Niet echt. De AOW staat vast en als dat het enige inkomen is, staan ook de zorg en huurtoeslag van dat jaar zo goed als vast.
En gelukkig zijn er ook nog wel wat ontheffingen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Niet echt. De AOW staat vast en als dat het enige inkomen is, staan ook de zorg en huurtoeslag van dat jaar zo goed als vast.
Ja, oké, als er nog een klein pensioen is, dan kan het wel variëren natuurlijk. Maar dan moet het toch al gauw meer zijn dan 1500? Ik dacht dat het over oudjes met alleen AOW ging.ElleFlowers schreef: ↑14 mar 2020 11:37Jazeker. Wat bedoel je, ze krijgen vaak nog wel een klein pensioentje nog en wat toeslagen. Zit ik fout dan? Ze hebben soms minder hoor maar dit is gemiddeld dennk ik
Nee ze hebben vaak nog wel iets aan pensioen varierend van EUR 30 tot 300 euro (meestal de oudere vrouwen die ik zie). Ze krijgen huurtoeslag en zorgtoeslag en dan kom je wel op EUR 1500 ongeveer uit. Geen vetpot maar let wel indien je de WMO nodig hebt moet je vaak eigen bijdrage betalen. Verder is de zorgverzekering en de tandarts ook rond de EUR 160 per maand. Ze hebben vaak een pakket van de gemeente zonder eigen risico en dan wel met alle aanvullende verzekeringen. Ze betalen soms ook kosten voor de aanleunwoningen nog die kunnen oplopen.Erthanax schreef: ↑14 mar 2020 11:51Ja, oké, als er nog een klein pensioen is, dan kan het wel variëren natuurlijk. Maar dan moet het toch al gauw meer zijn dan 1500? Ik dacht dat het over oudjes met alleen AOW ging.ElleFlowers schreef: ↑14 mar 2020 11:37Jazeker. Wat bedoel je, ze krijgen vaak nog wel een klein pensioentje nog en wat toeslagen. Zit ik fout dan? Ze hebben soms minder hoor maar dit is gemiddeld dennk ik
Nou top! ik wist niet dat je al die leeftijd had. Ik hoop dat je goed gezond bent en een beetje pensioen krijgt. Iedereen verdient het om het goed te hebben!
Dit topic gaat niet over onrecht. Het gaat over de strijd van Radar tégen onrecht. Nogal een verschil. Die hele AOW-discussie is off-topic.ElleFlowers schreef: ↑14 mar 2020 12:07Nou het gaat over onrecht, dit vind ik onrecht? Wat vind jij onrecht? Voeg het toe
Wat is dan het verschil eigenlijk? Dat alleen het onrecht dat Radar onder de aandacht brengt telt maar we niet mogen praten over issues over de ouderen in NL?Moneyman schreef: ↑14 mar 2020 13:32Dit topic gaat niet over onrecht. Het gaat over de strijd van Radar tégen onrecht. Nogal een verschil. Die hele AOW-discussie is off-topic.ElleFlowers schreef: ↑14 mar 2020 12:07Nou het gaat over onrecht, dit vind ik onrecht? Wat vind jij onrecht? Voeg het toe
Maar dat de pensioenen al 15 jaar niet voldoende meestijgen is geen onrecht? De dekkingsgraad heeft daar mee te maken. De overheid heeft daar een rol in gespeeld. In de jaren negentig heeft de overheid zo’n 25 miljard euro onttrokken aan de financiële reserves van het ambtenarenpensioenfonds ABP. Nu hebben we een issue en worden de pensioenen gekort. Ik zeg terugstortenjuliomariner schreef: ↑14 mar 2020 18:39Tuurlijk is dat totaal off topic. Voor de problemen in de ouderenzorg kunt u een nieuw topic openen.
ElleFlowers schreef: ↑14 mar 2020 19:00Maar dat de pensioenen al 15 jaar niet voldoende meestijgen is geen onrecht? De dekkingsgraad heeft daar mee te maken. De overheid heeft daar een rol in gespeeld. In de jaren negentig heeft de overheid zo’n 25 miljard euro onttrokken aan de financiële reserves van het ambtenarenpensioenfonds ABP. Nu hebben we een issue en worden de pensioenen gekort. Ik zeg terugstortenjuliomariner schreef: ↑14 mar 2020 18:39Tuurlijk is dat totaal off topic. Voor de problemen in de ouderenzorg kunt u een nieuw topic openen.
Het is wel besproken ooit maar kan mijns inziens wel nog meer belicht worden. Mijnstrijd is het niet ik moet nog heeeel lang werken voordat ik misschien wat krijgZeerPrivé schreef: ↑15 mar 2020 12:43ElleFlowers schreef: ↑14 mar 2020 19:00Maar dat de pensioenen al 15 jaar niet voldoende meestijgen is geen onrecht? De dekkingsgraad heeft daar mee te maken. De overheid heeft daar een rol in gespeeld. In de jaren negentig heeft de overheid zo’n 25 miljard euro onttrokken aan de financiële reserves van het ambtenarenpensioenfonds ABP. Nu hebben we een issue en worden de pensioenen gekort. Ik zeg terugstortenjuliomariner schreef: ↑14 mar 2020 18:39Tuurlijk is dat totaal off topic. Voor de problemen in de ouderenzorg kunt u een nieuw topic openen.
Goed dat je dit hier neer zet, want wat je schrijft is echt helemaal nieuw voor me. Het topic gaat over Radar's strijd tegen onrecht, niet over Elles strijd hier tegen.