar klagen...