LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

sjohie

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Restaurant hier moest dicht, dus wat hebben ze bedacht? Ze splitsen de keukenbrigade, en die komen bij je thuis thuis koken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

In sommige restaurants in Wijchen ( GLD ) gaan ze hele maaltijden bereiden en brengen ze je gevraagde complete menu's tot aan de deur.
Inventief hoor.😁

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

berndv schreef:
16 mar 2020 16:10
Als het bij 30+ graden absoluut niet overleefd, hoe kan het dan in het lichaam overleven? Alwaar het toch 37 graden is (om en nabij). Heb ook al wel een bericht voorbij zien komen waarbij gesproken wordt over +26 graden en daar ook al eens die vraag gesteld, maar ik heb eigenlijk nog nergens een duidelijk antwoord hier op gekregen. Overigens stond dat bericht met +26 graden voor de rest vol met onzin.
De temperatuur alleen kan het natuurlijk nooit zijn, zoals u terecht opmerkt.

Ik vermoed dat het te maken heeft met verdamping. Bij een hogere temperatuur drogen druppeltjes sneller op, en op een droog oppervlak overleeft het virus niet. Zeer vochtig (98%) en warm weer lijkt mij niet gunstig.

moederslink

Koningsdag in Maastricht gaat niét door! :(

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een hele opluchting

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
16 mar 2020 16:46
Een hele opluchting
:lol: :lol:

moederslink

Wel jammer dat het promoten van Maastricht nu ook wegvalt.
Persoonlijk vind ik dit een vd mooiste steden van Nederland.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
16 mar 2020 16:52
Wel jammer dat het promoten van Maastricht nu ook wegvalt.
Persoonlijk vind ik dit een vd mooiste steden van Nederland.
Dan toch maar Flikken Maastricht kijken ;)

Erthanax

Het antibacteriële bankpasje was al erg, maar het kan nog veel gekker, meldt Omroep West.

(Het ongedierte kruipt al uit de riolen, als ik mij zo mag uitdrukken.)

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

berndv schreef:
16 mar 2020 16:10
Obelix1 schreef:
16 mar 2020 15:08
Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven.
Ik heb dit al in de eerste pagina`s geschreven, het wordt doorgegeven door dragers. Als die er niet zijn overleeft het niet of nauwelijks....bij 30+ graden absoluut niet.
Als het bij 30+ graden absoluut niet overleefd, hoe kan het dan in het lichaam overleven? Alwaar het toch 37 graden is (om en nabij). Heb ook al wel een bericht voorbij zien komen waarbij gesproken wordt over +26 graden en daar ook al eens die vraag gesteld, maar ik heb eigenlijk nog nergens een duidelijk antwoord hier op gekregen. Overigens stond dat bericht met +26 graden voor de rest vol met onzin.
Het heeft een drager nodig, buiten in de open lucht op beton, stenen, zand, ijzer, hout, textiel, plastic....heeft het geen levensvatbaarheid. Een dierlijk en menselijk lichaam wel, het nestelt er zich. Dan is het maar net de reactie van het gezonde of minder gezonde lichaam. De gezonde mensen zijn er niet of een beetje vatbaar voor, en de mindere hebben er last van. En dat zie dus ook gebeuren.

Het lijkt mij een logisch verhaal ondanks dat ik geen medicus ben, het virus gaat echt niet op een plastic bekertje zitten wachten, totdat jij het een keer oppakt. Het overleeft gewoon weg niet. Ook niet in een lift, in de auto....helemaal nergens maar bij de mens en dier wel.

Daarom zul je zien als iedereen theoretisch thuis zit, heel de bevolking, alle kinderen, en alle dieren. Theoretisch heeeee, dan is het klaar met corona en de mensen die aangetast zijn hoeven alleen te beteren.

Slecht voor de economie, slecht voor alles, maar het lost wel op.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Tot er weer eentje met een besmetting vanuit weet ik veel waar deze kant op komt.

Obelix1

witte angora schreef:
16 mar 2020 17:11
Tot er weer eentje met een besmetting vanuit weet ik veel waar deze kant op komt.
Precies, spijker op de kop...ik mag wel zeggen, jij leest heel erg goed. Opmerkzaam W.A.

En dat moet nu juist voorkomen worden, maar hoe? :o

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het lijkt mij een logisch verhaal ondanks dat ik geen medicus ben, het virus gaat echt niet op een plastic bekertje zitten wachten, totdat jij het een keer oppakt. Het overleeft gewoon weg niet. Ook niet in een lift, in de auto....helemaal nergens maar bij de mens en dier wel.
Een viroloog kan beter dan ik uitleggen dat je verhaal niet klopt.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Nieuwe asielzoekers worden blijkbaar niet meer opgevangen en moeten dus op straat blijven en gaan daardoor ongecontroleerd rondzwerven.
Ze worden ook niet medisch gecontroleerd als ze zich melden, maar direct weggestuurd en zo kunnen besmette asielzoekers ook nergens terecht als ze ziek worden en vrijelijk het virus verspreiden.
Of dit nu een juiste maatregel van de Overheid is betwijfel ik te zeerste.

Obelix1

Klopt, theoretisch is het allemaal prima uit te leggen, zeker door een viroloog. Maar de oplossing Bob!, die weet zij ook niet natuurlijk anders hadden we die problemen nu niet.

Als iemand een bekertje vast hebt met zweterige virus handen en die zou het aan jou geven op hetzelfde moment, dan zou de kans zijn dat.....??? Maar wil jij dat bekertje eigenlijk wel pakken en waarom eigenlijk? Je neemt toch een schoon bekertje of niet soms. En dat gaat voor alles op natuurlijk, ook die lift, toilet....etc. Ik pak een schoon toiletpapiertje en nog een flush met water. Denk je dat die virus dat leuk vind???

Dat is mijn logica, maar ben geen viroloog, maar denk een beetje na voordat ik iets doe.

Gewoon gezond doen, en vooral gezond denken.

Obelix1

scontra schreef:
16 mar 2020 17:59
Nieuwe asielzoekers worden blijkbaar niet meer opgevangen en moeten dus op straat blijven en gaan daardoor ongecontroleerd rondzwerven.
Ze worden ook niet medisch gecontroleerd als ze zich melden, maar direct weggestuurd en zo kunnen besmette asielzoekers ook nergens terecht als ze ziek worden en vrijelijk het virus verspreiden.
Of dit nu een juiste maatregel van de Overheid is betwijfel ik te zeerste.
Dat zijn werkelijk een van de problemen wat je kan zien als potentiële overdragers, ze hebben toch ook recht op voedsel, drinken en noem maar op. Dat is een groot probleem volgens mij wat moeilijk beheersbaar is in een vrij Nederland.

Erthanax

Het RIVM schrijft:
Hoe lang kan het nieuwe coronavirus overleven buiten het lichaam?
Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Hoe lang dat precies is, is nu nog onbekend. Dit kan variëren van enkele uren tot enkele dagen. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid. Een oppervlak dat mogelijk besmet is, kun je eenvoudig reinigen met een gewoon schoonmaakmiddel. Was daarna je handen met water en zeep.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
16 mar 2020 18:08
Dat zijn werkelijk een van de problemen wat je kan zien als potentiële overdragers, ze hebben toch ook recht op voedsel, drinken en noem maar op. Dat is een groot probleem volgens mij wat moeilijk beheersbaar is in een vrij Nederland.
[/quote]
Wat dacht je van de vele daklozen in ons land?? die hebben ook recht op hulp maar worden gewoon vanuit de opvang weggestuurd.

Obelix1

Misschien slechts enkele seconden, bij 40 graden verdampt een zweetdruppeltje razend snel, en dan ligt het nog maar net aan het adsorptie vermogen van het materiaal.

Bij 5 graden of lager zal dat dus langer zijn, vandaar die factor temp.

Bedankt voor de bijdrage Hr. Erthanax.

Obelix1

reggie2 schreef:
16 mar 2020 18:16
Obelix1 schreef:
16 mar 2020 18:08
Wat dacht je van de vele daklozen in ons land?? die hebben ook recht op hulp maar worden gewoon vanuit de opvang weggestuurd.
[/quote] Daar heb je gelijk in, absoluut. Trieste gebeurtenissen, ik kan het helaas niet veranderen en mooier maken dan het al is. Maar dat is ook Nederland, en daar zullen ook oplossingen voor gezocht moeten worden.

Ik dacht 15 jaar geleden, die oplossing komt nooit...ik pak mijn biezen. Lusten of lasten het maakte mij geen ruk uit. Blijkt het toch niet zo verkeerd te zijn, maar dat is dan weer mijn geluk.

Blijf het toch verschrikkelijk vinden, een pandemie. Sorry. :(

Gesloten