Een kat maakt wel dieren dood, het is een jager, ze eten geen cheezburgers ondanks wat je op internet kan vinden. Ik meen me een recent onderzoek te herinneren waaruit bleek dat de gemiddelde Nederlandse huiskat elke nacht op een rooftocht gaat, waar Attila de Hun jaloers op is, maar itt tot bepaalde honden(rassen) bijten ze doorgaans niet baby's in kinderwagens in het gezicht.Nijogeth schreef: ↑05 mar 2020 23:24Hoezo bijt die kat niets en niemand dood? Een kat die vrij door de natuur loopt? Die zal echt wel jacht maken op beesten. Een kat die een hond uitdaagt (dat doet een kat die zo dicht bij een aangelijnde hond met baas komt), daar moet de hond niet de schuld van krijgen, want dat is gewoon een natuurlijke reactie. Die vrouw had gewoon haar kat aan moeten lijnen bij het wandelen. Oh wacht, ze liet die kat gewoon vrij door de wijk struinen, lekker asociaal is dat.
Huiskamer
Re: Huiskamer
-
Dit is de reden waarom we rechters hebben. Omdat leken er nog wel eens naast zitten met hun redenering.Nijogeth schreef: ↑05 mar 2020 22:23Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?
Moneyman
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Nijogeth schreef: ↑05 mar 2020 22:23Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?
Wat was de uitspraak?
Een hond hoort natuurlijk niet zomaar alles te bijten wat binnen zijn bereik komt. Dan moet je hem een muilkorf om doen.
Er was geen uitspraak, maar een advies. De burgemeester aanschrijven om te handhaven (en dus te laten muilkorven).mh73 schreef: ↑06 mar 2020 10:18Wat was de uitspraak? Een hond hoort natuurlijk niet zomaar alles te bijten wat binnen zijn bereik komt. Dan moet je hem een muilkorf om doen.Nijogeth schreef: ↑05 mar 2020 22:23Meester Visser heeft vandaag ook weer een leuke. Vrouw laat haar kat loslopen, hond die aan de riem zit bijt kat en ze wil nu dat de hond gemuilkorfd wordt. Is toch de omgekeerde wereld? Die hond heeft een beperkte beweegruimte, als die kat daar alsnog in komt, dan is dat toch puur aan eigenaar van de kat en kat zelf te wijten?
Ik denk juist andersom. Die kat kan met een boog om de hond heen, die hond kan geen kant op als ie bang is van de kat. En dan is bijten de enige logische reactie. Die hond was namelijk niet achter de kat aangegaan.
Ik moet toch echt de eerste kat nog tegenkomen die zomaar zo dicht naar een hond gaat dat die zich zo bedreigd voelt dat ie gaat bijten.
En ik heb toch al 24 jaar honden.
En ik heb toch al 24 jaar honden.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Maar hoe dan omgaan met vogels die een kat uitdagen? Ik zie het in de winter regelmatig dat vogels precies weten hoe ver ze op de stoep van een kat vandaan moeten blijven, om niet gepakt te worden. En die kat maar gek worden van alle vogels En als hij dan toch weer eens een aanval probeert, dan vliegen de vogels op hun gemak even op, om twee meter verder weer op de stoep te gaan zitten. Tot de kat gefrustreerd afdruipt.
Maar dat betekent dus dat er al een muilkorfplicht was? En dat die hond (of de baas) zich daar niet aan hield?
Nee, er geldt in die gemeente de regel dat gebleken agressieve huisdieren gemuilkorfd moeten zijn.
Overigens is dat verhaal met die vogels geen vergelijkbare situatie. Ten eerste zitten katten niet aan de lijn en ten tweede zal niemand de eigenaar verplichten zijn kat te muilkorven als die een van die vogels wel te pakken krijgt.
Overigens is dat verhaal met die vogels geen vergelijkbare situatie. Ten eerste zitten katten niet aan de lijn en ten tweede zal niemand de eigenaar verplichten zijn kat te muilkorven als die een van die vogels wel te pakken krijgt.
Komkommertijd
en kweenie
vinden dit leuk
-
Dat is het ook. Maar met een beginnende verkoudheid ga je geen 21 kilometer lopen van Rogat naar Hoogeveen... Gewone bezigheden in een aangepast tempo lukt wel, maar die afstand? Nope.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Heb jij een andere uitzending gezien dan ik?Nijogeth schreef: ↑06 mar 2020 14:27Ik denk juist andersom. Die kat kan met een boog om de hond heen, die hond kan geen kant op als ie bang is van de kat. En dan is bijten de enige logische reactie. Die hond was namelijk niet achter de kat aangegaan.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Nee. Het verhaal was toch simpel. Vrouw is kat kwijt. Iemand ziet flyer en zegt dat haar hond tijdens het wandelen haar kat heeft gebeten en de kat dood is en ze die had begraven. Daarna heeft ze de kat opgegraven en in een doos aan de eigenaresse gegeven.
Dat betekent dus dat de kat los liep (anders was de vrouw haar niet kwijt), terwijl de hond aan de lijn zat. De kat had dus niets te vrezen van de hond, maar kwam op de een of andere manier toch binnen bijtafstand. Als iemand die jaren honden heeft en regelmatig bij een hondentrainer (die ook politiehonden heeft getraind voor zijn pensioen) over de vloer komt, kan ik uit ervaring zeggen dat het bijten hoogstwaarschijnlijk een angstreactie is van de hond.
Dat betekent dus dat de kat los liep (anders was de vrouw haar niet kwijt), terwijl de hond aan de lijn zat. De kat had dus niets te vrezen van de hond, maar kwam op de een of andere manier toch binnen bijtafstand. Als iemand die jaren honden heeft en regelmatig bij een hondentrainer (die ook politiehonden heeft getraind voor zijn pensioen) over de vloer komt, kan ik uit ervaring zeggen dat het bijten hoogstwaarschijnlijk een angstreactie is van de hond.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Komkommertijd
en ZeerPrivé
vinden dit leuk
-
De oude lijn was paar meters, maar de rol automaten die vaak erg lang zijn en vaak weigeren... ik hoef die zooi nooit meer.
Ik heb een Aangelijnde Hond + baasje ooit aangereden, de baas liep andere kant van de weg, ik zag geen draad lopen, en zowel hond als baas raakte gewond omdat ik de lijn mee had genomen.... beide gewond.
De te lange lijnen, die zouden verboden moeten worden want dat noem ik geen echte controle.
Ik heb een Aangelijnde Hond + baasje ooit aangereden, de baas liep andere kant van de weg, ik zag geen draad lopen, en zowel hond als baas raakte gewond omdat ik de lijn mee had genomen.... beide gewond.
De te lange lijnen, die zouden verboden moeten worden want dat noem ik geen echte controle.
moederslink
vindt dit leuk
Zo hé, ik ben het zomaar met je eens! Ondingen vind ik het.De te lange lijnen, die zouden verboden moeten worden want dat noem ik geen echte controle.
moederslink
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
ZeerPrivé
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Ik heb meerdere volwassen kerels tegen de vlakte zien gaan met zo'n uitschuifriem. Een hond model labrador, golden retriever, een onverwacht sprintje van de hond en daar gaan ze. Geen houden aan.
Eén viel er zo hard, dat ik zijn rib hoorde breken. Ik vroeg nog: gaat het? Ja hoor, zei hij. Sprak ik later zijn vrouw, bleek hij inderdaad een gebroken rib te hebben.
Eén viel er zo hard, dat ik zijn rib hoorde breken. Ik vroeg nog: gaat het? Ja hoor, zei hij. Sprak ik later zijn vrouw, bleek hij inderdaad een gebroken rib te hebben.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Zo, die heeft dan een behoorlijke smak gemaakt. Ik snap werkelijk niet waarom die dingen zo in trek zijn bij de mensen. Zie ook vaak kinderen meegesleurd worden door een stevige hond aan zo'n fantastische riem.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Op zich heeft dat laatste niets met het soort riem te maken, maar met het feit dat men geen baas is over de hond. Ik zie volwassenen ook meegesleurd worden die een gewone riem gebruiken.
juliomariner
, moederslink
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Wat dachtje van drie volwassen Newfoundlanders (valse krengen ook nog) en één mevrouw die ze aan de (normale) lijn heeft? Die ging dus op haar buik meters door het gras. Geen enkele controle, volstrekt onverantwoord.
Komkommertijd
vindt dit leuk