Mooie uitleg door het AD, Zeerprivé!
Wat ik al begrepen had, maar wat niet duidelijk gecommuniceerd werd, is dat mensen gewoon naar buiten mogen voor een ommetje. Mits maximaal 3 tegelijk en mits 1 1/2 meter afstand. Vooralsnog kan ik dus gewoon mijn wandelingen maken.
Wat een beetje in het luchtledige hing was het OV. De NS stelt dat de trein niet voor dagjesmensen is. Hier wordt het wat genuanceerd. Iedereen mag gewoon met het OV, maar er wordt - uiteraard - voorrang gegeven aan degenen die naar hun werk moeten. Dagjesmensen staan op plek 2 zeg maar.
In principe kun je dus gewoon met het OV naar je looproute, een kilometer of wat lopen, en met het OV weer terug naar huis. Mits je 1 1/2 meter afstand tot mensen houdt, het niet te druk is in het OV, en je er rekening mee houdt dat, als het te druk is, mensen die naar hun werk gaan voorrang hebben. En als je klachten hebt blijf je gewoon thuis.
En als je met de auto naar je looproute gaat is er van overheidswege al helemaal niemand die je een strobreed in de weg legt. Zeker niet als je een route hebt waarvan je zeer zeker weet dat je er nauwelijks iemand tegen komt, omdat het in het buitengebied van een uithoek in het land is. Een uithoek waar je niet snel aan zult denken als het voor een vakantie of een dagje uit is; en toch waan je je op sommige plekken in het buitenland. Nee, het is niet Zuid-Limburg...