LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht gemist door treinspringer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Skoltini schreef:
07 mar 2020 16:43
Op 1 maart richting Schiphol vanaf station Deventer om 8.03. In de trein ontmoetten we een stel dat dezelfde vlucht had. Wij hadden een groepsrondreis Mexico van Kras, zij een groepsrondreis Cuba van Kras.
Voor een intercontinentale vlucht dient u minimaal 3 uur volgens Tui en Kras vooraf op het vliegveld te zijn, als u om 8:03 uur vertrok vanuit Deventer was u al redelijk laat, uw aankomst was gepland voor 9:22. Afgerond 2,5 uur van te voren. Als u de eerste trein uit Deventer had genomen had u gewoon uw vlucht gehaald, deze ging om 7:33 uur vanuit Deventer. Moet uw voorgestelde noodfonds het dan ook dekken als u gewoon te laat bent vertrokken?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze :
ik reageerde op WA: hij schreef dat de trein misschien vanuit logistiek oogpunt wel moest doorrijden , ik denk dat alle passagiers er in Apeldoorn uitgezet hadden moeten worden , zodat ieder zelf kan beslissen hoe ze hun reis vervolgen.
Ik vind wél dat ProRail hier een rol speelt of had moeten spelen. Zij kunnen het exact zien op de panelen . Doorrijden of leeg rangeren.
Die stop op de Veluwe van 2 uur is / was nmm onnodig geweest.
Zij bepalen en zij geven de instructies.

tttlocke :
vlg de berekening van WA waren ze normaliter nog vóór half 10 op Schiphol geweest.
Me dunkt, dat is toch écht wel ruim op tijd als je vliegtuig rond 1200u vertrekt , zou ik zeggen.

scontra...
ik heb hierboven al aangegeven dat de machinist uiteraard instructies krijgt. Hem valt idd niets te verwijten.
Ik had het anders moeten formuleren ...die machinist op de niet zo slimme instructies van hogerhand ......

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door kweenie »

moederslink schreef:
08 mar 2020 21:01
Lowieze :
tttlocke :
vlg de berekening van WA waren ze normaliter nog vóór half 10 op Schiphol geweest.
Me dunkt, dat is toch écht wel ruim op tijd als je vliegtuig rond 1200u vertrekt , zou ik zeggen.
Voor zo'n intercontinentale vlucht wordt 3 uur van tevoren geadviseerd. Dus ook als alles goed was gegaan was TS aan de late kant op Schiphol geweest. Daarnaast is het altijd verstandig (en wordt het aangeraden) om vanwege mogelijke calamiteiten nog wat eerder weg te gaan. Dus ook met de eerste trein van 7.33 was er al (te) weinig spelling geweest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dat las ik van sylvesterb ook dat je bij een intercontinentale vlucht 3 uur van te voren aanwezig moet zijn , dat wist ik niet.
Dan is een overnachting daar in Amsterdam alleen maar verstandig.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kweenie schreef:
08 mar 2020 21:17
Voor zo'n intercontinentale vlucht wordt 3 uur van tevoren geadviseerd. Dus ook als alles goed was gegaan was TS aan de late kant op Schiphol geweest. Daarnaast is het altijd verstandig (en wordt het aangeraden) om vanwege mogelijke calamiteiten nog wat eerder weg te gaan. Dus ook met de eerste trein van 7.33 was er al (te) weinig spelling geweest.
Met de kennis van nu was TS dan op tijd geweest, maar het was nog steeds kantje boort, maar een eerdere trein ging er die zondag niet.

witte angora
Berichten: 30919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als de TS een trein eerder had genomen, hadden ze deze vertraging helemaal niet gehad. Dat geldt overigens ook voor het andere stel. Maar dat is natuurlijk achteraf.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
08 mar 2020 21:42
Als de TS een trein eerder had genomen, hadden ze deze vertraging helemaal niet gehad. Dat geldt overigens ook voor het andere stel. Maar dat is natuurlijk achteraf.
Dat is wat ik zeg in het bericht boven jouw bericht :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door kweenie »

sylvesterb schreef:
08 mar 2020 21:32
Met de kennis van nu was TS dan op tijd geweest, maar het was nog steeds kantje boort, maar een eerdere trein ging er die zondag niet.
Dan kun je de afweging maken of je wel met de trein wilt gaan, of je de nacht ervoor al wilt gaan, een latere vlucht wilt of het risico wilt nemen. In dit geval zou TS bij de zelfde vertraging met een trein eerder om 11 uur op Schiphol zijn geweest. En hadden ze inderdaad wellicht nog net de vlucht gehaald. Maar ik weet niet of ik zelf in die situatie dat risico had genomen.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Afgelopen jaar ben ik met de trein naar Rotterdam gegaan om met de bus verder naar het vliegveld te gaan. Een zakelijke reis waarbij de directie niet aan de piloot gaat vragen om even te wachten op laatkomers. Omdat ik een overstap van 4 minuten in de donderdagochtendspits niet aandurfde dus een trein eerder genomen met als voordeel extra overstappunten voor het geval dat. Uiteindelijk een rustige treinreis gehad, ruimschoots op tijd op het vliegveld om daar rustig een broodje te eten en mij te ergeren aan de grootste gedeelte van de meereizende die met een bus uit de andere kant van het land kwam en door de drukte en file's ook moesten rennen.

Oftewel, plan je reis zorgvuldig en hou opties open voor het geval dat. Hier is nu een hoop geld weggegooid wat niet had gehoeven. Als je op de strakste schema 'maar' 2,5 uur op schiphol hebt wil zeggen dat als er een trein zou uitvallen hier nog maar 1,5 uur van over blijft.

Voor wat betreft de NS, deze rijden zo lang mogelijk door. Als een trein een aanrijding met een persoon heeft wordt dit naar de collegae gemeld alszijnde een aanrijding. Er is niet meteen bekend hoe en wat en of het hele spoor geblokkeerd is. Eerst moeten andere zaken opgestart worden. Om dan al in Apeldoorn iedereen uit te laten stappen zonder te weten of het nodig is geeft ook klachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door moederslink »

Skoltini schreef:
07 mar 2020 16:43
(...)
Wie heeft raad of kan ons op enige andere wijze helpen?
--
Dank voor reacties. Arno Scholten
We hebben ons best gedaan , misschien kunt u even meedoen en reageren?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Skoltini schreef:
07 mar 2020 16:43
....Schade van bijna €4000,- die nergens te verhalen valt.
....Wie heeft raad of kan ons op enige andere wijze helpen?
Je zou100% van de treinkosten terug kan krijgen als de vertraging meer dan 60 min was.
https://www.rijdendetreinen.nl/informat ... vertraging
Vergoeding van een enkele reis treinkaartje... het is in elk geval iets voor €4000 schade :cry:

P.S.: Misschien helpt je de vergoeding van dat treinkaartje nog als bewijsvoering/erkenning-van-het-feit als je er werk van wilt maken.

Justmeagain
Berichten: 544
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Uw vlucht vertrekt om 12.00 uur. Twee uur vtv moet u op de luchthaven zijn. Dus om 10.00 uur
U neemt de trein van 8.03 uur uit Deventer deze is pas na half 10 op Schiphol. Dus het was wel erg krap bemeten qua tijd.

BL2
Berichten: 4866
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door BL2 »

Kees2850 schreef:
09 mar 2020 00:51
Ik vind het echt niet netjes dat hun reisverzekering niets uitkeert. Maar zij zijn afhankelijk van de verzekeringsmij.
Nee, ze zijn niet afhankelijk van de verzekeringsmij maar van wat er in de voorwaarden staat van de verzekering, dat is iets compleet anders.
En staat het niet genoemd, dan wordt het niet vergoed, zo simpel is het (helaas).

mh73

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door mh73 »

Geip Suusje schreef:
09 mar 2020 00:10
Je zou100% van de treinkosten terug kan krijgen als de vertraging meer dan 60 min was.
https://www.rijdendetreinen.nl/informat ... vertraging
Vergoeding van een enkele reis treinkaartje... het is in elk geval iets voor €4000 schade :cry:

P.S.: Misschien helpt je de vergoeding van dat treinkaartje nog als bewijsvoering/erkenning-van-het-feit als je er werk van wilt maken.

Geldt dat ook als de reden voor de vertraging buiten de macht van NS ligt?

Lowieze
Berichten: 6650
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
09 mar 2020 07:07
Geip Suusje schreef:
09 mar 2020 00:10
Je zou100% van de treinkosten terug kan krijgen als de vertraging meer dan 60 min was.
https://www.rijdendetreinen.nl/informat ... vertraging
Vergoeding van een enkele reis treinkaartje... het is in elk geval iets voor €4000 schade :cry:

P.S.: Misschien helpt je de vergoeding van dat treinkaartje nog als bewijsvoering/erkenning-van-het-feit als je er werk van wilt maken.

Geldt dat ook als de reden voor de vertraging buiten de macht van NS ligt?
Ja hoor, dat geld van de NS reis kun je terug vragen bij een vertraging van 30 minuten of meer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor de NS is het overmacht.

De vliegtuigen en koffers, om 11.30 nog iemand inboeken is vragen om problemen, koffers zijn al onderweg en jij ga echt niet met een koffer in passagiers deel.

De reisverzekering dekte de buitenland reis.... maar als ik met de auto ga, parkeren is duur daar, en nog extra auto, ze adviseren juist de trein.
Denk dat je met bewijs onredelijk lange vertraging tegen de Reisverzekeraar moet protesteren dat je wegens overmacht niet op tijd kon komen.

De verzekeraar moet gehele reis dekken en niet vanaf Schiphol.
De reisverzekeraar moet ook het NS deel dekken, en de Taxi poging, soms lukt dat wel....

Mk
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Mk »

Je ‘moet’ helemaal niet drie uur van tevoren aanwezig zijn, dat wordt aanbevolen ivm mogelijke wachttijden bij inchecken, security en douane. In de praktijk is twee uur zeker genoeg.

Met de trein van 8:03 ben je om 9:22 op schiphol en dus ruim op tijd. Met een uur vertraging zou je de vlucht dan nog makkelijk halen. In de praktijk kan dit soort dingen gewoon voorkomen en heb je in feite gewoon pech. Ook met de eerste trein had dit kunnen gebeuren. Dat de NS dusdanig incompetent is dat ze gewoon doorrijden en er vervolgens 2 uur over doen om weer terug te komen is een gegeven. Ze compenseren dan keurig het kaartje maar hebben zich volledig ingedekt tegen vervolgschade.

Uiteindelijk is dit gewoon overmacht. Dan rest alleen de reisverzekering waarbij het van de voorwaarden zal afhangen of je er iets van terugziet.

Lowieze
Berichten: 6650
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
09 mar 2020 07:54
(...)

Denk dat je met bewijs onredelijk lange vertraging tegen de Reisverzekeraar moet protesteren dat je wegens overmacht niet op tijd kon komen.

De verzekeraar moet gehele reis dekken en niet vanaf Schiphol.
De reisverzekeraar moet ook het NS deel dekken, en de Taxi poging, soms lukt dat wel....
Hoe krijgt u het uit uw toetsenbord, wat een onzin weer.

witte angora
Berichten: 30919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
09 mar 2020 07:22
mh73 schreef:
09 mar 2020 07:07
Geip Suusje schreef:
09 mar 2020 00:10
Je zou100% van de treinkosten terug kan krijgen als de vertraging meer dan 60 min was.
https://www.rijdendetreinen.nl/informat ... vertraging
Vergoeding van een enkele reis treinkaartje... het is in elk geval iets voor €4000 schade :cry:

P.S.: Misschien helpt je de vergoeding van dat treinkaartje nog als bewijsvoering/erkenning-van-het-feit als je er werk van wilt maken.

Geldt dat ook als de reden voor de vertraging buiten de macht van NS ligt?
Ja hoor, dat geld van de NS reis kun je terug vragen bij een vertraging van 30 minuten of meer.
Je kunt het vragen, maar reken maar nergens op. Spreek uit ervaring.

Lowieze
Berichten: 6650
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vlucht gemist door treinspringer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
09 mar 2020 08:14
Je kunt het vragen, maar reken maar nergens op. Spreek uit ervaring.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een afwijzing gehad.
Je hoeft het natuurlijk niet te proberen bij aangekondigde werkzaamheden waardoor je vertraging oploopt.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 09 mar 2020 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten