LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
12 mar 2020 13:23
(...)
Maar volgens mij worden hier nu de zwartste scenario’s bedacht.
Op zich niet verkeerd om op diverse scenario.s bedacht te zijn en te blijven.
In de krant stond dat Nederland toch wel iets of wat té laks is, want het is niet ondenkbaar dat we Italië achterna gaan. Of dat zo is? Ik weet het niet natuurlijk . Draaiboeken liggen klaar en men overlegt zich suf.😁

Momenteel ben ik goed verkouden dus ga er zo min mogelijk op uit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Beterschap.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
12 mar 2020 12:57
Gisterenavond even snel langs de bouwmarkt, hoor ik achterin de zaak iemand hoesten en proesten alsof ze erin bleef. Van een afstandje gekeken en zag een vrouwelijke klant vrolijk hoestend en niezend vanuit het achterste gangpad naar voren lopen met een gevuld mandje. Man man man, heb me maar omgedraaid.

Nu ben ik niet iemand die snel mee gaat in paniek of doemdenken, maar dit klonk echt alsof ze ter plekke erin zou bezwijken. Dan vraag je je toch echt af wat zo iemand zelf denkt...goh, laat ik eens lekker boodschappen gaan doen. Virus, corona? Nee, ken ik niet.
Die persoon kan ook de gewone griep hebben :-) dat is nu meteen corona?? Massa hysterie ten top.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Verspreidt de NOS nepnieuw, door Trumps formulering "foreign virus" te vertalen als "buitenlands virus"?
Als ik deze zoekresultaten zie, verschilt de uitleg in Amerkaanse media niet essentieel van die van de NOS.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kon zich ook nog verslikt hebben.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
12 mar 2020 14:19
(...)
Die persoon kan ook de gewone griep hebben :-) dat is nu meteen corona?? Massa hysterie ten top.
Maar zelfs op gewone griep zit je nu niet te wachten , het verzwakt sowieso je weerstand en is ook hartstikke besmettelijk en ook dáár gaan mensen aan dood. ☹

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

gosewijn schreef:
12 mar 2020 13:30
Afgelopen dinsdag in het radboud umc geweest . Even van te voren gebeld ,niets aan de hand meneer u kunt gewoon komen . Ik heb op
de afdeling gelegen voor besmettelijkte ziektes, kreeg toen te horen als de corona echt uitbreekt moest ik naar andere kamer ,Huh.
Gaat het verder met jou, gosewijn?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
12 mar 2020 14:26

Maar zelfs op gewone griep zit je nu niet te wachten , het verzwakt sowieso je weerstand en is ook hartstikke besmettelijk en ook dáár gaan mensen aan dood. ☹

Je kan het toch niet tegen houden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee waarschijnlijk niet als het erop aan komt, ik probeer wel goed op mezelf te passen.
Ik ben ook al wel wat ouder hè en mijn gezondheid is niet bepaald optimaal 😉

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Longontsteking is niet epidemisch, maar er sterven in Nederland jaarlijks ongeveer 4000 personen aan, hoofdzakelijk ouderen, volgens de officiële cijfers.
Zorgwekkend? Waar komt dan de Engelse uitdrukking "the old man's friend" vandaan?

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
12 mar 2020 12:22
Wanneer het aantal mensen dat levensbedreigend ziek wordt gaat toenemen worden de extreem premature baby.s en 80 plussers het eerst " losgelaten" om plaats te maken op de IC . :shock:
Wat is de volgende stap? Preventief ruimen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

:oops: :roll: :shock:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
12 mar 2020 14:40


Natuurlijk kan dat, maar zou jij ernaast gaan staan in de rij voor de kassa?

Daarbij, ik zou het persoonlijk niets eens zo'n ramp vinden als ik het virus kreeg. Ik verwacht wel genoeg weerstand te hebben. Maar ik zit er niet op te wachten om op mijn beurt weer anderen aan te steken die wellicht minder fortuinlijk zijn.

Dat snap ik, maar bij elk hoestje loopt iedereen al te mauwen. Normaal ga ik al niet naast iemand staan die hoest. Wel of geen corona gekte.

Er is ook nog een gewone griep en er bestaat ook verkoudheid.

BL2
Berichten: 5007
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Update: 614 besmettingen in NL
Gelukkig werkt de aanpak tot nu toe prima, slechts 111 erbij.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Er zullen er veel meer zijn, niet alle mensen waarbij de ziekte in huiselijke kring zitten worden getest. Is maar goed ook , anders wordt het helemaal een drama op internet .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
12 mar 2020 15:06


Daarom gaf ik ook aan dat ik zelf niet snel meedoe aan paniek etc. Maar als je bij voordeur iemand 100 meter verderop vanuit zijn tenen hoort hoesten en gelijk denkt...mijn god, die blijft erin. En dat gaat door en door en die iemand komt daarna als hoestend en niezend aanlopen...nou, dan ben ik weg. Dat heeft niets met massahysterie te maken, maar met gezond verstand. En wat mij betreft mogen ze zo iemand lineareacta door de noodgang buiten flikkeren. Als je zo extreem hoest blijf je uit de buurt van anderen.


Dat zou ik zelf niet normaal vinden, voor hetzelfde heeft die persoon een longziekte waar die zo van hoest. Je weet de achtergrond niet. Makkelijk oordelen zo zonder het te weten.

Als er geen corona had geweest , zou je misschien normaal gesproken aan deze persoon vragen of het wel goed gaat. Nu komt de gekte er weer bij,.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je vult weer eens in omdat ik het niet met je eens ben. Ik zou zeggen doe je best met de massa hysterie , vul in wat jij goed vindt, maar laat mij lekker mijn eigen mening hebben.

Bij gewone maatregelen is er voor de rest geen paniek nodig. Maar goed......laat jezelf maar onbeheerst bang maken.

Moneyman
Berichten: 31112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
12 mar 2020 15:27
Je vult weer eens in omdat ik het niet met je eens ben. Ik zou zeggen doe je best met de massa hysterie , vul in wat jij goed vindt, maar laat mij lekker mijn eigen mening hebben. Bij gewone maatregelen is er voor de rest geen paniek nodig. Maar goed......laat jezelf maar onbeheerst bang maken.
Leuk, dat jij je kop in het zand steekt. Zolang je maar beseft dat jouw overmoed/ eigenwijsheid/ stommiteit andermans dood kan zijn.
reggie2 schreef:
12 mar 2020 14:30
Je kan het toch niet tegen houden.
Dat kan je nu juist wél, voor een groot deel. Door die voorzorgsmaatregelen te nemen die jij massahysterie en gekte noemt, maar die in werkelijkheid uit gezond verstand bestaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik blijf dus zoveel mogelijk thuis, want ik ben goed verkouden en ik hoest.
Alleen maar verstandig.

Reggie, stop er maar mee, joh . Ook ik ben niet hysterisch, maar ik wil ook niemand aansteken, dus gebruik ik mijn verstand en volg de richtlijnen.

Laten we solidair met elkaar zijn ♥️

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Even iets quoten dat eerder is geplaatst. Het gaat inderdaad die kant op.
Bob Schurkjens schreef:
12 mar 2020 11:41
"Nederland volgt exact de lijn van Italië". Qua besmettingen. Het RIVM loopt achter de feiten aan. Aldus deze hoogleraar Infectiepreventie:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232677 ... elden.html

Over 8 tot 14 dagen zijn we daar waar Italië nu is. Aldus de hoogleraar.

Gesloten