LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
12 mar 2020 14:53
fonsflons schreef:
12 mar 2020 14:40


Natuurlijk kan dat, maar zou jij ernaast gaan staan in de rij voor de kassa?

Daarbij, ik zou het persoonlijk niets eens zo'n ramp vinden als ik het virus kreeg. Ik verwacht wel genoeg weerstand te hebben. Maar ik zit er niet op te wachten om op mijn beurt weer anderen aan te steken die wellicht minder fortuinlijk zijn.

Dat snap ik, maar bij elk hoestje loopt iedereen al te mauwen. Normaal ga ik al niet naast iemand staan die hoest. Wel of geen corona gekte.

Er is ook nog een gewone griep en er bestaat ook verkoudheid.
Probleem is dat jij het aan de buitenkant niet kan zien aan iemand, en het zelfs voor medische getrainde personen lastig onderscheid maken is, zonder echte corona-test. Dus laat die zelfaangemeten geuzenmentaliteit alsjeblieft varen, en volg de richtlijnen van de overheid.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

sjohie schreef:
12 mar 2020 15:54


Probleem is dat jij het aan de buitenkant niet kan zien aan iemand, en het zelfs voor medische getrainde personen lastig onderscheid maken is, zonder echte corona-test. Dus laat die zelfaangemeten geuzenmentaliteit alsjeblieft varen, en volg de richtlijnen van de overheid.

Niemand kan dat zien, maar alsnog hoef ik het niet met de massa hier eens te zijn. Al helemaal niet als het tot het hysterische aan toe gaat,.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
12 mar 2020 15:40


Reggie, stop er maar mee, joh . Ook ik ben niet hysterisch, maar ik wil ook niemand aansteken, dus gebruik ik mijn verstand en volg de richtlijnen.

Laten we solidair met elkaar zijn ♥️

Ik ben niet verkouden en heb geen griep, dus ik hoef ook niet binnen te blijven. Ik hou mij voor de rest wel aan bepaalde voorwaarden, zoals de normale dingen.:-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ziekenhuizen lopen ook vol en de druk op de zorg neemt meer en meer toe.
Zorgelijk🥺 .

Een kantelpunt nu is toch wel dat de bron (nen) van een besmetting bij iemand al niet meer te traceren zijn, dus dat wordt al losgelaten.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En Ramspol is ook al gesloten. Nederland gaat verder op slot. :shock:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik ben niet verkouden en heb geen griep, dus ik hoef ook niet binnen te blijven. Ik hou mij voor de rest wel aan bepaalde voorwaarden, zoals de normale dingen
. Blijf lekker buiten spelen, als je het echt niet wilt zien....jammer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Theater kerkrade morgen ook dicht?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
12 mar 2020 16:10
Ik ben niet verkouden en heb geen griep, dus ik hoef ook niet binnen te blijven. Ik hou mij voor de rest wel aan bepaalde voorwaarden, zoals de normale dingen
. Blijf lekker buiten spelen, als je het echt niet wilt zien....jammer.
:lol: :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Obelix1 schreef:
12 mar 2020 16:10
Ik ben niet verkouden en heb geen griep, dus ik hoef ook niet binnen te blijven. Ik hou mij voor de rest wel aan bepaalde voorwaarden, zoals de normale dingen
. Blijf lekker buiten spelen, als je het echt niet wilt zien....jammer.

Er is geen enkele reden voor iemand met een goede gezondheid zonder klachten om binnen te blijven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
12 mar 2020 16:15


Er is geen enkele reden voor iemand met een goede gezondheid zonder klachten om binnen te blijven.



Precies, vandaar dat ik het ook massa hysterie vind worden, echt je moet het met de meute eens zijn. Lazer op zeg...... :lol:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
12 mar 2020 14:21
Verspreidt de NOS nepnieuw, door Trumps formulering "foreign virus" te vertalen als "buitenlands virus"?
Als ik deze zoekresultaten zie, verschilt de uitleg in Amerkaanse media niet essentieel van die van de NOS.
De NOS verspreidt nepnieuws door te beweren dat Trump de 'Europese reizigers', Europeanen, buitenlanders de schuld geeft van het probleem in de VS. Dat zei hij niet. De NOS verspreidt ook nepnieuws en desinformatie door te beweren dat Trump dat deed door te zeggen 'dat sommige delen in de VS 'verzadigd zijn' met Europese reizigers. Een onzinnige claim. Trump zei dit niet. Het zijn leugens.
Wat Trump zei is (in dit geval ;) ) overigens feitelijk juist. Dat oordeel is onafhankelijk van het feit of je de maatregelen in kwestie veroordeelt of verwelkomt.

De door de NOS gekozen vertaling van 'foreign' is tendentieus en niet de meest adequate, maar ze past precies in het beeld dat deze teksten kennelijk inspireert.

U laat niet zien dat de uitleg in 'Amerikaanse media' niet essentieel verschilt van de van de NOS. De 'Amerikaanse media' zijn extreem gepolariseerd. Het zou verbazen als overal 'in de Amerikaanse media' de uitleg identiek is.
Verder doet het niet ter zake en is het natuurlijk geen argument: de berichtgeving van de NOS is foutief ('verzadigd met Europese reizigers'). Dat anderen ('Amerikaanse media') hetzelfde zouden doen, weerlegt dat standpunt niet. Als die media in de VS hetzelfde doen als de NOS, dan zitten ze ook fout.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

tttlocke schreef:
12 mar 2020 16:19
(...) De door de NOS gekozen vertaling van 'foreign' is tendentieus en niet de meest adequate, maar ze past precies in het beeld dat deze teksten kennelijk inspireert. (...)


Quatsch. En daar laat ik het verder bij.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
12 mar 2020 16:20

. Het gaat van 'iemand die hoest en proest en niest ontlopen is massahysterie' naar 'ik heb geen klachten dus hoef niet binnen te blijven.'
Volgende keer wat beter gaan lezen joh, zo zinloos dit gemekker. Angst is een slechte raadgever. Fijne avond nog, lees morgen wat er wel weer bij gekalkt is. :lol: :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee Reggie2, nogmaals géén hysterie, jij kunt met jouw goede gezondheid niet iemand anders , die wel ziek is , ' besmetten ' , maar andersom kan dus wél.
Wees je daarvan bewust en wees solidair , het zou toch zomaar kunnen dat jij ook besmet wordt.
Dat is geen onzin, maar realiteit, dus liever een minder dan weer een meer.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
12 mar 2020 16:26
Nee Reggie2, nogmaals géén hysterie, jij kunt met jouw goede gezondheid niet iemand anders , die wel ziek is , ' besmetten ' , maar andersom kan dus wél.
Wees je daarvan bewust en wees solidair , het zou toch zomaar kunnen dat jij ook besmet wordt.
Dat is geen onzin, maar realiteit, dus liever een minder dan weer een meer.

Een gezond persoon die besmet wordt, kan gewoon thuis uit zieken. Net als bij de gewone griep. Als je niet hoest of snottert, kan je anderen niet besmetten.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is dat bepaalde gezonde personen die verkouden zijn, of griep of Corona krijgen, juist niet thuis uit gaan zieken. Die gaan gewoon de straat op, want 'het is allemaal hysterie', 'het valt wel mee', 'het moet kunnen', 'het is maar een griepje' en 'krijgen doe je het toch wel'. En vooral met dat laatste claimen ze het recht om anderen lekker gezellig aan te steken.

Inmiddels op het nieuws (net 3 minuten oud):
RIVM: coronavirus in Brabant niet meer in te dammen
In Brabant, de provincie die vooralsnog het zwaarst is getroffen door het virus, is van veel patiënten onduidelijk hoe ze het hebben opgelopen. Er lijken daar veel verschillende besmettingsbronnen. Dat betekent ook dat er waarschijnlijk nog veel mensen zijn die het virus onder de leden hebben van wie dat niet bekend is.

Daardoor hebben we 'niet meer exact grip op wat zich afspeelt, zegt hoofd Infectieziekten Jaap van Dissel van het RIVM. De fase van in kaart brengen met wie een patiënt contact heeft gehad, is voorbij in Brabant. Voor die provincie volgen nu meer ongerichte maatregelen, in de hoop de verspreiding van het virus te vertragen.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rland-rivm

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
12 mar 2020 16:32
moederslink schreef:
12 mar 2020 16:26
Nee Reggie2, nogmaals géén hysterie, jij kunt met jouw goede gezondheid niet iemand anders , die wel ziek is , ' besmetten ' , maar andersom kan dus wél.
Wees je daarvan bewust en wees solidair , het zou toch zomaar kunnen dat jij ook besmet wordt.
Dat is geen onzin, maar realiteit, dus liever een minder dan weer een meer.

Een gezond persoon die besmet wordt, kan gewoon thuis uit zieken. Net als bij de gewone griep. Als je niet hoest of snottert, kan je anderen niet besmetten.
Die kans is klein, maar niet uitgesloten. Als je je niet fit voelt, gewoon zorgen dat je geen mensen gaat bezoeken die heel weinig weerstand hebben.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Corona heeft in ieder geval de Stikstof en Pfas verdreven.

ZeerPrivé
Berichten: 6041
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
12 mar 2020 16:35
Het probleem is dat bepaalde gezonde personen die verkouden zijn, of griep of Corona krijgen, juist niet thuis uit gaan zieken. Die gaan gewoon de straat op, want 'het is allemaal hysterie', 'het valt wel mee', 'het moet kunnen', 'het is maar een griepje' en 'krijgen doe je het toch wel'. En vooral met dat laatste claimen ze het recht om anderen lekker gezellig aan te steken.

Mensen met Corona of 'gewone' griep gaan echt de straat niet op, want die voelen zich hondsberoerd. Ik had het over hoesten en snotteren. En mensen die hoesten en snotteren, zullen uit zichzelf al niet op bezoek gaan bij mensen met zwakke gezondheid.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Erthanax schreef:
12 mar 2020 16:24
tttlocke schreef:
12 mar 2020 16:19
(...) De door de NOS gekozen vertaling van 'foreign' is tendentieus en niet de meest adequate, maar ze past precies in het beeld dat deze teksten kennelijk inspireert. (...)


Quatsch. En daar laat ik het verder bij.
Geen verrassing. U heeft immers geen argumenten.

Dit is de echte quatsch, van de NOS:
'...en zei hij dat delen van de VS "verzadigd" zijn met Europese reizigers, die hebben bijgedragen aan het verspreiden van Covid-19 in de VS, zei Trump.
want dat zei Trump helemaal niet.
Dat was het door mij gemaakte punt (in antwoord op onjuiste informatie die hier gedeeld werd).

Gesloten