LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vanmiddag kreeg ik een e-mail van Ouwehands Dierenpark dat zij alle lopende abonnementen zullen verlengen met de tijd dat het dierenpark gesloten is.

Mooi voorbeeld waaruit blijkt dat organisaties zelf ook proactief op zoek gaan naar oplossingen. Gelukkig had ik mijn geld nog niet gedeeltelijk teruggevraagd ;-)

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
18 mar 2020 15:23
Ik begin nu wel te merken wat al dat nieuws met de mensen doet. Collega's die extra op symptomen gaan letten en als een collega een keer niest of hoest terwijl die zich kiplekker voelt wordt als een besmettelijk persoon behandeld en met betaald verlof naar huis gezonden.
Logisch toch? Dat ligt niet aan de media-aandacht, dat is het directe advies van de deskundigen.
snuffel1 schreef:
18 mar 2020 15:23
Zo kan ik het ook want als ik morgenvroeg op mijn werk verschijn hoef ik maar te zeggen dat ik verkouden ben en omdat thuiswerken voor mij geen optie is met betaald verlof voor zeker twee weken naar huis wordt gestuurd omdat dat het protocol is.
Tsja. Als je misbruik wilt maken, moet je dat vooral doen.
snuffel1 schreef:
18 mar 2020 15:23
Al die media aandacht voedt de angst terwijl de kans dat iemand met coronavirus als die niet met een drager contact heeft gehad besmet raakt nihil is.
Ja leuk, deze open deur. Maar het punt is natuurlijk dat je niet weet of iemand besmet is.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik word zelf een beetje gek van alle berichten die er circuleren. De een zegt: bij 80% zijn de verschijnselen mild. Krijg je vanuit andere hoek weer de zwartste vooruitzichten voorgeschoteld. Vooral dat laatste lijken de media erg leuk te vinden.

Elke dag de getallen over de toename van het aantal zieken. Vandaag weer 15 doden. Onder de mensen krijg je dan: zie je wel, dit gaat de verkeerde kant op. Wat misschien ook wel weer goed is, omdat mensen het dan serieus nemen. Maar aan de andere kant zorgt het ook bij velen voor paniek en zorgen.

Als we nog even terugkijken naar seizoen 2018-2019 met 9500 doden, dan betekent dat (uitgaande van het feit dat het griepseizoen van oktober tot april loopt ongeveer) gemiddeld zo'n 52 doden per dag. Toen heb ik daar echt geen paniekerige reacties over voorbij zien komen op Facebook. En elk sterfgeval is natuurlijk heel naar, maar ik vind het wel een beetje dubbel dat men nu bij 15 doden op een dag, hoe erg ook, compleet de stress in schiet. Mogelijk is dat door het idee dat dit iedereen kan treffen, maar je kan zoals ik dat zelf ondervonden heb twee weken terug, ook ineens van je fiets afgereden worden.
Laatst gewijzigd door mh73 op 18 mar 2020 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Niet alles meer lezen mh73, dat bespaart heel wat stress.
Eén of twee keer per dag naar het nieuws kijken, dan blijf je ook op de hoogte.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door berndv »

snuffel1 schreef:
18 mar 2020 15:23
als een collega een keer niest of hoest terwijl die zich kiplekker voelt wordt als een besmettelijk persoon behandeld en met betaald verlof naar huis gezonden. Zo kan ik het ook want als ik morgenvroeg op mijn werk verschijn hoef ik maar te zeggen dat ik verkouden ben en omdat thuiswerken voor mij geen optie is met betaald verlof voor zeker twee weken naar huis wordt gestuurd omdat dat het protocol is.
wees blij met zo'n werkgever. Hier kwam vanmiddag een klant op kantoor voor wat advies, werd geholpen door de baas zelf (klein bedrijf met 10 man personeel, zitten met 4 man in 1 kantoor). Klant vertelde doodleuk dat hij vandaag en deze week mooi de tijd had, want hij was vorige week donderdag door zijn baas naar huis gestuurd omdat die verkouden was. Maar, wist hij te vertellen, hij had geen corona. Toch handig, die mensen die naast de ambachtsschool ook nog een medicijnen gestudeerd hebben.

Heb mijn baas overigens ook aangesproken dat ik het niet een heel fijn idee vond dat die klant hier op kantoor was, had liever gezien dat de klant direct de deur gewezen was.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
18 mar 2020 08:16
Kees2850 schreef:
18 mar 2020 05:10
moederslink schreef:
17 mar 2020 22:55
Kees, er zijn wel degelijk jongeren op de IC terecht gekomen. En ook zat sowieso onder de 50 jaar. Ook jong nog.
Eerder heb ik geschreven over die 16 jarige kerngezonde knul die aan de beademing ligt en in slaap wordt gehouden.
Over overleden jongeren heb ik idd nog niets gelezen , niet in Nederland, wel in het buitenland.
@zeer privé Volgens het RIVM hadden die jongeren onder 50 jaar op de IC's allemaal een onderliggende ziekte. Van longaandoeningen tot kanker.
Heb je daar een bron voor Kees? Ik vind dat niet terug op de site van het RIVM, en het is in strijd met de diverse nieuwsberichten die ik wél heb gelezen.
Als ik onderstaand artikel lees, gaat het echt om gezonde, jonge mensen, niet om jongeren met een onderliggende ziekte.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... k54XCl4ZHk

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
18 mar 2020 15:42
Niet alles meer lezen mh73, dat bespaart heel wat stress.
Eén of twee keer per dag naar het nieuws kijken, dan blijf je ook op de hoogte.

Ik lees 's morgens het nieuws, net als ik altijd al doe en ergens eind van de middag nog een keertje. En om half 8 het RTL Nieuws, wat ik ook altijd al doe. Maar ja, dan ontkom je niet aan Corona nieuws. Talkshows kijken ben ik mee gestopt omdat er blijkbaar geen andere onderwerpen meer zijn dan Corona.
Netflix en Prime Video komen nu goed van pas.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
18 mar 2020 15:51
Als ik onderstaand artikel lees, gaat het echt om gezonde, jonge mensen, niet om jongeren met een onderliggende ziekte.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... k54XCl4ZHk
De schade aan de longen toegebracht is onomkeerbaar.
Dat betekent dat deze ' longpatiënten ' blijvend ( ernstige tot zeer ernstige ) klachten zullen houden.
Met als gevolg alsnog later kunnen overlijden, ook de relatief jonge mensen .
Het invalideert enorm .
Daarom is het zo lastig om het aantal doden alleen aan het corona virus toe te schrijven of te duiden.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, Moederslink! Geen fijn vooruitzicht!

Ik zit, als astmapatient, sinds vandaag ook in thuisquarantaine. instructie van m'n huisarts, als gevolg van klachten (droge hoest, benauwdheid en pijn op de borst). Geen koorts, geen misselijkheid, geen slijm (tot nu toe). We gaan het meemaken... :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou hou je taai hè....? Je bent slim genoeg om het juiste te doen! 😉
Ook mijn zoon heeft astma en heeft wat pufjes extra besteld. Hopelijk krijgt hij iets meer dan normaal, maar ik betwijfel dat eerlijk gezegd.
Ik wil je reactie wel ' liken ' met een ❤ , maar dat vind ik ongepast, want ik vind het niet leuk :( .
Laatst gewijzigd door moederslink op 18 mar 2020 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
18 mar 2020 16:15
Klopt, Moederslink! Geen fijn vooruitzicht!

Ik zit, als astmapatient, sinds vandaag ook in thuisquarantaine. instructie van m'n huisarts, als gevolg van klachten (droge hoest, benauwdheid en pijn op de borst). Geen koorts, geen misselijkheid, geen slijm (tot nu toe). We gaan het meemaken... :roll:

Ik zit long- en hartpatiënt sinds donderdag in quarantaine. Ga zo min mogelijk naar de super (met dank aan degenen die ook online zo massaal plunderen en bestellen dat de bezorgdag een week later lag), en niemand over de vloer. Het wordt een lange zit, vrees ik.
Sterkte MM, hoop oprecht dat je klachten niets met Corona te maken hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

mh73 schreef:
18 mar 2020 15:36
Ik word zelf een beetje gek van alle berichten die er circuleren. De een zegt: bij 80% zijn de verschijnselen mild. Krijg je vanuit andere hoek weer de zwartste vooruitzichten voorgeschoteld. Vooral dat laatste lijken de media erg leuk te vinden.

Elke dag de getallen over de toename van het aantal zieken. Vandaag weer 15 doden. Onder de mensen krijg je dan: zie je wel, dit gaat de verkeerde kant op. Wat misschien ook wel weer goed is, omdat mensen het dan serieus nemen. Maar aan de andere kant zorgt het ook bij velen voor paniek en zorgen.

Als we nog even terugkijken naar seizoen 2018-2019 met 9500 doden, dan betekent dat (uitgaande van het feit dat het griepseizoen van oktober tot april loopt ongeveer) gemiddeld zo'n 52 doden per dag. Toen heb ik daar echt geen paniekerige reacties over voorbij zien komen op Facebook. En elk sterfgeval is natuurlijk heel naar, maar ik vind het wel een beetje dubbel dat men nu bij 15 doden op een dag, hoe erg ook, compleet de stress in schiet. Mogelijk is dat door het idee dat dit iedereen kan treffen, maar je kan zoals ik dat zelf ondervonden heb twee weken terug, ook ineens van je fiets afgereden worden.

Misschien ook eens lezen dat er ook mensen weer beter zijn geworden.
En wat Lowieze al zegt...….lees niet alles, mensen maken elkaar gek op internet. Zoveel onwaarheden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wat doen we met een Blaffende Deurwaarder?

Nee, niet Moneyman maar er zijn collega' s van hem die met beetje hoesten nog doorgaan.
Mag ik een Deurwaarder weigeren wegens Corona virus, met kans op misbruik?

En als er een Jehova komt, hoop ik op een plotselinge niesbui wegens de berken die pluizen,
een onschuldige Hooikoorts elke jaar, maar nu de kerken dicht zijn, zij lopen nog...
hebben blijkbaar een andere God die betrouwbaarder is! :mrgreen: .

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Hey Reggie long time no see. Je denkt nog steeds dat het flauwekul is en dat alles overtrokken is. We hadden een afspraak voor over 2 weken, en zie na een week hoe Nederland er voor staat.

Ik zou er niet graag willen zitten op dit moment.

M.M. van harte jongen, ik hoop dat het niet ernstig is.
Privee, ook veel geluk met de handicap. Ik begrijp het nu des te meer.

Voor velen anderen, houd jezelf goed in bescherming daar is een ander ook mee gebaat. Zware tijden, maar als je er uit komt ben je twee keer zo sterk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix ik lees zo nu en dan mee, ,moet ook nog werken.:-)

Maar er wordt zo veel onzin bij gehaald dat ik denk....waar halen ze het vandaan.

Jij wil er niet zitten, jij bent blij uit Nederland weg te zijn. Ik heb al eerder gezegd.....het kan zo ook bij jou komen, Waarop jij dan de domme vraag stelt …...of ik het je gun.... Nee dat gun ik niemand.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Je krijgt het stikbenauwd en dáárom vind ik dit ook zo.n akelige manier plus dat je geen dierbaren om je heen hebt en geïsoleerd moet liggen. Triest.
Toch echt wel anders dan bij een ' gewone ' griep , lijkt mij.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op de motor is juist nu heel veilig. Dat virus kan je onmogelijk bijhouden.
(R69, R75, of veel moderner?)

Dat houdt me niet bij! R1100 rt

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind het zelf lastig. Een parfumallergie en hooikoorts, dat levert zo op zijn tijd wat ongemakjes op. Sja, en dan is er ineens het Coronavirus, met het advies om bij een aantal verschijnselen niet de straat op te gaan. Intussen ben ik er achter dat wat ik nu heb inderdaad hooikoorts is. En van de week toch last van de parfumallergie, dat bleek in zeep te zitten. Ik kan dus de straat op met mijn genies. Beroerd of niet beroerd.

Voordeel van vandaag was: voor de zekerheid maar niet naar het werk, bij afmelden bleek dat de werkplaats gesloten is. Scheelde twee ritten van een uur... :D

Afijn, aankomend weekend toch weer een flink stuk gaan lopen. Er rijden minder treinen, en de treinen stoppen overal, dus de rit gaat wat langer duren. Komt ook wel weer goed.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Morgen vallen er al treinen uit, en ze vallen dus écht uit. Wat ik in de gauwigheid zie op de reisplanner: Plan niet in één keer het hele traject, maar deel het op in stukken. Dan blijkt er meer mogelijk te zijn. Als ik van huis naar Meppel wil zijn er haast geen mogelijkheden. Maar van huis naar Amsterdam, vervolgens van Amsterdam naar Zwolle, en dan van Zwolle naar Meppel, dan heb ik een redelijk aansluitende dienstregeling. Wel langer onderweg dan anders: 40 minuten.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 mar 2020 18:21
Morgen vallen er al treinen uit, en ze vallen dus écht uit. Wat ik in de gauwigheid zie op de reisplanner: Plan niet in één keer het hele traject, maar deel het op in stukken. Dan blijkt er meer mogelijk te zijn. Als ik van huis naar Meppel wil zijn er haast geen mogelijkheden. Maar van huis naar Amsterdam, vervolgens van Amsterdam naar Zwolle, en dan van Zwolle naar Meppel, dan heb ik een redelijk aansluitende dienstregeling. Wel langer onderweg dan anders: 40 minuten.
Hm, en dan voor de zekerheid maar niet gaan werken vanwege het virus?

Gesloten