Het is maar wat je leuk vindt ?
Die heisa is zwaar overtrokken, althans zo denk u er over !
Overigens, bij een "gewoon griepvirus" heeft nog nooit iemand in quarantaine moeten gaan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Het is maar wat je leuk vindt ?
Volgens John Oliver ligt de sterfte kans 20x zo hoog. Bij Corona is dat 2% dus bij de gewone griep 0,1%
#volgensmatthijnHoe heet dat virus ook alweer?
Dat uit het niets komt
zich heel snel verspreidt
het nieuws domineert
en nauwelijks in te dammen lijkt.
Oh ja!
"Angst"
Het is geen gewoon griepvirus, in zoverre dat het een nieuw virus is, waar dus nog geen enkel immuunsysteem, van welke wereldburger dan ook, antistoffen tegen heeft kunnen maken. Dat betekent dat iedereen die besmet raakt, er in meer of mindere mate symptomen van zal gaan krijgen. En doordat die symptomen oa uit hoesten bestaan, het transportmechanisme voor virusdeeltjes, kunnen er dus vrij snel, heel veel mensen besmet raken. Bij de reguliere griep, zijn veel smaken onderdeel van de griepprik, en hebben veel mensen daar bovenop al antistoffen in het lijf doordat ze er eerder mee in aanraking zijn gekomen. Dat zorgt voor een goed beheersbare jaarlijkse griepepidemie, waar zoals veel mensen op blijven hangen als argument, ook genoeg doden door vallen onder de bekende zwakkere groepen.
Het zit niet standaard bij Chinezen in het bloed hoor. Zijn ze onlangs in China geweest? Of in andere besmette gebieden? Als ze bijvoorbeeld in China nieuwjaar hebben gevierd en ook nog eens in een regio waar het virus heerst, dan zou ik me wel zorgen maken.
In het Rijnmondgebied wordt er sowieso veel meer gehoest en gekucht dan in de rest van Nederland.
Of met familieleden in contact geweest die China de laatste tijd bezocht hebben?
Ik ben 36 en val onder de risicogroep, chronische luchtwegaandoening en hoge bloeddruk. Ik mag wel beschermd worden, maar niet als je er teveel voor moet laten?
Nee natuurlijk niet, lekker dat virus ongeremd z'n werk laten doen en dat daardoor dan vooral oudjes en de wat lichamelijk zwakkeren de pijp uitgaan heeft alleen maar voordelen.
In Nederland tot nu toe niet.Bob Schurkjens schreef: ↑06 mar 2020 10:42Het zijn preventieve maatregelen die meer opleveren dan ze kosten. Ik zie de logica wel. En de maatregelen zijn toch niet zo ingrijpend?
Niet mijn insteek:
Vooral "OP" zuid wonen en de Maastunnel onderdoor moeten, is al een veeg teken dat er wel eens iets echt mis zou kunnen zijn.