Die reacties waren anders wél gebaseerd op de realiteit in plaats van op datgene wat Radar verliest te laten zien... scheelt een slok op een borrel.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Natuurlijk zijn er meer klachten, de benadering van Radar maakt dat klagen aantrekkelijk is en loont. Ook al heb je eigenlijk geen poot om op te staan. Radar helpt je je eigen verantwoordelijkheid af te wentelen op het bedrijf. Klant is niet tevreden, maar hoeft de hand niet in eigen boezem te steken en te leren van zijn fouten. Je kunt, samen met Radar, gemakkelijker de andere partij de schuld geven.
Dat geeft kennelijk een goed gevoel.
Als Radar zich zou beperken tot de feiten in plaats van de stemmingmakerij, dan zou het aantal klachten wellicht gedaald zijn. De oplossing is natuurlijk niet dat Bol.com iets verandert, maar dat de klant gaat begrijpen dat hij gewoon beter op moet letten of gaat inzien dat hij alle informatie al had, die nodig was om te begrijpen wat hij aan het doen was. Als de boodschap van Radar blijft, dat het nooit aan de klant ligt, en dat de klant 'winst' kan behalen door (onterecht) te blijven klagen, dan zullen de klachten inderdaad toenemen.
Lowieze
en juliomariner
vinden dit leuk
-
- Berichten: 32325
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Ik bestelde een tijdje geleden een DECT telefoon op het platform.
Die kwam ook, keurig op tijd.
Alleen was het een totaal andere kleur dan het exemplaar op de advertentie van Bol.com.
Verder zat er geen enkele in NL passende stekker bij. En geen NL handleiding.
We hebben de telefoon maar gehouden en de technische problemen opgelost.
Tot zover geen klagen, eigen keuze tenslotte.
Echter, vervolgens tot twee keer toe een mail met uitleg en foto's naar het platform en de platformgebruiker gestuurd.
En een recensie bij de advertentie geplaatst waar meer mensen vergelijkbare ervaringen hadden.
Wel reacties op de berichten gehad maar geen enkele actie.
De advertentie stond er nog maanden op.
Slordig van beide partijen.
Die kwam ook, keurig op tijd.
Alleen was het een totaal andere kleur dan het exemplaar op de advertentie van Bol.com.
Verder zat er geen enkele in NL passende stekker bij. En geen NL handleiding.
We hebben de telefoon maar gehouden en de technische problemen opgelost.
Tot zover geen klagen, eigen keuze tenslotte.
Echter, vervolgens tot twee keer toe een mail met uitleg en foto's naar het platform en de platformgebruiker gestuurd.
En een recensie bij de advertentie geplaatst waar meer mensen vergelijkbare ervaringen hadden.
Wel reacties op de berichten gehad maar geen enkele actie.
De advertentie stond er nog maanden op.
Slordig van beide partijen.
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Wel of niet bij een externe verkoper uiteindelijk de koop aan te gaan, staat redelijk duidelijk vermeld.
Van Bol Com mag je verwachten met alleen betrouwbare externe verkopers een relatie te hebben, gelet op de klachten schort het hier kennelijk nog wel aan.
De info of je bij Bol Com te maken hebt met een nieuw of ander product is niet altijd duidelijk, heb ik uit eigen ervaring mogen merken, de melding tweedehands of demo model wordt niet altijd vermeld.
Voor mij oa een reden om achteraf te kunnen betalen na accepteren van de goederen een gewone Bol Com regeling.
Ik heb niet veel bij Bol Com besteld en heb daarover ook geen klachten gehad, na goede ontvangst altijd direct alles betaald met boeken of dvd’s kan niet veel mis gaan.
Ongeveer 2 jaar geleden wilde ik een elektronisch apparaat bestellen en kon bij verder gaan met bestellen, niet meer achteraf betalen.
Via een account van een ander veroorzaakte het totaal geen probleem.
Het resultaat na telefonische uitleg van Bol Com luidde, een echte oorzaak konden zij niet vinden, er werd gezegd, ik ben geen groot afnemer en het zal de oorzaak voor niet achteraf betalen zijn.
Voor Bol Com ben ik een geen interessante klant en dat laat men op deze manier blijken, mag hun beleid zijn, prima ik koop wel bij een ander.
Van Bol Com mag je verwachten met alleen betrouwbare externe verkopers een relatie te hebben, gelet op de klachten schort het hier kennelijk nog wel aan.
De info of je bij Bol Com te maken hebt met een nieuw of ander product is niet altijd duidelijk, heb ik uit eigen ervaring mogen merken, de melding tweedehands of demo model wordt niet altijd vermeld.
Voor mij oa een reden om achteraf te kunnen betalen na accepteren van de goederen een gewone Bol Com regeling.
Ik heb niet veel bij Bol Com besteld en heb daarover ook geen klachten gehad, na goede ontvangst altijd direct alles betaald met boeken of dvd’s kan niet veel mis gaan.
Ongeveer 2 jaar geleden wilde ik een elektronisch apparaat bestellen en kon bij verder gaan met bestellen, niet meer achteraf betalen.
Via een account van een ander veroorzaakte het totaal geen probleem.
Het resultaat na telefonische uitleg van Bol Com luidde, een echte oorzaak konden zij niet vinden, er werd gezegd, ik ben geen groot afnemer en het zal de oorzaak voor niet achteraf betalen zijn.
Voor Bol Com ben ik een geen interessante klant en dat laat men op deze manier blijken, mag hun beleid zijn, prima ik koop wel bij een ander.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Als ik dubieuze zooi of foute stekkers kreeg, tot 30 dagen de tijd om net als ontvangst ook gratis terug te sturen.
Maakt niet uit welk product, als meer dan 10% terug kwam komt deze verkoper van foute Ali Express inkopen in de problemen en word ook Bol. com weer beter van.
Dus foute stekker of geen NL of Engelstalige instructie.... gewoon retour en dat werkte het beste.
Maakt niet uit welk product, als meer dan 10% terug kwam komt deze verkoper van foute Ali Express inkopen in de problemen en word ook Bol. com weer beter van.
Dus foute stekker of geen NL of Engelstalige instructie.... gewoon retour en dat werkte het beste.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 feb 2020 16:35
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
ik heb laatst ook een bestelling gedaan via bol.com. ook deze bestelling was niet wat ik had verwacht. er was van alles fout aan. de bestelling was niet compleet. ik kon de telefoon die ik had besteld niet opladen door een buitenlandse stekker. ik had misschien ook beter moeten opletten dat het een externe verkoper was...
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Ik merk dat "die gastjes" (die in de uitzending ook te zien waren) die allemaal meuk uit china halen negatief zijn voor de handel over Bol. Ze weten ook niet half wat voor ellende ze zich op de hals halen als er een telefoonladertje in brand zou vliegen en schade veroorzaakt bij hun klant ....... Ik ben benieuwd of de klantenservice van Bol dan nog steeds gaat bemiddelen, en hoe ze dat dan doen.
wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
mahadma
en juliomariner
vinden dit leuk
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Wat ik echt super irri vind aan kopen bij een externe verkoper, is als de retourvoorwaarden nergens worden vermeld, en je er bij retourneren ineens achter komt dat je labels moet gaan uitprinten. Aangezien ik geen printer heb baal ik daar behoorlijk van.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Dat hoeft dus niet. Het retourlabel kun je op je telefoon laden en het label zal dan bij Postnl geprint worden (kan niet met DPD labels voor België). Exact hetzelfde dus als retourneren naar bol zelf
-
- Berichten: 5204
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Mrs voordeel hadden ze jaren geleden al van de buis moeten halen of beter nog nooit een programma moeten laten presenteren. Maar ja niet uit laten praten en bevooroordeeld zijn is tegenwoordig de standaard in de mediamarkmark1974 schreef: ↑03 mar 2020 19:25
wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Die reacties hielden niet meer in, dat op de bol.com site te zien is dat bij een partner gekocht wordt.
En de uitzending bevat natuurlijk veel meer dan dat. Zo krijgen sommige van die partners (zolderkamer ondernemers in mijn beleving) een gezicht, en wordt duidelijk sommigen de goede merknaam , klanten en vertrouwen in Bol.com alleen als middel zien om snel geld te verdienen
En is er wat mis, dan stapt bol erg makkelijk achteruit (na wel commissie opgestreken te hebben), en wordt consument aan lot overgelaten, en mag die met Nederlandse wet in handen zelf proberen die partner aan te pakken.
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
In plaats van kort en bondig antwoord, wordt vaak geprobeerd dit in de bedrijfspromo te verpakken. Ook een manier om de tijd vol te krijgen, en verdere moeilijke vragen te ontlopen.markmark1974 schreef: ↑03 mar 2020 19:25wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
Prima als dat afgekapt wordt.
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Ik heb vorig jaar via een partner van Bol iets besteld, na een paar dagen nog niks ontvangen. Dus rechtstreeks contact opgenomen met de externe verkoper, kreeg artikel alsnog opgestuurd, geen enkel probleem. Eerste (verdwenen?) pakket overigens nooit meer ontvangen.
Dus het kan ook wel goed gaan.
Dus het kan ook wel goed gaan.
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
We hadden het over de vraag of het duidelijk was dat je met een partner zaken doet. Nu je die discussie niet kunt winnen, verdraai en verbreedt je de discussie weer tot iets waar we niet over in discussie waren. Vermoeiend.16again schreef: ↑04 mar 2020 11:46Die reacties hielden niet meer in, dat op de bol.com site te zien is dat bij een partner gekocht wordt.
En de uitzending bevat natuurlijk veel meer dan dat. Zo krijgen sommige van die partners (zolderkamer ondernemers in mijn beleving) een gezicht, en wordt duidelijk sommigen de goede merknaam , klanten en vertrouwen in Bol.com alleen als middel zien om snel geld te verdienen
En is er wat mis, dan stapt bol erg makkelijk achteruit (na wel commissie opgestreken te hebben), en wordt consument aan lot overgelaten, en mag die met Nederlandse wet in handen zelf proberen die partner aan te pakken.
Dat is echt veel te kort door de bocht. De overduidelijk zichtbare realiteit is dat Antoinette geen "bedrijfspromo" afkapt, maar juist uitermate relevante informatie uit de uitzending houdt. Daarmee misleidt ze de kijkers - en heel doelbewust, want ze weet donders goed dat het punt wat ze probeert te maken onderuit gehaald wordt als ze de mensen wél zou laten uitpraten.16again schreef: ↑04 mar 2020 11:51In plaats van kort en bondig antwoord, wordt vaak geprobeerd dit in de bedrijfspromo te verpakken. Ook een manier om de tijd vol te krijgen, en verdere moeilijke vragen te ontlopen.markmark1974 schreef: ↑03 mar 2020 19:25wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
Prima als dat afgekapt wordt.
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Geprobeerd, maar mooi van niet !!!markmark1974 schreef: ↑03 mar 2020 20:06Dat hoeft dus niet. Het retourlabel kun je op je telefoon laden en het label zal dan bij Postnl geprint worden (kan niet met DPD labels voor België). Exact hetzelfde dus als retourneren naar bol zelf
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
Mooi van wel!!!scontra schreef: ↑04 mar 2020 12:09Geprobeerd, maar mooi van niet !!!markmark1974 schreef: ↑03 mar 2020 20:06Dat hoeft dus niet. Het retourlabel kun je op je telefoon laden en het label zal dan bij Postnl geprint worden (kan niet met DPD labels voor België). Exact hetzelfde dus als retourneren naar bol zelf
Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?
@lowieze: nee hoor. Van Bol krijg je de 'retour label' in je mailbox, smartphone mee naar afleverpunt en daar wordt je label gescand.