LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cyberdata
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2020 13:31

Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door cyberdata »

Hallo Allemaal

De laatste tijd wordt ik nogal vaak geconfronteerd met websites die op facebook via advertenties allemaal leuke handige gadgets of producten aanbieden tegen van voor prijzen die op het eerste gezicht best wel aantrekkelijk lijken.

Maar... als je verder gaat zoeken met name bij aliexpress en je zoekt gewoon op dezelfde product omschrijving dan blijkt ineens dat die producten voor een habbekrats te koop zijn daar.

Het lijkt erop dat die verkopers/websites hier in Nederland dat daar ook halen en dan via van/voor proberen mensen in hun val te lokken.

De voor prijs is vaak nog 10 x de prijs wat datzelfde product in china kost.

Het riekt bijna naar misleiding.

Voorbeeld https://luxe-douchekop.nl/

Ze bieden een luxedouchekop aan in het zilver of goud voor 29,95. En dan ook nog onder het mom van bijna uitverkocht om je maar aan het kopen te krijgen.

Exact diezelfde douche kop kost bij aliexpress nog geen 4 euro. https://nl.aliexpress.com/item/33042586866.html

Het zou mooi zijn als radar daar eens een programma aanwijdt. Ik heb vandaag al 3 van dit soort advertenties voorbij zien komen die allemaal maar een fractie van de prijs kosten en exact 100% hetzelfde zijn.

Zodra je daar een reactie plaatst dat het bij aliexpress goedkoper wordt verkocht dan wel dat dit riekt naar misleiding dan is zo'n bericht binnen een paar minuten weer verwijdert.
luxe-douchekop.jpg
(34.12 KiB) 2920 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
luxe-douchekop-goud.jpg
(72.35 KiB) 2920 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
luxedocuhekop-zilver.jpg
(67.13 KiB) 2920 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Gaarne jullie mening en misschien eens aandacht in een uitzending over dit soort praktijken.

Dank !

NeoDutchio
Berichten: 12354
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zal ik u een geheimpje vertellen, uw supermarkt verkoopt de bananen ook duurder dan dat ze ingekocht zijn. Van dat verschil worden een hoop andere zaken betaald.

Met uw voorbeelden betaald u inderdaad meer in Nederland, maar doorvoor krijgt u wel consumentenbescherming. U hebt herroepingsrecht en wettelijke garantie. Iets dat u niet hebt als u in China koopt.
De verkoper in Nederland heeft ook moeten investeren in apparatuur en verzet werk voor u. Ook dat moet allemaal betaald worden.

Het is dan de keuze van de consument. Kiezen voor gemak en zekerheid en meer betalen, of weinig betalen en geen zekerheid hebben.

Maar het meerendeel van de kopers bij dropshippers geloven de praatjes en plaatjes en kopen blind. Vandaar het hoge aantal topics hierover.

Arizonakid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Joh, wat een nieuws! Klachten daarover van anderen die niet opletten komen hier maar zes keer per week voorbij.

sake1987

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door sake1987 »

Neodutchio zoals jij het omschrijft, zo zou het moeten zijn. Maar in werkelijkheid, doen deze dropshippers niks anders dan wat jij besteld, gelijk op jouw adres te bestellen bij Ali. En garantie/ terug sturen, daar hebben wij genoeg topics hier dat, dat niet gebeurt.

NeoDutchio
Berichten: 12354
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
10 mar 2020 18:13
Neodutchio zoals jij het omschrijft, zo zou het moeten zijn. Maar in werkelijkheid, doen deze dropshippers niks anders dan wat jij besteld, gelijk op jouw adres te bestellen bij Ali. En garantie/ terug sturen, daar hebben wij genoeg topics hier dat, dat niet gebeurt.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat dit altijd zo gebeurd. TS klaagt er over dat een dropshipper en schandalig aan zou verdienen wat niet altijd zo hoeft te zijn.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
10 mar 2020 18:05
Zal ik u een geheimpje vertellen, uw supermarkt verkoopt de bananen ook duurder dan dat ze ingekocht zijn. Van dat verschil worden een hoop andere zaken betaald.
Het voorbeeld van TS gaat over product dat van 4 naar 29 euro gaat. Onvergelijkbaar met de marge bij de supermarkt

Lady1234
Berichten: 27224
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moeten daar dan ook weer regels voor bedacht worden om deze consumenten te beschermen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Facebook
Ali versus de rest

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik hoop toch niet dat Radar hier aandacht aan gaat besteden. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12354
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
10 mar 2020 18:24
NeoDutchio schreef:
10 mar 2020 18:05
Zal ik u een geheimpje vertellen, uw supermarkt verkoopt de bananen ook duurder dan dat ze ingekocht zijn. Van dat verschil worden een hoop andere zaken betaald.
Het voorbeeld van TS gaat over product dat van 4 naar 29 euro gaat. Onvergelijkbaar met de marge bij de supermarkt
Kijk eens naar de marge op vuurwerk. Het hele jaar kan een verkoper op het strand liggen niets doen en in de laatste 3 dagen stroomt het geld binnen.
Zelf verkoop ik ook zeer margerijke artikelen. Niets mis mee.

sake1987

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door sake1987 »

PietertjeTwee schreef:
10 mar 2020 18:45
16again schreef:
10 mar 2020 18:24
NeoDutchio schreef:
10 mar 2020 18:05
Zal ik u een geheimpje vertellen, uw supermarkt verkoopt de bananen ook duurder dan dat ze ingekocht zijn. Van dat verschil worden een hoop andere zaken betaald.
Het voorbeeld van TS gaat over product dat van 4 naar 29 euro gaat. Onvergelijkbaar met de marge bij de supermarkt
Nou en? De consument bestelt een product voor een bepaalde prijs, en als dat product vervolgens geleverd wordt is er niks aan de hand. Wie daar verder welke marge op pakt is echt totaal niet relevant.
Dat heet handel. Ik zie ze op facebook ook wel voorbij komen, bijvoorbeeld schoenen en jubelende recensies erbij. Maar goed vind je de schoenen mooi en de prijs staat je aan en dan ontvang je ze (laat) dan heb je toch een goede koop gedaan? Ik zelf koop wel via Ali, past het niet maak ik een ander blij.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door kuklos »

cyberdata schreef:
10 mar 2020 13:48
Het lijkt erop dat die verkopers/websites hier in Nederland dat daar ook halen en dan via van/voor proberen mensen in hun val te lokken.

De voor prijs is vaak nog 10 x de prijs wat datzelfde product in china kost.

Het riekt bijna naar misleiding.
Ik heb even wat woorden vetgedrukt. En mijn eerste reactie is: hou toch op met dat gejank. Met dat altijd en overal de schuld bij een ander te leggen.
Ja, producten gaan een aantal keer over de kop als je het niet via AliExpress koopt. Dat is de eigen keuze van mensen om via dropshippers zaken te doen en niet eerst rond te kijken en zelf na te denken.

Waar ik me enigszins in kan vinden is het idee dat TrosRader hier een item over maakt, onder één zeer belangrijke voorwaarde. Namelijk dat het altijd de eigen verantwoordelijkheid is van de consument om zich goed te oriënteren. En dat de consument dus zelf verantwoordelijk is als hij iets koopt via een dropshipper terwijl het elders misschien goedkoper is.

Zombiemaster
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Er is wel een voordeel voor die meerprijs: Morgen in huis i.p.v. 6 weken wachten. Dus als je haast hebt....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan ken je nog geen Dropshitters!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee hoor, die aanbieder heeft geen voorraad maar zet je bestelling door naar China: dropshipping.

NeoDutchio
Berichten: 12354
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
10 mar 2020 18:52
Waar ik me enigszins in kan vinden is het idee dat TrosRader hier een item over maakt, onder één zeer belangrijke voorwaarde. Namelijk dat het altijd de eigen verantwoordelijkheid is van de consument om zich goed te oriënteren. En dat de consument dus zelf verantwoordelijk is als hij iets koopt via een dropshipper terwijl het elders misschien goedkoper is.
Een aantal jaar geleden zijn er heel veel uitzendingen gemaakt over malafide Chinese webshops. Winkels als uitinhillegom.nl, hetvolleglas.nl en discotheekbumpers boden kleding aan tegen zeer lage prijzen. Er zijn weet ik hoeveel tips gegeven waar op te lettn bij het online kopen. Alles ten spijt, toen werd er niet naar geluisterd en nu nog steeds niet. Zodra een consument het woordje korting, gratis of goedkoop ziet gaat het denkvermogen uit.

ZeerPrivé
Berichten: 5574
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Is nu zelfs de Bijenkorf niet meer te vertrouwen? :mrgreen: :shock:

Bijenkorf: WMF Boston bestekset 30-delig € 169,-

Amazon: WMF Boston bestekset 30-delig € 40,-
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 10 mar 2020 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar TS kan beter nu met dit topic op deze manier komen. Altijd beter dan ik ben opgelicht als ze wel het artikel hebben ontvangen maar de Aliexpress prijs ontdekken.

juliomariner
Berichten: 4878
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door juliomariner »

ZeerPrivé schreef:
10 mar 2020 19:11
Is nu zelfs de Bijenkorf niet meer te vertrouwen? :mrgreen: :shock:

Bijenkorf: WMF Boston bestekset 30-delig € 169,-

Amazon: WMF Boston bestekset 30-delig € 40,-
Bijenkorf is wat dat betreft heel betrouwbaar aangezien ze standaard veel te duur zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Websites verkopen AliExpress-rommel duur in Nederland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met een Douche kop heb je kans op een afwijkende aansluiting, heb je wel vaker als je in een ander land iets bestelde.

Zag bij Ikea de instructie en diverse landen hebben andere Douche kraan koppeling.
Daar een keurige opgave voor de Thermo Douche kraan in de diverse landen.

Je kunt niet alles zomaar daar kopen, net als auto LED lampjes waar een ringetje onder moest voor juiste brandpunt afstand.
Ik had keuze, APK afkeur of ringetje... dat eigenlijk onder een kraan hoorde.

Gesloten