Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

“De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit test producten van buiten de EU steekproefsgewijs, maar het is onmogelijk om alle 70.000 pakketjes die dagelijks uit China of Hongkong komen te checken, aldus de Consumentenbond.”

Dagelijks 70.000 pakketjes :shock: , onvoorstelbaar zeg.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ze weten ze ook te tellen...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
21 feb 2020 09:15
Gisteravond weer eens een avondje op de bank, wijntje en vrouw ernaast. Weinig op tv dus ik dacht...laat ik eens naar meneer Meester Visser kijken. Nou....... T-O-P-T-V. Geniale, briljante uitzending. Chapeau voor de redactie, editors en presentatoren. Lang geleden dat ik zo hard gelachen heb.
Ik heb de uitzending toch maar eens bekeken.

Lachwekkend? Ja, bijna wel. Maar uiteindelijk tóch niet. Ik heb naar één groot menselijk drama zitten kijken. Want wat een bak ellende zit er achter deze drie kwartier TV...
Erthanax schreef:
21 feb 2020 15:28
De producent zal wel tevreden zijn; toch vond ik het nogal treurig eigenlijk.
Dit dus. Ik vind het diep triest.
moederslink schreef:
21 feb 2020 15:53
Ze had ook nog véél verdriet om het overlijden van haar moeder.

Het leven is voor ieder niet altijd even gemakkelijk , men krijgt sowieso te maken met verdriet, teleurstellingen en ongemakken en lijden, dat betekent niet dat je maar ongebreideld kan razen, tieren en vloeken en onbeschoft tekeer moet gaan, ook niet als je bijna 90 bent.
Helemaal eens. Ik heb vooral medelijden met de dochter - je zál maar zo'n vader hebben. Dan ben je heel eenzaam in je verdriet...

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik zit net de reacties op facebook te lezen over het artikel dat er zoveel ondeugdelijk spul te koop is via ali en dergelijke.

Men gelooft het gewoon niet. :shock:
Er komen complete complottheorieën voorbij.

witte angora

Natuurlijk is het een complot. Het hele leven is een complot., Dat wisten ze in de Middeleeuwen al. Waarom denk je dat er indertijd van die grote kastelen werden gebouwd? Inderdaad, om complotten buiten de deur te houden.

Het werd pas echt problematisch toen de complotten van binnen uit werden gesmeed. Daarom worden er geen kastelen meer gebouwd en is iedereen een einzelgänger geworden. Alles om complotten tegen te gaan.

Het grote probleem is dat je in je uppie niet kunt leven. Je hebt altijd anderen nodig voor een aantal spullen. En ook dat is een complot. En dat complot wordt geleid door Ali.

De strijd die nu gevoerd wordt is dus tussen het Ali-complot en het Anti-Ali-complot.

Mocht ik ooit een nieuwe nick zoeken, dan weet ik er intussen een: witte komkommer. En dat is zonder complot. Tenzij dat gekaapt wordt, dan hebben de augurkjes waarschijnlijk een complot gesmeed.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Schitterende omgeving. Vorige jaar met onze jaarlijkse cabriorit daar omheen gereden, dat beviel zo goed dat we 't in mei weer doen ;)

witte angora

Sankt Gallen? Wat heb je daar te doen dan? Dat is de stad waar één tak van mijn voorfamilie vandaan komt, de Hogguers/Höggers.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Heerlijk voor je , Fons!
Ja het is daar inderdaad waanzinnig mooi. Ook St Gallen ken ik. We zijn zelfs de berg de Santis nog op geweest.
Europa is zo prachtig , jammer dat sommigen alleen naar bv de Costa.s in Spanje reizen en ook steeds weer opnieuw.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
24 feb 2020 09:43
Staat er nog wat anders dan, behalve 'goedkoop'? :wink:
Vaak staat er ook nog "gratis bezorgd". Reden genoeg dus om niet verder te kijken en meteen te gaan kopen dus.
Lowieze schreef:
24 feb 2020 10:36
“De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit test producten van buiten de EU steekproefsgewijs, maar het is onmogelijk om alle 70.000 pakketjes die dagelijks uit China of Hongkong komen te checken, aldus de Consumentenbond.”

Dagelijks 70.000 pakketjes :shock: , onvoorstelbaar zeg.
Via een insider heb ik eens een kijkje in de keuken bij PostNL mogen krijgen. Volle containers die met de hand op de lopende band gelegd moeten worden. En er komt geen einde aan. Meerdere vrachtwagens per dag en de volgende dag weer opnieuw beginnen. En dan hebben we het nog niet eens over de gekte richting de feestdagen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Moeten we ons zo langzamerhand toch zorgen gaan maken over het Coronavirus?
Zelfs het doorgaan van het Songfestival wordt nog een dingetje :(

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Chloroquine werkt gewoon. Is alleen al 100 jaar oud en wordt nog amper gebruikt tegen malaria en er is dus te bijna geen voorraad van. Overigens maak ik me niet druk, 4 dagen carnaval gehad en nog niets opgelopen (op wat gekneusde ribben en schaafwonden na), dus ook dag 5 gaan we volmaken.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

30 kilometer. Maar de zieken liggen in Düsseldorf in het ziekenhuis. Dat is 60 kilometer.

witte angora

Proest... :lol:

Theotrucker

Doe maar, de patiënten komen uit Selfkant, dat is maar 10 kilometer van hier.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
25 feb 2020 22:34
Zijn hier personen die in een straal van honderd kilometer van Erkelenz vandaan wonen?
Ik gok hemelsbreed zon 50 kilometer.

Theotrucker

De patiënten komen uit Selfkant, zijn in het ziekenhuis van Erkelenz geweest en nu in het Universiteitsziekenhuis van Düsseldorf.

witte angora

Maar de man is ook in Limburg geweest.

Leuk dat iedereen maar de hele wereld over kan vliegen, maar van de souvenirtjes die velen nu meenemen worden een hoop mensen toch echt niet blij, denk ik zo.

Lowieze

witte angora schreef:
26 feb 2020 07:52
Maar de man is ook in Limburg geweest.

Leuk dat iedereen maar de hele wereld over kan vliegen, maar van de souvenirtjes die velen nu meenemen worden een hoop mensen toch echt niet blij, denk ik zo.
Het openbaar vervoer is natuurlijk sowieso een bron van besmetting, wat dacht u van opeengepakt zitten in de trein of bus?

witte angora

Ook ja. Wat dat betreft ben ik blij inmiddels een andere keuze te hebben gemaakt, reist een stuk rustiger. Maar inderdaad, de hoestende en proestende medemens - zo gauw je ze hoort weet je al hoe laat het is voor jezelf. Onbegrijpelijk dat mensen die ziek zijn zich op zo'n manier in de openbare ruimte begeven en anderen ook doodziek maken.

Lowieze

witte angora schreef:
26 feb 2020 08:05
Ook ja. Wat dat betreft ben ik blij inmiddels een andere keuze te hebben gemaakt, reist een stuk rustiger. Maar inderdaad, de hoestende en proestende medemens - zo gauw je ze hoort weet je al hoe laat het is voor jezelf. Onbegrijpelijk dat mensen die ziek zijn zich op zo'n manier in de openbare ruimte begeven en anderen ook doodziek maken.
Nou ja, je kunt toch moeilijk verwachten dat iemand die een doodnormale verkoudheid heeft, thuis blijft?

Plaats reactie