Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10070
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
03 mar 2020 08:07
Maar goed, aan de klimaattafel mobiliteit is hier uitvoerig over gesproken, en de oplossing zal oa zitten in veel minder eigen autobezit, en meer deel-voertuigen. Maar Henk & Ingrid losweken van het feit dat ze geen eigen heilige koe meer kunnen bezitten, is iets waar de politiek zich tot nu toe nog niet aan heeft durven wagen.
Maar een auto en autorijden is ook een hobby voor sommige mensen, dat moet zo kunnen blijven, met een deel-auto gaat dat niet. Ik gebruik mijn auto voor woon-werkvervoer, maar ook af en toe voor ontspanning. Pak ik een stukje achteraf, waar niemand rijdt om even flink door te trappen of op zondag de parkeerplaats op het werk, om eventjes wat donuts te draaien en andere dingetjes te doen. Kost wel een setje banden per jaar, maar dat is het me waard.

De oplossing is in mijn ogen al lang voor handen en dat is gewoon waterstof. Er zijn verschillende auto's die dat gebruiken, maar er zijn amper tankstations waar je dat kan tanken. Ga daar eens vol op inzetten, beter voor het milieu en minder beperkingen dan elektrische auto's.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Theo Trucker,

Ik kreeg net te horen dat er in Landgraaf een nieuwe energie zuinig zwembad is geopend.

Klopt dit, want ik wil ook graag dat proberen....
Een zwembad dat energie zuinig is zou je moeten kunnen zwemmen zonder moe te worden! :mrgreen:

Zo moeilijk is dat toch niet, flink wat zout erbij zwemt vele malen lichter! :shock:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wordt gebouwd. Duurt nog een jaar ongeveer!

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190329_ ... ieneutraal

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ziezo: belastingaangifte is verzonden ! Krijg geld terug, yep , ik blij :D

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb er al een stuk of zes ingestuurd, allemaal blij.

Nijogeth
Berichten: 10070
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is wel vervelend om nu ziek thuis te zitten. Iedereen denkt meteen dat het het Corona-virus is, terwijl het waarschijnlijk gewoon een griepje is. Maar het aantal tips om mezelf te laten testen op dat virus is al op meer dan 2 handen te tellen.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
04 mar 2020 14:24
Het is wel vervelend om nu ziek thuis te zitten.
Beterschap.
Bij mijn man was het omgekeerd. Het begon onschuldig en bleek een combinatie van griepvirus en een bacterie, zodat zijn hele afweersysteem op tilt ging inclusief 10% gewichtsverlies in twee dagen tijd.

Bijgelezen.

YouTube via KPN is nog steeds onleesbaar, zodra het om niet-westerse tekens gaat. Inmiddels ontdekt hoe de koppeling laptop-tv werkt, zodat we deze 'service' van KPN niet meer nodig hebben.

Bomen: de schade door de droogte van de afgelopen 2 zomers is veel groter. Veel bomen staan nog, maar zijn zo uitgedroogd, dat er nauwelijks leven meer in zit.

@Fons: heb je ruim voor je voordeur al een bordje of sticker met een waarschuwing voor de camera's staan?

Mooie bijdrage van mh73 over opvoeden&zo.

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
04 mar 2020 15:13
Naar het Bolsjewieken-bolwerk in het oosten van de gemeente en retour.
Als het me lukt mag ik een pizza als avondeten.
Een pizza is wel erg bourgeois, om niet te zeggen revisionistisch. Overleg het even met de partijcommissaris ter plaatse. In ieder geval veel succes, kameraad Breien!

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren op het werk. Zegt een collega ineens: 'zwarte koffie kan niet meer'. Dus dat werd in eerste instantie een 'koffie met niks'. Maar dat klinkt niet. Even gebrainstormd, en besloten dat 'koffie die niet meer bij zijn kleur genoemd mag worden' voortaan 'koffie puur' zal heten. Koffie 'naturel' kan natuurlijk ook. Maar wij houden het op 'koffie puur'.

En koffie met melk is gewoon koffie met melk. Als 'zwarte koffie' niet meer mag, mag 'licht getinte koffie' natuurlijk ook niet.

Raar woord eigenlijk, dat koffie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik drink Cappuccino en dus met .... beige tintje...
en voor deze mensen, vraag een Espresso.... extra Dark mag wel, stond ook op de zak! :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
05 mar 2020 12:59
Gisteren op het werk. Zegt een collega ineens: 'zwarte koffie kan niet meer'. Dus dat werd in eerste instantie een 'koffie met niks'. Maar dat klinkt niet. Even gebrainstormd, en besloten dat 'koffie die niet meer bij zijn kleur genoemd mag worden' voortaan 'koffie puur' zal heten. Koffie 'naturel' kan natuurlijk ook. Maar wij houden het op 'koffie puur'.

En koffie met melk is gewoon koffie met melk. Als 'zwarte koffie' niet meer mag, mag 'licht getinte koffie' natuurlijk ook niet.

Raar woord eigenlijk, dat koffie.
En daar wordt over gebrainstormd? Het wordt steeds gekker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nieuwe werkgever zoeken, ......en ik maar denken dat Witte Angora al met pensioen was.....

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

"We willen hier geen Italiaanse toestanden" hoorde ik ooit iemand zeggen in reactie op een "middagcappucino."
In Italië denkt men ook dat je ziek bent als je thee bestelt. Rare jongens die Romeinen.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
05 mar 2020 15:24
witte angora schreef:
05 mar 2020 12:59
Gisteren op het werk. Zegt een collega ineens: 'zwarte koffie kan niet meer'. Dus dat werd in eerste instantie een 'koffie met niks'. Maar dat klinkt niet. Even gebrainstormd, en besloten dat 'koffie die niet meer bij zijn kleur genoemd mag worden' voortaan 'koffie puur' zal heten. Koffie 'naturel' kan natuurlijk ook. Maar wij houden het op 'koffie puur'.

En koffie met melk is gewoon koffie met melk. Als 'zwarte koffie' niet meer mag, mag 'licht getinte koffie' natuurlijk ook niet.

Raar woord eigenlijk, dat koffie.
En daar wordt over gebrainstormd? Het wordt steeds gekker.
:lol: :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
05 mar 2020 15:37
Nieuwe werkgever zoeken, ......en ik maar denken dat Witte Angora al met pensioen was.....
Vrijwilligerswerk is ook werk. De grote overeenkomst is het bovenmatig drinken van koffie. :wink:

Nijogeth
Berichten: 10070
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?

juliomariner
Berichten: 4878
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom zou de kat wel los mogen lopen maar de hond niet. Dat is ..... (d woord)

Moneyman
Berichten: 30253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
05 mar 2020 22:23
Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?
Hm... die kat bijt niets en niemand dood...

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag is het de kat, morgen je dochter. Wat zeg je dan?

Nijogeth
Berichten: 10070
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoezo bijt die kat niets en niemand dood? Een kat die vrij door de natuur loopt? Die zal echt wel jacht maken op beesten. Een kat die een hond uitdaagt (dat doet een kat die zo dicht bij een aangelijnde hond met baas komt), daar moet de hond niet de schuld van krijgen, want dat is gewoon een natuurlijke reactie. Die vrouw had gewoon haar kat aan moeten lijnen bij het wandelen. Oh wacht, ze liet die kat gewoon vrij door de wijk struinen, lekker asociaal is dat.

Plaats reactie