LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV Home

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ultrafox
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 jan 2004 12:23

TV Home

Ongelezen bericht door ultrafox »

Ik dacht das niet veel geld voor zo veel extra zenders en dan nog wel de eerste 2 maanden voor niks.

Niet dus ik heb het apparaat nu 3 weken en ben al afgesloten omdat de proefperiode te einde zou zijn.
Ik bellen en wat blijkt ik had een briefje moeten opsturen die bij het apparaat zat.
Ikke zoeken maar het zat er dus niet bij dus weer bellen.
Kon het dus ook telefonisch worden gedaan.
Zo gezegt zo gedaan en na maximaal 3 dagen zou het apparaat weer werken.

1 Week later nog geen beeld weer bellen wordt er niet eens opgenomen.
Krijg ik gisteren toch een leuke brief.
Enige tijd tijd geleden heeft u deelgenomen aan de TV Home-actie voor @home breedband-abonnees.
etc etc etc

Mocht u geen gebruik meer willen maken van ons actieaanbod, dan verzoeken wij u de digitale ontvanger en het TV home startpakket kosteloos te retouneren aan:

TV Home / @Home
o.v.v. Breedbandactie
Anwoordnummer 1171
4700WB Roosendaal
DEAL MENSEN DAT STUK SCHROOT KOMT MORGEN JULLIE KANT OP. :D

johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

Re: TV Home

Ongelezen bericht door johnny1 »

by the way : ontvangs via tv home betekent ook geen PIP meer op je tv. Ik heb dan ook gevorderd ontbinding van de overeenkomst .

mtinga
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2005 23:22

Re: TV Home

Ongelezen bericht door mtinga »

wat is PIP :?: natuurlijk moet je die kaartje opsturen, na aankoop kan je tvhome 3 weken gratis bekijken maar het beste is om je meteen aan te melden.

ik ben al 3 maanden abonnee en heb een samsung decorder en ben tevreden over tvhome.

johnny1
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2005 11:06

Re: TV Home

Ongelezen bericht door johnny1 »

ja ook tevreden , echter een grote MAAR : PIP (picture in picture) , een onderdeel van mijn tv, werkt dan niet meer. Dit geldt voor alle 3 receivers die tv home aanbeveeld. Panasonic heeft dit ook toegegeven aan mij.

een waarschuwing is dus op zijn plaats.

ft

Re: TV Home

Ongelezen bericht door ft »

Nee, natuurlijk werkt pic in pic, dat kan ook helemaal niet werken
met een externe digitale reciever..

F.

BERTELS

Re: TV Home

Ongelezen bericht door BERTELS »

PIP KUN JE VOLGENS MIJ WEL LATEN WERKEN, DOOR ER NOG EEN TWEEDE DECORDER BIJ TE KOPEN. ALTIJD HANDIG, KUN JE OOK NOG 1 PROGAMMA OPNEMEN EN HET ANDERE KIJKEN.

OF KLOPT DAT NIET ? :oops:

Helicon

Re: TV Home

Ongelezen bericht door Helicon »

ultrafox
Ik heb met TV Home dezelfde slechte ervaring als jij. Ik heb de Samsung decoder via een actie van Spaarwatt (ook Essent) aangeschaft. Zeer ondeskundige helpdesk bij TV Home die bovendien slechts tot een uur na winkelsuitingstijd bereikbaar is, wat overigens nergens vermeld staat. Heb de eerste keer 35 minuten aan de lijn gehangen voordat ik contact had terwijl de computerstem steeds aangaf dat ik zo aan de beurt was. Wel gratis overigens!
Nergens staat dat duidelijk dat je de kaart op moet sturen om geactiveerd te krijgen. Ook de bijgevoegde informatie over de systeeminstellingen was oud waardoor mijn postcode er niet op voorkwam en de boel dus niet aan de praat kreeg.
Via de helpdesk kreeg ik dan uiteindelijk de juiste informatie. De kaart hoefde niet opgestuurd te worden. Echter na drie dagen waren bijna alle zenders verdwenen. Weer gebeld en na een paar dagen was alles weer beschikbaar. Echter, 3 weken later was alleen het standaard pakket nog te bezichtigen. Weer gebeld en ja hoor: ik had de kaart niet opgestuurd. Na veel gedoe dan toch weer het uitgebreide pakket beschikbaar, maar niet Cinenova en ik noem ze maar even de Aziatische zenders. Weer gebeld en aangegeven dat mijn previewtijd nog lang niet verstreken was. Ik heb namelijk een brief gekregen van Essent Kabelcom waarin ik 3 maanden gratis "alle zenders" mocht bekijken en daarna een schrijven zou ontvangen waarin ik het gewenst pakket kon aangeven. Ook hierover gemaild, gebeld en gefaxt, maar er wordt niet gereageerd of naar elkaar verwezen en uiteindelijk laat men je gewoon stikken.
Ook de decoder geeft bij lange na niet de beloofde dvd-kwaliteit. Samsung reaggert binnen 24 uur en is ook telefonisch goed bereikbaar.
Onze conclusie is dat het aangeboden signaal niet voldoet en daardoor het digitale beeld onderdoet voor het analoge. Op deze klacht wordt door TV Home/Essent niet gereageert en de Manager van alles Marc Maters reageert in het geheel niet en neemt de telefoon niet op.

Verder vind ik het kwalijk dat men nergens aangeeft dat je dure scartkabels (ruim €20,- per stuk) aan al je apparaatuur moet aansluiten om interferentie en andere storingen kwijt te raken.
Bovenop de decoder heb ik ruim €100,- uit moeten geven om een redelijk beeld te krijgen.

Wel zakken vullen en de klant is niet belangrijk is kennelijk het motto van de Essent/TV Home-bazen.

Gast

Re: TV Home

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij hebben dat een samsung bij spaarwatt gekocht en aangesloten. De kaart met de vermelding deze direct op te sturen zat erbij. Hierop staat dat als dit niet gebeurt de boel afgesloten wordt.
Effin kaart netjes op de bus gedaan (dezelfde dag nog) en rara na 3 weken gaat het beeld op zwart.
De spaarwattshop verkoopt dit ding met 3 MAANDEN GRATIS alle zenders.
Ik wordt zolangzamerhand doodziek van die essent.
bellen en mailen het heeft allemaal geen zin het beeld blijft zwart, weer 119 euro weg.
Ik denk dat ik hem maar persoonlijk bij die overbetaalde niet functionerende directeur in dat gat stop waar de zon niet schijnt.

audiofreak1

Re: TV Home

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Als TV home gebruiker kan ik mededelen dat ik in het begin ook niet tevreden was over de beeldkwaliteit van de Samsung ontvanger. Het blijkt dat de RGB instelling op deze decoder niet werkt. Het signaal wat uitgestuurd wordt is een composietsignaal. (Het minste signaal)
Na een test met tevens een Panasonic ontvanger heb ik heel snel de Samsung ontvanger geruild voor een Panasonic. Deze laat echt RGB zien met een enorme scherpte. Dat je een scartkabel moet aanschaffen van 20 euro is overdreven. Vanaf zo'n 15 euro heb je een uitstekende volledig bedrade scartkabel. In het doosje van de smartcard staat duidelijk vermeld dat de kaart terug moet binnen 5 werkdagen. Heb je geen beeld meer, is het je eigen schuld. Bij mij werkt alles tot 100% tevredenheid. Heb m'n decoder op mijn HD recorder aangesloten en neem dus in topkwaliteit op.

Helicon

Re: TV Home

Ongelezen bericht door Helicon »

Ik heb onder dwang (anders kreeg ik geen toegang) alle gegevens inclusief geboortedatum en banknummer (terwijl ik nog helemaal niet weet of ik wel een abonnement wil) verstrekt. De administratie zou hiermee rond zijn en inzenden van kaartje overbodig. Dus niks eigen schuld!
Drie dagen later kreeg ik een brief thuis met de boodschap om die binnen 5 dagen te retourneren anders werd ik afgesloten.
Een brief en e-mail gestuurd en gebeld dat ik toch drie maanden gratis mocht kijken? Na enige discussie over 2 of 3 maanden proeftijd werd mij toegezegd dat dit geregeld zou worden. Nee dus! Alle brieven e.d daarna hadden geen effect.

Welke decoder is nu het beste?
Kijk eens op de forumsites hierover. Er zijn net zoveel voor als tegenstanders van de diverse merken.
Vier locale winkeliers hebben me onafhankelijk van elkaar de Samsung aanbevolen. Ook het onafhankelijke servicecentrum van Samsung in Groningen (zij vertegenwoordigen meerdere merken) was onder de indruk van de kwaliteit. Volgens mij ligt het niet aan de decoder, maar aan het aangeboden signaal. Sommige zenders zijn scherp en anderen wazig. Als men weer met de kabel bezig geweest is (zenderwisselingen bijvoorbeeld) merk je dat direct in de kwaliteit.
Ik heb het niet gemeten, maar weet bijna zeker dat de Samsung wel degelijk een RGB-signaal geeft als je hem hierop instelt.
Technisch gezien zou het nog mogelijk kunnen zijn dat er een misaanpassing tussen de decoder en de tv is omdat RGB-signalen slecht gedefinieerd zijn. Echter, omdat sommige kanalen scherp en anderen wazig zijn heb ik de indruk dat het aan de kwaliteit van het aangeboden signaal ligt.

Tijd voor vrije keuze van de kabelexploitant? (Geen UPC want dan ben je er helemaal klaar mee!)

daf62

Re: TV Home

Ongelezen bericht door daf62 »

:lol: Ben al heel lang in het bezit van een schotel met digitale ontvanger van Canaal+, een Phillips, en ik moet zeggen: Perfectie van de bovenste plank en het beste beeld komt uit Duitsland en niet van Nedereland omdat die zonodig ook de eerste ontvangers ondersteund en dat kan nou eenmaal niet met giga-mooi beeld
:oops: helaas voor die G4 abbo's

en voor de muziek ga ik zowiezoo op intenet : 8) http://www.daf62.tk

Gesloten