Nee dit is normaal??? het is overduidelijk paniek. Angst moet nooit gaan regeren.
Hamsteren omdat je bezorgd bent?
Kom op zeg, over een poosje denk je , heb ik mij daar druk over gemaakt.
Maar goed , ieder zijn meug.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Nee dit is normaal??? het is overduidelijk paniek. Angst moet nooit gaan regeren.
En de economie zou naar de gallemiezen gaan, dat dan weer wel.witte angora schreef: ↑11 mar 2020 09:59Als iedere snotteraar binnen blijft zou de gewone griep en/of verkoudheid inderdaad veel beter ingedamd worden. Dan zouden er inderdaad ieder jaar veel minder mensen ziek worden.
Sja, en als ik niks in huis heb en vervolgens huisarrest krijg omdat ik Corona krijg - dan zou ik mezelf verwijten dát ik niks in huis heb gehaald.
Juist niet, als zieken vanaf het begin thuis blijven, kan de economie gewoon doordraaien op de overgrote meerderheid die niet ziek wordt.Lowieze schreef: ↑11 mar 2020 11:33En de economie zou naar de gallemiezen gaan, dat dan weer wel.witte angora schreef: ↑11 mar 2020 09:59Als iedere snotteraar binnen blijft zou de gewone griep en/of verkoudheid inderdaad veel beter ingedamd worden. Dan zouden er inderdaad ieder jaar veel minder mensen ziek worden.
Ja en nee. Het zou slim zijn om standaard wat spulletjes in het medicijnkastje te hebben. Dan hoeft niet iedereen tegelijk hetzelfde te halen, met als gevolg lege schappen.
witte angora schreef: ↑11 mar 2020 11:39
Misschien dat jij het prima vindt om voor van alles en nog wat op anderen te leunen.
witte angora schreef: ↑11 mar 2020 11:50
Gelukkig sta je in mijn negeerlijstje, en daar blijf je voorlopig op.
Kul natuurlijk, niet ieder huishouden gaat inslaan voor een maand. Weet je wat dat kost? met een minimum inkomen al zeker niet. Met lege schappen valt er ook weinig online te bestellen, ja toch? Het gaat om de aanvoer die stagneert, want die blijven ook thuis en de vakken blijven leeg. Dan het winkelpersoneel nog.....ahum.Als ieder huishouden voor een maand boodschappen in slaat, dan krijg je als resultaat lege schappen. Alleenstaanden die ziek worden, kunnen prima online hun boodschappen bestellen, heb je geen buren of familie voor nodig
Ze kunnen de boodschappen toch voor je deur neer zetten, moeten familieleden of buren van corona-patiënten die in quarantaine zitten ook doen. Als je medicatie voor je ziekte nodig hebt, zal de apotheek toch ook moeten bezorgen?witte angora schreef: ↑11 mar 2020 12:14Vergeet de bezorgers niet. Die zitten er echt op te wachten bij Corona-patiënten de boodschappen te bezorgen. Als ze zelf niet ziek zijn.
De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft in een toespraak gezegd dat experts verwachten dat uiteindelijk de meeste mensen het coronavirus zullen krijgen. "Als het virus er is, de bevolking geen immuniteit heeft en er geen behandeling is, dan zal zo'n 60 tot 70 procent van de mensen besmet raken."
Merkel wil dat mensen ervan doordrongen raken dat het virus in Europa is beland en dat het van belang is om de verspreiding ervan te vertragen. "Het proces moet erop gericht zijn om het medische apparaat niet te overbelasten."
Bron: https://nos.nl/liveblog/2326660-veel-br ... ragen.html
ZeerPrivé schreef: ↑11 mar 2020 12:24Alsof het financieel wat uit maakt of je 4x in de maand boodschappen doet of 1x in de maand. Bezorgers zetten de boodschappen bij corona niet meer binnen, maar voor de deur.
Wie is hier niet meer rationeel??? De ergste rampscenario's worden hier op dit forum bedacht. Succes verder met hamsteren, oh nee, alleen een voorraadje in slaan.